Nyyh, mun lemppariastiasto poistuu tuotannosta!

Voi sun vietävä, Iittala meinaa lopettaa Illusia-astioiden tekemisen! Nyt on kauhea paniikki, että mitä sitä vielä siitä sarjasta ostaisi.

Onkohan täällä ketään muuta, jolla olisi Illusiaa ja sama huoli...? =)
 
:wave: Meillä on se juhla-astiastona.

Vielä ensi vuoden sitä saa tehtaanmyymälöistä, ja siinä se sitten on. Minulla tosin on aika mukavasti sitä kerättynä, mutta vähän pitää ostaa rikkoutumisen varalle.
 
Kannattaa ostaa mahdollisimman pian ennen kuin ne viedään käsistä.

Mulla on vihreää teemaa ja kun päättivät ko. värin lopettaa niin meni se väri sit käsistä eli olis kannattanut ostaa heti kun sitä jossain näki.

Nyt sit käytetyt maksaa kiskurihinnan verran joten siihen jäi vihree teema :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
:wave: Meillä on se juhla-astiastona.

Vielä ensi vuoden sitä saa tehtaanmyymälöistä, ja siinä se sitten on. Minulla tosin on aika mukavasti sitä kerättynä, mutta vähän pitää ostaa rikkoutumisen varalle.
Meillä on se käytössä ihan arkenakin, mutta kyllä se käy juhlaankin, kun kattaa näyttävämmät lasit yms.

Meillä ei vielä ole sarjan kahvikuppeja, mietin just että jos pistäisi pari sataa euroa menemään, niin saisi tusinan niitäkin.

Tänään jo meni yli 300 euroa, kun ostin jemmaan pari lautasta lisää plus tarjoiluvadin ja jotain muuta... Kamalan kalliilta ne tuntuvat, mutta kyllä laatukin on kerta kaikkiaan erinomainen. Ja Suomessa tehdystä voi vähän maksaakin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Meillä on se käytössä ihan arkenakin, mutta kyllä se käy juhlaankin, kun kattaa näyttävämmät lasit yms.

Meillä ei vielä ole sarjan kahvikuppeja, mietin just että jos pistäisi pari sataa euroa menemään, niin saisi tusinan niitäkin.

Tänään jo meni yli 300 euroa, kun ostin jemmaan pari lautasta lisää plus tarjoiluvadin ja jotain muuta... Kamalan kalliilta ne tuntuvat, mutta kyllä laatukin on kerta kaikkiaan erinomainen. Ja Suomessa tehdystä voi vähän maksaakin. =)
Me käytetään joskus kanssa arkena, varsinkin keittoaterioilla, kun ne syvät lautaset ovat niin loistavat muotoilultaan. Muuten sitten joskus pyhäisin, jouluisin ja muina juhlina, samoin perhejuhlilla. Minulla on monia tarjouluastioita, sekä kahvikupit, syvät ja matalat lautaset kaikki 14:lle, teekupit 6:lle. Juuri tein pannumyssyn teekannulle, valkoista huovutettua villaa ja huovutettuna samanlaiset kukat kuin kupeissa. Näyttää kivalta.

Mutta joo, kalliiksi tulee ostaa paljon kerralla.
 
Deziluu harmaana ei jaksa kirjautua
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Kannattaa ostaa mahdollisimman pian ennen kuin ne viedään käsistä.

Mulla on vihreää teemaa ja kun päättivät ko. värin lopettaa niin meni se väri sit käsistä eli olis kannattanut ostaa heti kun sitä jossain näki.

Nyt sit käytetyt maksaa kiskurihinnan verran joten siihen jäi vihree teema :(
Meil on yks vihree lautanen ihan turhan panttina, semmonen aika tumma syvä vihree... Keskikoon lautanen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
|O

ruskea teemakin loppuu ens vuoden aikana
Minua on alkanut vähän tökkiä tuo jatkuva uusien värien tuleminen ja vanhojen poistaminen. Nyt sitten pitää olla kovat kampanjat astioiden yhdistämisen puolesta, kun mitään sarjaa ei saa kerättyä riittävän pitkäjänteisesti.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
|O

ruskea teemakin loppuu ens vuoden aikana
Minua on alkanut vähän tökkiä tuo jatkuva uusien värien tuleminen ja vanhojen poistaminen. Nyt sitten pitää olla kovat kampanjat astioiden yhdistämisen puolesta, kun mitään sarjaa ei saa kerättyä riittävän pitkäjänteisesti.
Ihan samaa mieltä. Minulla on tummansinistä Teemaa ja vaikka sitä ei vielä olekaan lopetettu, niin kokovalikoima on muutettu niin, ettei minun osiani saa enää. Lautaset on eri kokoa, kahvikupit eri kokoa, tarjoiluastiota ei enää saa ollenkaan, eikä edes kermakkoa rikkinäisen tilalle. Teeman kaverina meillä on Ote- laseja ja vaikka sarja ei ole ollut kuin kaksi vuotta myynnissä, niin eiköhän nekin lopeteta juuri siinä värinä kuin mitä meillä on.

Seuraava astiastoni ei taatusti ole Iittalan mallistoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Ihan samaa mieltä. Minulla on tummansinistä Teemaa ja vaikka sitä ei vielä olekaan lopetettu, niin kokovalikoima on muutettu niin, ettei minun osiani saa enää. Lautaset on eri kokoa, kahvikupit eri kokoa, tarjoiluastiota ei enää saa ollenkaan, eikä edes kermakkoa rikkinäisen tilalle. Teeman kaverina meillä on Ote- laseja ja vaikka sarja ei ole ollut kuin kaksi vuotta myynnissä, niin eiköhän nekin lopeteta juuri siinä värinä kuin mitä meillä on.

Seuraava astiastoni ei taatusti ole Iittalan mallistoa
mulla on ollut musta Teema arkiastioina yli 20 v. ja harmittaa todella ettei lautasia enää saa samankokoisina.

Tuntuu että halutaan vaan nuoria trendikkäitä ihmisiä ostamaan heidän astioita, ja vanhanaikaisesti pitkän ajan kuluessa keräävät ihmiset on unohdettu täysin. Minä toivon etten enää ala mitään sarjaa kerätä, mutta mietin tosissaan että mitä sarjaa alamme lapsille kerätä.
 
Deziluu harmaana ei jaksa kirjautua
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Ihan samaa mieltä. Minulla on tummansinistä Teemaa ja vaikka sitä ei vielä olekaan lopetettu, niin kokovalikoima on muutettu niin, ettei minun osiani saa enää. Lautaset on eri kokoa, kahvikupit eri kokoa, tarjoiluastiota ei enää saa ollenkaan, eikä edes kermakkoa rikkinäisen tilalle. Teeman kaverina meillä on Ote- laseja ja vaikka sarja ei ole ollut kuin kaksi vuotta myynnissä, niin eiköhän nekin lopeteta juuri siinä värinä kuin mitä meillä on.

Seuraava astiastoni ei taatusti ole Iittalan mallistoa
mulla on ollut musta Teema arkiastioina yli 20 v. ja harmittaa todella ettei lautasia enää saa samankokoisina.

Tuntuu että halutaan vaan nuoria trendikkäitä ihmisiä ostamaan heidän astioita, ja vanhanaikaisesti pitkän ajan kuluessa keräävät ihmiset on unohdettu täysin. Minä toivon etten enää ala mitään sarjaa kerätä, mutta mietin tosissaan että mitä sarjaa alamme lapsille kerätä.
Niinpä. Meilläkin on 4 eri kokoa Teema/kilta matalia lautasia....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minä toivon etten enää ala mitään sarjaa kerätä, mutta mietin tosissaan että mitä sarjaa alamme lapsille kerätä.
Se on kyllä tylsää, jos mallistot vaihtuvat usein. Tänään katsoin siellä myymälässä joitakin ihania malleja, minusta se uusi Taika on aika hieno vaikkakin värikäs.

Sitten siellä oli toinen aika uusi malli, minkä nimeä en muista mikä on aivan älyttömän kaunis.

Mutta vaikea sanoa mitä sitä keräilisi vai keräilisikö mitään muuta kuin tuota iänikuista Illusiaa. =)

Pelkistetyt Teemat yms. eivät ole ollenkaan minun makuuni, joten aika vaikea on löytää sellaista omaan makuun sopivaa kotimaisista malleista. =)
 
suomessa?
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
:wave: Meillä on se juhla-astiastona.

Vielä ensi vuoden sitä saa tehtaanmyymälöistä, ja siinä se sitten on. Minulla tosin on aika mukavasti sitä kerättynä, mutta vähän pitää ostaa rikkoutumisen varalle.
Meillä on se käytössä ihan arkenakin, mutta kyllä se käy juhlaankin, kun kattaa näyttävämmät lasit yms.

Meillä ei vielä ole sarjan kahvikuppeja, mietin just että jos pistäisi pari sataa euroa menemään, niin saisi tusinan niitäkin.

Tänään jo meni yli 300 euroa, kun ostin jemmaan pari lautasta lisää plus tarjoiluvadin ja jotain muuta... Kamalan kalliilta ne tuntuvat, mutta kyllä laatukin on kerta kaikkiaan erinomainen. Ja Suomessa tehdystä voi vähän maksaakin. =)
Oletko varma että tehdään suomessa??
Muumimukeja ainakin tehdään pitkin poikin aasiaa..
 
Ksantippa S.
Ainakin mustavalkoista Paratiisia sai ihan hyvällä alennuksella silloin, kun ne edellisen kerran lopettivat tuotannon. Ja kuten tuo Paratiisi osoittaa, saatetaan lopetettu sarja ottaa myöhemmin tilapäisesti takaisin tuotantoon, jos kysyntää riittää.

Kokemuksesta voin siis sanoa aloittajalle, ettei kannata murehtia. Suomessa Iittalan astioita on valmistettu niin valtavat määrät, että Illusiaakin varmasti löytyy esin. huutonetistä vielä monta vuotta. Ja poistoalennuksista voi hyvällä tuurilla saada isot kasat astioita puoleen hintaan.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Deziluu harmaana ei jaksa kirjautua:
Niinpä. Meilläkin on 4 eri kokoa Teema/kilta matalia lautasia....
Lautasten pinoaminen kaappiin on muuten tosi ärsyttävää kun on erikokoisia matalia lautasia. En voi ymmärtää miksi niitä kokoja täytyy muuttaa! Itse pidän nykyisiä 26 cm lautasia aivan liian isoina arkikäyttöön (meidän tiskikoneessammekin jo hankalia), vanhat 24 cm olivat paljon mukavampia.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja suomessa?:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
:wave: Meillä on se juhla-astiastona.

Vielä ensi vuoden sitä saa tehtaanmyymälöistä, ja siinä se sitten on. Minulla tosin on aika mukavasti sitä kerättynä, mutta vähän pitää ostaa rikkoutumisen varalle.
Meillä on se käytössä ihan arkenakin, mutta kyllä se käy juhlaankin, kun kattaa näyttävämmät lasit yms.

Meillä ei vielä ole sarjan kahvikuppeja, mietin just että jos pistäisi pari sataa euroa menemään, niin saisi tusinan niitäkin.

Tänään jo meni yli 300 euroa, kun ostin jemmaan pari lautasta lisää plus tarjoiluvadin ja jotain muuta... Kamalan kalliilta ne tuntuvat, mutta kyllä laatukin on kerta kaikkiaan erinomainen. Ja Suomessa tehdystä voi vähän maksaakin. =)
Oletko varma että tehdään suomessa??
Muumimukeja ainakin tehdään pitkin poikin aasiaa..
Jos haluaa olla ihan sataprosenttisen varma kotimaisuudesta, ei kannata ostaa Iittalaa. Ainakin punainen Teema valmistetaan kokonaan kaukoidässä, ja muita ilmeisesti vähän tilanteen mukaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
:wave: Meillä on se juhla-astiastona.

Vielä ensi vuoden sitä saa tehtaanmyymälöistä, ja siinä se sitten on. Minulla tosin on aika mukavasti sitä kerättynä, mutta vähän pitää ostaa rikkoutumisen varalle.
Meillä on se käytössä ihan arkenakin, mutta kyllä se käy juhlaankin, kun kattaa näyttävämmät lasit yms.

Meillä ei vielä ole sarjan kahvikuppeja, mietin just että jos pistäisi pari sataa euroa menemään, niin saisi tusinan niitäkin.

Tänään jo meni yli 300 euroa, kun ostin jemmaan pari lautasta lisää plus tarjoiluvadin ja jotain muuta... Kamalan kalliilta ne tuntuvat, mutta kyllä laatukin on kerta kaikkiaan erinomainen. Ja Suomessa tehdystä voi vähän maksaakin. =)

Meillä se on myös juhlastoastona. Minusta se on liian kallis ja koristeellinen arkiastiastoksi, sellaiseksi sopii paremmin Teema ja Arktica. Mulla on tisna kahvikuppeja asetteineen, 10 ruokalautasta, tarjoiluvati, 8 syvää ja 8 alkupalalautasta, joten siitä tarvii lisää, niin mukeja on 4. Meillä on se liilan sävyinen Illusia. Niin ne vaan kauneimmat sarjat aina poistuu, arvo nousee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Se on kyllä tylsää, jos mallistot vaihtuvat usein. Tänään katsoin siellä myymälässä joitakin ihania malleja, minusta se uusi Taika on aika hieno vaikkakin värikäs.

Sitten siellä oli toinen aika uusi malli, minkä nimeä en muista mikä on aivan älyttömän kaunis.

Mutta vaikea sanoa mitä sitä keräilisi vai keräilisikö mitään muuta kuin tuota iänikuista Illusiaa. =)

Pelkistetyt Teemat yms. eivät ole ollenkaan minun makuuni, joten aika vaikea on löytää sellaista omaan makuun sopivaa kotimaisista malleista. =)
Minusta siinä Taika-sarjassa on ihan älyttömän huono muotoilu, ainoa mikä on hyvä on se 4 dl teemuki, sekä espressokupit on lapsilla teemukeina. Lisäksi haluan juhlaan kauniit tarjoiluastiat, ja niitähän Taika-sajassa ei ole paljoa yhtään.

Minä olen huomannut viime aikoina tykkäävään monista V&B-astiastoista, ja niissä tuntuu olevan pysyvyyttäkin ihan eri tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Deziluu harmaana ei jaksa kirjautua:
Niinpä. Meilläkin on 4 eri kokoa Teema/kilta matalia lautasia....
Lautasten pinoaminen kaappiin on muuten tosi ärsyttävää kun on erikokoisia matalia lautasia. En voi ymmärtää miksi niitä kokoja täytyy muuttaa! Itse pidän nykyisiä 26 cm lautasia aivan liian isoina arkikäyttöön (meidän tiskikoneessammekin jo hankalia), vanhat 24 cm olivat paljon mukavampia.
Joo, ja nythän on ollut paljon juttua, kuinka iso lautaskoko saa ihmiset syömään enemmän kuin mitä söisivät pienemmiltä lautasilta. Esitetty jopa yhtenä syynä painonhallintaongelmiin =)
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Joo, ja nythän on ollut paljon juttua, kuinka iso lautaskoko saa ihmiset syömään enemmän kuin mitä söisivät pienemmiltä lautasilta. Esitetty jopa yhtenä syynä painonhallintaongelmiin =)
Mun mielestä paras lautanen on se Killan korvallinen puurokuppi/syvä lautanen. Voi santsata vaikka useamminkin ja muotoilu on mielestäni ehmeämpi ja kauniimpi kuin niissä uudemmissa "terävämmissä" kipoissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Kannattaa ostaa mahdollisimman pian ennen kuin ne viedään käsistä.

Mulla on vihreää teemaa ja kun päättivät ko. värin lopettaa niin meni se väri sit käsistä eli olis kannattanut ostaa heti kun sitä jossain näki.

Nyt sit käytetyt maksaa kiskurihinnan verran joten siihen jäi vihree teema :(
Mitä sulta puuttuu, meillä on kyseinen sarja enkä erikoisemmin pidä siitä, ihan voisin vaihtaa johonkin muuhun.
 
Minä puolestani pehmennän vielä kantaani Taika-sarjasta, siis onhan siinä esim. ne kulhot kivat, ja kiva että on myös 3 dl, ettei aina ole vaan niitä jättisuuria kulhoja. Mutta tarkoitin siis lähinnä sitä, ettei astiastosta olisi meille ruoka- tai juhla-astiastoksi.
 

Yhteistyössä