Oikeisto räp

  • Viestiketjun aloittaja Hemmo Vuan
  • Ensimmäinen viesti
Hemmo Vuan
Hei katsokaa kun pukuni ja hampaani kiiltää, ferrari pitkin maantietä kiitää.

Heiluta rolexia jos tajuat mitä meinaan, mä sulle työpaikan suhteilla veivaan.

Tule meidän tiimiin, hyvää settii ja bisnekset rullaa. Täältä me porvarit tullaan.

Kertosäe:

Rahaa, rahaa. Ei raha ole pahaa.

Rahaa, rahaa. Ei raha ole pahaa.


Raha tulee rahan luo, itsellesi pieniä nautintoja suo,

vaikka meidän politiikka ei tähän maahan työpaikkoja luo.

Veronmaksajien piikkiin guggista ja asuntoja.

Taskut muista rahalla täyttää, kyllä köyhä sinulle kiitoksen näyttää.

Syrjäytyminen on oma vika, en minä ole mikään sika.

Ja sitten kertosäe:

Rahaa, rahaa. Ei raha ole pahaa.

Rahaa, rahaa. Ei raha ole pahaa.
 
vierailija
Ja vasemmisto jatkaa itkuaan:

Anna muulle rahasi nuo, se mulle elämänilon takaisin tuo. Tee työt ja raada perse verelle, ei tartte miettiä annatko rahasi nimittäin kenelle. Minä se muiden työtä hyödyn aina, mutten itse viitsi tehdä töitä ainakaan maanantaina. On ilmainen raha mulle elinehto, vai ei mulla täyty taas tuo lapsilisillä maksettu äpäräkehto."
 
  • Tykkää
Reactions: dechs
vierailija
Sanokaa/kertokaa yksikin muutos jonka vasuri tekisi ihan itse omasta omistamastaan eurosta. Ei siis että tukieurosta menee vero, kun tukieurokin on toisten omaisuudesta revittyä. Mutta siis että vasemmisto koskaan missään ikinä sanoisi että OMASTA rahasta, joka on itse tienattu ja ansaittu, niin siitä voitaisiin maksaa joku vero. Tai onko niin ettei ne ikinä muutenkaan maksa veroja, kun eivät käy töissä?!
 
Sanokaa/kertokaa yksikin muutos jonka vasuri tekisi ihan itse omasta omistamastaan eurosta. Ei siis että tukieurosta menee vero, kun tukieurokin on toisten omaisuudesta revittyä. Mutta siis että vasemmisto koskaan missään ikinä sanoisi että OMASTA rahasta, joka on itse tienattu ja ansaittu, niin siitä voitaisiin maksaa joku vero. Tai onko niin ettei ne ikinä muutenkaan maksa veroja, kun eivät käy töissä?!
Yrität nyt järkeillä asiaa vähän väärin. Vasemmistolaiset jossain määrin ajattelevat työnteon toimivan niin, että kaikki laittaa yhteiseen kassaan, mutta toiset saa sieltä enemmän kuin toiset ja se on väärin. "Se on yhteisestä kassasta pois." Olisihan se väärin jos tuo olisi homman nimi, mutta kun ei ole.

Vanhemmiten toki useimmille tulee järki päähän. Siitähän on sanontakin, miten nuorena idealistina haluaa olla maailmanparantaja kun ei paljon mitään tienaa tai veroja maksa, ja miten vanhemmiten kun alkaa tienata ja elättää perhettä kuvio muuttuu: Jos et ole vasemmistolainen 20-vuotiaana, olet sydämetön. Jos et ole oikeistolainen 30-vuotiaana, olet aivoton.
 
vierailijatttt
Sanokaa/kertokaa yksikin muutos jonka vasuri tekisi ihan itse omasta omistamastaan eurosta. Ei siis että tukieurosta menee vero, kun tukieurokin on toisten omaisuudesta revittyä. Mutta siis että vasemmisto koskaan missään ikinä sanoisi että OMASTA rahasta, joka on itse tienattu ja ansaittu, niin siitä voitaisiin maksaa joku vero. Tai onko niin ettei ne ikinä muutenkaan maksa veroja, kun eivät käy töissä?!
Tää on niin metkaa. Mun vanhemmat on vanhan liiton vasemmistolaisia. Isä kunnallispolitiikassakin vahvadt mukana.

Isäni aikoinaan sotien jäleen työn aloittanut 14 vuotiaana. Äiti 16 vuotiaana. Päivääkään eivä työttömänä ole olleet. Matalapalkka töissä, 5pvä viikossa kuten niin moni muukin. Talon aikanaan rakensivat. Se eteni sitä tahtia kun rahaa saatiin enemmän säästöön. Alussa asuivat sauna&pesuhuoneen yhteydessä olleessa "kodinhoito/puku"huoneessa, kunnes oli rahaa jatkaa rakentamista. Ainot tuet mitä ovat nostaneet liittyvät minuun. Eli äitiyslomalt ( kotona oloa ei sillon 70 luvulla tuettu vuosi) ja lapsilisissä. Äitini aloitti tuöt kun oli 7kk. Perhepäivähoitajana, eli ei ole pk palveluita käytetty.

Nippa nappa ovat tuloillaan pärjänneet. Isä tehnyt joskus kahta työtä. Aatteessaan he ovat ajaneet sitä että perusjuttuihin on kaikilla,varakuudesta riippumatta, varaa. Kuten vaikka terveyden huolto tai peruskoulu.

Helsingin ituhipit on saaneet valitettavan kaiun aatteelle. Ja mitä taas yhteiskunnan loisiin, naapurin loisasuja kuulutti kuinka äänesti taas kokoomusta....
 

Yhteistyössä