Nyt se sitten tapahtui: Mies muutti pois.

Helpottavaa.
Mielummin olisin itse lähtenyt, muttei niin nopeesti saa kämppää mistään ja kun ei ole töitä, niin... Ja miten maksan vuokratakuun?

Eilen illalla otti taas ryysyistä kiinni ja vei seinää vasten ja uhkaili. Enää ei sellasta, ei ikinä enää. :headwall: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sossu auttaa ja ehkä myös srk
Voisin kyllä sossusta alustavasti kysellä apua tohon vuokratakuuseen. No mies sano, että eivät auta sossusta, vaan sanovat, että myy omaisuuttas. No, talo on joo, mutta kyllä näissä käytännön jutuissa varmasti kestää.

Ja mun käsittääkseni mies jää tähän, en sitten tiedä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sossu auttaa ja ehkä myös srk
Voisin kyllä sossusta alustavasti kysellä apua tohon vuokratakuuseen. No mies sano, että eivät auta sossusta, vaan sanovat, että myy omaisuuttas. No, talo on joo, mutta kyllä näissä käytännön jutuissa varmasti kestää.

Ja mun käsittääkseni mies jää tähän, en sitten tiedä...
no eipä taida sossu auttaa jos sul omaisuutta......
 
vieras
Sossusta saa lainaakin, jotta pääsee jaloilleen, jos ei kuulu toimeentulotuen piiriin.
Ja onneksi olkoon, hyvä päätös.
Minun onni alkoi siitä, kun ei tarvinnut pelätä humalaista isää, joka tuli kotiin, kun muutin omaan asuntoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sossusta saa lainaakin, jotta pääsee jaloilleen, jos ei kuulu toimeentulotuen piiriin.
Ja onneksi olkoon, hyvä päätös.
Minun onni alkoi siitä, kun ei tarvinnut pelätä humalaista isää, joka tuli kotiin, kun muutin omaan asuntoon.
Eipä se sossu sitä myönnä jos on omaisuutta! EIkä se kyllä myönnä sitä lainaa ellei sulla ole tuloja.. :/ Näin sanottiin mun kaverille. EIpä tosin saanut toimeentulotukeakaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sossusta saa lainaakin, jotta pääsee jaloilleen, jos ei kuulu toimeentulotuen piiriin.
Ja onneksi olkoon, hyvä päätös.
Minun onni alkoi siitä, kun ei tarvinnut pelätä humalaista isää, joka tuli kotiin, kun muutin omaan asuntoon.
Eipä se sossu sitä myönnä jos on omaisuutta! EIkä se kyllä myönnä sitä lainaa ellei sulla ole tuloja.. :/ Näin sanottiin mun kaverille. EIpä tosin saanut toimeentulotukeakaan.
Tämä on tapauskohtaista. Ja sossukohtaista. Sossuntätikohtaista.

Jos on tilanne, että joutuu muuttamaan pois omasta kodistaan, joka on se omaisuus, niin voivat ne harkitakin vakavastikin, takuuvuokran maksua.

On protokollia joita noudatetaan, mutta ne eivät ole täysin absoluuttisia, joten aina voi käydä kysymässä.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. :ashamed: :hug: =)
Niin, siis mies lähti viikoks pois meidän yhteisestä kodista, ok-talosta. Olen työtön ja mies on yrittäjä. Mies jätti mut tänne hoitaan tätä taloo. Eilen sitten ilmotti, että pelletti on lopussa, hanki sitä.

No, tänään olin menossa tilaamaan, niin auto p**kele ei lähteny käyntiin. Onneks toivat jo tänään, kun sinne soitti. Sitten piti lapioida jumalaton säkki (no, puolet lasten kanssa saatiin vietyä) pellettiä siiloon varastoon. Joo-o! Sitten soitin miehelle öbaut 100 kertaa, ei vastannu, lähetin viestin, että voisitko kertoo, pitääkö pellettiä siirtää johonkin päin siilossa (oli niin vähän). Ja mistä saa lämpöjä kovemmalle koko taloon.

Tuli sitten käymään ja näytti. Ja samalla ilmotti, että oli siirtäny sänkö- ja vesilaskun mun nimiin!! :eek: :LOL: |O :'( :headwall: Jaahas, millähän ihmeellä maksan, kun karenssikin on työkkäristä. Saan rahaa vasta joulukuussa.

Että ei kuulkaa naurata. Se kusipää kiristää ja uhkailee ja mollaa. Useimmiten kyseessä on raha. Se on sen rakkaus. |O :headwall: :'( :'(
 
Ota yhteyttä perheneuvolaan, sieltä saa ainakin ihan faktatietoa, mitä hän voi tehdä ja mitä ei. Seurakunnalta kannattaa myös pyytää apua. Voimia sinulle!! :hug: Onko jollain kaverilla miestä, jota voit "lainata" kun tulee talonhoidossa avun tarvetta?
 
Vatkuli
Tilaat ajan sossusta ja sitä kautta alat selventämään mahdollisuuksiasi saada apua. Sähkö- ja vesilaskujen maksun pystyt hoitamaan sitten, kun saat rahaa eli jos nyt rahattomana kautenasi laskut tulevat, soitat yhtiöihin ja sovit uuden maksupäivän. Uskomatonta kyllä, mutta asioilla on yleensä tapana selvitä, kunhan vain lähtee niitä selvittämään. Kaikkea hyvää toivotellen :)
 
ejk
siis voiko noin vain siirtää sähkö- ja vesilaskut toisen nimiin. ku meillä mä en voinut sähköyhtiölle ilmoittaa edes sitä et meidän osoite on muuttunut ja saiskos sähköä vast edes tähän ja tähän osoitteeseen ku sähkö on mieheni nimellä. ymmärsin täysin syyn siihen niin ihmettelen suuresti et pystyy ilman sun suostumusta tuota tekemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
siis voiko noin vain siirtää sähkö- ja vesilaskut toisen nimiin. ku meillä mä en voinut sähköyhtiölle ilmoittaa edes sitä et meidän osoite on muuttunut ja saiskos sähköä vast edes tähän ja tähän osoitteeseen ku sähkö on mieheni nimellä. ymmärsin täysin syyn siihen niin ihmettelen suuresti et pystyy ilman sun suostumusta tuota tekemään.
En tiedä, miten se sen käytännössä teki, siis mehän asutaan virallisesti vielä samassa osotteessa. Kai ilmotti vaan, että maksajan nimi vaihtuu.

Kai mun on pakko ottaa johonkin yhteyttä, kai sossuun tai mihinköhän (?), kun ei tää näin voi jatkua, että mun pitäis kaikki nyt yht´äkkiä hoitaa. Toki haluisin töihin, että pääsisin omilleni, mutta helpommin sanottu kuin tehty. :/

Just aamulla herra oli jättäny kirjeen (lähti aamulla aikasin), että ei halua riidellä tms., että haluu rauhallisen eron. Joo, just eilen illalla/yöllä heitteli mun tavaroita ja sano, että lähe menee ja tuli päälle (otti kiinni ja uhkaili), vanhin lapsi heräs, kun kuuli sitä kolinaa ja kovaa puhetta. Menin ylös likan luokse ja sanoin, ettei mitään hätää, isillä vaan on vähän paha mieli ja on vihanen.

No, se lopetti. Sitten keskimmäinen tuli mun viereen nukkuun huoneestaan. Mies tuli oven taakse, sytytti valoja ja kävi hakeen kamojaan. Ihan sekasin mieleltään. Sano, että lähde meneen siittä (sängystä ). Puhuin kokoajan rauhallisesti ja sanoinkin sitä ennen, että en mää sua pelkää, siis pitäiskö mun pelätä. Sano vaan, että mää en kunnioita häntä. Siis KUNNIOITA! :LOL: Mikä helvetin herra ja hidalgo, polvillaanko pitäis palvoo ja jalat levällään elää.

Jos kunnioittaminen on toiselta kaiken sietämistä ja hissuttelua ja hyssyttelyä ja pelossa eloa, en sitä tee. Joku järki. :(

Se luulee, että se voi nujertaa mut, kun uhoo ja uhkailee (mun pitää maksaa kaikki, muka). Mutta ei tehoo, ei ja siitä se suuttuukin.
 
vieras
Sä kuulostat vahvalta, joten kyllä sä pärjäät! Mene sossuun, ne neuvoo mistä ja miten pääset jaloillesi. Ymmärisnkö siis oikein, että sun tarvitsee lähteä talosta, mies meni vain siksi aikaa että lähdet pois?

kyllä ne silloin taitaa miehelle kuulua ne menot talosta.
 
soitat niihin yhtiöihin että ukollas ei ollu lupa siirrellä mitään sun nimiin, että oot muuttamassa siittä pois ihan just. ja lasten kanssa pääset vaikka ensi/turvakotiin tänään jos haluat, siksiaikaa että saat asias järjestykseen!
Voimia, niitä tuut tarviimaan.
 
Muista että jos sinä jäät teidän taloon asumaan joudut maksamaan ukolles puolet talon arvosta ja jos ukkos sinne jää niin se joutuu maksaan puolet talon arvosta sulle.
Mutta soita sossuun, niin kyllä ne sieltä auttaa ja kannattaa myös soittaa vesi ja sähkö firmoihin että tarvii maksuaikaa sit kun sieltä laskut pamahtaa. Sossu voi maksaa noi veden ja sähkön ja auttaa uuden kodin etsimisessä.
 

Yhteistyössä