Nyt ymmärrän tuttavaperheen elämäntyylin.

  • Viestiketjun aloittaja "tarja"
  • Ensimmäinen viesti
"tarja"
Heillä uusi iso talo, 2 autoa, iso tontti, kesämökki yms, lisäksi 4 lasta joilla jokaiselle kalliita harrastuksia. Näin vahingossa veroehdotukset ja heidän yhteiset bruttotulonsa olivat 85000€ vuodessa. Eipä ole ihme että on varaa kaikkeen.
 
"vieras"
[QUOTE="tarja";28268808]Heillä uusi iso talo, 2 autoa, iso tontti, kesämökki yms, lisäksi 4 lasta joilla jokaiselle kalliita harrastuksia. Näin vahingossa veroehdotukset ja heidän yhteiset bruttotulonsa olivat 85000€ vuodessa. Eipä ole ihme että on varaa kaikkeen.[/QUOTE]

Eihän toi nyt ole paljon mitään. Meillä saman verran eikä ole kuin yksi auto, ei kesämökkiä, 2 lasta eikä edes kalliita harrastuksia.

Saat tuon kuulostamaan siltä kuin he olisivat tosi rikkaita, vaikka ovat ihan keskituloisia.
 
"tarja"
[QUOTE="vieras";28268828]Eihän toi nyt ole paljon mitään. Meillä saman verran eikä ole kuin yksi auto, ei kesämökkiä, 2 lasta eikä edes kalliita harrastuksia.

Saat tuon kuulostamaan siltä kuin he olisivat tosi rikkaita, vaikka ovat ihan keskituloisia.[/QUOTE]

Pienituloisesta perheestä tuo tuntuu rikkaalta.
 
"vieras"
[QUOTE="ffg";28268845]kyllä noi kuulostaa hurjilta tuloilta...itse tienaan bruttona 1700kk ja mulla on yksi lapsikin...pakko vaan pärjätä..[/QUOTE]

Minä "tienaan" nettona 519€/kk. Mitään ei silti minulta puutu.
 
"vieras"
Hahah, naurattaa kun kaikki ilmestyy elvistelemään tänne että tuo on muka jotenkin VÄHÄN. Kyllä noilla tuloilla jo ap:n mainitsemat asiat saa, jos vähääkään osaa rahaa käyttää.
 
"Heidi"
Miehen vuositulot ovat 50t ja mun omat 42t = 92t ja me olemme ihan keskituloinen perhe.
Ehkä AP:n tuttavaperhe elää velaksi, on saanut perintöä tai sitten on sijoituksia joista saavat pääomatuloja.
 
"tarja"
[QUOTE="Heidi";28268881]Miehen vuositulot ovat 50t ja mun omat 42t = 92t ja me olemme ihan keskituloinen perhe.
Ehkä AP:n tuttavaperhe elää velaksi, on saanut perintöä tai sitten on sijoituksia joista saavat pääomatuloja.[/QUOTE]

Montako lasta teillä on?
 
keskituloinen
[QUOTE="tarja";28268878]Ei ole provo. Meidän pienituloisen perheen mielestä tuo on paljon.[/QUOTE]

Mutta Suomalainen TAVALLINEN ___ KESKIVERTO___ työssäkäyvä tienaa tuon verran vuodessa, eli 35-45t ja kahdelta ihmiseltä yhteensä 70-90t/ vuosi. Eli tuttavapariskuntasi ei ole hyvätuloisia, vaan keskituloisia.
 
öh
[QUOTE="vieras";28268876]Hahah, naurattaa kun kaikki ilmestyy elvistelemään tänne että tuo on muka jotenkin VÄHÄN. Kyllä noilla tuloilla jo ap:n mainitsemat asiat saa, jos vähääkään osaa rahaa käyttää.[/QUOTE]

Ei kai täällä kukaan väitä etteikö ko. vuosituloilla niitä ap:n mainitsemia asioita saisi. Jokainen tekee tienaamillaan rahoilla mitä haluaa, mutta siltikään se pariskunnan 85 tonnia bruttona EI ole erityisen paljon.
 
Jos kaksi ihmistä tienaavat bruttona 85 vuodessa, niin se ei ole paljon. Ihan keskiverotulot.

Mieheni tienaa yksin vuodessa yli 100t ja meidän yhteenlasketut tulot ovat 150t/vuosi ja en pidä meitä mitenkään suurituloisina.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja öh;28268886:
Ei kai täällä kukaan väitä etteikö ko. vuosituloilla niitä ap:n mainitsemia asioita saisi. Jokainen tekee tienaamillaan rahoilla mitä haluaa, mutta siltikään se pariskunnan 85 tonnia bruttona EI ole erityisen paljon.
On se niin paljon että se mahdollistaa uuden talon isolla tontilla, 2 autoa, kesämökin ja 4 lapsen kalliit harrastukset. Siitähän oli kyse.
 

Yhteistyössä