OIKEUSASIOISTA TIETÄVÄT! (laskuista)

  • Viestiketjun aloittaja peloissaan oleva pienen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Herra Majuri
[QUOTE="Just";21927635]No mutta miksi epäillä että kysymys on laskusta joka on jo maksettu?[/QUOTE]

Kyllä sitä olisi peritty useampaan kertaan ennenkuin se oikeuteen asti menisi. Haastemiehltä selviää varmuudella se, että mistä asiassa on kysymys.
 
ap
Sulla on hyvä mies ja teillä tuntuu olevan hyvä suhde ja luottamus kohdillaan. Jatkakaa vaan samaan malliin yhteistä elämää! Kaikkea hyvää teille!

Hei haloo nainen, jos sun tai sun lapsen elämä on jollain tavalla riippuvainen sun miehen tuloista, niin nyt teet heti asialle jotain etkä keksi tekosyitä tyyliin "ei se kerro mulle mitään". Tiedät kyllä itsekin, mitä sun pitää tehdä. Älä itke täälä vaan toimi.
Olet oikeassa.
 
Rauhoitu :attn:e

On olemassa mahdollisuus, että on virhe. Vantaan kaupunki oli esim. jättänyt päivähoitolaskuja lähettämättä ja siirtänyt ne vahingossa suoraan ulosottoon. Vanhemille ei siis mennyt laskua vaan kirje ulosotosta. Tämä kaikki oli vielä käynyt hyvin ripeästi ettei kukaan edes tajunnut miksei laskua ole tullut. Virhe selvitettiin ilman ongelmia.

Oletko varma muuten, että kyse on laskusta? Jos joutuu todistajaksi oikeudenkäyntiin niin silloinkin pitää hakea kirje. Näin olen käsittänyt. Siis jos olet vaikka nähnyt kolarin ja jättänyt yhteystietosi, että voit tarvittaessa todistaa mitä näit. Silloinkin siis tulee sellainen kirje.

Olipas sekavasti sönkätty :LOL:
 
Herra Majuri
Rauhoitu :attn:e

On olemassa mahdollisuus, että on virhe. Vantaan kaupunki oli esim. jättänyt päivähoitolaskuja lähettämättä ja siirtänyt ne vahingossa suoraan ulosottoon. Vanhemille ei siis mennyt laskua vaan kirje ulosotosta. Tämä kaikki oli vielä käynyt hyvin ripeästi ettei kukaan edes tajunnut miksei laskua ole tullut. Virhe selvitettiin ilman ongelmia.

Oletko varma muuten, että kyse on laskusta? Jos joutuu todistajaksi oikeudenkäyntiin niin silloinkin pitää hakea kirje. Näin olen käsittänyt. Siis jos olet vaikka nähnyt kolarin ja jättänyt yhteystietosi, että voit tarvittaessa todistaa mitä näit. Silloinkin siis tulee sellainen kirje.

Olipas sekavasti sönkätty :LOL:

Ainahan te naiset sönkötätte jotain epämääräistä mölinää
 
Alkuperäinen kirjoittaja peloissaan oleva pienen äiti;21927426:
Nyt apua!
Mies sai tiedoksiannon tai haasteen. Postissa tuli lappu, jossa kutsutaan hakemaan paperi oikeudesta. Mies ei asiasta (valheittensa mukaan) tiedä, mutta epäilee asian olevan sähkölasku, joka on mennyt perintään. Hän on luullut hoitavansa asian, ja nyt tämä tuli (kuulemma) yllätyksenä.
Mikä muu syy tässä kuin miehen hätäpäissään keksimä tekaistu sähkölaskukommentti saa arvailemaan, että kyse on lainkaan mistään maksamattomasta laskusta?
 
Viimeksi muokattu:
voi voi voi
Sulla on hyvä mies ja teillä tuntuu olevan hyvä suhde ja luottamus kohdillaan. Jatkakaa vaan samaan malliin yhteistä elämää! Kaikkea hyvää teille!

Hei haloo nainen, jos sun tai sun lapsen elämä on jollain tavalla riippuvainen sun miehen tuloista, niin nyt teet heti asialle jotain etkä keksi tekosyitä tyyliin "ei se kerro mulle mitään". Tiedät kyllä itsekin, mitä sun pitää tehdä. Älä itke täälä vaan toimi.

Hei haloo! Hyvä mies ei toimi noin!

T. Hyvän miehen vaimo
 
"vieras"
Siis siellä on joku tiedoksianto? Se voi olla melkein mitä tahansa. Yksityishenkilö voi vaikka lähettää toiselle tiedoksiannon oikeuden kautta. Minulle on esim. entinen vuokranantaja lähettänyt noin käräjäoikeuden kautta ilmoituksen vuokrasopimuksen loppumisesta.
 
"Niin"
Rauhoitu :attn:e

On olemassa mahdollisuus, että on virhe. Vantaan kaupunki oli esim. jättänyt päivähoitolaskuja lähettämättä ja siirtänyt ne vahingossa suoraan ulosottoon. Vanhemille ei siis mennyt laskua vaan kirje ulosotosta. Tämä kaikki oli vielä käynyt hyvin ripeästi ettei kukaan edes tajunnut miksei laskua ole tullut. Virhe selvitettiin ilman ongelmia.

Oletko varma muuten, että kyse on laskusta? Jos joutuu todistajaksi oikeudenkäyntiin niin silloinkin pitää hakea kirje. Näin olen käsittänyt. Siis jos olet vaikka nähnyt kolarin ja jättänyt yhteystietosi, että voit tarvittaessa todistaa mitä näit. Silloinkin siis tulee sellainen kirje.

Olipas sekavasti sönkätty :LOL:
Veikkaisinpa että virheellisiä perintälaskuja saaneet ryhtyivät selvittämään asiaa eivätkä alkaneet sönköttämään jotain epämääräistä siitä kuinka luulivat hoitaneensa asian.
 
Sinulla siis on ikää niin paljon, että olet halunnut ja saanut lapsen. Nyt sitten kuitenkin sanot, että olet nuori etkä ole huolehtinut etkä ajan tasalla perheen talousasioista.

Jos olet halunnut ja osaat kantaa vastuun lapsesta, niin osaat ihan varmasti ja sinun myös täytyy kantaa vastuuta perheen taloudesta. Se ei tarkoita esim. sitä, että maksaisit kotiäitinä ollessasi yhtä paljon laskuja kuin miehesi, mutta kyllä hitsissä sinun on oltava selvillä siitä, millaisia rahoja taloudessasi liikkuu!

Olen joutunut seuraamaan tässä vierestä kun yksi ihan muka fiksu aikuinen nainen ja monen lapsen äiti erosi, ja mieheltä paljastui ties mitä epämääräistä raharintamalla. Ja nainen totesi, että hän ei tiennyt mitään perheen tileistä ja rahoista!!!

Siis haloo naiset, herätkää ja ottakaa vastuu perheestänne oikeasti myös talouden osalta! Jos mies ei halua jakaa kaikkia raha-asioita kanssanne, niin on syytä valitettavasti olettaa, että jotain on pielessä - ja siitä kärsii sitten ennen pitkää koko perhe...

Ihan turha jälkikäteen syyllistää miestä, jos itse on ollut täysi lapanen.
 
lakimamma
Sähkölasku ei mene oikeuteen asti vaan sen toimitus katkastaan ja jatkuu vasta, kun laskut on maksettu. Kyllä siellä oikeudessa on joku muu lasku. Laskun voi maksaa ennen oikeuskäsittelyä, jolloin se oikeuden käsittely voi peruuntua ja säästyy oikeuskuluilta. Yleensä velkoja hakee oikeudesta maksumääräystä, joka aiheuttaa välittömästi maksuhäiriömerkinnän.
Herra Majuri taitaa olla tee se itse lainoppinut". Mettään meni hurahti. Haastemiehellä ei ole laskua, koska ei laskuja tiedoksianneta. Hänellä on haastehakemus, kutsu saapua käräjäoikeusteen tai ihan mikä vaan. Mikäli joku velkoja ei ole saanut maksua, hänen pitää viesä se käräjäoikeuteen. velkomusasiat menevät ns. summaarisena menettelynä ja jos haasteeseen ei vastata¨tai vastataan jotain merkityksetöntä, niin käriksestä tulee yksipuolinen tuomio. EI MAKSAMISMÄÄRÄYS niin kuin Herr Majuri keroi. Maksamismääräyksiä on annettu viimeksi vuonna 1993! Oikeudenkäyntikulut ovat jo syntyneet, jos asia on käräjäoikeudessa. Velkojan kanssa voi yrittää sopia maksusta, jolloin he mahdollisesti voivat (jos haluavat) peruuttaa kanteen. Siinäkin tapauksessa heille jo aiheutuneet oikeuskulut pitää maksaa. Varsinainen oikeuden päätös ei paljoa maksa, varisinkin kansliakäsittelyssä annettu.

Siellä oikeudessa voi siis olla mikä vaan, joku rikosasia, taikka muu riita-asia kuin velkomusasia.
 

Yhteistyössä