nyt sanokaa oikeesti mielipiteenne

  • Viestiketjun aloittaja karoliina
  • Ensimmäinen viesti
karoliina
Elikäs painoa kertynyt aivan liikaa,mutta eipä tämmösen 4lapsen äidin enää mikään tikku tarvi ollakaan :D mutta jonkunverran pitäisi pudottaa.
Jo oman jaksamisen ja terveyden takia.

Eli olen 167 pitkä ja painoa 74, olenko mielestänne ihan mahdoton pullero :ashamed: ja mikä voisi olla sopiva, terve paino?
Itse olisin tyytyväinen kun olsin 67-69kg,mutta olsinko silloinkin vielä pullukka mittaan nähden?
 
Rehellisesti... Jos itse olisin vastaavan painoinen, tuntisin itseni aivan ylipainoiseksi. Mulla mittaa 169 ja painoa noin 57. RAskaana ollessani painoin enimmillään 70kg. Nykypainostani haluaisin pudottaa ja ihanteeni olisi 53-54 kg. Kiinteytystä kaipaisi myös. Olen aika siroluinen, ja kilot näkyvät itselläni heti, mm naama turpoaa ensimmäisenä. Riippuu varmasti ruumiinrakenteesta, joku toinen olisi mun kiloillani liian laihan näköinen.
 
ei sitä nyt ihan näkemättä voi sanoa, joillakin painaa luut, joillakin rasva.

Painoindeksin mukaan olisit tuolla 67 kg normaalipainoinen, joskin rasvaprosenttia varmaan vielä olisi liikaa.

Itse olen PI:n mukaan normaalipainoinen(alle 23), mutta kyllä tuossa keskikehossa löysää löytyy, mistä parhaillaan yritän päästä eroon..

Itse hyppäsin tonne laihdutusosion viiden kilon pudottajiin( eka kertaa elämässäni laihiksella :D ), tervetuloa mukaan.. jos siltä tuntuu :)
 
Painoindeksi on hyvä yleismittari.

Vaakaluku sinänsä ei kerro oikein mitään. Hyvin lihaksensa treenannut ihminen painaa selvästi enemmän kuin ihminen, jolla lihaksia ei juurikaan ole. Eli vanha totuus: lihas on läskiä painavampaa pitää kyllä paikkaansa.

Ja toisaalta lihaksikkaalla ihmisellä 'kaikki' on oikeissa kohdissa, kun pullerolla 'kaikki' on ihan väärässä kohdassa (esim. vyötäröllä).

Luuston eripainoisuudella ei asiantuntijan mukaan voi normaalipituisella ihmisellä selittää kuin max. 1 kilon painoheiton muutoin samankokoisten ihmisen välillä.

Itse olen selkeästi ylipainoinen, joka paikassa vähän liikaa... :ashamed:
 
Näkemättä sinua on mahdotonta sanoa, mikä paino olisi sinulle sopiva. Kaikkihan olemme niin erilaisia ja erimuotoisia. Nykyinen painosi kyllä kuulostaa tosi paljolta. Kun aloitat laihduttamisen, älä ota liian suurta tavoitetta kerralla, vaan keskity löytämään pysyviä laihduttavia ratkaisuja ruokavalioosi. Sopiva paino on se, missä itse tunnet olosi hyväksi =)

Itse olen 170 cm ja painan noin 57 kg. Tämä on minulle sopiva paino. Housujakin on helppo ostaa, kun takamus mahtuu pöksyihin. Tietysti kroppaa pitäisi trimmata jumppaamalla. Ennen viimeistä lasta painoin 62 kg ja tunsin itsessäni ylimääräisiä löysiä vähän joka puolella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:49 karoliina kirjoitti:
Elikäs painoa kertynyt aivan liikaa,mutta eipä tämmösen 4lapsen äidin enää mikään tikku tarvi ollakaan :D mutta jonkunverran pitäisi pudottaa.
Jo oman jaksamisen ja terveyden takia.

Eli olen 167 pitkä ja painoa 74, olenko mielestänne ihan mahdoton pullero :ashamed: ja mikä voisi olla sopiva, terve paino?
Itse olisin tyytyväinen kun olsin 67-69kg,mutta olsinko silloinkin vielä pullukka mittaan nähden?
Mä painan saman verran ja oon 12cm lyhkäsempi
 
Mun äiti on 168cm pitkä ja painaa sellaset 64kg ja se on musta tosi sopusuhtainen.
Toisaalta mä en ymmärrä sitä yhtälöä, että mä oon sitä 10cm pidempi ja painan 66kg ja äiti on silti mua hoikempi kun housuja ja muita vaatteita vertaa. Taidetaan olla sit sen verran eri malliset...
 
Hei,

Painoindeksin mukaan olet "hieman ylipainoinen", sillä BMI:si on 26.5. Normaalipainon yläraja on 25.

Itse laihdutin viime vuonna painoindeksistä 25 indeksiiin 21 karppaamalla. Painoa putosi 10 kg noin 6 kk:ssa ja olen pysynyt nyt indeksissä 21 siitä lähtien.

 
Olen 168cm ja 53kg ja kuten FW sanoi niin itselleni yli 60 kg olisi liikaa.Minäkin olen siro,joten tuo 53kg on mulle hyvä.Riippuu paljon ihmisestä,mittojen perusteella on vaikea sanoa.
Luulisin,että max. 60kg olisi ok paino???
 
vaikea sanoa, koska painoa voi kertyä eri tavoin ihmisille.itse en tuijottaisi vaakaa vaan menisin rehellisesti alastomana peilin eteen ja katsoisin onko ylimääräistä reisissä,takapuolessa jne ?näkyykö selluliittiä? mahtuuko vaatteet päälle?
mitse olen 173cm ja painoa 60kg ja kaikki sanovat minua hoikaksi vaikka oikeasti mulla hirveät selluliitti reidet ja vatsan ympärille michelin...
 
ilveskissanminttu
Mä olen sua hieman pidempi ja noilla kiloilla olisin oikeasti hurjan kaposen näköinen :whistle: o Olen ruumiinrakenteeltani roteva, rintava, iso ahterinen mutta kapea vyotäröinen. Lisäksi mulla on luonnostaan isot lihakset. Joten mun olisi vaikeaa edes kuvitella itseäni sinua hoikemmaksi :D
Tällä hetkellä olen huomattavasti sinua turpeammassa kunnossa ;) <br><br>
 
Eli rakenteesta riippuu. Mä 172 cm ja 72 kg nyt 2kk synnytyksen jälkeen. Mutta itsestään nuo ylimääräiset lähtee.
Joskus painoin 63 kg ja olin sairaalloisen laihan näköinen; lihaksia mulla ei silloin kamalasti ollut. Normaalipaino on 67 ja jos sitä alemmas menee olen luuviulun näköinen. Ruumiinrakenteeni on kuitenkin siro, ainakin liivit on 75-mitoituksella, mutta lihasta mulla on keskivertoa enemmän.
Mutta kyllä sinä itse parhaiten tiedät, kun ruumiinrakennetta näkemättä ei voi sanoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 07:55 kolmen äiti kirjoitti:
Olen 168cm ja 53kg ja kuten FW sanoi niin itselleni yli 60 kg olisi liikaa.Minäkin olen siro,joten tuo 53kg on mulle hyvä.Riippuu paljon ihmisestä,mittojen perusteella on vaikea sanoa.
Luulisin,että max. 60kg olisi ok paino???
siis oikeesti pitääkö monenlapsen äidin olla tollanen riuku???
Ymmärrän ettei pullero tarvi olla,mutta mun mielestä tommoset tikkujalkaiset anorektikon näköiset monen lapsen äidit on säälittävän näköisiä , yrittää olla niinkus vielä nuorenakin!

Ja sori jos loukkasin jotain,mut mun mielipiteeni. Mä olen 167 ja 68kg ja tyytyväinen jos saisin 1-2kg pois.
 
joo
Juu, kyllä tommonen 168/53 on jo liian laiha, ihan painoindeksinkin mukaan. Alle 20 indeksi on alipainoa. Mutta kyllä 74kg on sitten taas liikaa. Alle 70 kannattais yrittää ens alkuun saada.
Kropan muodosta riippuu paljon. Ihmiset höpöttää pienistä luista, mutta ei ne luut paljoa painoeroa tee. Enemmän vaikuttaa esim. onko rintava.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 10:03 viiviliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 07:55 kolmen äiti kirjoitti:
Olen 168cm ja 53kg ja kuten FW sanoi niin itselleni yli 60 kg olisi liikaa.Minäkin olen siro,joten tuo 53kg on mulle hyvä.Riippuu paljon ihmisestä,mittojen perusteella on vaikea sanoa.
Luulisin,että max. 60kg olisi ok paino???
siis oikeesti pitääkö monenlapsen äidin olla tollanen riuku???
Ymmärrän ettei pullero tarvi olla,mutta mun mielestä tommoset tikkujalkaiset anorektikon näköiset monen lapsen äidit on säälittävän näköisiä , yrittää olla niinkus vielä nuorenakin!

Ja sori jos loukkasin jotain,mut mun mielipiteeni. Mä olen 167 ja 68kg ja tyytyväinen jos saisin 1-2kg pois.
En ole tikkulaiha,enkä anorektikon näköinen! Olen aina ollut hoikka,enkä ole koskaan laihduttanut.Viimeisillään raskaana olen painanut 66-70kg joten en voi kuvitella että painaisin normaalissa tilassa tuon verran.
Kuten jo kirjoitin niin on vaikea arvioida sopivaa painoa pelkän kirjoituksen perusteella.Että älä hikeenny :kieh:
 
Minä kyllä uskon, ettei 168/53 ole mikään anorektikon näköinen. Itselläni tosiaan sentti enemmän pituutta ja painoa sen 57, mikä on yli oman ihanteeni. Enkä ole todellakaan edes laihan näköinen. Pyöreä pylly ja 70D-kupin tissit :D Ylimääräinen on kertynyt tuohon vatsan seudulle. Ja kyllä minun mielestäni hoikat ihmiset on kauniita ja terveen näköisiä. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:09 Footballers Wife kirjoitti:
Minä kyllä uskon, ettei 168/53 ole mikään anorektikon näköinen. Itselläni tosiaan sentti enemmän pituutta ja painoa sen 57, mikä on yli oman ihanteeni. Enkä ole todellakaan edes laihan näköinen. Pyöreä pylly ja 70D-kupin tissit :D Ylimääräinen on kertynyt tuohon vatsan seudulle. Ja kyllä minun mielestäni hoikat ihmiset on kauniita ja terveen näköisiä. =)
:LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:59 viivi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:09 Footballers Wife kirjoitti:
Minä kyllä uskon, ettei 168/53 ole mikään anorektikon näköinen. Itselläni tosiaan sentti enemmän pituutta ja painoa sen 57, mikä on yli oman ihanteeni. Enkä ole todellakaan edes laihan näköinen. Pyöreä pylly ja 70D-kupin tissit :D Ylimääräinen on kertynyt tuohon vatsan seudulle. Ja kyllä minun mielestäni hoikat ihmiset on kauniita ja terveen näköisiä. =)
:LOL:
Mikä tässä naurattaa? Itse olisin mielelläni myös hoikka...painoa on vain niin paljon, etten kehtaa tässä edes tunnustaa...iso maha, mikä on terveysriski
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 10:03 viiviliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 07:55 kolmen äiti kirjoitti:
Olen 168cm ja 53kg ja kuten FW sanoi niin itselleni yli 60 kg olisi liikaa.Minäkin olen siro,joten tuo 53kg on mulle hyvä.Riippuu paljon ihmisestä,mittojen perusteella on vaikea sanoa.
Luulisin,että max. 60kg olisi ok paino???
siis oikeesti pitääkö monenlapsen äidin olla tollanen riuku???
Ymmärrän ettei pullero tarvi olla,mutta mun mielestä tommoset tikkujalkaiset anorektikon näköiset monen lapsen äidit on säälittävän näköisiä , yrittää olla niinkus vielä nuorenakin!

Ja sori jos loukkasin jotain,mut mun mielipiteeni. Mä olen 167 ja 68kg ja tyytyväinen jos saisin 1-2kg pois.
Miksi monen lapsen äidille pitäisi kiloja kertyä? Onko painolla jotain merkitystä hyvään äitiyteen? Miten ihmeessä laihuus on merkki nuoruudesta? Tässä ollaan kyllä ihan hakoteillä.

Itselläni on neljä lasta. Painoani vahdin oman hyvinvointini tähden. Olin juuri reissussa ja lihoin 2 kiloa. Olo on niin kuvottava, että oksennus on koko ajan kurkussa. Nämä pari kiloa lähtee takuulla pois ennen ensi viikkoa.
 
karoliina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 07:55 kolmen äiti kirjoitti:
Olen 168cm ja 53kg ja kuten FW sanoi niin itselleni yli 60 kg olisi liikaa.Minäkin olen siro,joten tuo 53kg on mulle hyvä.Riippuu paljon ihmisestä,mittojen perusteella on vaikea sanoa.
Luulisin,että max. 60kg olisi ok paino???
kiitoksia vastauksista , aikas monenmoista on ihannetta :)

Mutta ennen lapsia painoin tuon 57 ja jos nyt sinne painoni laskisi,niin tuntisin olevani tosi hoikka, mielestäni liiankin,mutta tosiaan tämä mielipiteeni.

Minulle realistinen olisi 65-68 ja siihen tähtään.
 
mä olen 155cm ja 68kg.. enkä mä ole lihava.se on niin ruumiin rakenteesta kii miltä näyttää..kyllä minäkin vähän haluaisin laihtua max 5kg!! koska joskus olen painanut 50-55kg ja sillon en todella ollut nätti,ihmiset huomauttelivat että olen ruman laiha että pieni pyöreys sopii mulle..ja ihminen kun itse tuntee olonsa hyväksi niin se on aivan sama mitä vaaka näyttää!!! :) mukavaa kesää sinulle.. :hug:
 

Yhteistyössä