Odottavia äitejä kuopiosta?!?

ei se nyt ole ihan välttämätön että pitää odottaa.:D Mut on nuo tuttavapiirin vauvat ihan reippaasti viime vuoden puolella syntyneitä, ni ois kiva löytää ihmisiä jotka ois vähä lähempänä omaa tilannetta. Ja miksipä ei uusia tuttaviakin saada, ei ole liikaa nuita ystäviä kertynyt! :) Mutta mitenkäs olet sopeutunut kuopioon? itse olen asunut täällä koko ikäni.:) Ja mitenkä teillä pikkuneidin kanssa on mennyt? =)
 
ihan hyvin on menny ja kyllä viihdyn täällä:)vaihtoehtoina oli asua pääkäupunkiseudulla tai täällä niin kyllä täällä on paljon rauhallisempaa ja ihanampaa,metsää löytyy ihanasti:) kavereista on vain puutetta ollu ku ei niitä ole tällä yhtään,en tunne ketään kuopiosta,miehen veljen ainoastaan joka muutti viikonloppuna kans tänne:D neitin kanssa on menny aika sopusuhtasesti.välillä on itkua ja huutoa mutta nykysten paljon vähemmän:)syntyessä neiti oli 2760g ja 47cm nyt on hyvin ottanu kiinni ku 6kiloa on mittarissa ja 60cm:D miten sulla on raskausaika sujunu?opletko nauttinu täysin rinnoin?:)
 
Hienoa että olette viihtynyt! :) Onhan täällä ihan suhteellisen rauhallista asua. :) Minullaki,vaikka kyllä ikäni täällä asunu, ni kaverit on hieman kaikonneet ympäriltä, ni meinaa aina välillä olla hieman "yksinäistä". Ois kiva semmonen lenkki ja kahvittelu kaveri. :D Kaikki ystävät ei ihan sulattanut tätä minun uutista ja sitä kautta sitten hiljalleen lopettaneet yhteydenpidon. :/ Mutta raskaus on mennyt ihan hyvin, mitä nyt alussa oli pahoinvointia, mut ei sekään varmaan sieltä pahimmasta päästä. Ainoastaan kuvotti ja ällötti kaikki ja hirveä väsymys sitten sen olon myötä, mutta nyt on mennyt oikein hyvin ja on pystynyt kyllä ihan nauttimaan olosta. :) Saanko kysyä että missä päin kuopiota asutte? :) Me asutaan tällä hetkellä ihan keskustassa ja asuntoa yritetään kovasti ettiä, pitäs päästä jonnekki vähä enemmän lapsiystävälliselle alueelle. :)
 
hyvä että on menny raskaus hyvin:) mulla oli kans kuvotusta ja hajut teki pahaa mutta sitä kesti vain kolmisen viikkoa:) tosin jotku hajut kuvottaa edelleen,shamppoot ja suihkugeelit,kaikkia ei voi enää ostaa:D mullaki on vain yhellä kaverilla lapsi ja kyllä mieki aika yksinäiseksi jäin ku aloin oottaan.kaikki meni baareissa ja pietti tyttöjen iltoja mutta ei vain mulle tullu koskaan kutsua,harmittaa vähän,eikä ne kyllä nytkään enää yhteyksiä pidä ku asun eri paikkakunnalla:( mutta onneksi on mahollistfa saada uusia kavereita ja aina parempi jos on lapsiperhe että saa meijän Nellyki kavereita:) mie kaipaan kans kahviseuraa ja että saa vain jutella muillekki ku miehelle:D me asuma rypysuolla,tästä on kaupunkiin jottain 5km mutta linkkareilla pääsee kätevästä eikä maksa mitään ku on vaunut:D täällä tosin kuuluu olevan aika levotonta mitä olen kyselly mutta onneksi tää meijän talo on rauhallinen,ei kuulu mekastusta tai muuta,saa nukkua ihan rauhassa:) miltä alueelta oletta kattomassa asuntoa?onko tavote muuttaa ennen vauvan syntymää?jännittääkö synnytys?:)
 
Niinpä, ku tän ikäsenä hankkii lapsen ni aika pitkälti sit kaikki kaverit menee vielä baareissa, eikä ehkä ihan ymmärrä miks tämän ikäsenä perhettä perustaa. :/ mutta ehkä ne ei sitten niitä tosi ystäviä olekaan. :) pari kaveria mullaki jolla lapsia, mut yks asuu muualla ku kuopios ni ei tuu kovin usein nähtyä. :/ Niinpä, kiva jos tutuistuis semmosiin ihmisiin jolla lapsia ni sit ois omalleki ipanalle seuraa. :) Mietin just että onhan niitä jotain perhekerhoja ja semmosia sitten, että tutustuis muihinkin äiteihin ja lapsiin. :)
Niin ne noi miehet ei aina kaikkia naisten juttuja ymmärrä, ja onhan se kiva että pääsis höpöttää tyttöjen juttuja. :D Asuntoa etsiskellään tästä jostakin keskustan lähettyviltä, puijonlaakso, niirala, haapaniemi ois ihan parhaimmat, jos sieltä onnistus saamaan. :) Minäkin joskus kuulin että rypysuo olis aika levotonta aluetta, mutta riippuuhan se paljon talostakin että millasta porukkaa on. Tekö ootte kuitenki viihtyny sillä suunnalla? :) Ja joo ois kyllä tarkotus että ennen kesäkuuta pääsis muuttaa, ois kiva rauhassa laittaa koti kuntoon, ennenkun pikkuherra sinne sitten tulee. :) Ja tietysti että itse jaksais vielä pakata tavara ja jotain tehdä muutossa. :) Ja kyllä, synnytys jännittää, ihan älyttömästi. :D Ja oonki yrittäny vältellä sen miettimistä ja suunnittelemista. :D Ja aina oon sanonu, pienestä pitäen, että minähän en lapsia hanki ku se sattuu, mutta tässä sitä ollaan. :D No jotenki se sieltä ulos tulee kuitenki, eikä se miettiminen taida auttaa, korkeintaan vois viisaampien ihmisten kanssa keskustella asiasta. :)
 
mie olen kanssa ettiny perhekerhoja mutta nuo seurakunnan perhekerhot ei houkuta ihan suunnattomasti:) joku ihan tavallinen ja joku harrastus ois kiva tytön kanssa olla.perhekahviloitakihan toki on mutta ne on kaupungilla ja yks oli vain aamusta aamupäivään auki,me päästään liikkeelle vasta aamupäivästä ku tyttö laittaa kunnolla päikkäreille:)nyt ku se on vihdoin niitä alkanu ottamaan:Dtämä yksilö ei pahemmin ole nukuskellu päivisin joskus se oli kyllä raskasta:)nyt se viihtyy jo sitterissäki ja kattelee leluja,saa tehä itekki vähän hommia rauhassa:D
kyllä me tässä nyt olhaan viihytty eikä me muutetakkaan tästä hetkeen ku rempattiin tämä mieleiseksi kodiksi:) sitten ku tilaa taqrvitaan lisää niin hommataan isompi,ehkä parin vuoden päästä ku tyttöki pitää vierottaa omaan huoneeseen.meillä on nyt kolmio ja miehen pojat nukkuu toisessa makkarissa,ei sinne tyttö mahu enää:Dkyllä me kuitenki yksi lapsi vielä hankitaan varmasti jossain vaiheessa,nyt pieni paussi.ehkä sitten ku naimisiin päästään.

mie jännitin synnytystä ihan älyttömästi mutta ei sitä kannatakkaan suunnitella etukäteen.kätilöt on niin mahtavia että ne kyllä auttaa ja helpottaa oloa:)mulle ainaki jäi niin hyvä kokemus:)
 
Jeps, en ole vielä tarkemmin tutkaillut ees näitä perhekerho juttuja, tuttavilta vain kuulin että semmosiakin on olemassa. :) Olis kiva sitten nimittäin että ois jotain muutakin tekemistä ku kotona möllöttämistä ku poika syntyy. :D Tai pitää itse etsiä äitejä kuopiosta ja järjestää omat perhekerhot. :D Voi että, on ruvennut jo touhuamaan pieni prinsessa. :D Niin minkäs ikänen hän nyt on? =)
Toivottavasti mekin pian saatais uusi asunto ja pääsis sitä laittamaan. :) Ja sit tietysti sinne vauvan tavaroita laittaa, kaikki on kyllä hankittu mut osa on varastossa, osa pahvilaatikoissa täällä jne... ku on tämä asunto niin pieni ettei mahdu laittaa täällä mitään. :/
Nyt kyllä näyttäis aika vahvasti siltä että puijonlaaksosta saattais löytyä meille asunto. :) Nyt vaan peukkuja pystyssä pitämään että saadaan se! :D siihen pääsis muuttaa jo viikonloppuna, ni ois ainakin reippaasti aikaa laittaa asunto kuntoon, ennenkun uusi asukas sinne tulee! :D
Jeps, turha sitä suunnitella ku ei kuitenkaan mene niinkun on suunnitellu, ja oon varmaan niin paniikissa etten tajuakaan siinä tilanteessa mitään. :D Ihana kuulla että jollakin on hyviä kokemuksia, parin tuttavan tarinat kuullu ja ei kuulosta kyllä yhtään ihanalta.:/ Mutta toivottavasti kaikki menee sitten lopulta hyvin! :) onhan tuohon vielä aikaa, turha vielä alkaa panikoimaan! :D
 
meijän neiti on nyt 3kk:) hirveesti oppii koko ajan ja yrittää jo kääntyä selältä mahalleen,hirveesti juttelee ja naureskelee:) on sit' niin ihana seurata ku se kasvaa ja kehittyy,ei sitä vielä sure yhtään niin ku olin ajatellu:)sehän on hienoa jos löysitte asunnon:wave: ei tarvi puida paniikkia:) meillä meni niin että saatiin tämä asunto vasta joulukuussa enkä ite alkanu muuttamaan enää silloin ku samassa kuussa oli laskettua aika ja se muutto ois tuottanu itelle vain stressiä,muutin tosiaan sitten vasta ku tyttö synty,parempi et saatte asunnon jo näin hyvissä ajoin:)ja niitä vauvan tavaroita on hinala järjestellä ja laitella paikoille ajan kanssa,mie ootin sitä koko raskauden ajan:D mie oon knas ettiny netin kautta mammoja ja muutamia on löytyny:)ois hyvä ku sais kivan porukan kasaan jonka kans viettää aikaa ja käy shoppailemassa ja kahvilla ja vauvaleffassa(joita on kuulema kans olemassa) ja saa vaihtaa ajatuksia lastenhoidosta ja jos on joitain kysymyksiä saa näkökulmia asioihin:)
mulle synnytyksessä autto hengittäminen eniten ja rentoutuminen:)mulla oli itellä rentoutus cd jota kuuntelin ja kyllä siitä oli apua:) ja asenteella mentiin,sitä vain ootti innolla eri vaiheita että pääsis äkkiä näkemään pikkusen:)
 
Se on ihana katsoa ku pikkuset oppii joka päivä jotain uutta. :) Jeps, nyt vaan jännään täällä että saadaanko se!! =) Ois hyvin aikaa laittaa se kuntoon pikkuista varten! =) Ja pääsisinpä hypistelemään vauvan tavaroita ja laittamaan sänkyä, hoitopöytää yms.. :) Ku nyt ne kaikki on vaa kaapeissa ja laatikoissa piilossa. :D
Joo minäkin oon kuullu niistä vauvaleffoista, tiedätkö onko kuopiossa semmosta mahdollisuutta? =)
 
no mulle mies ehotti kerran et lähetään nellyn kanssa vauvaleffaan et kaipa niitä on:) olis ihan mielenkiintosta mennä sellaseen.vois netistä niitäki katella:) miten teillä on muuten miehen kanssa suhde kestäny raskausajan?onko ollu riitoja tai muuta?onko sulla tempperamenttia enemmän ku ennen raskautta?:D
 
niin kuulostaa kyllä aika kivalta toi leffa juttu. :) Hyvin on kestäny, alussa mielialat vaihteli ihan laidasta laitaan. aamulla saatto olla hyvä fiilis ja sit iltapäivällä olinki ihan raivohullu. :D Mutta mies on kestäny ja ollu ymmärtäväinen. :D Nyt on oikeestaan ollu aika tasasta mun mielialat, tietysti oon herkemmillä, tarvii ku vähän jotain lälly rakkauselokuvaa kattoo ni kyyneleet tulee silmiin. :D Mut saan kyllä kiittää miestäki että on kestäny mua, se on kuitenki suhteellisen rauhallinen. Voi olla jos ois erilainen ja temperamenttisempi mies ni ois ollu enemmän ja isompia riitoja. :D Nyt on vaan iskeny ihan hirvee siivoushulluus mulle, koko ajan pitäs olla siivoomassa ja laittamassa paikkoja. :D Pitäs vaan muistaa aina levätä, meinaan väsyttää itteeni sit aina liikaa. :/ Millanes sun raskaus ja raskausaika oli? :)
 
minun raskausaika joo...:D no meillähän oli just isoja riitoja ja yhteenottoja sen takia et mies on tempperamenttinen ja hirveen kiivas ku se suuttuu,kiihtyy nollasta sataan alle sekunnissa:D mie luulen että ei se tajunnukkaan et minun mielialojen kuuluu vaihdella vaikka sille siitä sanoin monta kertaa ja olin väsyny mutta seki oli kuulema minussa vika,ei kyllä ollu itelle helpoin ootusaika ja pakko myöntää etten hirveesti siitä nauttinu,viimiset 2kk kylläkin:) silloin otin ihan rennosti ja laittelin pikkutavaroita paikoille edelliseen asuntooni ja lepäsin vain.mutta onneksi olen nauttinu vauva-ajasta sitten senkin edestä.raskausaika meni ihan ohi mutta mie toivonki et seuraavan kerran ku odotan niin mieski tajuaa että on ihan normaalia raivota yhtenä hetkenä,toisena nauraa ja toisena itkeä:D mutta mulla oli tasanen raskaus kuitenki,ei ollu mitään ongelmia,verenpaineet pysy hyvinä ja verensokerit,rautaa ainoastaan jouduin syömään:)olenkos jo kysyny että miten teän vanhemmat suhtautui vauvauutiseen?olivatko ihan innoissaan?onko ensimmäinen lapsenlapsi?:)
 
okei. :D no riitoja meilläki ois ollu varmasti enemmän, mutta mie miehelle selitin että mielialan muutokset kuuluu tähän ja mulla on pari odotuskirjaa ni sekin niitä lukenu ja niissä siitä kerrottu, ni se ymmärsi tilanteen. :) Itseasiassa minun raivonpuuskat vaan ylty joskus ku ärsytti ku mies oli niin tyyni eikä pistäny hanttiin yhtään. :D Nyt vaan naurattaa ne tilanteet ku miettii jälkeenpäin. :D mullaki verenpaine ja sokerit hyvänä, mut rauta ei meinaa lähtee millään nousemaan ku se tuossa joku aika sitten tipahti, että rautaa vetelen nassuun aamuin illoin. :) Minun vanhemmat suhtautu hyvin, itseasiassa ne vaikutti ihan sille ettei ne edes olleet kauheen yllättyneitä, mut tietysti äidillä meinaa vähä kriisiä pukata, ku se sai minut nuorena ja nyt siitä tulee nelikymppisenä mummo. :D mutta innoissaan se on, ja on ostellu sille leluja, vaatteita ja kaikkee. :D Miehen vanhemmat ovat myös innoissaan, mutta heillä on jo yksi lapsenlapsi. :) onpahan sitten serkku jo meidän junnulle. :) kuinkas sinun vanhemmat? =)
 
no minun vanhemmille neiti on ensimmäinen lapsenlapsi ja kyllä meiläki äitillä kriisiä pukkasi:)meijän äiti on kans vähän rapia 40,sai minut ku oli 22:)hän ei mummoksi ala mutta ku laitokselle tuli kattomaan niin heti sano itteä mummiksi:D niin se helty mummin sydän.minun isällä on vielä kotona päiväkoti-ikäsiä lapsia itelläki niin...voi olla että kriisiä pukkaa:D nuorimmalla veljelläni ja neitillä on 3vuotta ikäeroa:D mutta miehen vanhemmille tämä oli jo 4 lapsenlapsi mutta innoissa ne ovat olleet ku on ensimmäinen tyttö:) nukenvaunuja olhaan jo ostamassa eikä raukka ees ryömi vielä:D
 
hahaa, niin se taitaa olla että sitten ku näkee ni heltyy heti. :D Mullaki on kolme sisarusta ja kaikki alle 10v. :D että aika nuoria tätiä ja enoja tulee. :)
Meilläki suunnitellaan jo mopon ostoo ja kaikkee, vaikka pikku ukkeli ei oo ees vielä syntyny. :D
Oisko sulla sähköpostia tai jotain, missä ois vähän kivempi jutustella? =)
 

Yhteistyössä