Odottavia nuoria äitejä Porvoon suunnalta? :)

Hei! Löytyisikö Porvoosta / lähiseudulta muitakin juuri plussanneita tai vähän pidemmällä odottavia? Itse tein positiivisen testin tänään. Tiedän, että aika aikaista innostua, mutta minkäs teet kun olo on niin uskomaton :D Olen 21 vuotias.
 
Minsku, missä neuvolassa käyt Porvoossa? Mulla on eka aika kahen viikon päästä Kevarin neuvolaan. En tiedä miks ne sinne mut laitto kun asun tässä näsin alueella.. Kuunnellaanko ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä?? Mietin tässä kuumeisesti että varaanko varhaisultran vai jaksanko odottaa vielä reilun kuukauden että pääsen siihen rv 12 ultraan. Ootko sä käynyt tossa lääkärikeskuksessa varhaisultrassa? Ja jos kävit niin mitä maksoi?

Jotenkin huolettaa jos masussa ei ookkaan ketään :(
 
Täällä kans yksi odottaja Porvoosta, tosin oon jo vähän pidemmällä (rv 27 menossa). Mulla on kaksoset jo ennestään ja hekin vielä aika pieniä. Ikää mulla 26v.
Mä käyn ja kävin edellisen raskaudenkin aikana Kevarin neuvolassa, ihan ok paikka mun mielestä. Ekaks se neuvolantäti tuntui vähän oudolle, kun välillä tuli hirveesti hiljaisia hetkiä, mutta kyllä se loppupeleissä on oikein mukava täti. Tekee varmasti kaikkensa, jotta ongelmat saadaan ratkottua. Ekalla kerralla ei kuunnella ääniä, koska ne kuuluu varmimmin rv 12 eteenpäin, joskus ei vielä silloinkaan (joskus tosin voi kuulua jo rv 10). Ekalla kerralla saat äitiyskortin ja mitataan paineet yms. Jutellaan yleisesti kaikesta ja saat kasan kaikkea luettavaa kotiin.
Mä kävin varhaisultrassa Lääkärikeskuksessa ja hintaa tuli muistaakseni n. 80e. Riippuu tietysti aika paljon lääkäristä paljonko veloittaa käynnistä. Mutta soittamallahan saa tarkan hinnan tietoon.
Kyllä mua helpotti ainakin käydä varhaisultrassa varsinkin siksi, kun tää mun raskaus on täysin suunnittelematon ja tuli aikamoisena yllätyksenä. Oli niin paljon sulateltavaa, että halus olla ihan varma. Tosin kyllä mä ekassa raskaudessakin kävin varhaisultrassa, tosin sillon oman mielenrauhani vuoksi, koska raskaus oli todella odotettu.
Se kyllä varmaan tois jonkinlaista mielenrauhaa, jos ne sydänäänet ees kuuluis aikasemmin, mutta kun ei niin ei. Mistään ei oikein voi olla varma onko siellä ketään, paitsi ultraamalla. Tai sitten täytyy vaan malttaa odotella siihen äitiyspkln ultraan ja luottaa, että kaikki on hyvin.
 
Kiitos vastauksesta! :)

Mä soittelin eilen tonne lääkärikeskukseen, ja ne sano hinnaks noin 80 euroa + lääkäripalkkio jotain 60 euroa riippuen ajasta, joka ultraan menee. Ja siitä kuulemma saa sen kelakorvauksen. Voipi olla, että ens viikon lopulle yritän aikaa saada. :)
 
Mä kävin varhaisultrassa ehkiksessä :D soitin neuvolaan ihan hysteerisenä koska olin 2,5kk aikasemmin kokenu KM:n ja sanoin että mä en todellakaan pysty odottamaan enää päiväkään tätä että olenko vai en ja mulla on rahat palanu kaikki jo raskaustesteihin.. tätä raskautta on nyt odotettu 3vuotta :D joten neukkitäti laitto mut ehkiksen puolelle lääkärille ja näin ollen mun ei sit tarvinu käydä sitä ekaa lääkäri tarkastusta vaan se teki sen samalla.

mä käyn rauhankadun nauvolas Carulalla. ihan jees täti. välil tiukkis mut muuten ihan kiva :D

Missä päin te odottajat asutte tääl Porvoos mä asustan Huhtisissa..
 
Mä en tiedä oliko meillä jotenki edullisempi se Lääkärikeskuksen käynti, kun se lääkäri mokaili parissa jutussa (esim. oli laittamassa meille lähetettä suoraan keskeytykseen....) Mä luulen, että se velotti normaalia vähemmän. Muistelisin, että kävin edellisen raskauden aikana yksityisellä ultrassa vähän myöhemminkin, mutta sillon oli viikkoja enemmän (ainakin yli 17) ja se maksoi jotain 170e.

Mä asustelen Tarkkisissa :)
 
MB
Hei! Löysin ketjun joka koskettaa minuakin, tosin en nyt tiedä kuulunko enään aivan nuoriin äiteihin... eli ikää kertynyt jo 27v. Meillä on ennestään kolme lasta, lähes 7v, 4,5v ja 3v. Uuden tulokkaan laskettuaika on elokuun lopulla. =)

Rauhankadun neuvolassa olen käynyt Carolalla (2krs) ja ultrassakin tuli käytyä tällä viikolla. Nopeasti on ensimmäiset viikot jälleen menneet, tosin tietenkin sitä taas odottaa seuraavaa ultraa ja neuvolakäyntiä, sillon ne sydänäänet siellä kuunnellaankin vasta ekan kerran.

Olisi ihan kiva jos löytyisi uusia tuttavuuksia tämänkin kautta, paluumuuttaja porvoolaisia kun ollaan ja olisi kiva jakaa kokemuksia muiden odottajien/äitien kanssa.=)
 
Huhhui, käytiin tänään siellä varhaisultrassa. Kaikki oli masussa hyvin, sydän sykki vahvasti ja viikot vastas täysin mitä oon laskenutkin! :) Kauhee jännitys ollu tässä päällä kun olo on niin oireeton ja normaali. Mutta ihana olo nyt kun tietää, että siellä se pieni kasvaa vahvana!

Hintaa ultralle jäi kelakorvausten jälkeen 72 euroa, eli ei ollut tosiaankaan niin kallis kun oletettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äittä11;23187304:
aijaa =) meil on kaupalle n. 3min kävelymatka. asutteko niinku siellä omakotitalo alueella? oletko vielä töissä/koulussa vai oletko jo päässyt aloittamaan mammaloman?
siis no mä olen kotona työttömänä porvoo kun vähenti koulunkäyntiavustajia niin mä jäin sit ilman töitä.. laitan sulle yv:n tarkemmin mis asuttaan..
 
Hei seeprah! Onko sunkin neukkutäti joku Sirkka tai Sirkku tuolla kevarissa? Mulla oli eka neuvolakäynti eilen ja olin jotenki tosi pettyny siihen tätiin. :( Tai siis just kun itekkin kirjotit, että tuli hiljasia hetkiä ja tuntu ettei siitä käynnistä oikeestaan ollut mitään hyötyä. Mää varmaan vaihdan neuvolaa, jos ens kerralla on vielä sama tunne. Lisäks toi kevari on aika kaukana, kun en yleensä autolla pääse liikkumaan...
 
Viimeksi muokattu:
Joo Sirkka mullakin on siellä kevarissa. Jeps mun mielestä se oli aluks tosi outo kun en oo tottunut tollasissa tilanteissa, että yhtäkkiä on ihan hiljasta, se ei sano mitään ja tuijottaa vaan. Me ollaan mun miehenki kanssa välillä heitetty vitsiä siitä.. :D Mut kyllä siihen sitten on tottunut ja nykyään on vähemmän niitä hiljasia hetkiä ja nyt jopa tykkään siitä jollain tasolla, kun se on niin aidon kiinnostunut aina mun jutuista ja ottaa ihan tosissaan, jos kysyn siltä jotain hölmöä. Ja oon mä muiltakin kuullut, että loppujen lopuks kaikki on siitä tykänny. Mut jos susta ihan oikeasti tuntuu ettet tule sen kans toimeen, niin tottakai vaihat neuvolaa. Tärkeintähän se on, että sä saat niistä käynneistä kaiken hyödyn, etkä tunne ittees vaivautuneeks. Tosin jos vaihat neuvolaa, niin onhan siinäkin riskinsä, että saat jonkun vieläkin mulkumman tädin itelles.
Voithan sä ens kerralla sille Sirkalle sanoa, että sun on tosi hankala päästä sinne neuvolaan, kun et autolla pääse, et oiskohan jossain lähempänä neuvolaa mihin voisit siirtyä.. Kyllä se ymmärtää ihan varmasti :) Jos siis vielä oot sillonkin sitä mieltä, et haluat vaihtaa neuvolaa..
 
Moi! Huomasin tän ketjun pari viikkoa sitten, mutta vasta nyt sain aikaiseksi kirjautua.

En tiedä käynkö enää nuoresta (-84), mutta toista lasta odotellaan rv26 ja esikoinen on 1v 8kk. Asutaan ihan ydinkeskustassa ja käyn keskusneuvolassa Carolalla (2.krs), mutta aiempien viestien perusteella kuulostaa siltä, että tuo Sirkku Kevarissa (jos sukunimi alkaa T:llä) oli ennen meidän tätinä kun oli Näsin neuvolassa. Kummallinen, mutta pääasiassa ihan ok tyyppi! Vaikka aina välillä kyllä halusinkin vaihtaa tätiä.

Mulla on odotus sujunut ihan kivasti, joskin on tosi erilaista tämä toisen odotus. Vaivat on aika erilaisia, toisaalta niitä ei oo ja toisaalta ovat kahta kauheempia. Onneksi tuo uhmaikää aloitteleva poika pitää kiireisenä (olen kotona hänen kanssa) ja paljoa ei ehdi eri kremppoja murehtia.

Olis kiva tutustua ja saada vaikka puisto/kahvilaseuraa kun tässä taas tulee vietettyä ainakin kuluva vuosi kotosalla!
 

Yhteistyössä