Oisko ihan kauhea synti antaa ekaluokkalaisen olla pois koulusta tänään?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Äiti
Ei ole ollut aiempia poissaoloja.
Koulussa ollut rankkaa, käytöshäiriöitä ja muuta joitten syitä selvitellään psykologilla. Tänään olen itse kipeänä, ja jään kotiin kahden muun lapsen kanssa. Ekaluokkalainen tahtoisi jäädä myös, ja mieli tekis suoda hällekin yksi ylimääräinen vapaa kun tiedän miten rankka vuosi pienellä on takana.

Yksi päivä vain, eihän se voi olla kauheaa kun ois eka kerta eikä todellakaan tule tavaksi?
 
mielestäni
Ekaluokkalaisen päiväthän ovat niin lyhyitä koulussa, että eihän siellä koko päivä mene. Kouluun vaan! Ongelmat ratkaistava muuten kun pakoilemalla koulua.
 
no minä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja no minä näin:
en antais.
koulu on lapselle velvollisuus ja jos alkaa lipsuu, niin ei hyvä..
samaa mieltä
Miten voi oppia mitän jos on väsynyt?? Nuku hyvin ja oppi hyvin.
Yksi päivä ei ole ongelma.
Parempi mennä koulun sitten.
ai et aina kun on väsynyt niin kotiin vaan lepäämään jäätävä ???

eikä mun mielestä ollut kyse että lapsi ois väsynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no minä näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja no minä näin:
en antais.
koulu on lapselle velvollisuus ja jos alkaa lipsuu, niin ei hyvä..
samaa mieltä
Miten voi oppia mitän jos on väsynyt?? Nuku hyvin ja oppi hyvin.
Yksi päivä ei ole ongelma.
Parempi mennä koulun sitten.
ai et aina kun on väsynyt niin kotiin vaan lepäämään jäätävä ???

eikä mun mielestä ollut kyse että lapsi ois väsynyt.
se luki teksti että rankka ja psykologi tutkimus ja ongelmia.... ajattelen lapsi on väsynyt mennä koulun.
 
no minä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Alkuperäinen kirjoittaja no minä näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja no minä näin:
en antais.
koulu on lapselle velvollisuus ja jos alkaa lipsuu, niin ei hyvä..
samaa mieltä
Miten voi oppia mitän jos on väsynyt?? Nuku hyvin ja oppi hyvin.
Yksi päivä ei ole ongelma.
Parempi mennä koulun sitten.
ai et aina kun on väsynyt niin kotiin vaan lepäämään jäätävä ???

eikä mun mielestä ollut kyse että lapsi ois väsynyt.
se luki teksti että rankka ja psykologi tutkimus ja ongelmia.... ajattelen lapsi on väsynyt mennä koulun.
niin että nukkumisella kotona tuollanen "väsymys" poistuu ? enempi minusta pakoilua .
 
vieras
Taitaa olla äiti noiden käytöshäiriöiden syynä. Lepsu olet. Kyllä ekaluokkalaisella on hyvä olla rutiinit: kouluun mennään silloin kun toisetkin ja lellimine npois.

Kuria taitaa puuttua
 
Kiitos ja näkemiin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla äiti noiden käytöshäiriöiden syynä. Lepsu olet. Kyllä ekaluokkalaisella on hyvä olla rutiinit: kouluun mennään silloin kun toisetkin ja lellimine npois.

Kuria taitaa puuttua
Aivan. Kun et mistään mitään tiedä, niin ole hyvä ja pysy hiljaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos ja näkemiin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla äiti noiden käytöshäiriöiden syynä. Lepsu olet. Kyllä ekaluokkalaisella on hyvä olla rutiinit: kouluun mennään silloin kun toisetkin ja lellimine npois.

Kuria taitaa puuttua
Aivan. Kun et mistään mitään tiedä, niin ole hyvä ja pysy hiljaa.
Koululaisella on 4 tunnin päivä toisin kuin päiväkotilapsilla.
LOmapäivät annetaan tietää etukäteen ja niitä on tarpeeksi muutenkin koululaisella.
Tuollainen pois jääminen antaa lapselle kuvan, että saa ihan itse valita meneekö koulun vai ei.
Ei ole oikein.
 
vieras
Jos annat lapsen nyt jäädä kotiin ilman järkevää syytä, sehän vaan kannustaa lintsaamaan myöhemminkin. Lintsaamisestahan tuossa on kyse, sääli vaan että vielä äidin aloitteesta. Ei tulisi meillä kuuloonkaan antaa lapsen jäädä pois koulusta vain siksi, että itse olisin sairaana. Ei missään nimessä ole hyväksyttävää. Itseäsi saat syyttää jos asiat alkavat mennä vielä huonompaan jamaan lapsen kanssa.
 
vieras
...onpa täällä tiukkaa väkeä. Minä voisin hyvinkin kuvitella tuossa tilanteessa, että antaisin lapsen jäädä kotiin. Ei yksi päivä maailmaa kaada, ekaluokkalainen on vielä pieni ja yksi extrapäivä äidin kanssa tekee hyvää. Tehän voisitte päivän aikana vaikka makoilla sängyllä ja puhua asioista ihan rauhassa. Ei se koulu ole koko maailma...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...onpa täällä tiukkaa väkeä. Minä voisin hyvinkin kuvitella tuossa tilanteessa, että antaisin lapsen jäädä kotiin. Ei yksi päivä maailmaa kaada, ekaluokkalainen on vielä pieni ja yksi extrapäivä äidin kanssa tekee hyvää. Tehän voisitte päivän aikana vaikka makoilla sängyllä ja puhua asioista ihan rauhassa. Ei se koulu ole koko maailma...
Mutta kotona 2 muuta lasta.
Entä jos äiti nyt vaan keskittyy isoimpaan ja kohta 2 muullakin noita ongelmia.
Eikö sitä ehdi sen isomman kanssa köllötellä koulun jälkeen? Koulu kestää about 4 tuntia eka ja toka luokalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...onpa täällä tiukkaa väkeä. Minä voisin hyvinkin kuvitella tuossa tilanteessa, että antaisin lapsen jäädä kotiin. Ei yksi päivä maailmaa kaada, ekaluokkalainen on vielä pieni ja yksi extrapäivä äidin kanssa tekee hyvää. Tehän voisitte päivän aikana vaikka makoilla sängyllä ja puhua asioista ihan rauhassa. Ei se koulu ole koko maailma...
Samaa mieltä. Ja älä hyvä ihminen tule tänne kysymään, tee itse päätös, joka sopii teidän tilanteeseen olosuhteet ja taustat huomioiden, ne tiedät vain sinä. Voimia.
 
vieras

Mutta kotona 2 muuta lasta.
Entä jos äiti nyt vaan keskittyy isoimpaan ja kohta 2 muullakin noita ongelmia.
Eikö sitä ehdi sen isomman kanssa köllötellä koulun jälkeen? Koulu kestää about 4 tuntia eka ja toka luokalla.[/quote]

nyt jo alkaa vähän hymyilyttämään... Tuskinpa niille kahdelle sisarukselle tulee siitä ongelmia, jos isosisarus on yhden päivän kotona ja äiti keskittyy vähän enemmän häneen. Minusta tuntuu, että se olisi pienelle ekaluokkalaiselle hyväksi, että saisi olla tuossa tilanteessa päivän kotona. Tietenkin selittäisin hänelle, että rankan vuoden takia pidetään tänään tällainen "tuumauspäivä", ettei tästä tule tapaa.
 

Yhteistyössä