Ohjeistakaa saumurin hankkimisessa!

Tyttöni 13 vee on kova tekemään käsitöitä ja on toivonut jo jonkin aikaa saumuria perinteisen ompelukoneen lisäksi. Itsekin teen aika paljon ompelutöitä, joten saumurille voisi olla käyttöä.

Mutta miten osaa ostaa oikeanlaisen vekottimen? Mitkä ovat tärkeimpiä saumurin ominaisuuksia, onko niissä isoja eroja? Jos joku asiantuntija osaisi vastata, niin kiva olisi... :)
 
unohat ekana hobbyhall hyvä halpa, anttilat yms nouuu!

berninaa voin suositella lmpimästi. teke mitä käsketään, helppolangottaa ja huolta itee. ompelee paksumpiaki kohti ( 6x resori + 2x kangas) mene kevyesti läpi. hintaa on enemmän mutta käytettyinä ja huollettuina löytyy myös.
 
  • Tykkää
Reactions: evita
rietas
Mulla on ollut anttilasta ostettu halpa eva-saumuri kohta kymmenen vuotta ja olen ollut täysin tyytyväinen siihen. Ompelen melko paljon, eikä ole tarvinut saikata koskaan tuon saumurin kanssa :)
 
  • Tykkää
Reactions: evita
Itsekin olen ajatellut että voisi ostaa jonkun oikein hyvän ja vaikka maksaakin vähän enemmän. Tosin käytettykin voisi hyvin kelvata, jos voisi vakuuttua että kyse on hyvästä yksilöstä.

Tuo varmaan on tärkeä ominaisuus, että saumuri pystyy ompelemaan paksuakin kangasta. Täytyykin siitä erityisesti kysyä...
 

Yhteistyössä