"Oikea" puuro ei kelpaa 1 vuotiaalle

Antakaas vinkkejä miten saan juuri 1v täyttäneen pojan syömään puuroa!
Muut ei kelpaa kuin muksu puolukkapuuro ja neljän viljan puuro.

Ärsyttää jo ostaa noita puuroja purkkikaupalla, kun muutoin syö ihan samaa ruokaa kuin mekin. Eikös sitä 1 vuotiaasta lähtien ole hyvä antaa samaa ruokaa muun perheen kanssa?

Olen kokeillut että keitän löysän kaurapuuron ja laitan esim. piltin marjasosetta joukkoon, mutta ei kelpaa.

Muutenkin on nyt sellainen kausi, että itse vain pitäisi saada syödä. Kyllähän peunan- ja porkkanan palat yms. onkin helppoa syödä itse, mutta puuro on vähän hankalampaa syödä käsin :eek:

Leipä kelpaa meidän vesselille oikein hyvin, ja olen antanut kaikkea ruisleivästä paahtoleipiin ja kaikki käy. Samoin karjalanpiirakka on herkkujen herkku =)

Olisi kiva jos saisin pojan samaa puuroa syömään kuin muutkin perheen lapset, mutta millä konstilla, onko vinkkejä?
 
Ootko kokeillut itse tehdä puolukkapuuroa? Meillä taas päinvastoin ei muuta syödäkään kuin "aikuisten" puuroa, mutta muut enimmäkseen yhä purkista. Että tulee sitä niinkin päin kannettua purkkeja kaupasta. ;) En siis vielä pahana tuota pitäis. Vähitellen vaan, auttaisko jos muutamaksi päiväksi unohtaisitte puurot, leipää vaikka vaan kun se maistuu, ja sit kokeillisittekin oikeaa puuroa.
 
hi-5
Meillä meni aikoinaan puurot, kun pisti jogurttia sekaan. Jos lapsi kiukkuaa syöttämistä, niin on varmaan aika antaa oma lusikka käteen? Sotkua tulee alkuun, mutta pitäähän lusikointi jossan vaiheessa opetella. Niin, meillä ei uponneet alkuun "kökkärepuuot" ollenkaan, joten tein puuron riisijauhoista. Vähitellen alkoi kaurapuurokin maistua ja nyt ilman sitä ei tulla toimeen päivää pidempään... Oikein ilosta hihkutaan, kun on aamulla puuroa :LOL:
 

Yhteistyössä