Obsidan ja pahoinvointi

Olen raskaan viiikolla 22+6 ja hb oli nyt laskenut 109 ja määrättiin rautakuurille. Olen nyt syönyt Obsidania 6pvn ajan ja ihmettelin alkuun mahakipuja ja pahoinvointia,joka on ihan samanlaista kuin raskauden ekat kuukaudet. En ole keksinyt muuta syytä kuin tuo rauta. Olen aluksi ottanut tyyjään vatsaan,mutt nyt aamupalan yhteydessä ja molemmilla tavoilla oksennan ja en pysty lähteä ulkoilemaan 2vn kanssa. En nyt tiedä miten tulisi toimia. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja jos obsidan ei ole sopinut,niin mikä rauta ei olisi aiheuttanut pahoinvointia? Olen kokeillut myös retaferia,eikä sekään sopinut. Syön myös multivita raskaus tabletteja,jossa on 20mg rautaa. Kannattaako tässä nyt jatkaa kuuria,helpottaako oireet vähitellen,vai jatkuuko loppuun asti? Eli kokemuksia kaipaan.
 
Minä syön kans obsidania ja maha minulla menee siitä löysälle mutta otan tabletin ennen nukkumaan menoa niin ei ole tietoakaan onko maha yöllä kipeä ja oksettaako :)
Koeta ottaa yötä vasten.

Piiper ja poika 34+1
 
Ota tosiaan yötä vasten. Minulla myös raskaana rautalääkkeet saavat oksentamaan samantien. Useampakin merkki kokeiltu useamman raskauden aikana.

Nyt otan obsidanin vasta just ennen nukkumaan menoa, niin silloin pysyy sisällä. Kannattaa kokeilla niin.

-Marenda ja Pikkiriikkinen rv 29+1
 
Itsellekään ei tuo obsidan passannut ollenkaan. Nyt olen käyttänyt nestemäistä floradixia ja siitä ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Rauta-arvotkin nousi parissa viikossa 2x20ml/vrk annoksella 89:sta 109:ään :) Tuota saa apteekista ja luontaistuotekaupoista. Maku on aika mielenkiintoinen, mutta menee hyvin kun kippaa ensin tuon litkun ja samantein lasin appelsiinimehua päälle ;)
 
mulle on sopinu vaan noi nestemäiset raudat, muista tulee maha kipeäksi ja pahaolo (joskus kauan sitten käytin spartocinea, se oli ainoa joka sopi, mut sen valmistus lopetettiin, joten siirryin nestemäiseen). Mulla on ollut käytössä ironvital f(annostus sen 20ml vuorokaudessa)- ja siinä makukin ihan ok :D
 
Ajattelin nyt vielä jatkaa,että sattumalta tuo Floradix oli tarjouksessa ja olen nyt kokeillut sitä tämän viikon ajan. Maku ei ole erityisen paha ja kaikki oireet on helpottanut. Vielä jos hb olis lähtenyt nousuun,niin hyvä. Taitaa jäädä rautatabletit nyt mun osalta kaappiin. Kiitos vinkeistä.
 
vierailija
"... lääkettä on yliannosteltu tahallisesti tai epähuomiossa, saattavat kohdassa "Mahdolliset haittavaikutukset" mainitut oireet ilmaantua tai voimistua. Muutamien tuntien kuluttua yliannoksesta voi seurata oireeton tai vähäoireinen vaihe, jonka jälkeen ilmenevät mahdolliset vakavammat oireet kuten verenpaineen lasku ja sokki. Lapsilla jo neljän kapselin kerta-annos voi hoitamattomana johtaa henkeä uhkaavaan tilaan."

Kyllä on suuri vaara tuossa.
 

Yhteistyössä