öinen särky

  • Viestiketjun aloittaja elo
  • Ensimmäinen viesti
elo
Onko teillä muilla jotka raskaana (nyt rv. 28) kamala särky öisin varsinkin reisien ulkopuolella ja lonkissa. Mulla ollut tämä koko raskausajan ja pahanee. En uskalla ottaa särkylääkkeitä ja panadol ei auta. Jos jollakin on tämä vaiva ja löytänyt avun niin voisitko kertoa kuinka?
 
harmis
Liitos kipuja, kun hormonit alkaa valmistella paikkoja tulevaan synnytykseen ja se aikaan saa liitosten ja nivelten löystymsitä ihan koko kropassa ja varsinki noissa jaloissa ja lonkissa. Lämmin kylpy taikka suihku illalla auttaa ja lepäilyä enemmän pitkin päivää. Jalat ylsö aina kun mahdolista. Kyllä se siitä :D
 
Fiona71 harmaana
Kuullostaa iskiaskivulta, mukana voi olla tietty liitoskipujakin. Ne tosin tuntuu lähinnä häpykummun päällä ja vaivaavat varsinkin kylkeä käännettäessä, lähtiessä liikkeelle jne.
Iskiaskipu tuntuu pakaroiden päällä ja sätii sieltä reiden ulkosivua pitkin joskus ihan jalkapohjaan saakka. Lepo tuohon ei valitettavasti auta, ennemmin pahentaa :/ Mulla on ollut joka raskaudessa tuota kipua (molempia) enkä ole vielä helpotuskeinoa löytänyt :(
 

Ei mukavia nuo säryt...Mulla särky oli kans enemmän lähempänä häpyluita kun reisien seudulla tai lonkissa. Särki 4 kk ennen synnytystä ja vielä välillä nyt 3kk synnytyksen jälkeen. Liitoskivuiksi ne todettiin. Minua auttoi - jos auttoi- liikkuminen. Pääasiassa kävely ja venyttely! Kävin syvävenyttelyssä ihan laskettuun aikaan asti ja teki kyl koko kropalle hyvää!
 

Yhteistyössä