Nyt se on virallisesti tutkittu: HESASSA VIISI KOULUA JOITA VÄLTELLÄÄN VIIMISESEEN ASTI

  • Viestiketjun aloittaja Mamatar
  • Ensimmäinen viesti
sdga
Jakomäki, Myllypuro, Rastila, Mellunmäki, Maunula, Kontula, Siilitie....
onhan noita joita vältellä!
Pakko sanoa tähän että olen positiiivisesti yllättynyt Kontulan ala-asteesta. Kiusaamisiin puututaan ja opettajat ovat todella mukavia ja välittävät siitä mitä tekee. Tukiopetusta on tarpeeksi ja luokissa huomioidaan kaikki. Oli nimittäin aikamoinen ennakkoluulo koulua kohtaan ja mietin jo että olisko pitänyt lapsi laittaa bussilla pidemmälle.

Itse olen käynyt merirastilan ala-astetta ja kiertäisin sen kaukaa.
 
"huoh"
Se Keinutien koulu siellä Kurkimäen lähellä on tosiaan kamala, mieheni sitä kävi aikoinaan. Lisäksi lähellä oleva Vesalan ala-aste on kuuluisa siitä määrästä häirikköjä, jonka se "tuottaa".
 
"vieras"
Miksi vanhemmat eivät halua lapsiansa monikulttuuriisiin kouluihin? Olisi hyvä totuttaa lapsukaiset siihen mikä heitä odottaa aikuisina: Helsinkiin muuttaa 100.000 mamua seuraavan 17 vuoden aikana. Naatitaan=)
 
"vieras"
Itse kävin Kontulan ala-astetta enkä mistään hinnasta laittaisi lastani sinne. Huorittelua yms haukkumista, väkivaltaista kiusaamista, tupakkaa, alkoholia ja jopa huumeita, 5-6 luokkalaiset saattoivat jo kokeilla seksiä jne... Opettajat eivät uskaltaneet puuttua näihin häirikkötapauksiin vaan sen sijaan ottivat helpompia oppilaita silmätikukseen, jotka sitten olivat jälki-istunnoissa pikkuasioista. Ja näitä häiriköitä ei ollut vain paria kappaletta per luokka vaan 5-10. Hiljaiset ja kiltit kärsivät tai vaihtoivat koulua.
 
perusmeininki
[QUOTE="vieras";29002846]Itse kävin Kontulan ala-astetta enkä mistään hinnasta laittaisi lastani sinne. Huorittelua yms haukkumista, väkivaltaista kiusaamista, tupakkaa, alkoholia ja jopa huumeita, 5-6 luokkalaiset saattoivat jo kokeilla seksiä jne... Opettajat eivät uskaltaneet puuttua näihin häirikkötapauksiin vaan sen sijaan ottivat helpompia oppilaita silmätikukseen, jotka sitten olivat jälki-istunnoissa pikkuasioista. Ja näitä häiriköitä ei ollut vain paria kappaletta per luokka vaan 5-10. Hiljaiset ja kiltit kärsivät tai vaihtoivat koulua.[/QUOTE]

anteeksi nyt vaan mutta eiköhän tätä oo ihan kaikkialla. itse käynyt koulua ns. eliittialueella ja siellä aivan sama. yhdeksänkymmentäluvun puolessa välissä kutosluokkalaiset kilpaili kuka nainut useamman luokan pojan kanssa ja näitä kyseisiä neitoja todella nähtiin itse aktissa saniteettitiloissa ym. huumeet ja alkoholi vahvana; vanhemmilta kun niitä tuntui luokkalaiset saavan. kiusausta niin että kymmenen lapsen porukka potkii yhtä ringissä koulun nurkalla.

että en sanoisi kontulan oleva mitenkään erityinen näissä asioissa.
 
"Maija"
Näillä kaikilla on yksi yhdistävä tekijä eli mamukouluja ovat. Mitä tästä voidaan päätellä. Kukkahattujen ja suvisten utopistinen käsitys toimivasta monikulttuurisuudesta ei näytä käytännössä toimivan.
 
Juuret
anteeksi nyt vaan mutta eiköhän tätä oo ihan kaikkialla. itse käynyt koulua ns. eliittialueella ja siellä aivan sama. yhdeksänkymmentäluvun puolessa välissä kutosluokkalaiset kilpaili kuka nainut useamman luokan pojan kanssa ja näitä kyseisiä neitoja todella nähtiin itse aktissa saniteettitiloissa ym. huumeet ja alkoholi vahvana; vanhemmilta kun niitä tuntui luokkalaiset saavan. kiusausta niin että kymmenen lapsen porukka potkii yhtä ringissä koulun nurkalla.

että en sanoisi kontulan oleva mitenkään erityinen näissä asioissa.
Kävin Kontulan ala-asteen ja nyt yliopistossa. Sen jälkeen ainakin tilat on remontoitu ja rehtori vaihtunut. En osaa sanoa koulun tasosta, mutta alueena oikein mukava. Vartiokylän ja Puotilan koulut myös lähellä, jos siellä päin asuu. HYL siinä vieressä on hyvin suuren alueen yläkoulu ja onhan siinä lukiokin.
 
Juuret
Kävin Kontulan ala-asteen ja nyt yliopistossa. Sen jälkeen ainakin tilat on remontoitu ja rehtori vaihtunut. En osaa sanoa koulun tasosta, mutta alueena oikein mukava. Vartiokylän ja Puotilan koulut myös lähellä, jos siellä päin asuu. HYL siinä vieressä on hyvin suuren alueen yläkoulu ja onhan siinä lukiokin.
Opinahjo sijaitsee mustikkamäen/Mellunkylän ok-alueen reunalla. Mustikkamäellä nättejä maastoja ja suuria 2000-luvun omakotitaloja helvetin ylhäällä rinteessä.
 
"Lilli"
Edelleenkin olen sitä mieltä, että kannattaa vältellä homekouluja mamu-koulujen sijaan. Homekoulu voi vaarantaa lapsen terveyden, mamu-koulussa voi oppia hyvässä lykyssä jopa suvaitsevaiseksi.
 
Ja varmaan nääkin on enempi vuosikerta- ku aluekysymyksiä. On se vähän hassua väittää, että joku koulu olis tietynlainen, koska se oli sitä 10-20 vuotta sitten. Johan tossa on vaihtunu väki moneen kertaan.
anteeksi nyt vaan mutta eiköhän tätä oo ihan kaikkialla. itse käynyt koulua ns. eliittialueella ja siellä aivan sama. yhdeksänkymmentäluvun puolessa välissä kutosluokkalaiset kilpaili kuka nainut useamman luokan pojan kanssa ja näitä kyseisiä neitoja todella nähtiin itse aktissa saniteettitiloissa ym. huumeet ja alkoholi vahvana; vanhemmilta kun niitä tuntui luokkalaiset saavan. kiusausta niin että kymmenen lapsen porukka potkii yhtä ringissä koulun nurkalla.

että en sanoisi kontulan oleva mitenkään erityinen näissä asioissa.
 
uutta tietoa...
[QUOTE="Lilli";29687652]Edelleenkin olen sitä mieltä, että kannattaa vältellä homekouluja mamu-koulujen sijaan. Homekoulu voi vaarantaa lapsen terveyden, mamu-koulussa voi oppia hyvässä lykyssä jopa suvaitsevaiseksi.[/QUOTE]

Ai sitä kasvaa suvaitsevaiseksi kun mamut huorittelevat ja pahoinpitelevät...
 
vierailija
Pakko sanoa tähän että olen positiiivisesti yllättynyt Kontulan ala-asteesta. Kiusaamisiin puututaan ja opettajat ovat todella mukavia ja välittävät siitä mitä tekee. Tukiopetusta on tarpeeksi ja luokissa huomioidaan kaikki. Oli nimittäin aikamoinen ennakkoluulo koulua kohtaan ja mietin jo että olisko pitänyt lapsi laittaa bussilla pidemmälle.

Kiitos tästä kommentista! Muutettiin just Mellunkylään omakotitaloon ja lähikoulu on Kontulan ala-aste.
 
vierailija
Oma lapsemme on nyt viidettä vuotta Kontulan ala-asteella. Koulu ei todellakaan ole mamu voittoinen (kuten mielikuvana monella) vaan edustaa tavallista ikäsukupolvensa Suomea kokonaisuudessaan ja olen itse yllättänyt koulun hyvästä positiivisesta asenteesta. Opettajat todella hyviä, taitavia sekä perillä tekniikan tuomista hyödyistä. Asioihin puututaan jos tarvetta (kuten toivottavaa olisi jokaisessa koulussa).

Itse aion laittaa kaikki lapseni Kontulaan ja oikeastaan olen kuullut huolestuttavia ongelmatapauksia "eliittialueen" Vartsikan koulusta. Välillä nämä nettijutut vaan naurattaa yleisesti kun muistikuvat on porukoilla mitä sattuu "mieheni on aikoinaan käynyt ja olen joskus käynyt"... niin TOKI, reilut 20 vuotta sitten meno oli aika hurjaa -90 luvulla.

Tyytyväinen kondekalainen!
 

Yhteistyössä