Olen 19v ja reilu 40kg ylipainoinen. Kysykää minulta mitä tahansa :)

  • Viestiketjun aloittaja miljakaloriina
  • Ensimmäinen viesti
miljakaroliina
Olen lihava, koska tykkään syödä hyviä ruokia ja olen laiska liikkuja. Liikuntakammo peräisin koulun liikkatunneilta ja siitä on vaikea päästä eroon..
Lempielokuva Notebook, tulevaisuudessa haaveilen että pääsisin vaikka lähärikouluun tai johonkin.. tällä hetkellä työttömänä, masennuksen takia kotona ja en harrasta mitään.
 
miljakaloriina
Haluaisin kyllä joskus tehdä tälle jotain, mutta tällä hetkellä en jaksa miettiä sellaisia asioita. Painoa saattaa olla enemmänkin koska kk siitä kun viimeks kävin vaa alla..
 
"vierailija"
Minusta kuulostaa aina niin huvittavalta kun ihmiset sanoo et jostain halvatun liikkatunneilta tullut liikuntakammo. Joo eipä meidänkään liikuntatunnit niitä kivoimpia ollut, opettaja oli aina äkäinen.

Silti liikun päivittäin ja kyllä sen kropasta huomaakin ja tervekin olen ja kokenut elämässä yhtä ja toista, mutta en anna minkään estää elämästä elämääni hyvin ja terveellisesti.

Kysymys, pidätkö koulun liikkatunteja tekosyynä liikkumattomuuteesi?
 
miljakaloriina
En pidä koulun liikuntatunteja liikuntakammoni tekosyynä, mutta eiköhän sillä ole lisävaikutuksia tähän inhoon ollut ;) en kuitenkaan edes alle kouluikäisenä ollut mikään liikkuja, ennemminkin aina se eka ja vika ruokapöydäs..
 
"NOO"
[QUOTE="vierailija";29244978]Minusta kuulostaa aina niin huvittavalta kun ihmiset sanoo et jostain halvatun liikkatunneilta tullut liikuntakammo. Joo eipä meidänkään liikuntatunnit niitä kivoimpia ollut, opettaja oli aina äkäinen.

Silti liikun päivittäin ja kyllä sen kropasta huomaakin ja tervekin olen ja kokenut elämässä yhtä ja toista, mutta en anna minkään estää elämästä elämääni hyvin ja terveellisesti.

Kysymys, pidätkö koulun liikkatunteja tekosyynä liikkumattomuuteesi?[/QUOTE]

Mulle ainakin tuli koulun liikuntatunneilta kammo. Kaikki liikunnan ilo ja riemu katosi ja vuosikausia kartoin liikuntaa. Vasta lähempänä kolmeakymmentä oivalsin, että pidän liikkumisesta, mutta en kilpailusta, suorittamisesta, ajan mittaamisesta jne.

Ylipainoa mulla ei silti ole ollut koskaan, että ei ees oo sen selittelyä.
 
"orion"
Olen lihava, koska tykkään syödä hyviä ruokia ja olen laiska liikkuja. Liikuntakammo peräisin koulun liikkatunneilta ja siitä on vaikea päästä eroon..
Lempielokuva Notebook, tulevaisuudessa haaveilen että pääsisin vaikka lähärikouluun tai johonkin.. tällä hetkellä työttömänä, masennuksen takia kotona ja en harrasta mitään.
Kokeile karppausta (LCHF). Saat syödä hyviä ruokia, eikä oo pakko lähteä liikkumaan (suositeltavaa se kyllä on ihan muutenki). Mut voi käydä niin että muutaman viikon päästä jaksatki jo lähteä, vaikka vain pienelle lenkille alkuun. Voipi hyvä ruokavalio vaikuttaa sinne päänuppiinki sillä tavalla ettei maailma enää niin synkältä näytäkään ja alkaa tulla energiaa. Mitään et menetä jos kokeilet muutaman viikon sopisko se sulle. :)
 
"orion"
[QUOTE="orion";29244996]Kokeile karppausta (LCHF). Saat syödä hyviä ruokia, eikä oo pakko lähteä liikkumaan (suositeltavaa se kyllä on ihan muutenki). Mut voi käydä niin että muutaman viikon päästä jaksatki jo lähteä, vaikka vain pienelle lenkille alkuun. Voipi hyvä ruokavalio vaikuttaa sinne päänuppiinki sillä tavalla ettei maailma enää niin synkältä näytäkään ja alkaa tulla energiaa. Mitään et menetä jos kokeilet muutaman viikon sopisko se sulle. :)[/QUOTE]

Ja suosittelen että luet jonku hyvän karppausta käsittelevän kirjan, kuten vaikka Annika Dahlqvistin karppauskirjan, jo ennen kuin alotat (tai jo ennen kuin päätät aloitatko).
 
miljakaloriina
Tuo karppaus kuulostaa kyllä ihan hyvältä. :) vielä kun sais jostain sen motivaation alottamiseen, edes siihen että kävis kerran kaupassa ja ostais vaan terveellisiä tuotteita..siitä se jo alkas. Ehkä joskus! :)
 
Ootko tsekkauttanut sun kilpirauhasarvot? Oireet hyvin samankaltaiset ku masennuksessa, ei huvita tehdä mitään, vituttaa, tekee mieli syödä kokoajan, mitään ei saa aikaiseksi, ei saa otetta mistään, haluisi vaan syödä ja nukkua. Kylmä, ummetusta, hikoilua... Ei välttist noita kaikkia. Tsekkauta arvot ja ehkä osasyy ylipainoon ja saamattomuuteen löytyy sieltä. Saatko keskusteluapua masennukseen? Kävely on hyvä liikuntamuoto eikä vaadi suorittamista.
 
miljakaloriina
En ole tarkistanut, pitäisi siis ilmeisesti lääkärissä pyytää tarkistamaan? Paino on nyt puolessa vuodessa noussut runsaasti, arvioisin että reilu 20kg. Voiko osasyy olla myös masennuslääkkeiden ruokahalua kasvattava vaikutus ja muu passivointi?
 

Yhteistyössä