Nyt suututtaa lapsettomat!

  • Viestiketjun aloittaja Hiisu-rotta
  • Ensimmäinen viesti
alkuper.
[QUOTE="vieras";23331848]No kyllä mun mielestä voi siinä omassa onnessaan ja innostuksessaan ottaa sen verran toisia ihmisiä huomioon että ei lähetä sitä viestiä keskellä yötä. Meillä syntyi, kauan odotettu (2 vuotta) hoidoilla saatu vauva klo 22.30. Kello 01 oltiin siinä kunnossa että muistettiin edes puhelimien olevan olemassa, eikä todellakaan siihen aikaan lähetetty mitään viestejä. Mä oikeesti valvoin yön/aamun ja mietin et mikä on sopiva aika lähettää ;) Ja vasta klo 08 lähti viestit, sekin varmaan jonkun mielestä liian aikaisin mutta kuitenkin huomattavasti parempi aika kun klo 01!!! Susta tosin saa sen kuvat et varmaan olisit tehnyt tänne aloituksen ja haukkunut kaikkia ystäviä kun kukaan ei HETI onnitellut teitä! Tottakai jokaisen täytyy yöllä kytätä puhelinta ja vastata välittömästi onnittelut teille kelloajasta viis.[/QUOTE]

Olet kyllä ihan väärässä, mutta kiitos tästäkin ymmärryksestä.
 
...
Miten se menee noin, että jos on hoidoilla aikaansaatu lapsi, niin hän on ilman muuta halutumpi ja odotetumpi ja vanhemmilla on oikeus suurempaan huuteluun ja onneen? Oikein pitää alleviivata sitä kuink amonta vuotta on hoidoissa käyty. Eihän siinä siis itsessään mitään, mutta kun pari joka on saanut lapsen ilman hoitoja ilmoittaa raskaudesta, sitä ei pidetä minään jos raskaus on onnistunut puolen vuoden sisällä...Hyvin erikoista minusta. Sekö se onnellisuusmittari on, kuinka kauan lapsen tekoon on kjäytetty?
 
äitiminäkin
En koko ketjua ehdi lukemaan läpi, mutta kerro AP että millälailla sinua on loukattu?

Onko joku sanonut suoraan ettei kiinnosta? Vai mikä tässä on homman nim, mikä saa sut raivon partaalle?
 
Luin aloituksen vielä läpi enkä noissa muissa kohdissa näe mitään missä hän olisi toiminut väärin tai ajattelemattomasti kuin tuon keskellä yötä lähetetyn viestin. Siis se nyt on saattanut jonkun yöunta häiritä, mutta jos nyt ajattelee että sellainen sattuu kerran elämässä kohdalle niin ehkä senkin voisi antaa anteeksi ja pistää onnenhuuman piikkiin.

Mutta siis en ymmärrä miten joku löytää noista muista kohdista mitään häiritsevää.

muoks. olisi toki kiva kuulla ap:lta tarkemmin että millaista palautetta siis olet oikein saanut.
 
"hansu"
Oikein!!! Veit ap sanat suustani!! Hyvä, että joku tuo tällaisenkin asian ilmi! Mua todella ottaa pattiin se, että lapsettomia pitäis jollain tavalla nöyristellä ja jännittää omana raskausaikanaan. Se, ettei aina ole naama hangonkeksillä, vaikka raskaana olisikin, ei tarkoita sitä, ettei raskaudestaan olisi onnelinen jne jne jne.!
Olen niiiiiiiiin samaa mieltä!
 
vähän jo aiheen vierestäkin
Aika hurjaksi mennyt keskustelu. Tuntuu, että täällä on lapsettomat ja äidit jotenkin vastakkain. Pelottavaa jos joku vihaa tai ärsyyntyy kaikista lapsettomista jos joku heistä on ajattelematon ja loukkaa, sama toisinpäin. Minä olen lapseton, olemme yrittäneet lasta 7 vuotta. En koe, että minun elämästäni on jotenkin pois jos joku ystävistäni saa lapsen tai tässä ajassa moni on saanut 2-3 lasta. Miksi loukkaantuisin tai suuttuisin asiasta? Minä ainakin toivon että minua kohdellaan edelleen samalla tavalla ja laitetaan vauvauutisia. Minusta on kiva lukea miten jollakin raskaus sujuu. En koe olevani marttyyri, vaikkakin surullinen koska en lasta voi saada. En halua että elämäni täyttää katkeeruus ja viha. En voi käsittää miten joku "kehtaa" lähteä onnittelematta ja tiuskaisee toisen vauva uutista. Toivon toki myös etten saa enää kommentteja että en voi ymmärtää oikeaa elämää koska en ole äiti.
 
...
Jotkut tuijottajanaiset näyttää siltä että ne haluais lyödä. Ap:n kokemus on just sellainen mitä olen itse joskus pelännyt, siis toi päin kävely. Mä olen vielä nuori, 25-vuotias, mikä lisää varmaan vitutusta keski-ikäisissä lapsettomissa. Bussissa kerran eräs mulkoilija runnoi itsensä väkisin vaunujen ohi kun me oltiin menossa ulos keskiovista. Siis minä kaksostenvaunujen ja mahan kanssa, ja tää nainen vaan tönäs vaunuja ja nokka pystyssä tunki ohi. Silloin säikähdin oikeasti.
Todennäköisesti sitä emäntää on ärsyttänyt vain se, että olet vaunuinesi tukkinut koko käytävän, niin että kukaan ei pääse bussista ulos...
 
...
Kaverini on lääkäri ja takapäivystyksessä usein öisin (eli pitää kännykkää auki). Kerran lähetin viestin keskellä yötä ja sain kyllä melkoset haukut takasin kun toinen ja olin herättänyt sen.

.
No luulisi lääkärin koulutuksella osaavan määritellä puhelimeen useampia profiileja. Yöksi voi laittaa yöprofiilin, jossa soitot kyllä kuuluvat, mutta tekstarin äänimerkki on äänettömällä.
 
kolmas mahassa
Todennäköisesti sitä emäntää on ärsyttänyt vain se, että olet vaunuinesi tukkinut koko käytävän, niin että kukaan ei pääse bussista ulos...
En tukkinut käytävää, vaan olin vaunupaikalla. Kun pysähdyttiin pysäkille jossa jäin pois, nostin aisan ylös ja odotin että kiireisimmät menevät ennen meitä. Sitten ripeään tahtiin työnsin vaunut ulos bussista. Siinä vaiheessa tämä meidän taakse jättäytynyt tuijottelija lähti yhtäkkiä tunkemaan nokka pystyssä siitä meidän ohi ja tönäisi vaunuja. Voit vaan kuvitella miten kaksosvaunut heilahtaa kun joku tyrkkää voimalla. Säikähdin että vaunut kaatuu siihen bussin alle. Tää ämmä ei edes katsonut taakseen vaikka huusin sille että HEI VARO kun se rupes tunkemaan.

Mä päästän joka kerta nopeimmat ensin ovista kun joillain tuntuu olevan hirveä kiire ulos bussista, mut enhän mä nyt jumalauta sentään voi jäädä sinne autoon asumaan peläten että joku kaheli kaataa vaunut.

Sä oot vissiit itse katkera lapseton?
 
...
[QUOTE="vieras";23332039]Se voi olla..jotkut ei osaa sanallisesti ilmaista itseään niin käyttävät sit elekieltä,esimerkiksi potkaisemalla vaunuja tms.[/QUOTE]

No jos joku on niin idiootti (niin kuin tuon jutun kirjoittaja ilmeisesti oli) että tuijottaa vain peloissaan suu auki, eikä tee tilaa, vaikka toinen on bussista yrittämässä ulos, niin ihan hyvin voi vähän vaunuja siinä potkaista merkiksi, että herää lehmä.
 
"vieras"
No jos joku on niin idiootti (niin kuin tuon jutun kirjoittaja ilmeisesti oli) että tuijottaa vain peloissaan suu auki, eikä tee tilaa, vaikka toinen on bussista yrittämässä ulos, niin ihan hyvin voi vähän vaunuja siinä potkaista merkiksi, että herää lehmä.
Tottakai,ja mitä kovemmin,sen parempi. Kun ei idiootti tajua että toinen yrittää lähettää telepaattisia viestejä,kyllä samantien vois vaikka kaataa koko vaunut,oppispahan olemaan. ammuu.
 
...
En tukkinut käytävää, vaan olin vaunupaikalla. Kun pysähdyttiin pysäkille jossa jäin pois, nostin aisan ylös ja odotin että kiireisimmät menevät ennen meitä. Sitten ripeään tahtiin työnsin vaunut ulos bussista. Siinä vaiheessa tämä meidän taakse jättäytynyt tuijottelija lähti yhtäkkiä tunkemaan nokka pystyssä siitä meidän ohi ja tönäisi vaunuja. Voit vaan kuvitella miten kaksosvaunut heilahtaa kun joku tyrkkää voimalla. Säikähdin että vaunut kaatuu siihen bussin alle. Tää ämmä ei edes katsonut taakseen vaikka huusin sille että HEI VARO kun se rupes tunkemaan.

Mä päästän joka kerta nopeimmat ensin ovista kun joillain tuntuu olevan hirveä kiire ulos bussista, mut enhän mä nyt jumalauta sentään voi jäädä sinne autoon asumaan peläten että joku kaheli kaataa vaunut.

Sä oot vissiit itse katkera lapseton?
Siis mitä nyt selität. Ensin sanot, että päästät kyllä kiireisimmät ensin ulos, mutta selkeästi et sitten päästänytkään, vaan rynnit vaunuillasi tämän emännän eteen...
En edelleenkään ihmettele, että hän hermostui.
Ja ei, en ole katkera, enkä ole lapseton, vaan kahden lapsen onnellinen äiti, jota vain ärsyttää kun lahopäiset vaunuilla muita tyrkkijät ja tien joka paikassa tukkijat pilaavat kaikkien äitien maineen.
 
"vieras"
Siis mitä nyt selität. Ensin sanot, että päästät kyllä kiireisimmät ensin ulos, mutta selkeästi et sitten päästänytkään, vaan rynnit vaunuillasi tämän emännän eteen...
En edelleenkään ihmettele, että hän hermostui.
Ja ei, en ole katkera, enkä ole lapseton, vaan kahden lapsen onnellinen äiti, jota vain ärsyttää kun lahopäiset vaunuilla muita tyrkkijät ja tien joka paikassa tukkijat pilaavat kaikkien äitien maineen.
Mut sua ei ärsytä muut ihmiset jotka tyrkkii? Pelkästään ne joilla on vaunut?
 
En tukkinut käytävää, vaan olin vaunupaikalla. Kun pysähdyttiin pysäkille jossa jäin pois, nostin aisan ylös ja odotin että kiireisimmät menevät ennen meitä. Sitten ripeään tahtiin työnsin vaunut ulos bussista. Siinä vaiheessa tämä meidän taakse jättäytynyt tuijottelija lähti yhtäkkiä tunkemaan nokka pystyssä siitä meidän ohi ja tönäisi vaunuja. Voit vaan kuvitella miten kaksosvaunut heilahtaa kun joku tyrkkää voimalla. Säikähdin että vaunut kaatuu siihen bussin alle. Tää ämmä ei edes katsonut taakseen vaikka huusin sille että HEI VARO kun se rupes tunkemaan.

Mä päästän joka kerta nopeimmat ensin ovista kun joillain tuntuu olevan hirveä kiire ulos bussista, mut enhän mä nyt jumalauta sentään voi jäädä sinne autoon asumaan peläten että joku kaheli kaataa vaunut.

Sä oot vissiit itse katkera lapseton?
Joo ei ollu kivasti tehty, ei. Lukiko sillä otassa että se on lapseton? Kaikki lapsettomat ei ole kusipäitä ja kaikki kusipäät ei ole lapsettomia :)
 
...
[QUOTE="vieras";23332113]Tottakai,ja mitä kovemmin,sen parempi. Kun ei idiootti tajua että toinen yrittää lähettää telepaattisia viestejä,kyllä samantien vois vaikka kaataa koko vaunut,oppispahan olemaan. ammuu.[/QUOTE]

Joo, siis minun puolestani nuo tuollaiset tyhjää tuijottavat jauhopää-äidit, jotka eivät tajua väistää muita ihmisiä niitten vaunujen kanssa, voisivat todellakin jäädä kotiin sinne omaan aitaukseensa möllöttämään. Erityisen ärsyttäviä nämä tällaiset ovat kaupassa, kun ne omat vaunut pitää parkkeerata tasan keskellä käytävää, ja sitten vaan tuijotetaan tyhmänä, kun joku yrittää pujottautua ohi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vähän jo aiheen vierestäkin;23332004:
Aika hurjaksi mennyt keskustelu. Tuntuu, että täällä on lapsettomat ja äidit jotenkin vastakkain. Pelottavaa jos joku vihaa tai ärsyyntyy kaikista lapsettomista jos joku heistä on ajattelematon ja loukkaa, sama toisinpäin. Minä olen lapseton, olemme yrittäneet lasta 7 vuotta. En koe, että minun elämästäni on jotenkin pois jos joku ystävistäni saa lapsen tai tässä ajassa moni on saanut 2-3 lasta. Miksi loukkaantuisin tai suuttuisin asiasta? Minä ainakin toivon että minua kohdellaan edelleen samalla tavalla ja laitetaan vauvauutisia. Minusta on kiva lukea miten jollakin raskaus sujuu. En koe olevani marttyyri, vaikkakin surullinen koska en lasta voi saada. En halua että elämäni täyttää katkeeruus ja viha. En voi käsittää miten joku "kehtaa" lähteä onnittelematta ja tiuskaisee toisen vauva uutista. Toivon toki myös etten saa enää kommentteja että en voi ymmärtää oikeaa elämää koska en ole äiti.
Kommentoin jo tähän pitkästi, mutta se viesti katosi jonnekin. Minusta tämä oli ihana kommentti tämän keskustelun joukossa. Huomaa, että sen on kirjoittanut empaattinen ihminen. Itselläni on sellainen tilanne, että olen raskaana ja hyvä ystäväni on menettänyt vauvan (kohtukuolema). Heidän surunsa kosketti minua niin paljon, että olen kokenut jotenkin vaikeaksi puhua omasta raskaudestani. Vaikka tietenkin minulla on oikeus iloita raskaudestani. Tässä tilanteessa koen kuitenkin, että voin olla hienotunteinen ja ottaa huomioon heidän surunsa, joka on juuri nyt akuutti. Antaisin luultavasti anteeksi, jos hän nyt surunsa keskellä sattuisi sanomaan jotain katkeraa. Sitä en ymmärtäisi jos se katkeruus ja viha jatkuisi vuosikausia, mutta en tosin usko että tämä ihmisen kohdalla voisi käydä niin.

En tietenkään tiedä ihan, että millaista kohtelua ap on saanut osakseen, joten siihen on hankala ottaa kantaa. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että kyllä omista iloistaan pitäisi saada kertoa.
 
...
[QUOTE="vieras";23332134]Mut sua ei ärsytä muut ihmiset jotka tyrkkii? Pelkästään ne joilla on vaunut?[/QUOTE]

KORJAUS: mua ei ärsytä ihmiset, jotka tyrkkii syystä... jos ilman syytä tyrkkii, niin totta kai ärsyttää :D
 
"vieras"
Siis mitä nyt selität. Ensin sanot, että päästät kyllä kiireisimmät ensin ulos, mutta selkeästi et sitten päästänytkään, vaan rynnit vaunuillasi tämän emännän eteen...
En edelleenkään ihmettele, että hän hermostui.
Ja ei, en ole katkera, enkä ole lapseton, vaan kahden lapsen onnellinen äiti, jota vain ärsyttää kun lahopäiset vaunuilla muita tyrkkijät ja tien joka paikassa tukkijat pilaavat kaikkien äitien maineen.
Pitäiskö olla jotenkin ajatustenlukija,että jos eukko ilmeisesti ensin näyttää siltä että jättäytyy taakse eikä aio poistua ja luulee itse olevansa viimeinen,niin sit muija päätääkin kiilata vielä siihen väliin ja tönäsee vaunuja mennessään? Tai näin mä ainakin tän kertomuksen ymmärsin.
 
kolmas mahassa
Joku lapsenvihaaja se oli jos ei ollut lapseton. Lapsettomuuden päättelin siitä miten se avoimesti silmät viiruna ja naama norsunvitulla tuijotti mun mahaa eikä kääntänyt katsettaan pois vaikka tuijotin takaisin.

Se ihminen jäi taakseni, ja sen enempää pohtimatta ajattelin että hän haluaa tulla meidän jälkeemme kun ei mennyt edestäkään. Odotin kyllä, mutta ei liikkunut minnekään.
 
"vieras"
Joo, siis minun puolestani nuo tuollaiset tyhjää tuijottavat jauhopää-äidit, jotka eivät tajua väistää muita ihmisiä niitten vaunujen kanssa, voisivat todellakin jäädä kotiin sinne omaan aitaukseensa möllöttämään. Erityisen ärsyttäviä nämä tällaiset ovat kaupassa, kun ne omat vaunut pitää parkkeerata tasan keskellä käytävää, ja sitten vaan tuijotetaan tyhmänä, kun joku yrittää pujottautua ohi.
KYLLÄ!! Hyvä,pura pura kaikki vaan,se helpottaa! Jos jonkun lapsi on sun tiellä niin muista että sulla on AINA oikeus potkasta tiesi vapauteen. Henkilökohtaisesti varmaan sanoisin että "anteeksi,pääsenkö tästä?" mutta kyllä mä ymmärrän että jotkut ei siihen kykene. Liian vaativaa kommunikointia.
 

Yhteistyössä