Oisko ihan hullua jos tekis vielä yhden lapsen vaikka edelliset jo 6v ja 8v?

mei äitikin sai kaksoset kun oli ennestään kolme lasta, joista nuorin oli kaksosten syntymähetkellä 14. Et hyvin selväjärkinen olet siihen verrattuna ! mut jos mieli on näin niin....ja joka hetkestä on minunkin äiti nauttinu !
 
Joo pitäisi vaan ensin saada mies ylipuhuttua :eek: Onhan mulla vauvakuumetta ollut jo vuosia mutta ei sitten kuitenkaan ole tullut hankituksi..nyt tuntuisi otolliselta hankkia. Mutta tiedä sitten tuleeko edes helposti vauvaa, kaksi lasta saanut alkunsa helposti, mutta olinkin paljon nuorempi silloin. Ja nyt on tuota painoakin enemmän, sekin kai vaikuttaa raskaaksituloon?
 
mama
Ilman muuta ja mikä ettei. Silmääni pisti kuitenkin sana, että tekiskö eli tehtäiskö, oliko se kummankin mieleen.

Ja ylipäätään olet varmaan sikiävää sorttia, kun voit noin huolettomasti heittää läppää, että tehdään tässä vielä yksi vai mitä ootte mieltä?

Tämä lause koskettaa monia, jotka eivät voi saada lasta-
 
toki
Meillä kolmas syntyi kun vanhemmat olivat 6 ja 8, täyttivät sinä vuonna sitten 7 ja 9. On ollut tosi ihanaa, kuopus on nyt 1,5-vuotias vesseli ja koko perheen silmäterä. Isoveljet ovat pienelle maailman tärkeimmät ja nyt 10-vuotias esikoinen on ekana koulusta tultuaan pikkuveljen kanssa hääräämässä. On ollut niin helppoa kun isommat ovat apuna kaikessa, kipasevat pikku ostoksia lähikaupasta, viihdyttävät pikkuista sillä aikaa kun itse kipaisee esim. postilaatikolla tai vessassa jne. Ei meilläkään ollut mitään vaatteita eikä tarvikkeita tallessa, kummasti niitä alkoi vaan tulvimaan joka puolelta kun vauvaa odotettiin. Hyvissä ajoin katselin myynti-ilmoituksia ja osan tarvikkeista ostin käytettynä, vaunut ainoastaan uutena.
Suosittelen :).
 
vieras
Hulluahan se on tehdä yksikin :D Itse olen kyllä ajatellut, että kun nykyiset neljä saa pois päiväkotirumbasta ja voi vetää vähän henkeä, niin silloin sitä tehdään miehen kanssa kahdenkeskisiä ex-tempore reissuja elokuviin, teatteriin ja nautitaan vaan. Vaikka vauvakuumetta pukkaakin minulle tosi helposti, niin on se osattava irtautua siitäkin joskus ja siirryttävä eteenpäin vaikka kirpaseekin. Kirpasisi se sen seuraavankin jälkeen :D
 
Meilla kanssa ekat olivat 6 ja 8 kun kolmas syntyi,, ja kun neljas syntyi ekat olivat 8 ja 11. Hullua?? En tieda - toisina paivina Yes toisina No - mutta en osaa muutakaan elamaa kuvitella. Kaikki piti, vauvan varusteet siis, hankkia uudet mutta ei se muuten ollut kummosenpaa kuin ekallakaan kierroksella. Minulla riitti pinna paljon paremmin enka ottanut turhaa stressia kaikista pikku asioista - eli jotenkin se oli paljon helpompaa ja rennonpaa. =)
 
Joo tartte kattella tilannetta että miten jaksaa kolmen kanssa, onko varaa kolmanteen yms. Ja sitten mun tarttis saada ekana tupakointi lopetettua ja laihduttaa hieman, ehkä sitten =) Jotenkin vaan tuntuu että se kolmas ois kiva kun nuo kaksi on jo niin "isoja"
Mutta mies ei tosiaan vielä ole suostuvainen enkä halua pakottaa/painostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Ilman muuta ja mikä ettei. Silmääni pisti kuitenkin sana, että tekiskö eli tehtäiskö, oliko se kummankin mieleen.

Ja ylipäätään olet varmaan sikiävää sorttia, kun voit noin huolettomasti heittää läppää, että tehdään tässä vielä yksi vai mitä ootte mieltä?

Tämä lause koskettaa monia, jotka eivät voi saada lasta-
Joo olen helposti tullut raskaaksi. Onnihan se on. Mutta en silti voi kantaa harteillani maailman kaikkien lapsettomien taakkaa, vaikka myötätuntoa toki tunnen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Mutta just se eniten mietityttää että joutuu aloittamaan alusta tavallaan. Nyt pääsee jo helpolla noiden kanssa ja on tottunut siihen, vauva vaatii kovin paljon.
Eikä vain vauvana, kuten tiedät :) Se on sitten 5 vuotta sitä, kun vahdit kokoajan ja siitä eteenpäin vähän helpompaa, mutta ne isot onkin sitten murkkuja ja saat vahtia heitä :D
 
Ja sitten tietty se pintti, että mulla on jatkuva mielialalääkitys paniikkihäiriön takia. Missään nimessä en rupea syömään lääkkeitä odotusaikana, vaan ensin pitäisi päästä niistäkin eroon :| Se vaan ei ole helppoa kun ei voi tietää että onko jo parantunut paniikkihäiriöstä :/
 
kohta5Äippä
Alkuperäinen kirjoittaja kohta5 Äippä:
mä kans tein (sain) ku mun lapset oli 8 ja 6 vee..nii nyt on sit vajaa 4v. ja 2v....ja 2kk on viidennen LA,mut sää on viimoinen.
selvennys,, 13v,10v ,4v , ja 2v ,...ja sit tämä vauva 2kk päästä.

Ja isommat auttelee pienten kanssa, ilman kiristystä..:D
 
Hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Mutta just se eniten mietityttää että joutuu aloittamaan alusta tavallaan. Nyt pääsee jo helpolla noiden kanssa ja on tottunut siihen, vauva vaatii kovin paljon.
Totta, nythän voisitte vähitellen miehesi kanssa siirtyä siihen elämänvaiheeseen kun on enemmän omaa aikaa, nauttia lasten kasvusta kaikessa rauhassa. Mutta vaikea päätös, ymmärrän...
 

Yhteistyössä