Nyt se vuoto alkoi taas...

Tuossa viikolla kirjoittelinkin, kun viikkoja oli kasassa 11+2, yllättäneestä verenvuodosta..

Nyt on sitten 11+6 ja sama alkoi uudestaan. Tosin tällä kertaa sillä erotuksella, että kirkasta verta ei tullut ollenkaan, pelkkää ruskeaa. Ei niin paljon että sidettä joutuisi koko ajan vaihtamaan, mutta pyyhittäessä tule paperiin ja mahaa juilii taas ihan pirusti. :(

Itkettää vaan koko ajan kun mietin, et tässäkö tää oli. Lääkäri tosiaan sanoi että istukka oli katkaissut jonkun verisuonen kohdusta ja keskiviikon vuoto johtui siitä. Eilen olin kaverin polttareissa ja ilmeisesti taisi sitten olla sen verran fyysisesti raskaampaa (vaikka koitin ottaa rauhallisemmin), että yöllä kotiin tultuani huomasin, että vuoto oli alkanut taas.

En oikein tiedä mitä tehdä, vai tehdäö mitään. Ensi viikon perjantaina on nt-ultra ja varmaankin odottelen sinne asti. Ellei tiitiäinen tule sitä ennen itsekseen ulos. :(
 
"vieras"
Hali! Tiedän tarkkaan tunteesi. Niin mitäpä voi tehdä kuin odotella, tai sitten mennä jo aiemmin ultraan. En ole lukenut aiempaa ketjua, ultrattiinko sinulla aiemmin/oliko silloin asiat ok?
 
"vieras"
voi tuo on kyllä kurjaa ja ymmärrän huolesi :/
itselläni säikäytti vuoto myös toisessa raskaudessa, mutta kirkasta ei tullut kyllä kertaakaan. muutamana päivänä tuli ruskeaa paeriin pyyhittäessä ja olin ihan varma että se oli siinä, mutta kyllä prinsessa piti pintansa.
voimia ja toivotaan parasta!
 
Kävin kyllä torstaina yksityisellä ultrassa ja silloin Tiitiäisellä oli kaikki hyvin, syke oli vahva ja liikkuikin reippaasti. Lääkäri myös tutki kohdunsuun ja se oli kiinni ja kiinteä.

Ja tosiaan lääkäri sanoi silloin, että todennäköisesti istukka on kohdun seinään kasvaessaan rikkonut kohdun oman verisuonen mikä on sitten sinne kohtuun vuotanut.

Mieheltä tuli äsken kauheat huudot kun kerroin että taas vuotaa.. :( "Mitä sitä tarvitsee lähteä 19 tunniksi humputtelemaan muijien kanssa jos on pari päivää sitten aiemmin vuotanut" jne (oli siis parhaan ystäväni polttarit eilen). Yrtitin kyllä ottaa rauhallisesti ja jätin rankemmat aktiviteetit suosiolla väliin. Kävelyäkään ei koko päivänä tullut kuin muutama km melko rauhallisesti.

Tosiaan taas nuo vatsakivut ovat olleet kovemmat ja pelkään että se on Tiitiäisen menoa nyt. :( Toisaalta toinen puoli minusta haluaa uskoa, että Tiitiäinen on niin sisukas sissi, ettei pienestä hätkähdä.
 
"vieras"
Toivotaan parasta!! Minulla monta km ja aina(tähän asti) on pienikin tippa vuotoa tarkoittanut ikävää. Nyt kuitenkin raskaana vk 13, reilu vk sitten tuli pieni kirkas vuoto, olin lähes varma että taas sitä mennään mutta toivoin silti, viikon alussa ultrassa vilkas ja hyvinvoiva sikiö!
Läheskään kaikilla ei vuodot automaattisesti tarkoita huonoa. Jos kivut yltyy lähtisin ultraan aiemmin. Muista että mikään, mitä itse olet tehnyt ei ole aiheuttanut tätä.
 
IhanaValo
:hug: Kovasti tsemppiä ja toivotaan ettei pienellä olisi kuitenkaan mitään hätää..koita nyt lepäillä jos vaan mahdollista ja sano miehelles ettei tuo suuttuminen/valitus auta mitään.
 
"Voi"
Vuotelu raskausaikana on silkkaa hel****ä. Toivottavasti kaikki on hyvin. Uskoisinkon että on, koska vuoto on vaan ruskeaa ja ultrassa sikiöllä oli kaikki hyvin. Istukka vuotelee tosi herkästi, varsinkin jos se on kohdunsuun lähellä. Mulla oli veristä vuotoa melko runsaasti rv 9+ ja uudelleen rv 14. Kumpaankaan ei oikein syytä löytynyt, mutta todennäköisesti johtui etisestä istukasta. Rankkaa oli, mutta ihanaakin ihanampi lapsi syntyi aikanaan terveenä ja hyvinvoivana. Kovasti jaksamista!
 
"viima"
Eikös sitä sanota et ei nainen pysty tekemään mitään noin alussa mikä vaikuttais kumpaakaan suuntaan. Kaikki viel niin pientä ja ns alussa. Toivotaan et on vain jotain edellisen vuodonjämiä. Voimia!
 
Kiitos vastauksista, lisää kertomuksia omista kokemuksista otan mielelläni vastaan. Pahinta tässä on tosiaan se epätietoisuus, mitä tapahtuu. Jotenkin tulee ihan voimaton olo kun miettii, että entä jos tää täytyy aloittaa kaikki alusta. Luulin jo, et voimakas alkupuoliskon pahoinvointi säästäis mut kaikelta tämmöiseltä mut ei.

On tosi kumma, kuinka hirveän tärkeä tosta pikkukaverista on tullut tänä aikana meille molemmille, joten huolikin on sen mukainen. :(
 
"tiina"
Onko sulla ennestään lapsia? mulla on kaksi lasta ja ekan raskaus oli helppo mutta tämä toka oli vaikea. Verta vuosin viikolla 10 ja sitten supisteluja oli jatkuvaan ja varhaisilta viikoilta asti olin pakkolevossa. Viikon olin sairaalassa annettiin kortisonia ja supistuksien estolääkitystä mutta eipä ne oikein auttaneet mutta pääsin kotiin ja makasin täällä viikkoja. Terve poika syntyi 37+6 ja oli 50cm ja3,3kg. Tsemppiä.
 
Tää on ensimmäinen raskaus mulla. Se onkin kun ei ole mitään hajua siitä, mikä on normaalia ja mikä ei. Anopiltakin tuli kommentti kun yritin jutella asiasta, että hän on 5 lasta synnyttänyt eikä yhdenkään odotusaikana oo mitään vuotoja tai kremppoja ollut. :( Oma äiti on kyllä ymmärtäväisempi mutta hänelläkin ollut tosi helpot raskaudet kuulemma.
 
uskon ja luulen
Ensinnäkin hirmuisesti voimia jaksaa tuon vuodon kanssa, se on kamalaa.
Ruskea vuoto on periaatteessa tässä tapauskessa ihan ok koska olisi aika ihme,että jos sinulla on aijemmin vuotanut punaista verta,että sieltä olisi tullut kaikki ulos kerralla.
Ruskea veri on verta mikä tulee hitaasti ulos, kirkas tulee taas noepasti. Ihan varmasti jonnekkin sopukoihin on jäänyt vielä verta ja vuotaa nyt ulos ruskeana eli on samaa verta mitä sinulta vuoti muutamia päiviä sitten.

Itse vuosin rv9 ja 11-15 enemmän tai vähemmän. Ultrassa oli kuitenkina ina kaikki hyvin.

Koetahan jaksaa ja sano sille mihellesi,että se huutaminen( tiesän,että on säikähtänyt) ei paranna sinun tilaasi yhtään vaan päin vastoin. Turhaa stressaa ja syyllistää sinua.
 
6xäiti
Ruskea veri on vanhaa verta, eli voi olla jäänyt siitä neljän päivän takaisesta ja nyt vuotelee pois.

Toivottavasti raskaus jatkuu hyvin loppuun saakka! :)
Näin minäkin ajattelen. Yleensä ruskea vuoto on vaaratonta. Itselläni oli tokassa raskaudessa vähän vuotoa rv10, juurikin tuollaista ruskeaa. Neuvolasta sanottiin, että esim. jos kuukautisen olisi normaalisti pitänyt tulla tuollin , se voi vaikuttaa ja toinen on yhdyntä, että se voi herkkiä limakalvoja vaurioittaa ja aiheuttaa pientä vuotoa. Vuoto lakkasikin pian ja ajallaan syntyi yli 4.6 kilonen poika :)
Toinen on tietysti istukan sijainti. Ystävälläni vuoti joskus samoilla viikolla oikein lorisemalla. Oli varma, että kesken meni, mutta istukka oli kiinnittynyt kohdunsuulle ja aiheutti vuodon. Terve vauva heille syntyi.

Tietysti tuo kipuilu on vähän toista. Voi olla, että kohdunkiinnikkeet vain kipuilevat, mutta kannattaa silti ottaa varovasti ja lepäillä vaan. Mutta kannattaa myös muistaa, että jos keskenmeno on tullakseen noilla viikoilla, ei sitä voi estää ja se, että olit kaverin polttareissa, ei vaikuta siihen millään tavalla. Että miehen "läksytyksen" voit jättää omaan arvoonsa.

Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28669854]Ehkäpä olisi kannattanut lepäillä, siinä mies oli oikeassa:( Miksi pitää lähteä humputtelemaan jos on kerran vuotoa ollut?[/QUOTE]

No ei millään omalla tekemisellään noilla viikoilla saa keskenemenoa aikaiseksi. Se menee kesken jos on mennäkseen mutta ei siitä itseään voi syyttää.
 
"muru"
Tiedän tuon tunteen. Itsellä nyt kolmas raskaus. Aiemmissa ei minkäänlaisia vuotoja. Nyt rv 5+3 haaleeta veristä vuotoa, rv 5+5 runsasta veristä vuotoa ja hyytymiä. Olin varma et kesken meni. Kävin tk:ssa lääkärillä joka kans sanoi että kyllä meni kesken, ei ultrannu. Vuoto kesti vaan päivän kunnes rv 6+1 alko taas lorista tummaa veristä vuotoa joka taas loppu päivässä. Sit vuoti viikon ruskeeta tuhrua. 3 viikkoa ekasta kunnon vuodosta kävin hcg-mittauksessa, siitä kahen päivän päästä ultraan. Hcg oli taivaissa ja pelkäsin jo joutuvani kaavintaan. Ultrassa kohdusta löytyki viikkoja vastaava sikiö. Lääkäri ei osannu sanoo vuodoille syytä. Nyt rv 10+4 eikä oo vuodellu.
 

Yhteistyössä