Nyt taas ottaa päähän!!! (anoppi)

Oltiin sovittu että poika menee tänään mummolaan ja on siellä lauantaihin. no sitte anoppi soittelee mulle 7 aikaa ja valittaa että ku on hammas ollu kipeenä jo kuukauden ja nyt hän ei enää kestä kipua...käskin mennä hammaslääkäriin..anoppi sitten siihen et kun siellä ei kukaan vastaa, kattelin kelloa ja sanoin että 8 ne vasta aukeeki et soita sillon.

no sitte hän kyselemään et miten hän voi nyt sitte mennä hammaslääkäriin ku pitäis mennä töihinki :headwall: :headwall: ja sitten jatkoi taas kun ei ole nukkunut eikä pysty juomaan ku hammas niin kipee.. kehotin taas menemään hammaslääkäriin.

no sitten se kyseli meijän pojan olotilaa kun se on ollu yskässä ja poissa päiväkodista, (jonka hän siis tiesi) sanoin että parempaan päin mutta en nyt tänään vie sitä päiväkotiin.

sitten alko ihmeen valitus että kun hän ei ole nukkunut kuukauteen kunnolla että onko sen pojan pakko tulla juuri tänään.. ja alkoi valittamaan miehestään ja kaikesta muustakin....josta päättelin että on tainnu tullu otettuu muutama kalja illalla (alkoholiin menevä, mutta jos mitään ei oo ottanu ni ei valita yleensä mistään)

siinä vaiheessa mulla jo raksutti että hää ei nyt halua poikaa sinne vaan haluaa ryypätä, mutta sanopi että jos poika on pakko tuoda niin tuokaa myöhään vasta että hän kerkee levätä tai mielummin vasta huomenna (mikä tarkoittaa että kun ei halua miehelleen sanoa että peruu pojan tulon ni koittaa venyttää tätä, koska ukki haluaa pojan sinne)

kerran oli tilanne kans et oltiin sovittu et poika menee sinne ja anoppi peru. no ukki rupes sitten soittelee et missäs poika viipyy ni kerroin sitte et vaimos sanoi että olitte sopinu että poika ei voi tulla, ni johan siellä riemu repes... anoppi oli alkanu salaa ottaa kaljaa eikä ollu puhunu miehelleen mitään.
ja anoppi sitten soitti illalla kännissä mulle että minkä takia minä olen valehdellu hänen miehelleen siitä että poika ei voisi muka tulla...sanoin suorat sanat ja ilmoitin että kerroin juuri ne syyt mitkä sinä kerroit... oli hiljasta ja sitten lyötiin luuri kiinni.

tää on jo niin liianki usein toistuvaa että kyllä mua vituttaa taas ankarasti....ukolle en oo viel sanonu mitään ku ei oo viel heränny.

anoppi soittaa kuulemma kun on saanut soitettua hammaslääkäriin mutta en nyt sit käsitä et mitähän asiaa sillä sit mahtaa olla.

kiitos jos jaksoitte lukea...helpottaa vähän purkaa johki.
mietin vaan että mitä mä tolle pojalle sanon ku on odottanu tätä niin kauan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
en veis tollaselle anopille enää kertakaan muksujani hoitoon.
kun ei tykätä niin ei tupata
tässähän se ongelma onkin koska ukki haluaisi mutta anoppi näköjään ei. ja he itse olivat pyytäneet pojan pääsiäiseksi hoitoon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryökäle:
Mä en tiiä uskaltaisinkohan ees viedä moneksi päiväksi jos mummi on noin viinaan menevä. Mitä jos kaljanhimo iskeekin silloin kun lapsi on siellä hoidossa?
ei juo silloin kun poika on siellä...ja siinä varmaan myös yksi syy lisää miksi ukki haluaa pojan sinne.
 
Turkilmas
No mutta jos ukki haluaa pojan hoitoon, niin kyllä mä silloin ottaisin häneen yhteyttä. Tai siis laittaisin miehen soittamaan ja kysymään että tuleeko poika vai ei. Onpa tosi harmillista ja surullistakin että viinaa tekee sitten noin paljon mieli :( .

 
Tosi inhottavaa... :hug:

Meillä on nyt viimeisen kahden kuukauden aikana sattunut aika paljon vähän samaan tapaan. Eri ihmisten toimesta tosin.
Pienenmpiä juttuja, mutta kuitenkin.

Totesin sitten, että jätän niiden ihmisten kanssa sopimatta vähään aikaan yhtään mitään. Ja ainakaan en lapselle puhu etukäteen sanaakaan. Sille se on hauska ylltäys, jos kummitäti tulee mukaan pulkkamäkeen tms, mutta todella karu pettymys jos on etukäteen luvattu, että täti tulee ja sitten peruukin viime hetkillä, koska on tärkeämpää selvitellä puolituttujen ihmissuhdesoppaa. :(

Toi on vaan vähän kinkkinen tilanne, jos ukki haluaisi ja on ihan luotettava. Tuntuu jotenkin kurjalta että hänkin kärsii sitten siitä, jos ei enää lupaa lasta ollenkaan kylään tms.
Vaikea sanoa mikä toimisi, jaksamista :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
No mutta jos ukki haluaa pojan hoitoon, niin kyllä mä silloin ottaisin häneen yhteyttä. Tai siis laittaisin miehen soittamaan ja kysymään että tuleeko poika vai ei. Onpa tosi harmillista ja surullistakin että viinaa tekee sitten noin paljon mieli :( .
no mutta siinä tilanteessa menee niin että anoppi on jo kerennyt kännit jossain salaa huitasee kun ei tiedä että poika tulee ja sitte se on jo myöhästä..

muuten pyytäisin ukin vaikka tänne meille vahdiks, mutta kun ukki on muuten loistava vahtia mutta sillä on liian hyvät unenlahjat et jos poika herää yöllä
 
tytsy
älä vie hoitoon ainakaan pääsiäisen aikoihin.on monta päivää mummolla aikaa
kaljoitella.pyydä sitä ukkia vaikka ulkoiluttamaan ja leikkimään teille kotia.
en uskaltais kaljahuuruisten mummojen huostaan lapsiani.ois koko ajan pelko
itellä yllä.jos vaikka sattuu jotain.
koeta jaksaa ja pääsiäistä sinne teidänkin perheelle
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Soita ukille ja kysy että jaksaako he hoitaa poikaa kun anopilla on kerran nii kipeä se hammas. Voi hyvinkin olla ettei ukki taaskaan tiedä anopin soitteluista mitään.
no sen tiiän ainaki ettei ukki tästä tiiä mitään koska nukkuu vielä tähän aikaan... koitan jutella ton oman ukon kanssa kunhan herää että mitä tehään....

taas vaan tuli sellanen olo että en vie sitä sinne sitte ollenkaa.
 
ois vaan taas pitäny jättää suunnittelematta mitään omia menoja enneku ois ajankohta että poika on jo siellä.

ne on jo monta vuotta harkinnu eroo mut eivät oo saanu aikaseks... niin toivoisin että ukki löytäis jonkun ihanan ihmisen rinnalleen...sen se ois ansainnu
 
Otan osaa! Laita miehesi soittamaan "viattomasti" isälleen ja kysymään voisko hoitaa lasta tänään vaikka vaimonsa ei pysty, siinä selviäis miehelle vaimonsa puuhat mutta sinä et joutuis ikävään välikäteen kun voi ajatella että miehesi soittaa omatoimisesti.
 
Vastaisuudessa sopikaa pojan kyläilyt ukin kanssa ja pyytäkää vaikka häntä hoitamaan lasta teile kotiin ja itse häippäsette muualle rentoutumaan. Älkää enää sopiko asioista anopin kanssa.
 
ketään muuta ei ole kelle veisi..

ukko sanoi että kyllä hän ukkiin ottaa yhteyttä ja on sitä mieltä että poika menee sinne.
ukkokin tietää että äitinsä yrittää tälläisiä tempauksia..

on siellä tänään paikalla myös ukon veli joka on pojan kummisetä ja hänen tyttöystävänsä ja tiedän että hekin katsovat mielellään poikaa
 

Yhteistyössä