odotus jo loppusuoralla!

Olen seuraillut tätä palstaa koko odotusajan, mutta vasta nyt rohkenin kirjoittaa.
Olen 45-vuotias, toista kertaa naimisissa, minulla ennestään 5 lasta ikähaitari 24-7 vuotta. Miehelläni on edellisestä liitosta 4 lasta 22,18,14 ja 10 vuotiaat. Nyt sitten saamme vielä pienokaisen muutaman viikon sisällä.
En voi kieltää etteikö mieltäni ole kaihertanut toisten mielipiteet minun ikäisenä odottamisesta, mutta täytyy todeta, että ne ovat olleet turhia. Ja kaikesta huolimatta tämä asiahan on henkilökohtainen, kun itse tuntee asian oikeaksi niin mikäpäs siinä.
Minulla raskaus on sujunut hyvin, tarkempaa konrolli neuvolassa on kyllä ollut.
 
Onnea sinulle ikä-äiti onnistuneesta raskaudesta! Olen itse samanikäinen ja vauvaa toivomassa.. Vanhemmat lapset samaa ikäluokkaa kuin sinullakin. Olisi kiva kuulla miten nopeasti raskaus sinulla sai alkunsa?
Muiden mielipiteistä ei tässäKÄÄN asiassa kannata tosiaan paljoa piitata, elämää olisi kamalan vaikea elää jos jokaisessa päätöksessä pitäisi miettiä mitä muut ja mahdollisesti ihan tuntemattomatkin ihmiset tästä tuumaisivat :)
Onnea odotuksen loppumetreille!
 
Itsekkin vauva haaveissa, ensimmäinen yhteisemme. Varmasti jos raskaus alkaa saamme monenmoista kommenttia =) , olemme siitä puhuneet avomieheni kanssa. Nämä elämän isot päätökset kuitenkin jokainen perhe/ihminen kantaa itse =) . paljon :flower: , sinulle onnistumisesta! Samaa minäkin, alkoiko raskaus helpolla? Itselläni vasta yrityskierto 1 meneillään. Minkä ikäsiä lapsia on kutri1:llä? Itselläni 23,20, ja 16v, miehellä 14v ja 18 v. Nyt siis iltatähti vielä haaveena =) Miten ikä-äidin lapset suhtautuivat kun kuulivat raskaudesta ja missä vaiheessa kerroitte tulevasta vauvasta? Pitikö kaikki vauvatarvikkeet hankkia uudestaan? Meillä ainakin , jos raskaus alakaa, kaikki hankintaan. Onnea loppumetreille! Ja käythän synnytyksen jälkeenkin täällä yli 40v äideissä kertomassa kuulumisiasi! Onnea! :flower: , :hug:
 
Itse kirjoittelen myös tuolla yli 35vuotiaiden vauvakuumeisten puolella, tällä puolella kun on usein niin hiljaista =) . Tervetuloa sinne myös, kuumeilemaan. Siellä on myös yli 40 vuotiaita =) . Molemmille em oikein mukavaa torstai päivää =)
 
Kysyitte, miten nopeasti raskaus sai alkunsa. Ei kovin nopeasti, mutta vaikka noita lapsia on useampi entuudestaan, en ole tullut herkästi raskaaksi. Nyt meni melkein kaksi vuotta, ja aika jännä asia, että silloin kun antaa tavallaan itselleen "vapaata" olla ajattelematta koko asiaa, silloin tapahtuukin: tulin raskaaksi! Onhan minulta toki heti ensimmäisellä lääkärineuvolakäynnillä kysytty tulinko normaalisti raskaaksi? No, toisaalta tuo kysymys herätti hilpeyttäkin, nuori lääkäri kysyy asiallisesti ko.asiaa ja minulla alkoi mielikuvitus laukata...
Kerroimme lapsille vasta sen jälkeen kun takana oli lapsivesipunktio. Jotenkin silloin ajankohta tuntui oikealta, vaikkakin en osaa sanoa, miten sitten oltaisiin edetty jos olisin saanut murheellisia uutisia ko. toimenpiteen jälkeen. Kaikki tuolloin kuitenkin hyvin, joten kerroimme lapsillemme uudesta tulokkaasta. Palautteet oli sekä hyviä, että huonoja. Kuitenkin kun asiaa tarkemmin kerrattiin ja mieheni kanssa painotettiin, että heistä jokainen on meille yhtä tärkeä ja että he saavat joko uuden siskon tai veljen, tilanne rauhoittui.
Nyt tässä vaiheessa kun laskettuun aikaan enää reilut kaksi viikkoa,malttamattomana lapset odottavat uutta tulokasta!
Melkeimpä kaikki tavarat jouduttiin vauvalle laittamaan, jonkin verran sain nuoremmalta siskoltani.
 
Täällä on myös aamukampa käytössä, reipas kuukausi on laskettuun aikaan.. Meillä on myös uusperhe, eikä tästä vauvauutisesta kukaan enää yllättynyt, iltatähdestä kyllä hieman hämmästelivät ja meni tovi sulatellessa ajatusta, - siis näin reagoivat "minun tekemät" jo aikuiset lapset.
Kukaan ole iästä mitään huomauttanut, olen vähän nuorempi kuin ap. Ainoa, joka piti minua vanhana ja riskitapauksena oli naistenklinikan nuori naislääkäri. Kaikki arvot ovat kohdallaan ja kunnossa, painoa minulla kyllä on kertynyt mutta saman verran sitä kertyi silloin nuorenakin, ei ole ikäkysymys. Mutta lääkäri halusi nähdä, että riskitapaus olen: vauva on kuulemma liian iso, sokerivauva. Otti mitat UÄ:llä, vei ne käyrille ja totesi että ihan normaalikokoinenhan se onkin.. mutta silti: sokerirasitukseen pitäisi mennä ikäindikaation takia. En mene. Mitä minä siellä? Arvot on kunnossa, en ole ikinä ollut ns. ylipainoinen eikä edellissäkään raskaudessa ollut mitään tämmöisiä ongelmia. ja vauva oli "keskikokoinen".
Mitä voidaan tehdä, jos sokerirasituskoe on positiivinen eli sokerit koholla? Teljetään komeroon ja vahditaan ettei syö karkkia? Käydään kerran viikossa verikokeessa tai Ultrassa?
 
Noista sokeriarvoista, mulla tietty otettiin sokerirasituskoe jo tuossa tammikuulla, silloin ok, mutta lääkäri halusi kuitenkin vielä varmistaa rv 28. Silloin paastoarvo hiukan koholla, mutta seuraavat kaksi arvoa(jotka otetaan tunnin välein) normaalit. Mun kohdalla se tarkoitti, että lapsen painoon sen ei tulis vaikuttaa, vaan mun tarkkailtava syömistäni, mitattava verensokeria nyt kerran viikossa kuusi kertaa päivässä. En ole ylipainoinen ja aika jännä juttu kun mun paino ei ole enää kahteen kuukauteen noussut (kaikkinensa painoa tullut seitsemän kiloa) se, että nyt ollaan huolissaan ja tarkkaillaan että onko lapsi liian pieni..Siihen sain konkreettista tietoa ultran kautta, kun rv 36 vauvan painoksi arvioitiin 2700g, elikkä ihan hyvän kokoinen.
Että tällä tavoin,vaikka joskus pistäminen tuntunut turhalta, niin toisaalta helpottavaa todeta, että arvot olleet hyvät olenpa sitten syönyt kuinka "epäterveellistä" tahansa.
Eipä tässä muuta kuin terveellä maalaisjärjen käytöllä eteenpäin!! =)
 
oliko paljon alkuraskauden tutkimuksia, niskapoimu, lapsivesipunktio, muita? Jos niskapoimu tutkimus tehtiin, mikä tuloksena?..Kiitos jos vastailet, saa laittaa myös yksityisviestiä :) . Mukavaa vkloppua . Toivoo "työläinen" :)
 
Mulle tehtiin NT-UÄ viikolla 11 ja tulos oli normaali NT 1,4 mm. Sitten kävin lapsivesipunktiossa rv:lla 15, siitä tuloksen saaminen kesti ikuisuuden(ainakin omasta mielestä) elikkä melkein 3 viikkoa.Sieltäkin sain kuulla hyviä uutisia, sukupuolta emme mieheni kanssa halunneet tietää,vaikkakaan sillä ei ole mitään merkitystä, kunhan vain lapsi olisi terve! Suurella todennäköisyydellä saamme tyttövauvan, onhan miehelläni ennestään 4 tyttöä, minulla 1 poika ja 4 tyttöä..
Rakenneultrassa kävin rv:lla 20, odotus vastasi aikaansa.
Nyt sitten ensi viikolla edessä äit.polillakäynti, johtuen noista mun verensokeriarvoista,tarkistetaan vauvan vointia, minkä kokoinen jne. Itsellä pieni toivonkipinä, jos vaikka synnytys käynnistettäisiin..
 
Hei
kyselit raskauden onnistumista. Olen itse 45 v, uusperheellinen, yhteensä ennestään 5 lasta (12-22 v.). Päätös yhteisen hankkimisesta tehtiin viime vuoden lopulla, kierukka poistettiin marraskuussa -06 ja nyt olen raskaana (rv 7). Kävin yksityisellä gynellä keväällä hormonitutkimuksessa ja munasarjojen ultrassa, kaikki oli kunnossa, mutta yrityksistä huolimatta ei tärpännyt. Lääkäri ehdotti Clomifen-hormonivalmistetta vähän "auttamaan" ja sillä onnistui toisella kierroksella. Hyvin pienestä oli kiinni koska otin vain puolikkaan tabletin toisella tällä toisella kierroksella.
 
Iisamille ja ikä-äidille vastauksistanne . ja paljon onnea Iisamille raskauden vuoksi ja onnitteluja siis :flower: , ja ikä-äidille mukavaa loppuraskautta, pian se pieni onkin jo maailmassa!..Ikä-äiti milloin jäit äitiyslomalle tai slomalle ? On se kiva kun yli 40v äiditkin vielä raskautuvat! =)
 
Hei,
Kyselit äitiyslomalle tai slomalle jäännistä. Jäin slomalle toukokuun lopussa, selkävaivan takia. Mulla on leikattu välilevynpullistuma -94, uusi löydös tehty kaksi vuotta sitten ja kun toimin hoitoalalla, tietty tuo vaiva herkemmin antoi "kuulua itsestään" raskaaana ollessa.
Nyt kotona kun on voinut levätä tarvittaessa, niin selkäkin ollut ok.
Aurinkoista päivänjatkoa :wave:
 
kiitos vastauksestasi ja ihanaa aurinkoista päivää! Kiva kun selkävaiva helpottui kun sait jäätyä sairaslomalle. juu hoitoala ei ole helppoa, vaikken ole edes raskaana vielä..la ja su kun tein aamuvuorot 20 asiakaspaikkaa ja pyörällä työmatkat yhteen suuntaan 14km, olin aivan katki su kun pääsin töistä =)
 

Yhteistyössä