Odottajat Turku + lähialueet!

Noniin, nyt on se sokerirasitus sitten takana ja pitää jännityksellä odottaa maanantaihin tuloksia. Toivottavasti ei olis mitään häikkää.

Käväisin eilen muuten tyksissäkin tarkistuttamassa, että mun tiheään tuntemat harjotussupistukset on todellakin vain sitten niitä. Oli todella ystävällistä palvelua, vaikka turhan takia mä sinne meninkin. Mutta ottivat kuitenkin kaikki käyrät ja kokeet. Hoitaja kysyi, että tuntuuko vauvan liikkeet jo selvästi ja just samaan aikaan poika vetäisi sellaisen voimapotkun siihen anturiin, että heilahti koko vyö. Todettiin vaan, että kyllä ne tuntuu ihan hyvin :) Illalla kotona jotenkin iski tajuntaan se miten tärkeä vauvasta on jo tullut, ja itkuhan siinä taas jostain syystä pääsi :LOL: siis ilosta, mutta kyllä nämä hormonit on vähän sekoittanut...
 
Mahtuuko vielä mukaan? =)
Ikää 35v (taidankin olla joukon vanhus) =)),Turussa asustellaan,keskustasta n.5km,lapsia on jo viisi (03,04,05,07 & 09)
04 ja 09 ovat poikia ja kolmatta poikaa odotellaan.
Olisi kiva päästä listalle...
Kotiäitinä olen ollut 05 asti kun kävin töissä piipahtamassa ja tarkoitus kyllä olla tämän katraan kanssa pitkään kotona,sen verran hommaa kuitenkin tässä laumassa:)
Harrastan aktiivisesti liikuntaa ja olemme juuri muuttaneet,osa tavaroista on vielä vanhassa asunnossa.
Vai siis oliko tässä joku "rajoitus" iästä,aloin nyt pohtimaan että eksyinkö ihan väärään osioon...

Eli ikä 35, 6. tulossa, poika ja LA 28.5

Nannaliina 32+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Nannaliina76! Täällä ei olla ikärasisteja, kaikki turkulaiset ja lähialueella asuvat mahtuvat mukaan! Tarkoitus on saada kiva porukka jonka kanssa jutustella ja mahdollisesti keksiä yhdessä joskus jotakin puuhaa.
 
Heippa!

Täällä olis vielä yksi turkulainen :) Eli täällä on ensimmäinen lapsi tulossa ja LA on 13.10 ja oma ikä on 26. Asun poikaystäväni kanssa noin vajaan kilometrin päästä keskustasta.

Eka ultra oli puolitoista viikkoa sitten ja siellä oli kaikki hyvin ja veriseulan tulokset tuli maanantaina ja nekin olivat niin kun piti :) Eli meidän murulla on kaikki niin hyvin kun tällä hetkellä voi olla :heart:

Nana ja larven (eli toukka) 13+1
 
Epalla on jännät paikat, kun eikös se huomenna ole eka ultra :) mulla on iskeny kauhee väsymys, ettei oikein muuta jaksais ku vähä käydä töissä ja nukkua..mites muut on voineet?

Sokerirasitus oli muuten ok. Suuri helpotus :)
 
Hei vaan..mä ilmottautuisin kanssa mukaan..oon vähän kaipaillutkin tänne tämmöistä oman alueen ketjua. Olis kiva joskus vaikka nähdä muita äitejä ja suht samanikäisiä lapsia ku omat sit on.

Oon nyt reilut kaksi vuotta asunut Turussa. Miehen perässä minäkin tänne oon muuttanu ja sit täällä on paremmat työmahdollisuudet, tai voi tehdä sitä mikä itseä eniten kiinnostaa. Hyvin olen viihtynyt onneksi. Joitakin tuttuja täällä asuu, mutta parhaat kaverit asuu ihan muualla ku Turussa. Olis kiva tutustua paremmin ja saada mahdollisesti uusia tuttuja. Varsinkaan mulla ei ole kovin montaa sellasta tuttua täällä joilla lapsia olis. Me asutaan kanssa Turussa ja noin 5km keskustasta.

Mun tietoihin voi laittaa: Ikää on 26v, toinen lapsi tulossa. (Esikoinen on 1½v poika) La on 6.8 ja tyttöä on luvattu.

Täällä näkyikin olevan aika monta heinäkuussa vauvan saavaa. Toivottavasti ei ole mikään megakuuma kesä. Toisaalta kesäloma alkaa jo kesäkuun alussa ja siitä suoraan äitiyslomalle. Mikäs se olis kesää jossain samppalinnassa vietellessä :)

Lyyli ja piiperö 23+3
 
Tervetuloa kaikille uusille myös multa! Kiva kun tänne tulee enemmänkin porukkaa, kun mullakin olis toiveena saada äippäseuraa, kun kaikki kaverit ovat jääneet sinne kotiseudulle. Hiukan jännittää sitten se, että tuntuuko äitiyslomalla olonsa yksinäiseksi. Mutta toivottavasti tätä kautta saisi vertaistukea :)

Eikös sudenmarjalla käynnistetty viime viikolla sitä synnytystä? Ei taida olla enää kyllä yhdessä koossa :)
 
No niin, nyt on jakauduttu :) Tarkemmin sanottuna jo viime viikon maanantaina eli 4.4. aamuyöllä. Synnytys käynnistyi sitten onneksi itsestään 41+1 ja itse syntymä meni sitten 41+2 puolelle muutamalla tunnilla. Tuloksena terve tyttö :D

Synnytys meni hyvin, avautumisvaiheen vietin melkein kokonaan suihkussa ja se riittikin kivunlievityksksi. Lopussa meinasi tulla kiire kun vauvan sydänäänet heikkenivät mutta sain sen sitten ulos ilman imukuppia millä jo "uhkailtiin". Tyttö oli sitten täysin kunnossa eikä ollut kärsinyt hapenpuutteesta. Istukan irtoamisen jälkeen menetin aika paljon verta, mutta verenvuoto saatiin onneksi kuriin äkkiä. Tikkejäkin tuli, niiden laittaminen oli kyllä tosi inhottavaa. Onneksi repeämä ei ollut paha, mutta sen verran hankala tikata että siihen tuntui menevän ikuisuus. Jos ei olisi tullut kiire ponnistaa niin olisin varmaan selvinnyt vähemmällä repeämisellä.

Sitten synnytysvuodeosastolle ihmettelemään ja siellä vietettiin melkein viikko. Vauva oli keltainen ja yhden yön valohoidossa. Maito nousi kolmantena päivänä kahden vuorokauden imetysmaratonin jälkeen ja on sen jälkeen tuntunut riittävän. Nyt 10 päivän iässä tyttö painaa jo 200 g enemmän kuin syntyessään, neuvolantäti kävi tänään kotikäynnillä. Nyt olemme siis kotona harjoittelemassa elämää. Tyttö on kiltti kuin pieni enkeli kunhan vain saa ruokaa heti halutessaan, äidin syöttöporsas :heart:

Olin todella tyytyväinen hoitoon TYKSissä, moitteita saavat vain ahtaat ja vanhanaikaiset tilat. Lisäksi synnytysosastolla oli amme remontissa mikä oli ehkä suurin pettymykseni, kylpy olisi varmasti toiminut minulla vielä paremmin kuin suihku. Henkilökunta oli mukavaa ja osaavaa, ja kaiken kaikkiaan kokemus oli hyvä.

Sen verran voin antaa "kokeneen" neuvoja synnytykseen, että muistakaa juoda avautumisvaiheessa varsinkin jos olette suihkussa tai kylvyssä. Itselläni oli seuraavana päivänä melkoinen nestehukka kun en ollut yrityksestä huolimatta onnistunut juomaan tarpeeksi.
 
Sudenmarja: Käytitkö siis mitään muuta kivunlievennystä kuin tuota suihkua? Ja onneksi ei enempää draamaa ollut synnytyksessä. Ihana varmaan päästä kotiin elämään oikeaa vauva-arkea :)Kiva kuulla synnytyskokemuksia, kun eihän siihen omaankaan laskettuun aikaan enää ole kovin pitkä aika.
 
Pahoittelut epalle :(

Ja onnittelut sudenmarjalle pienoisesta nyytistä, täällä kovin jo odotellaan omaa :)
Juu, Tyksissä kuulemma aikamoista homeongelmaa ja kätilöt kipeinä. On se kumma kun ei saa vastasyntyneitten osostoa rempattua ja määräaika siirtyy koko ajan vaan pidemmälle ja pidemmälle :(

Lily 34+3
 
Sudenmarja: Käytitkö siis mitään muuta kivunlievennystä kuin tuota suihkua? Ja onneksi ei enempää draamaa ollut synnytyksessä. Ihana varmaan päästä kotiin elämään oikeaa vauva-arkea :)Kiva kuulla synnytyskokemuksia, kun eihän siihen omaankaan laskettuun aikaan enää ole kovin pitkä aika.
En käyttänyt mitään lääkkeellistä kivunlievitystä. Suihku, supistuksen aikana keskittyminen rentoutumiseen ja hengittämiseen, lämmin jyväpussi ja miehen antama hieronta riittivät. Suihku vei tosiaan ihmeen hyvin pahimman terän kivulta, kylpy olisi varmasti ollut vielä parempi. En ollut tehnyt asiasta mitään muuta periaatepäätöstä kuin että katson kuinka pitkälle pärjään ilman lääkkeitä. Jos synnytys olisi pitkittynyt tai vaatinut jotain toimenpiteitä tai supistuksissa ei olisi ollut taukoa tms ongelmia olisi ilmaantunut niin varmaan olisin tarvinnut lääkkeitäkin mutta tuosta kyllä selvisi ilmankin. Kivuton kokemus se ei todellakaan ollut, mutta siedettävissä. Supistusten välissä tuli aina selvä tauko jolloin ei sattunut, siinä ehtii vetää henkeä. Todella paljon sattui se varsinainen vauvan ulos ponnistaminen, mutta se oli onneksi ohi nopeasti.

Milläköhän vuosituhannella TYKSiin saadaan moderni synnytysosasto? Kyllä minusta joka synnytyshuoneessa saisi olla oma amme ja suihku ja kaikenmaailman säkkituolit ja synnytysjakkarat vakiovarusteena. No ehkä sitten kun tyttäreni saa omia lapsia...
 
Nostooo...

Kylläpä täällä on hiljaista. Miten teillä menee?

Täällä menee ihan mukavasti, yritän pärjäillä yksin kotona kun mies lähti parin päivän työmatkalle. Toinen koira meni hoitoon ja toistakin tulee kaveri ulkoiluttamaan ja vaunulenkitkin sujuu näköjään hyvin yhden koiran kanssa, joten kyllä täällä pärjäillään. Hirveät määrät pyykkiä tuo pikkuinen kyllä tuottaa, tuntuu että vaipat aina jotenkin vuotaa ja sitten koko vaatekerta meneekin pesuun joka vaipanvaihdolla. Plus se vaippa kun kestovaippoja käytetään. Ilmeisesti pitää vielä vähän treenata tuota vaipan pukemista ;)
 
Epalle voimia :hug:

Täällä tämä tylsin vaihe menossa. Mahaa ei ole ja liikkeitä ei vielä tunnu. Pahoinvointi tuntuu hellittäneen. Välillä käy mielessä, et onkohan pieni hengissä.
Nyt ois töistä 3 vapaapäivää. Tarkoitus oli raivata tämä huusholli siistiksi. Oon ollu niin pahoinvoiva ja väsynyt et on jääny paljon kotitöitä tekemättä ja nyt oli sit tosiaan tarkoitus hoitaa hommat. Mut jotenkin tää löhöilykin maistuis :D

Sudenmarjalle suuret onnittelut :flower:

-Vilinäiti ja Pulla 14+3
 
Heipsan kaikille! Tulin vierailulle heinäkuun ketjusta ja mieluusti ilmoittaudun tähänkin mammagruppoon :) Olen 31v. Turkuun -99 opiskelemaan muuttanut naisimmeinen, kotona 2-vuotiaan pojan kanssa ja uuden tulokkaan laskettu aika on 21.7. Asumme n. 1,5 km keskustasta. Mulla on se tilanne, että täällä asustaa edelleen jkv kavereita, mutta moni on myös muuttanut pois joten äitiseura ei olisi ollenkaan pahitteeksi.

Sudenmarja Onnittelut tyttövauvelista ja kiva, että olit saanut hyvää hoitoa TYKS:ssä. Itse siellä -08 synnyttäessäni jäi kyllä päällimmäiseksi kiireen tuntu ja tuen/ohjauksen vaihtelevuus. Oliko sulla siis ennestään lapsia? Siksi kysyn, kun olen myös miettinyt, kykenisikö tällä kertaa "luomusynnytykseen", viimeksi kun jäi epiduraalista vähän huonot kokemukset. Pyykkiä tosiaan piisaa alkuvaiheessa. Meilläkin tarkoitus käyttää kestoja tälläkin tulokkaalla, bodyja meni esikoisella alkuvaiheessa välillä seitsemän päivässä :O Täytyy toivoa, että esikoinen on jo suht kuiva kesään mennessä.

Terkkuja myös muille mammoille! Onko täällä muita, jotka käyvät Brahen neuvolassa?

Pihlamaria & Hippula 26+6
 
Tosi kurjaa epa,olen pahoillani :(

Väsyttää ja kypsyttää koko raskaus jo kun ei saa öisin nukuttua kun särkylääkkeen voimin. Mulla on raskaudet menneet aina lähes 2 viikkoa ylitse ja masentaa josko tässä vielä reilu 7 viikkoa odotusta jäljellä.Huoh. Muuten kyllä jaksaisin mutta nuo iltaisin ja öisin olevat todella kovat selkä-ja jalkasäryt karkottavat unet kyllä täysin. Päivisinkään ei saa nukuttua kun niin paljon sattuu joten välillä on pakko turvautua särkylääkkeeseen että saa edes joskus nukuttua.

Nannaliina 34+5
 
Pihlamaria: Tämä on ensimmäinen lapsi, joten kyllä siitä ensimmäisestäkin näköjään voi selvitä luomuna. Ainakin jos projekti ei hirveästi pitkity ja sujuu muutenkin ilman komplikaatioita. Lisäksi pitää olla valmis sietämään kipua ja miettinyt etukäteen sen hallintaa. Itse olin päättänyt mennä luomuna niin pitkälle kuin pärjään, ja se riitti sitten loppuun asti. Seuraavien synnytysten pitäisi ainakin olla nopeampia kuin ensimmäisen joten niistä pitäisi siinä mielessä selvitä helpommin luomuna kuin ensimmäisestä, yhtä paljon kuullemma sattuu mutta ainakin kärsimys on lyhyempi...

Mitä epiduraaliin tulee niin minuun saa kyllä sattua ihan tolkuttomasti ennen kuin haluan kanyylin selkärankaani ja ihan niin paljon ei sattunut. Tai joo ponnistusvaiheessa kyllä, mutta siihen epiduraali ei olisi auttanut kuitenkaan eikä siinä olisi ehtinyt muitakaan puudutteita saamaan. Lisäksi olen kuullut ihan riittävän monta tarinaa ongelmista ponnistusvaiheessa epiduraalin jälkeen (ei tunne mitään / ei ponnistustarvetta / ei tunne koska on supistus / tarvittiin imukuppia jne). Eli ei kiitos ellei ole aivan pakko.

Minulla kävi siitä hyvä tuuri synnärillä, että siellä oli vain 3 muuta synnyttäjää samaan aikaan ja kätilöillä oli siksi hyvin aikaa. Toisaalta en hirveästi kokenut tarvitsevani neuvoja ja henkinen tuki tuli mieheltä.

Ja joo, käyn Brahen neuvolassa :)

Nannaliina76: Olisiko hierojasta apua noihin särkyihin? Jos ei niin on se ainakin mukavaa, itse kävin viimeisilläni hierotuttamassa painoni alla väsyviä jalkojani.
 

Yhteistyössä