nyt tarvitsen apua

"äipppä"
Minusta on ihan asiallista kysyä kuka omaa lasta hoitaa. Sano, että toivoisit jatkossa että sulle kerrotaan, jos lapsen elämään ns. "tuodaan uusi aikuinen".

Mutta se onko nyt liian aikaista uudelle suhteelle vai ei, on vain exäsi oma asia. Siitä sun on ihan turha exälle puhua, sitä paskaa oloa kannattaa purkaa mieluummin vaikka kaverille :)
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
vastaathan rehellisesti
Mitä ex vstasi?
Onko sulla nyt paha mieli enempi lapsesi takia jostain syystä vai rehellisesti itsesi takia, ns. petetty olo ja kun toisella on jo uusi?
 
Kiiski
Vaalea blondi? Onkos muitakin blondeja? :) Mustasukkaisuutesi on ymmärrettävää mutta jos "vaalea Tiina" muuttuu puheissasi "vaaleaksi blondiksi", niin kyllähän sen hieman sinun asennevammaltasi vaikuttaa.

Totuus kuitenkin on, että niin pahalta kuin tuntuukin, et voi päättää toisen, aikuisen ihmisen asioista.
 
Vaalea blondi? Onkos muitakin blondeja? :) Mustasukkaisuutesi on ymmärrettävää mutta jos "vaalea Tiina" muuttuu puheissasi "vaaleaksi blondiksi", niin kyllähän sen hieman sinun asennevammaltasi vaikuttaa.

Totuus kuitenkin on, että niin pahalta kuin tuntuukin, et voi päättää toisen, aikuisen ihmisen asioista.
käsittäkseni mulla on oikeus tietää, kuka lastani hoitaa, onko?
 
Oikeus tietää ja "mun mielestä aivan liian aikaista" tarkoittavat mielestäni hyvin eri asioita.
okei, eli haluatte toisen tuskassa tarttua kielioppiin ja lauserakenteisiin. KYLLÄ, jos on tuore suhde, MINUSTA liian aikaista, mutta se vain MINUN ielipide.
Oikeus tietää, pätee, vai päteekö? vai meneekö tääkin ketju surkeiden kusipäiden vittuiluksi, kun joku pyytää apua ja neuvoja toimia tilanteessa, vertaistukea??!
 
No ohhoh. Aikamoista. En kyllä nyt yhtään tajua, että miksi ajattelet asian noin?!

LapseNNE on ISÄLLÄÄN. Siis sillä omalla isällä, joka varmasti tietää mikä lapselle on hyväksi. Se lapsen isä nyt mitä luultavammin pystyy ja kykenee tekemään päätöksiä myös sen suhteen, että onko Tiina kykeneväinen pukemaan hänen lastaan vai ei.

Siis oletko sä nyt ihan tosissasi? :)

Onko tässä taustalla jotain, mitä pitäisi tietää ennen, kuin voi antaa lausuman? Vai mitä häh?

Koitan miettiä asiaa omalta kantiltani. Jos meille tulisi ero ja Tiina alkaisi lasten isän luona hoitamaan mun lapsiani, niin se olisi mulle täysin ok. Mä luotan mieheni (joka olisi tuolloin ex-mies) kykyyn aivan täysin siinä suhteessa, ettei hän antaisi Tiinan pukea lapsiaan, mikäli Tiina ei siihen kykeneväinen olisi jne. Vaikka en olisi itse koskaan Tiinaa tavannutkaan.

Mitä, jos ex-miehesi tutustuu vaikka töissä miespuoliseen työkaveriinsa. Ja mies menee sitten työkaverin luokse viikonloppuna kahville. Työkaverilla on vaimo ja pari lasta...Teidän lapsenne ilmoittaa halustaan päästä potalle ja työkaverin vaimo ilmoittaa voivansa auttaa, jotta ukot saa jutella rauhassa. Pitääkö ex-miehesi tällöinkin soittaa ja pyytää lupa sinulta sille, että työkaverin vaimo saa hoitaa lastanne?

Ei...mulla ei ole mitään 24/7 tilannetieto-oikeutta lapsiin jokaisen asian suhteen sillä aikaa, kun lapset olisivat isällään. Kuten ei mullakaan olisi mitään 24/7 tilannetietovelvoitetta lapsen isälle silloin, kun lapset olisivat mulla. Eiköhän normaali, noin niin kuin edes suunnilleen tervepäinen ihminen osaa hoitaa sen lapsen asianmukaisesti myös eron jälkeen?

Ylireagoit. Vahvasti.
 
jopsd
Vaikka se usein kismittääkin, niin eronneilla ei ole mitään sanomista exän uusien kumppanien tekemisiin ja lasten kanssa olemiseen. Kun lapsi on viettämässä esim. viikonloppua etävanhemman luona, hoitajaksi käy kuka tahansa jonka etävanhempi on hyväksynyt.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1696722-se-lastenhoitaja-joka-oli-jani-sievisen-kotona-oli-lasten-isoaiti-kuka-soitaa-poliisit-jos-mummo-lapsia-vastassa/
 
okei, eli haluatte toisen tuskassa tarttua kielioppiin ja lauserakenteisiin. KYLLÄ, jos on tuore suhde, MINUSTA liian aikaista, mutta se vain MINUN ielipide.
Oikeus tietää, pätee, vai päteekö? vai meneekö tääkin ketju surkeiden kusipäiden vittuiluksi, kun joku pyytää apua ja neuvoja toimia tilanteessa, vertaistukea??!
Tottakai sua kiinnostaa kenen kanssa lapsi on, mutta nuo kannattaisi mielestäni keskustella sitten kun seuraavan kerran olet nokitusten eksän kans - olet ehtinyt hiukan tasata ajatusta, asia ei saa isoja mittasuhteita ja pystyt paremmin ilmaisemaan asian jolloin väärinkäsitysten riski olisi pienempi
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
ymmärtäkää nyt, että se ex' ei kiinnosta vaan se mimmi?? se muija! se bööna! se beibe! se suttura!! vähän te ootte hauskoja, kun takerrutte nyt siihen äijään, jota EN kaipaa, höpsöt!
Adjöö :D
 
No ohhoh. Aikamoista. En kyllä nyt yhtään tajua, että miksi ajattelet asian noin?!

LapseNNE on ISÄLLÄÄN. Siis sillä omalla isällä, joka varmasti tietää mikä lapselle on hyväksi. Se lapsen isä nyt mitä luultavammin pystyy ja kykenee tekemään päätöksiä myös sen suhteen, että onko Tiina kykeneväinen pukemaan hänen lastaan vai ei.

Siis oletko sä nyt ihan tosissasi? :)

Onko tässä taustalla jotain, mitä pitäisi tietää ennen, kuin voi antaa lausuman? Vai mitä häh?

Koitan miettiä asiaa omalta kantiltani. Jos meille tulisi ero ja Tiina alkaisi lasten isän luona hoitamaan mun lapsiani, niin se olisi mulle täysin ok. Mä luotan mieheni (joka olisi tuolloin ex-mies) kykyyn aivan täysin siinä suhteessa, ettei hän antaisi Tiinan pukea lapsiaan, mikäli Tiina ei siihen kykeneväinen olisi jne. Vaikka en olisi itse koskaan Tiinaa tavannutkaan.

Mitä, jos ex-miehesi tutustuu vaikka töissä miespuoliseen työkaveriinsa. Ja mies menee sitten työkaverin luokse viikonloppuna kahville. Työkaverilla on vaimo ja pari lasta...Teidän lapsenne ilmoittaa halustaan päästä potalle ja työkaverin vaimo ilmoittaa voivansa auttaa, jotta ukot saa jutella rauhassa. Pitääkö ex-miehesi tällöinkin soittaa ja pyytää lupa sinulta sille, että työkaverin vaimo saa hoitaa lastanne?

Ei...mulla ei ole mitään 24/7 tilannetieto-oikeutta lapsiin jokaisen asian suhteen sillä aikaa, kun lapset olisivat isällään. Kuten ei mullakaan olisi mitään 24/7 tilannetietovelvoitetta lapsen isälle silloin, kun lapset olisivat mulla. Eiköhän normaali, noin niin kuin edes suunnilleen tervepäinen ihminen osaa hoitaa sen lapsen asianmukaisesti myös eron jälkeen?

Ylireagoit. Vahvasti.
olet oikeassa, tässä on taustaa jota en tietenkään jaa palstalla, ja nyt kun vastaukset ovat ihan käsittämättömän vihamielisiä, niin mitäpä sitä jakamaankaan. exä vastaa, jos vastaa. kun vastaa, niin mainitsen, et olis kiva tietää tiinasta enemmän ja tavatakin hänet, kun poikani tuntuu tykkäävän, kun tiinasta puhuu. jos sekin on ylireagointia, mustasukkaisuutta ja halua vain saada sääliä, niin se on vain teidän pässänne.
 
ok. eli ylireagoin, kun haluan tietää jotakin lisää tästä "tiinasta"? ok. poistun.
illanjatkot, :D
No ei. Miksi sä vääntelet tahallasi toisten vastauksia (jos ne eivät sinua miellytä)?

Tottakai ymmärrän sen, että haluat tietää Tiinasta. Mutta jos nyt oikeasti pystään faktassa, niin epäiletkö sä OIKEASTI sitä, ettei Tiina mahdollisesti ole kykeneväinen pukemaan lastasi?

Vai onkohan nyt kuitenkin taustalla jotain muuta. Jotain sellaista, mihin ei se lapsi liity mitenkään?

Kyllä mäkin haluaisin tietää ex:äni uudesta naisesta...mutta kyllä mulle riittäisi se, mitä lapsi on sulle tänään kertonut. Tietäisin siis, että uusi nainen kuvioissa on. Ja voisin sitten lapselle kertoa, että isi ja äiti löytää aikanaan jonkun uuden ihmisen, johon ihastua ja rakastua ja sitärataa. Ja että isi on nyt sellaisen kivan tädin selvästi löytänyt.

Ex:älle kyllä sanoisin, että lapsi kertoi Tiinasta ja että olivat leikkineet. Lapsi siis selvästi pitää Tiinasta ja se on kiva juttu.

Kuten jo kerroin, luottaisin kyllä miehen kykyyn tehdä päätöksiä sen suhteen, että voiko Tiina pukea lasta vai ei. Joten mitään sen kummempaa syväanalyysiä en tarvitsisi...eikä mulla moiseen olisi edes oikeutta.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
ymmärtäkää nyt, että se ex' ei kiinnosta vaan se mimmi?? se muija! se bööna! se beibe! se suttura!! vähän te ootte hauskoja, kun takerrutte nyt siihen äijään, jota EN kaipaa, höpsöt!
Adjöö :D
No se suttura on kuitenkin exän asia. Jos exä hänet on lapsen seuraan sopivaksi todennut niin eipä se sun hyväksyntää silti tarvi. Toki se sua kiinnostaa ja olis ollut kiva jos exä olis sua infonnu, mut ei sen böönän elämäntarina ei ole sulle kuuluva asia.
 
-*-*-*-
Oisko tämä yhtä kamalaa jos tämä Tiina (the suttura) olisikin VAIN ystävä joka bunkkais exäs luona ja nukkuis yksin sohvalla?? Tietysti silloinkin ehkä leikkis leekoilla.

Voihan tämä Tiina (the suttura) olla vain joku säätö josta et ehkä ens viikolla enää kuulis mitään. Olisiko se hyvä vai kenties vielä huonompi vaihtoehto?
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
niinpä taas
Etkö luota miehesi arviointikykyyn? Ymmärrän kyllä et haluaisit tietää millainen eukko siellä eksän luona lastasi hoitaa (mäkin varmaan haluaisin samassa tilanteessa), mutta kun se ei oikein kuulu sulle, vaan sun pitäs luottaa siihen eksän arviointikykyyn täs asiassa.

tutustuttaisitko itse uuden poikaystävän ensin eksälle ja sen jälkeen vasta lapselle? Onko mielestäsi eksällä samanmoinen oikeus tuntea sinun uusi aikuinen lapsen elämässä kuin sinullakin ja miten sen toteuttaisit?
 
olet oikeassa, tässä on taustaa jota en tietenkään jaa palstalla, ja nyt kun vastaukset ovat ihan käsittämättömän vihamielisiä, niin mitäpä sitä jakamaankaan. exä vastaa, jos vastaa. kun vastaa, niin mainitsen, et olis kiva tietää tiinasta enemmän ja tavatakin hänet, kun poikani tuntuu tykkäävän, kun tiinasta puhuu. jos sekin on ylireagointia, mustasukkaisuutta ja halua vain saada sääliä, niin se on vain teidän pässänne.
Ymmärrän kyllä sen, ettet kerro taustoja. Mutta jos jätät jotakin OLEELLISTA kertomatta, niin ymmärtänet sen, että se vaikuttaa vastauksiin.

Mun mielestäni ylireagoit. Mulla mulla on vain ne tiedot, mitä jaoit.

Mikäli miehesi on narkki ja on mahdollista, että Tiinakin on, et missään nimessä ylireagoi. Mutta kun en tiedä kaikkia faktoja, miten voisin sitten "oikeaa" vastausta sulle edes antaa?
 
Hei. Ja juu, enpäs poistunutkaan vielä päikkäreille. Eli. Kiitos teille muutamille palstan mustille vakkareille, järkeville sellaisille. Olen siis ylireagoinut tilanteessa, jossa pitäisi toimia toisin. Eli olla puhumatta ja kysymättä mitään esim lapselta ja odottaa, että mies ehkä joskus ennen häitä tämän tiinan kans siitä ilmoittaa, jos haluaa pojan morsiuspojaksi? mutta kun ei ilmoita. kun minun ex-mieheni ei puhu mitään. ääneen. ikinä. kenellekään. vanhemmilleen. lapselleen. mulle. edellisille suhteille. työkavereille. omille frendeilleen bändissä. on siis HISSS hiljainen mies.
Kun nyt on käyty läpi mun aivovamma ja käsittämätön suhtautuminen suojellakseni lasta, niin antakaapa te ISOT ja WIISAAT und WANHAT nyt riviin ja jonoon niitä neuvoja, miten mä hoidan tän tilanteen kotiin. eli kunnialla?
annan uuden pariskunnana puuhata yksiössä pojan ollessa paikalla ihan mitä haluavat? annan tiinan hellitellä (toivottavasti) poikaani ja hoitaa ja pukea ja leikkiä? eikö mulla ihan oikeasti ole mahdollisuutta saada tietää, missä käsissä lapseni on?? mun on vaan luotettava, niin, mihin??
 

Yhteistyössä