Nyt tositoimiin! Tavoitteista totta! Laihdutaan!

Moikka
Taas täällä,,,,edellisestä kerrasta onkin vierähtänyt muutama vuosi. No luin noita aikasempia kirjoituksia ja olin kateellinen itselleni kun painoin niin vähän =)
Nyt tarvisin taas kaveria jotta laihdutus lähtee kunnolla käyntiin. Painoa on 78kg. Eli pudotettavaa löytyy vajaa 20kg. No reilu kaksi viikkoa on aikaa sektiosta joten ei tässä hätiä, turvotusta ja nestettä on vielä liikaa kropassa tuon leikkauksen jäljiltä. Olen yrittänyt vähän jo liikkua, mutta haavan kans täytyy olla varovainen. Tavoite on aika kova, mutta yritän saada pari kiloa viikossa pois. Täysimetän vauvaa joten se kuluttaa jo osansa, mutta tuo ruokapuoli on vähän niin ja näin. Syön liikaa leipää ja hyvää.

Löytyykö kaveria taas isoon urakkaan?
 
Moikka. En ajatellut karppausta vaan liikuntaa ja terveellistä ruokavaliota. Täytyy muistaa vain, että liikunnan osuus laihtumisesta on noin 20% ja ruokavalion loput joten on avainsana mitä syö. Jätän nyt pullat ja vaalean leivän pois ja katson onko vaikutusta. Liikkua yritän joka päivä, minulla on kotona crosstrainer ja se polttaa hyvin kaloreita. Tiedän, että pystyn siihen taas, mutta täällä on kiva vaihtaa kuulumisia ja tsempata toinen toisiamme.
 
Terppa,

Näytät olevan samoilla tavoilla liikkeellä laihdutuksen suhteen ku minä. :) No mä oon painonvartioiden pisteitä laskenu että oikeesti pysyn kärryillä siitä PALJONKO sitä tulee syötyy ja mitä kannattaa syödä. Pikkuhiljaa alkaa jäädä mieleen et mitä ruokaa valitsee ja silleen. Liikunta on myös mulla jokapäiväisessä elämässä, käyn kävelylenkillä joka aamu 30-60 minuuttia, joskus tulee juostuakin ku fiilis on kohillaan. Juokseminen vaan vaatii tietyn mielentilan mun kohdalla, eli en tosiaan ees kerran viikossa juokse. :) Mulla on painoo tällähetkellä 71,5 kg ja pituutta löytyy 175 cm, tavoitteekeni oon asettanu 68kg, eli pitkään ei pitäis olla enää "laihdutusta" edessä, mut kestäähän tämä loppu elämän ku ruokailutottumuksia voi tavoitteeseen pääsyn jälkeen enää muuttaa kumminkaan.

Onnea pudotukseen!
 
Minä tulen mielelläni tähän uuteen ketjuun!
Kiva jos saataisiin nyt lähiaikoina aktiivinen juttelu porukka, joka olisi aika samoissa lähtökohdissa ja motivoituneita laihduttamaan.
Itse aloitin kesän jälkeen tosissani taas viime maanantaina. Olen sovelletusti Nutrilett kuurilla, Niin että saan vain alle 900 kaloria päivässä seuraavina kolmena viikkona, sitten jatkan 1200kalorilla, niin eikähän paino ala tippua!
Viime vuonna laihdutin samaan tapaan ja -16kg oli vuoden tulos. Nyt tavoitteena jatkaa vielläkin vaudilla sitä normaalia painoa.
Pianan siis nyt 82.2kg (mananataina punnittu) ja sellainen -20kg olisi sinne tavoitteeseen. Huh!
Pitäisikö sopia joku yhteinen punnitus päivä? Perjantai?

Mun ongelma on juuri tuo syöminen ollut, syön liian isoja ruoka annoksia ja ruokarytmi on hukassa, sekä liian monta leipää ja herkkuja liian usein, eli oikestaan kaikki pielessä :ashamed:
Vuosi sitten aloittaessani opin jo paljon korjaamaan noita edellä mainitsemiani virheitä, mutta kesällä tuli +2kg takaisin ja nyt ajattelin pitää itselleni kunnon kurin palutuksen :D
 
Huomenta. Oikein kiva kun joku on jo innostunut. Mulla sama ongelma kuin Sannulilla, syön liikaa esim. leipää ja iltaisin. En vielä kokonaan pystyny vaaleaa leipää jättämään, olen syönyt sitä varmaan 3 palaa päivässä, päällä oivariinia (vähärasvaista) ja kinkkua. No se johtuu siitä kun imetyksen jälkeen on kauhea nälkä ja jotain nopeesti on saatava, pitäisi vain korvata se jollain muulla. Mut nyt kun on kaveria niin sain taas uutta pontta pitää lupaukseni, mutta pullaa en ole syönyt yhtään, se on jo saavutus kun joka päivä söin kahvin kans pullan joskus parikin pullaa...

Otetaan vain perjantai punnitus päiväksi. Kävin tossa ti vaa'alla ja silloin se näytti 77,5kg. Se säännöllisyys syömisessä olisi avainsana, pyritään siihen, Sannulilla on nyt toi keitto kuuri mut sillä pääset hyvin alkuun. Itse teen paljon kasvissosekeittoja mihin laitan aina vähän kanaa mukaan. Täytyy kuitenkin muistaa, että täysimetän joten en voi lähteä ihan älyttömille kuureille.

Viikonlopun tavoite on etten syö yhtään irtokarkkia, suklaata ja pullaa. Ma sitten ilmottelen hyvillä mielin kuinka tavoite on pitänyt =)

Tsemppiä kaikille laihduttajille ja muistakaa se on itsestä kiinni tuleeko tavoitteista totta :wave:
 
Huomenta kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa. Viikonloppu ei mennyt ihan odotetulla tavalla....söin karkkia ja suklaata vähän...mutta liikuin paljon ja söin muuten aika vähän jos se nyt lohduttaa. Puntarissa en ole käynyt, huomenna menen ettei tule liian pitkää väliä. Onko Sannuli vielä mukana? Toivottavasti tähän ketjuun tulisi lisää porukkaa. Itsellä hyvä mieli kun vatsa tuntuu vähän pienemmältä taas ja fiilis muutenkin parempi kun on liikkunut. =)
 
Olen mukana! Ristiriitaisin tuntein tosin.
Kaloreiden laskeminen kun on niin työlästä tuonne kilolubiin. En löydä dippijauheen kalorimäärää ja olin kokonaan unohtanut sen merkitä viime viikolta. Nyt googlella löysin, mutta alkoi mietityttää mitä kaikkea suuhuni laitankaan jonka unohdan merkata kiloklubiin ja paljonko enemmän oikein syön kun sen mitä muistan mekata.:headwall:

Viikonloppu meni muuten ihan hyvin, käytiin miehen kanssa kahdestaan vohveli kahvilla syömässä ja senkin kalorimäärää en tiedä ja harmittaa. Olen luonteeltani aika pikku tarkka kun aloitan jonkin homma ja kun en löydä kaloreita niin tekisi mieli heivata koko kiloklubiin merkaaaminen menemään. Mutta sitä en tee kun kerran olen päättänyt mennä kolme viikkoa 800-1200 kalori määrällä.
Nälkä on ja päätä särkee, mutta haluan tuloksia aikaan.
Pystyin tähän viime vuonna 2kk ja viellä tiukemmilla kaloreilla, niin miksi en pystyisi nyt 3 viikkoa? Liikuinta ei huvita, kun energiaakin on nyt hyvin vähän. Aloitan taas liikkumaan kun mieleni tekee. Se on yksi ongelma, en ole löytänyt lajia joka kiinnostaa. Koulun pakko liikunta on vienyt haluni liikkua.

Tsemppia Annaliisa viikkoosi!
(tulen kirjoittelemaan paremmilla mielillä joku toinen kerta, nyt ottaa kaikki päähän..)
 
Moikka. Ei kannata olla liian ankara itselleen. Toisaalta totuushan kertoo kaiken, eli jos laskee kalorit ja syömiset tarkasti siinä tarvii ollakin tarkka eikä jättää mitään pois. Se on kyllä työlästä, ehkä kannattas tehdä niin, että merkkaa itselleen ruutuvihkoon syömiset aina heti ylös kun syö sitten illalla käy laittaan vasta sinne kiloklubiin, näin ei tarvi miettiä kaikkea kerralla ja silloin usein unohtuu joku. Itse tein samaa mut eri sivustolla (kalori.fi). enää en jaksa, tiedän aika tarkasti kaikkien kalorit ja syön yleensä lähes samalla tavalla.

Masentua ei kannata vaan joka päivä yrittää muistaa miksi tekee niinkuin tekee, itseään varten ja hyvää oloa. Se on kaiken a ja o. Kun on hyvä mieli ja jaksaa taas ja aina se tuntuu vain helpommalta, kohta ei tarvi edes jaksaa kun kaikki tulee itsestään ja helposti : ) mulla paino 76.2kg. Olen tyytyväinen jos tota tahtia putoo. Sellaisen muutoksen olen tehnyt syömisiin kun se on helppoa, eli aamuisin, päivällä en juurikaan syö mitään paitsi kevyttä esim. mansikkakeittoa, näkkäriä, omenoita, sitten myöhemmin iltapv.tankkaan vähän enemmän, on mukava syödä kun tietää ettei ole tullut paljon kaloreita vielä heti aamusta. Minulle tämä sopii.

Sannuli, harkitse kuntopyörää tai crossarin ostoa, palaa hyvin kalorit. Esim. 25min raskaimmalla teholla crossarilla kuluu yli 400kcal ja tulee kunnon hiki, eikä tarvi lähteä minnekkään kun laite on kotona, vie vähän tietty tilaa mut on sen väärti. Tsemppiä taas :wave:
 
Heippa!

Täällä olisi yksi tsempparia kaipaava kilojen karistaja :wave:

Kymmenkunta kiloa saisi häipyä, tarkkaan en lukemia tiedä kun viime vaakakäynnistä kuukausia aikaa:rolleyes: Vaatteista tietää, että kesän aikana on pyöristymistä kyllä tapahtunut ja tässä jokohtatäti-iässä nuo liikakilot ikävästi kertyvät keskivartalon kiusaksi (ja tiukkaan!!), jotta peilikuvakin kyllä kertoo menneen grillikauden sadosta : /

Liikuntaa tulee harrastettua aika laillakin ja monipuolisesti, joten siitä ei ole kiinni laihtuminen. Ruokavaliotahan tässä täytyy rustata uuteen uskoon, kaloreita laskeskelemalla aion urakkaan alkaa. Kiva olisi matkan varrella kuulumisia vaihtaa =)
 
Tervetuloa Akuliini mukaan. Otetaan pe punnituspäiväksi, ilmotellaan vain painot täällä, kukin pitää kirjaa omista pudotuksistaan. Me kaikki tiedetään, että paino putoaa kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän. Itse asiassa liikunnan osuus on aika vähäinen painonpudotuksessa, se tukee sitä, mutta tärkeintä on mitä syö. Mulla on nyt hyvä tsemppi päällä, toivon etten viikonloppuna ratkea mihinkään mässäilyyn...:wave:
 
Kuinkas viikonloppu sujui?

Itselläni meni torstaista alkaen homma ihan persiilleen :( Kävin torstaina normisti treenaamassa puolitoistatuntisen lihakunnon vaikkakin tuntui hieman flunssaiselta, ja sehän olikin totaalivikatikki. Aivan kamalan järkyttävä tauti iski, päänsärky järjetön ja oksettava olo koko ajan :'( Kuumetta 39 kieppeillä ja veto pois täysin. Tänään on jo parempi päivä, mutta kävin lääkärissä kuitenkin; Kuulemma enterovirus :|

Torstaista lähtien olenkin vaan maannut vuoroon sohvalla ja sängyssä. Perjantaina sain raahattua kipeät luuni vaa'alle ja se näytti järkyttävät 77.7kg!!! :eek: En ole vuosiin painanut noin paljon :p BMI on siten 26,9 ja ylipainoa on siis 5.5kg. Painonpudotustavoite napsahtaa nyt samantien aika tiukille, marraskuun lopussa 70kg ja helmikuussa 65kg.

Alle 65 en koitakaan, 65-70 välissä on paino pysytellyt vuosia ja olen ollut ihan tyytyväinen. Että näin täälläpäin maailmaa, antakaas muutkin kuulua itsestänne =)
 
Moikka. Paino 75.3kg. Olen tyytyväinen. Nyt vähän kans motivaation puutetta, tuli melkein rintatulehdus ja se olikin aikas inhottavaa kun rintaa särki ja piti koko ajan tyhjentää ja tyhjentää, onneksi kuume ei noussut, veto oli kyllä pois pari päivää, tänään jo parempi. Tänään olisi tarkoitus harrastaa liikuntaa seuraavasti 2*25min crossarilla ja vähän ulkoilua päälle eli yli 800kcal lähtisi sen myötä. Teen toisen harjoituksen nyt päivällä ja kun ukko tulee kotiin teen toisen.

Hyvä kun Akuliini kävt puntarissa siitä se lähtee ja kun paino laskee motivaatio vain kasvaa. Me pystytään siihen varmasti! Mulla tavoite 60kg ja sen aion saavuttaa kyllä ennen joulua. Onkohan täs ketjussa enää muita mukana? Toivotaan ja uusiakin saapi tulla =)
 
Mukana ollaan. En vain okein tiedä mihin pinoon sitä keskittyisi laittamaan kuulumisia. Tähän vaiko tuohon toiseen, vaiko ihan kiloklubin puolelle, kun siellä tulee muutenkin pyörittyä joka päivä.


Paino tippi 1,5 viikon aikana sen -1,8kg, =)
Mutta viime viikonlopuna tuli takapakkia. Suunniteltu herkkupäivä riistäytyi käsistä. 100g karkkia kasvoi 200g ja viellä piti syödä mihen loput sipsit:headwall:
Kylässäkin söin yhden voitaikina leivonnaisen ja palan rahka kakkua. Pahinta on kun en tiedä mitä niissä olo kaloreita..? Enkä tiedä kuinka suuresti meni yli kaloreiden.
Nyt uuden viikn tullen olen taas tarkkana ja katson kuinka viikonloppu vaikutti torstain punnituspäivässä.

Liikunta ei maita. Kun kahdesti pävässä pukee lapset ulos, seisoo sateessa ja pesee kuravatteita ja imuroi sitä hiekkaa laittiiolata ei huvita enää itseään pukea ja lähteä ulos. Jumpallekkaan en kehdannut mennä. Tarvitsisin sinne kaverin,mutta ei ole sellasta. Kaverini ovat todella hoikkia ja hyväkuntoisia ja niin ollen tarvitsisin kaverin joka olisi myöskin ylipainonnen ja hiukan huomopi kuntoinen.

Lähdenkin tästä höpisemästä omiani..:wave:
 
Kuinkas pitkiä te olette? Että saisi vähän käsitystä, missä mennään, ei muuten :D Minä olen 170cm.

Mullakin oli crossari pari vuotta, mutta myin sen kun otin salijäsenyyden. Ja se ei oikein sopinut mun polvilleni, ihmeesti kipeytyivät varsinkin kun pidemmän aikaa sotki, tunnin tai yli. Asentovirhe varmaankin, mutta kiinostus häippää jos kipeeksi tulee. Nyt oon harkinnut spinningpyörän hankkimista, kun niissä hintakin on laskenut aika mukavasti.

Liikunnat on mullakin nyt olleet seis, sain oikein kiellon lähteä hikoilemaan ennenkuin kunnolla terve. Eli siis ehkä jo huomenna pääsis zumbailemaan tuonne salille ja vähän salitreeniä ehkä perään...:saint: No, jospa malttais vielä kuitenkin, mutta viimeistään torstaina on edessä se puoltoistatuntinen lihaskunto.

Onko sulla Annaliisa sykemittari, kun kulutuslukemat on noin tarkkaan tiedossa? Minä oikein tätä prokkista varten shoppasin uuden=) Vanhasta kun oli taas patteri finaalissa ja se on niin vanha malli, ettei saa itse vaihdettua vaan piti aina viedä liikkeeseen vaihdettavaksi. Oli jo halvempi ostaa uusi, ihan sellaisen perusmallin vaan shoppasin, ei mitään supertietokonetta. Kulutusluvut motivoivat ainakin mua tosi paljon ja ne on hyvinkin tarkkoja nykymittareissa. Ja sykkeen seuraaminen on tarkkaa, kun hakee liikkumisella muuta tavoitetta kuin vain sitä kulutusta.

Sannulii, kotonakin voi tehdä vaikka mitä jumppia, ei tarvitse mennä mihinkään tunneille, jollei halua. TV2:n jumpat on laadukkaita, aika lyhyitä vaan. Mutta ainahan voi tehdä pariin otteeseen toki. Jumppapallot on halpoja, samoin käsi/ranne/nilkkapainot, ohjeita on netti vääränään. Kunto Plussan sivuilta löytyy videoitakin (jos oikein muistan). Helpottaa oikeesti painonpudotusta kun edes vähän ottaa hikeä, aineenvaihdunta menee ihan uusille kierroksille. Plus sitten liikkumisen jälkeinen hyvä olo:cool:

Aina on vaikeeta arvioida noita kalorimääriä, kun on kylässä eikä tarkkaan tiedä mitä missäkin on. Oliko leivonnaiset makeita? Sokeri lisää energiamäärää, muuten ei kovin pahalta kuulosta. Eikä siitä pidä rangaista itseään kovin rankalla otteella, ei ole niin väliä mitä yhtenä päivänä syö, kannattaa ajatella kokonaisia viikkoja yhtenä kokonaisuutena. Itse nipistelen kaloreista muina päivinä vähän kerrallaan, jos tulee ylilyöntejä. Ja yhdellä hyvätempoisella liikuntakerralla on kuitattu parit pullat aika tarkkaan=)

Tsmppiä vaan naiset, mullakin alkaa tervehtymisen myötä oleen motivaatio taas pikkuhiljaa kohdillaan:wave:
 
Heippa. Pikaiset kuulumiset, paino 74,9kg. Voitte kuvitellla kuinka motivoi kun se vain laskee =), mutta olen töitäkin tehnyt sen eteen. Annoskoot paljon pienempiä, syön muutenkin kevyesti, salaatteja, keittoja, näkkäriä, raejuustoa ym. nälkää ei tarvi kärsiä. Samaten herkutellen yhä, mutta olen vaihtanut aikasemmat kaloripommit vähärasvaisiin ja sokerittomiin vaihtoehtoihin.

Mulla on aika uusi Raleigh crosstrainer. Siinä näkyy kaikki luvut, crossailen raskaimmalla teholla ja siksi kaloreita palaa hyvin pienessä ajassa. Hiki valuu kyllä loppua kohden aikas lailla, mutta tietää sen olevan tehokastakin. Pituutta löytyy vain 163cm joten siihen nähden ylipainoa on reilusti.

Toi zumba on alkanu muakin kiinnostaan, sitten kun imetys vähenee/loppuu vois harkita jos vain on sellainen sali mihin ei tarvi ostaa jäsenyyttä, mun ei tule käytyä niin usein, että se kannattaa.
Taas on perjantai, mitähän kivaa sitä keksisi, ulkona on vähän sateista, mutta aina piristää kun lähtee vähänkin ulos. Herkutteluun en pelkää sortuvani, minulla on nyt vahva fiilis siitä, että tulen onnistumaan tässä urakassani. Mites muilla, onko fiilistä vielä jäljellä?? Onko painot laskeneet yhtään? Luovuttaa ei kannata, uusi kg lehti muuten motivoi, ostin sen eilen, se on sitten aina yhtä mielenkiintoinen. Ihania onnistumisia ja tarinoita sekä hyviä ruoka-ohjeita. Suosittelen. Hyvää viikonloppua :hug:
 
Huomenta. Tämä ketju näyttää hiipuvan,,,,täytys tietysti usein kirjotella mut eipä sitä juuri kerkiä koneella istumaan. Mun paino on laskusuunnaassa yhä, 74.3kg. Ihan ok, sillä liikunnat on jääny vähiin viikon aikana. Nyt tsemppaan ja yritän joka päivä liikkua tavalla tai toisella vähintään tunnin. Ja hiki pitää tulla jotta kalorit palaa.

Miksi viikonloppuna pitäisi aina herkutella...täytys muuttaa sitäkin tapaa, on kivaa kun se on tulossa, mutta sitten pelkää pilaavansa sen ylensyönnillä, eihän siinäkä mitään järkeä ole :headwall: no anyway ei stressiä vaan hyvää mieltä kaikesta mitä tekee ja syö, niinhän sen olla pitää. Viikonloppuja kaikille, onkohan täälä vielä ketään...:wave:
 
Heipat kaikille, ajattelin taas yrittää herättää tätä ketjua eloon, ja tietysti kaipailen kovasti kaveria laihdutukseen. Paino tällä hetkellä n. 70kg ja välillä jo allekin. Vielä olisi noin 10kg jäljellä. Onko täällä ketään joka lähtisi mukaan laihduttamaan ne viimeiset kilot pysyvästi? : )
 

Yhteistyössä