Oikea jalka turvoksissa?!

Viikolla 35+1 mennään ja oikea jalka on kettuillut nivusesta asti nyt pari päivää. Siinä sivussa oikea jalka on alkanut paisua kuin pullataikina, varsinkin nilkasta alaspäin, muuten ei oikeastaan mitään erikoista turvotusta.

Olen huomenna menossa lääkäriin mutta kiinnostaisipa kuulla onko muilla ollut vastaavaa ja mistä oli kyse?

Netti helpotti huoltani kertomalla että kyseessä on todennäköisesti veritulppa, raskausmyrkytys tai diabetes :headwall: Verenpainetta tms ei ole ainakaan toistaiseksi ollut vaan arvot normaalit.
 
Voi on! Siis samoja kokemuksia.
Menee todennäköisesti "normaalin raskausturvotuksen" piikkiin, mutta mainitsehan vielä lääkärille. Kuuma ilma ainaskin mulla sitä pahentaa.
Mulla alko oireet vkon 34 lopussa ja on varmaan ilo kuulla, että jatkunee sullakin jossain määrin loppuun saakka?? Yksilöllistä toki.
Mulla ainakin jatkuu, ensi vkolla pyörähtää 39 käyntiin.
Turvotusta voi ilmestyä myös muuallekin kehoon, esim. mulla käsissä, jotka puutuvat lähes tunnottomiksi...
 
vieras
Sehän voi olla ihan tosiaan veritulppakin, aristaako jalka....punoittaa...kuumoittelee? Välttämättä tietysti ei oireilekaan hirveesti, mutta vakava asia jos lähtee verenkiertoon liikkeelle...
 
Våi jestanpåå.. Mentiin viime yönä päivystykseen kun jalka alkoi vaihtaa väriä ja muistuttaa ilmapalloa. Sanottiin että soita aamulla ja varaa aika ultraan jalkaa varten, epäilivät jotain tukosta tai verenkiertohäiriötä. Eipä mitään, aamulla soitan ja ei ole kuulemma annettu lähetettä, eikä käyntiä ole merkitty mihinkään.

Noin viidenkymmenen siirron jälkeen pääsin puhelinlinjoilta läpi ja sanoivat että soita parin tunnin päästä niin yrittävät saada kirjoitettua lähetteen että pääsisin tänään sinne ultraan.
Puhelin taas kilkattanut miljoonan eri soittokerran jälkeen iloisia sävelmiä joku puolisen tuntia enkä vieläkään ole päässyt oikeaan paikkaan läpi.

Pinna kiristyyyyyy........!!!! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sehän voi olla ihan tosiaan veritulppakin, aristaako jalka....punoittaa...kuumoittelee? Välttämättä tietysti ei oireilekaan hirveesti, mutta vakava asia jos lähtee verenkiertoon liikkeelle...
No tuotapa nimenomaan... Alkaa jo huolestuttaa. Nyt on kuulemma lähete valmis, pitäis vaan aika saada varattua, soittoaikahan oli aamulla reilut puoli tuntia. Soittavat kohta takaisin niin katsellaan...!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
No voihan hiivatti! Pitäiskö sun mennä uudelleen päivystykseen? :hug:
Pitää, kunhan saan tuon ajan vain ettei tarvitse turhaan odotella :/
Mietityttää vaan että jos tosiaan on kyseessä esim veritulppa ja jotain sattuu, uskomatonta touhua!

No nyt soitti täti takasin, ja sain ajan 13:45 sinne röntgeniin.
Tällä tuurilla menee varmasti johonkin puoleenyöhön ennenkuin pääsen pois, ääh!
 

Yhteistyössä