Oiskohan mulla mahiksia päästä laihdutusleikkaukseen?

  • Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti
läski
Painoindeksi 36, todettu heikentynyt sokerinsieto, on kolesterolia ja muuta lihavuudesta ja elintavoista johtuvaa. Käydäänkö sitä ennen psykologilla, että onko mahdollista syömishäiriötä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos:
lopettaisit sen mässäämisen ja laihduttaisit ilman että tuhlaat veronmaksajien rahoja omaan itsekurin puutteeseesi?
kivat sulle. mulle on opetettu et jos ei oo mitään hyvää sanottavaa niin kannattaa olla hiljaa. Kun on tietyssä pisteessä, ei enää pysty omin voimin kilojaan pudottamaan.
 
mitä jos
Alkuperäinen kirjoittaja yh85:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos:
lopettaisit sen mässäämisen ja laihduttaisit ilman että tuhlaat veronmaksajien rahoja omaan itsekurin puutteeseesi?
kivat sulle. mulle on opetettu et jos ei oo mitään hyvää sanottavaa niin kannattaa olla hiljaa. Kun on tietyssä pisteessä, ei enää pysty omin voimin kilojaan pudottamaan.
kyllä pystyy, senkun ostaa salaattia kaappiin. helppoa, jos on yhtään itsekuria kaupassa.
 
Minä
En usko. Sun pitää ruokavaliolla ja liikunalla laihduttaa. Mulla on edelleen painoindeksi tuossa luokassa, mutta vuodessa olen salin ansiosta pienentynyt vaatekoosta 50 niin 44 kokoon, vaikka paino ei ole pudonnut kuin 5 kg. Kiinteytynyt olen ja senttejä lähtenyt. Vielä 2 nroa niin olen omassa koossani nrossa 40. Vaikka paino ois 110 kg.
 
entinen sairaaloisen ylipainoinen
pudotin n. neljä vuotta sittten 40 kiloa, siitä monta kiloa hiipi takaisin taas Bmi:hin 32. Nyt taas pudotus urakka/uuden elämän opettelu menossa. Ja tällä hetkellä Bmi 29. Bmi suurimmillaan ollut 39,5. Ei siis mahdotonta, mutta halu pitää tulla itseltä, ei sitä kukaan voi antaa.
 
läski
Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos:
lopettaisit sen mässäämisen ja laihduttaisit ilman että tuhlaat veronmaksajien rahoja omaan itsekurin puutteeseesi?
Luuletko ettei tuleva diabetes + muut sairaudet kuluta yhteiskunnan varoja?

Ja luuletteko tosiaan, etten ole laihduttamista ja ennen kaikkea elämäntapamuutosta kokeillut? Niin monta kertaa on takana, etten enää muistakaan. Kiloja on tullut ja mennyt kymmeniä.
Esim. painonvartijoihin en rupea enää koskaan.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos:
lopettaisit sen mässäämisen ja laihduttaisit ilman että tuhlaat veronmaksajien rahoja omaan itsekurin puutteeseesi?
Luuletko ettei tuleva diabetes + muut sairaudet kuluta yhteiskunnan varoja?

Ja luuletteko tosiaan, etten ole laihduttamista ja ennen kaikkea elämäntapamuutosta kokeillut? Niin monta kertaa on takana, etten enää muistakaan. Kiloja on tullut ja mennyt kymmeniä.
Esim. painonvartijoihin en rupea enää koskaan.
Laihduttamiseen pystyy jokainen, myös sinäkin. Et vaan osaa syödä oikein. Painonvartijoiden pisteillä on helppo laihduttaa. Mutta syö sipsejä ja rasvaruokaa niin oot kohta bmi 50.
 
läski
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Laihduttamiseen pystyy jokainen, myös sinäkin. Et vaan osaa syödä oikein. Painonvartijoiden pisteillä on helppo laihduttaa. Mutta syö sipsejä ja rasvaruokaa niin oot kohta bmi 50.
Painonvartijoissa energiamäärä on laskettu niin alas ettei siinä dieetissä ole mitään järkeä. Se ei aiheuta mitään muuta kuin laihtumisen > ahmimisen > lihomisen. Olen laihduttanut kymmeniä kertoja kuten sanoin jo.
Enkä syö sipsejä :p
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Laihduttamiseen pystyy jokainen, myös sinäkin. Et vaan osaa syödä oikein. Painonvartijoiden pisteillä on helppo laihduttaa. Mutta syö sipsejä ja rasvaruokaa niin oot kohta bmi 50.
Painonvartijoissa energiamäärä on laskettu niin alas ettei siinä dieetissä ole mitään järkeä. Se ei aiheuta mitään muuta kuin laihtumisen > ahmimisen > lihomisen. Olen laihduttanut kymmeniä kertoja kuten sanoin jo.
Enkä syö sipsejä :p
Höpö höpö. Kumma kun minä laihduin 30 kg. Enkä nähnyt nälkää. SYÖ PIENIÄ ATERIOITA 3 H VÄLEIN NIIN EI TULE NÄLKÄ!!!!! Ja juo vettä 2-3 litraa, syö proteiinia, niin ei tule NÄLKÄ.
 
vieras
Yksi sukulainen on leikattu. Painoindeksi oli yli 40. Mitä olen asiaa seurannut, niin tosi rankalta leikkausvaihtoehto tuntuu. Helppoa ratkaisua ei ole.

Itse tykkäsin muuten painonvartijoista. Jos siitä on pitempi aika, kun olet noudattanut heidän oppejaan, niin kannattaisi tutustua asiaan uudestaan.
 
läski
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Laihduttamiseen pystyy jokainen, myös sinäkin. Et vaan osaa syödä oikein. Painonvartijoiden pisteillä on helppo laihduttaa. Mutta syö sipsejä ja rasvaruokaa niin oot kohta bmi 50.
Painonvartijoissa energiamäärä on laskettu niin alas ettei siinä dieetissä ole mitään järkeä. Se ei aiheuta mitään muuta kuin laihtumisen > ahmimisen > lihomisen. Olen laihduttanut kymmeniä kertoja kuten sanoin jo.
Enkä syö sipsejä :p
Höpö höpö. Kumma kun minä laihduin 30 kg. Enkä nähnyt nälkää. SYÖ PIENIÄ ATERIOITA 3 H VÄLEIN NIIN EI TULE NÄLKÄ!!!!! Ja juo vettä 2-3 litraa, syö proteiinia, niin ei tule NÄLKÄ.
Höpö höpö vaan sullekin. Mä olen noudattanut Painonvartijoiden pisteitä monta kertaa ja kyllä, olen laihtunut ja lihonut sitten korkojen kanssa takaisin. Esimerkiksi aikanaan söin jotain reilut 20 pistettä joka oli kaloreissa suunnilleen alle 1000. Aivan sairasta, ei johda mihinkään muuhun kuin ahmimiseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Laihduttamiseen pystyy jokainen, myös sinäkin. Et vaan osaa syödä oikein. Painonvartijoiden pisteillä on helppo laihduttaa. Mutta syö sipsejä ja rasvaruokaa niin oot kohta bmi 50.
Painonvartijoissa energiamäärä on laskettu niin alas ettei siinä dieetissä ole mitään järkeä. Se ei aiheuta mitään muuta kuin laihtumisen > ahmimisen > lihomisen. Olen laihduttanut kymmeniä kertoja kuten sanoin jo.
Enkä syö sipsejä :p
Jos syö väärin painonvartijoiden pisteiden mukaan, niin sitä ei voi kestää. Mutta kun tekee oikeat valinnat, niin syödä saa niin paljon kuin jaksaa. Sinun painollasi syömispisteitä saa varmaan aikamoisen määrän.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Laihduttamiseen pystyy jokainen, myös sinäkin. Et vaan osaa syödä oikein. Painonvartijoiden pisteillä on helppo laihduttaa. Mutta syö sipsejä ja rasvaruokaa niin oot kohta bmi 50.
Painonvartijoissa energiamäärä on laskettu niin alas ettei siinä dieetissä ole mitään järkeä. Se ei aiheuta mitään muuta kuin laihtumisen > ahmimisen > lihomisen. Olen laihduttanut kymmeniä kertoja kuten sanoin jo.
Enkä syö sipsejä :p
Höpö höpö. Kumma kun minä laihduin 30 kg. Enkä nähnyt nälkää. SYÖ PIENIÄ ATERIOITA 3 H VÄLEIN NIIN EI TULE NÄLKÄ!!!!! Ja juo vettä 2-3 litraa, syö proteiinia, niin ei tule NÄLKÄ.
Höpö höpö vaan sullekin. Mä olen noudattanut Painonvartijoiden pisteitä monta kertaa ja kyllä, olen laihtunut ja lihonut sitten korkojen kanssa takaisin. Esimerkiksi aikanaan söin jotain reilut 20 pistettä joka oli kaloreissa suunnilleen alle 1000. Aivan sairasta, ei johda mihinkään muuhun kuin ahmimiseen.
Niin kai sulla johtaa ahmimiseen kun et syö tarpeeksi vihanneksia ja hedelmiä ja proteiinia, juo sitä vettä. Mahalaukku tottuu yllättävän nopeeta pieniin annoksiin. Sulla ei ole vaan itsekuria. Haluisit vaan et tsimpsalapim että leikattais. Luojan kiitos sitä ei tehä noin vaan. Mee yksityiselle, maksa siitä. Itseppähän tuohon kuntoon olet itses päästänyt.
 
Omena
Kannattaa kysellä lääkäriltä, mutta veikkaan, että BMI ei ole riittävä. Leikkauspäätökseen vaikuttavat toki muutkin seikat kuten lisäsairaudet yms.

En tiedä yksityisellä sektorilla sitä, että millä BMIllä ne leikkaa. Yleisellä on tiukat rajat ja hyvä niin. Eihän näitä leikkauksia tehdä kuin sairaalloisesti ylipainoisille ja nimenomaan jos ei mikään muu enää auta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Laihduttamiseen pystyy jokainen, myös sinäkin. Et vaan osaa syödä oikein. Painonvartijoiden pisteillä on helppo laihduttaa. Mutta syö sipsejä ja rasvaruokaa niin oot kohta bmi 50.
Painonvartijoissa energiamäärä on laskettu niin alas ettei siinä dieetissä ole mitään järkeä. Se ei aiheuta mitään muuta kuin laihtumisen > ahmimisen > lihomisen. Olen laihduttanut kymmeniä kertoja kuten sanoin jo.
Enkä syö sipsejä :p
Höpö höpö. Kumma kun minä laihduin 30 kg. Enkä nähnyt nälkää. SYÖ PIENIÄ ATERIOITA 3 H VÄLEIN NIIN EI TULE NÄLKÄ!!!!! Ja juo vettä 2-3 litraa, syö proteiinia, niin ei tule NÄLKÄ.
Höpö höpö vaan sullekin. Mä olen noudattanut Painonvartijoiden pisteitä monta kertaa ja kyllä, olen laihtunut ja lihonut sitten korkojen kanssa takaisin. Esimerkiksi aikanaan söin jotain reilut 20 pistettä joka oli kaloreissa suunnilleen alle 1000. Aivan sairasta, ei johda mihinkään muuhun kuin ahmimiseen.
Muistitko syödä kasviksia ja vihanneksia? Niistähän ei mene pisteitä ollenkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
En usko. Sun pitää ruokavaliolla ja liikunalla laihduttaa. Mulla on edelleen painoindeksi tuossa luokassa, mutta vuodessa olen salin ansiosta pienentynyt vaatekoosta 50 niin 44 kokoon, vaikka paino ei ole pudonnut kuin 5 kg. Kiinteytynyt olen ja senttejä lähtenyt. Vielä 2 nroa niin olen omassa koossani nrossa 40. Vaikka paino ois 110 kg.
Vau! Onnittelut! Miten useasti olet käynyt salilla?
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
En usko. Sun pitää ruokavaliolla ja liikunalla laihduttaa. Mulla on edelleen painoindeksi tuossa luokassa, mutta vuodessa olen salin ansiosta pienentynyt vaatekoosta 50 niin 44 kokoon, vaikka paino ei ole pudonnut kuin 5 kg. Kiinteytynyt olen ja senttejä lähtenyt. Vielä 2 nroa niin olen omassa koossani nrossa 40. Vaikka paino ois 110 kg.
Vau! Onnittelut! Miten useasti olet käynyt salilla?
Alussa kävin 5 kk niin 5 kertaa viikossa, sisältä aerobistakin, sit vaihtelevalla menestyksellä 2-3 kertaa viikossa. Mutta itseasissa tuossa 5 kk pääsin jo 44 vaatekokoon. Ollu ylä ja alamäki mutta vaatekoko ei ole suurentunut.
 
läski
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Niin kai sulla johtaa ahmimiseen kun et syö tarpeeksi vihanneksia ja hedelmiä ja proteiinia, juo sitä vettä. Mahalaukku tottuu yllättävän nopeeta pieniin annoksiin. Sulla ei ole vaan itsekuria. Haluisit vaan et tsimpsalapim että leikattais. Luojan kiitos sitä ei tehä noin vaan. Mee yksityiselle, maksa siitä. Itseppähän tuohon kuntoon olet itses päästänyt.
Mä kyllä luulen, että minä itse taidan tietää parhaiten mikä ahmimiseen johtaa. Eikö sulla mene millään kaaliin, että olen laihduttanut kymmeniä kertoja, vaikka millä keinoin ja tokihan se vatsalaukku on tottunut pienempään mutta aina olen lihonut takaisin ja entistä kovemmin kiloin. Joten tämä ei todellakaan ole mikään hetken mielijohde, että tsimpsalapim tuosta vaan leikkaukseen. Hienoa, että sinä olet niin hyvä ihminen että voit arvostella minua mutta minä en ole. Minä en tästä yksin selviä enkä yksin opi oikein syömään.

Omena: Taidan olla oikeassa, että tuo ahmiminen vesittää leikkauksen.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Niin kai sulla johtaa ahmimiseen kun et syö tarpeeksi vihanneksia ja hedelmiä ja proteiinia, juo sitä vettä. Mahalaukku tottuu yllättävän nopeeta pieniin annoksiin. Sulla ei ole vaan itsekuria. Haluisit vaan et tsimpsalapim että leikattais. Luojan kiitos sitä ei tehä noin vaan. Mee yksityiselle, maksa siitä. Itseppähän tuohon kuntoon olet itses päästänyt.
Mä kyllä luulen, että minä itse taidan tietää parhaiten mikä ahmimiseen johtaa. Eikö sulla mene millään kaaliin, että olen laihduttanut kymmeniä kertoja, vaikka millä keinoin ja tokihan se vatsalaukku on tottunut pienempään mutta aina olen lihonut takaisin ja entistä kovemmin kiloin. Joten tämä ei todellakaan ole mikään hetken mielijohde, että tsimpsalapim tuosta vaan leikkaukseen. Hienoa, että sinä olet niin hyvä ihminen että voit arvostella minua mutta minä en ole. Minä en tästä yksin selviä enkä yksin opi oikein syömään.

Omena: Taidan olla oikeassa, että tuo ahmiminen vesittää leikkauksen.
Seli seli. Sulla vaan vie herkut voiton, eikä ole sitä itsekuria.
 
Omena
Läski: vesittää se leikkauksen, mutta etköhän saisi muuta apua painonpudotukseen kun vain otat sen esille lääkärisi kanssa. Ainakin täällä meillä (Pohjois-Savo) on yliopistollisessa sairaalassa kliinisen ravitsemuksen yksikkö ja sieltä tuntuu saavan apuja.
 

Yhteistyössä