OHUTNEULANÄTE??

kysysin että onko täällä kelle ois tehty tuo kyseinen näyte ja minkä takia?mulla on ollu pari vuotta jo tässä leuassa ihan korven lehden juuressa pahkura joka liikkuu eikä oo kipee,en oo tähän asti siitä sillee välittäny tai suoraan sanottuna en oo uskaltanu mennä lääkäriin.eksyin kuitenki täsasä pari viikkoo sit nettii lukemaan noista pahkuroista ja sieltä tuli syövistä vaikka mitä juttua :eek: tilasin sitte lääkäriin ajan ja lääkäri oli sitä mieltä ettei oo mikään syöpä mutta päätti kuitenki varmistaa asian tolla ohutneulanäytteellä.nyt mulla on sit huomenna tää aika ja muo pelottaa ja ahistaa koko tää homma!
 
miehellä niitä on kädessä muutama, siis tosi kova pahkura, joka liikkuu kun painaa vierestä, yksityinen lääkäri ei sanonut niistä mitään, eikä tarvi muulemma mitenkään tutkia, kuulemma kuona-ai
ne kerääntymiä.. :whistle: tiedä sitten...
 
elä ressaa
Mulla on rinnasta otettu ja ei puudutettu koska se puudutuspiikki käy yhtä kipeää kun se itse ohutneula. Ite kans jännitin, mutta pikkusen nipsas, ei tuntunu pahalta. Rohkeasti vaan =)
 
elä ressaa
Ai niin, eikä sillä neulalla nippasta mitään palaa pois. Sillä imetään siitä patista nestettä tai mitä mömmöä se nyt sattuukaan sisältämään. Paksuneulanäyte on sellanen jossa tule ihan kudosta mukana.
 
Multa
Otettiin tissistä jokunen vuosi sitten. Ultraäänellä katsoi mihin pistää. En kyllä muista et olis edes puudutettu, se on OHUTneulanäyte, ohuempi neula kuin semmonen millä otetaan verikoe suonesta.
 
Minulla on otettu tuo näyt 2krt ja juuri kaulasta.
Ohuella neulalla imetään näytettä eli nestettä ja viedään patologille tutkittavaksi.
Sattuihan se, ensimmäisellä kerralla enemmän kuin toisella.Eli minulta ei puudutettu sitä aluetta.

Leikkausjonossa olen tammikuusta asti nyt ollut, patti poistetaan (kysta, hyvälaatuinen ) kevään aikana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja elä ressaa:
Ai niin, eikä sillä neulalla nippasta mitään palaa pois. Sillä imetään siitä patista nestettä tai mitä mömmöä se nyt sattuukaan sisältämään. Paksuneulanäyte on sellanen jossa tule ihan kudosta mukana.
No mulla kyllä viimevuonna otettiin ihan ohutneulanäyte ja kyllä palan nipsasi! Ja sattu niin perkeleesti! Kyljestä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elä ressaa:
Ai niin, eikä sillä neulalla nippasta mitään palaa pois. Sillä imetään siitä patista nestettä tai mitä mömmöä se nyt sattuukaan sisältämään. Paksuneulanäyte on sellanen jossa tule ihan kudosta mukana.
No mulla kyllä viimevuonna otettiin ihan ohutneulanäyte ja kyllä palan nipsasi! Ja sattu niin perkeleesti! Kyljestä!
no siinä lapussa mun mielestä luki että ei siinä mitään palaa nipsasta vaan imetään jotain nestettä vaan..mut siinä luki jotain että paikka mistä näyte on otettu voi olla turvoksissa ja hellä jonkin aikaa.mites teillä?oliko pahasti turvoksissa??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elä ressaa:
Ai niin, eikä sillä neulalla nippasta mitään palaa pois. Sillä imetään siitä patista nestettä tai mitä mömmöä se nyt sattuukaan sisältämään. Paksuneulanäyte on sellanen jossa tule ihan kudosta mukana.
No mulla kyllä viimevuonna otettiin ihan ohutneulanäyte ja kyllä palan nipsasi! Ja sattu niin perkeleesti! Kyljestä!
no siinä lapussa mun mielestä luki että ei siinä mitään palaa nipsasta vaan imetään jotain nestettä vaan..mut siinä luki jotain että paikka mistä näyte on otettu voi olla turvoksissa ja hellä jonkin aikaa.mites teillä?oliko pahasti turvoksissa??
Niin, ne ottaa soluja sieltä sisältä ja siitä se nippasun tunne tulee. Pientä kipua alueella, mutta ei pahempaa. Mulla sattui koska yritti ottaa väärästä paikasta sitä näytettä, ei ollut tarkoitus sua pelotella. Hyvin se menee ja et ole kokeen jälkeen sen hassumman näköinen kuin nytkään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Minulla on otettu tuo näyt 2krt ja juuri kaulasta.
Ohuella neulalla imetään näytettä eli nestettä ja viedään patologille tutkittavaksi.
Sattuihan se, ensimmäisellä kerralla enemmän kuin toisella.Eli minulta ei puudutettu sitä aluetta.

Leikkausjonossa olen tammikuusta asti nyt ollut, patti poistetaan (kysta, hyvälaatuinen ) kevään aikana.
Miulla otettiin molemmista rinnoista löytyineistä kyhmyistä jokunen vuosi sitten ohutneulanäytteet ja ilman puudutusta myös. hyvänlaatuisia kystia oli ne, muttei niille lääkärit halunneet tehdä mitään, kun voisi vaan kuulemma pahentua. Välillä ne pienenevät ja välillä taas suurentuvat. On vaan hankalassa paikassa, ku ihan rinnan alareunassa kylkiluiden päällä ja niitten päälle tulee aina liivien kaarituet. Kipeytyy juuri noiden liivien ja luiden takia kovasti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elä ressaa:
Ai niin, eikä sillä neulalla nippasta mitään palaa pois. Sillä imetään siitä patista nestettä tai mitä mömmöä se nyt sattuukaan sisältämään. Paksuneulanäyte on sellanen jossa tule ihan kudosta mukana.
No mulla kyllä viimevuonna otettiin ihan ohutneulanäyte ja kyllä palan nipsasi! Ja sattu niin perkeleesti! Kyljestä!
no siinä lapussa mun mielestä luki että ei siinä mitään palaa nipsasta vaan imetään jotain nestettä vaan..mut siinä luki jotain että paikka mistä näyte on otettu voi olla turvoksissa ja hellä jonkin aikaa.mites teillä?oliko pahasti turvoksissa??
Miulla molemmat rinnat ipeyty tosi paljon ja sain seuraav päivän sairaslomaa töistä. mie tein kyllä raskasta ruumiillista työtä, enkä saanu toimenpiteen jälkeen nostella mitään raskasta. Kivat mustelmat tuli molempiin rintoihin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Minulla on otettu tuo näyt 2krt ja juuri kaulasta.
Ohuella neulalla imetään näytettä eli nestettä ja viedään patologille tutkittavaksi.
Sattuihan se, ensimmäisellä kerralla enemmän kuin toisella.Eli minulta ei puudutettu sitä aluetta.

Leikkausjonossa olen tammikuusta asti nyt ollut, patti poistetaan (kysta, hyvälaatuinen ) kevään aikana.
Miulla otettiin molemmista rinnoista löytyineistä kyhmyistä jokunen vuosi sitten ohutneulanäytteet ja ilman puudutusta myös. hyvänlaatuisia kystia oli ne, muttei niille lääkärit halunneet tehdä mitään, kun voisi vaan kuulemma pahentua. Välillä ne pienenevät ja välillä taas suurentuvat. On vaan hankalassa paikassa, ku ihan rinnan alareunassa kylkiluiden päällä ja niitten päälle tulee aina liivien kaarituet. Kipeytyy juuri noiden liivien ja luiden takia kovasti...
Joo mulle sanoivat heti että poistetaan..Tuossa tuo patti on kokoajan hieman koholla..Ne jotka tietää sen siinä olevan näkevät sen muta ei sitä kait muut huomaa.
Pää tulee aina kipeäksi kun se siitä kohoaa, ikävä odotella leikkausaikaa tässä.Peruutusaikaa toivon niin saisi tuon pois.
Minulla varmaan siksi haluavat poistaa kun käösitykseni mukaan kysta on imusolmukkeessa
:| Pelottaa koko pirun operaatio!
 
Pari viikkoa sitten otettiin kilpirauhasesta ohutneulanäyte.
Mulla löytyi kasvain kaulasta, hyvälaatuinen luojan kiitos.
2 näytettä otettiin, ohuella neulalla pistettiin. Itse pisto ei niin tuntunut mutta kun sitä neulaa sitten "pumppas" niin se tuntui ilkeeltä. Illalla kaula oli kipeä ja yskiminen sattui.
 
Saska
Kahdesti otettu ohutneulanäyte kilpirauhasesta. Ei se satu, ajatus neulasta kaulassa tekee enemmän pahaa. Ja se edestakasin tökittäminen on vähän inhaa, mut tosiaan melko kivuton juttu.
 
dim
eräälle tutulle tehty tuo rintasyövän yhteydessä ja myös paksuneulanäyte otettu.
Sanoi ettei paksuneulanäytettä anna ottaa enää ikinä koska sattui niin paljon mutta ohutneulanäytteen antaa mukisematta koska se ei ollut sattunut lainkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Minulla on otettu tuo näyt 2krt ja juuri kaulasta.
Ohuella neulalla imetään näytettä eli nestettä ja viedään patologille tutkittavaksi.
Sattuihan se, ensimmäisellä kerralla enemmän kuin toisella.Eli minulta ei puudutettu sitä aluetta.

Leikkausjonossa olen tammikuusta asti nyt ollut, patti poistetaan (kysta, hyvälaatuinen ) kevään aikana.
Miulla otettiin molemmista rinnoista löytyineistä kyhmyistä jokunen vuosi sitten ohutneulanäytteet ja ilman puudutusta myös. hyvänlaatuisia kystia oli ne, muttei niille lääkärit halunneet tehdä mitään, kun voisi vaan kuulemma pahentua. Välillä ne pienenevät ja välillä taas suurentuvat. On vaan hankalassa paikassa, ku ihan rinnan alareunassa kylkiluiden päällä ja niitten päälle tulee aina liivien kaarituet. Kipeytyy juuri noiden liivien ja luiden takia kovasti...
Mä oon niin vaihoharhainen, ettei kyllä kaarituellisii enää käyttäis, jos ne ärtyy siitä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dim:
eräälle tutulle tehty tuo rintasyövän yhteydessä ja myös paksuneulanäyte otettu.
Sanoi ettei paksuneulanäytettä anna ottaa enää ikinä koska sattui niin paljon mutta ohutneulanäytteen antaa mukisematta koska se ei ollut sattunut lainkaan.
Työkaverilta otettu rinnasta paksuneulanäyte. Sanoi että ei enää anna ottaa näytettä, ennemmin saa viedä rinnan.
Ohutneulanäyte on kuin hyttysenpisto.
Ajatus neulasta ja siitä "pyssystä" inhottaa ennemmänkin.
 

Yhteistyössä