Nyt se on sitten meilläkin - enterorokko

Juu. Tytöllä suussa rakkuloita, sääret ja kädet näppylöillä, ruoka ja juoma ei maistu ja kuumetta oli eilen 39,5 astetta. Ei nää sairastelut vaan lopu.

Taipeissa ja vaippaiholla on tosi häijyjä näppyjä/kelloja, oikein sellaisena "mattona". Bepanthenia olen laittanut ja antanut olla ilman vaippaakin. Eikös tämä n. viikon kestänyt?

Odotan vaan innolla että millaisena se mulle ja miehelle tulee... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
Niin kai täälläki. Miten nopeesti kuumeesta teille nousi näppylät?
No eilen aamupäivällä oli kuumepiikki ja tänään tajusin alkaa tutkimaan tarkemmin ihoa kun oli tuo rokkovaroitus tarhasta annettu. Ja nyt iltapäivällä puhkesi ensimmäinen kieleen ja kitalaessa on pisteitä.
 
Oliko tuo enterorokko semmonen, ettei ihan kauheen herkästi tartu aikuisiin? Toki voi tarttua mutta muistelen, että on ennemmin lastentauti kuitenkin? Toivotaan, ettei se teihin tartu ja pikkuinenki paranis äkkiä! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Oliko tuo enterorokko semmonen, ettei ihan kauheen herkästi tartu aikuisiin? Toki voi tarttua mutta muistelen, että on ennemmin lastentauti kuitenkin? Toivotaan, ettei se teihin tartu ja pikkuinenki paranis äkkiä! :hug:
Semmoinenhan sen PITÄISI olla, mutta olen kyllä paljon kuullut juttua että on tullut vanhemmillekin pahempana... Tosiaan toivon että tyttö voisi paremmin. Sairaudenkuvaan ei onneksi taida kuulua kutisevat rakkulat, ainakaan noin yleisesti. Siinä olisikin sitten. Kiitos kannustuksesta! =)
 
Tytsy
Kyllä kiitos, tarttuu aikuisiinkin! Miehellä oli ensin, nyt on minulla. Ensin oli kaksi päivää kuumetta noin 39 ja kurkku todella kipeä. Sitten tulivat rakot, suun ja käsien lisäksi minulla on nyt rakkoja alapäässä, joten herkkua tämä ei ole, ei...
 
Sama tauti täälläkin.
Kuopus aloitti ja pitää vielä näppyjä, ei enää muuta.
Esikoiselle nousi pari tuntia sitten kuume 39 asteeseen, yksi näppy näkyvillä.
Mies on kuumeessa ja kurkkuun koskee, alkoi aamusta.
:/
 
vieras
Minkälaisia nämä näpyt ovat? Poika ollut kuumeessa jo yli viikon, korvatulehdus päällä ja tänään ilmestyi käsivarteen 3 merkillistä punaista täplää. Vähän niinkuin hyttysen pisto muttei kuitenkaan.
 
Ne näyttää aluksi ihan vain ihottumalta mitä on aika reippaasti, kunnes joistain "valioyksilöistä" muodostuu isompia näppylöitä joista kehittyy rakkuloita. Meillä oli ensin tytön jalat, nivuset, peppu ja kädet ihottumalla. Tarhapäivän jälkeen aloin sitten katsomaan vaipanvaihdon yhteydessä että ei hemmetti, tää näyttää pahalta. Ensin oli rakkulat muodostuneet vaippaiholle - varmaan sen takia että siinä oli suurin hankaus ja ilma ei juurikaan vaihdu.
Tänään on tullut mm. polviin ja kämmeniin ja sormien väleihin isohkoja vesikelloja.

Vierailija 21:23, voi olla että kyseessä on vauvarokko teidän pojalla. Varsinkin jos on kuume ollut jo viikon, enteroon kuuluu (noin normaalisti) päivän, kahden korkea kuume ja sitten ei pitäisi enää kuumeilla. Ja heti kuumeen perään - seuraavana päivänä - iholle tulee rakkuloita. Perjantaina huomasin vaipassa ihottumaa ja heti tuli mieleen vanhempainillassa käyty enterokeskustelu. Lauantaiaamuna oli kuumetta se 39,5 - illalla vain vähän lämpöä ja muuten on kuume pysytellyt poissa vaikka itkuinen ja väsynyt tyttö onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Meillä pienin näytti tältä toisena päivänä,nyt paljon pahemmalta.Aluksi ne on ihan pieniä näppyjä.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=%C4iree&image_id=90728323
:( Voi pientä. Meidän tyttö on aika saman näköinen, kasvot on säästyneet pahimmilta mutta kädet on kanssa ihan näpyillä.
 

Yhteistyössä