Olen aika varma, että en anna lapseni leikkiä rasistien/ whitetrash -perheiden/ pahansuopien junttien lasten kanssa

  • Viestiketjun aloittaja tilitys, joka tuli mieleeni tuosta neekerilapsi -k
  • Ensimmäinen viesti
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[Sinun "paremman" väen alueella ei asu mamuja. Se on kumma kun suvaitsevaiset hyvin koulutetut ihmiset maksavat asunnoistaan hirmuisia summia jotta voivat asua mamuista vapailla alueilla. Luulisi heidän haluavan asua monikulttuurisilla asuinalueilla, suvaitsevaisia kun ovat.
Minun "paremman väen alueellani" ei myöskään asu mamuja, mutta naapurialueella kyllä muutamia. Ja sieltä on tullut oman pojan "paremman väen päiväkotiin" myös muutama lapsi. Ja minusta se on varsin hyvä juttu, että lapset näkevät hieman erilaisiakin lapsia kuin he itse ovat.
Eikö se olisi vielä parempi juttu jos lapsesi päiväkodissa olisi enemmistönä mamulapset? Sellaisiakin alueita esim Helsingissä on jo.
Tiedän, että on.Miksi se olisi parempi juttu....? Selitäpä.
Sinun logiikkasi mukaan näin olisi, perustele itse.
Mitäpä sinä minun logiikastani tiedät...Kunhan teet olettamuksia hyvin hatarien tietojen pohjalta.

Ei se, että ei pidä pahana sitä, että pojan päiväkotiryhmässä on maahanmuuttajalapsia, tarkoita sitä, että olisi onnellinen, jos poika kävisi päiväkotia ryhmässä, jossa olisi ainoa "ei-maahanmuuttaja". Katsos kun oikeasti maailmassa on harmaan sävyjä ja jotain sen "minusta on ihanaa että päiväkoti on täynnä mamulapsia" ja "vihaan jokaista mamua" välilläkin...
Joskus minun on todellakin vaikea ymmärtää ihmisiä, joiden ajatusmaailma on näin rajoittunut...
Sinähän suhtaudut mamuihin kuin Jussi Halla-aho, Suomen ykkösrasisti:D

Häh?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Valtakunnan ykkös"rasisti" Jussi Halla-aho on tohtorismies ja asuu Suomen kalleimmalla asuinalueella Eirassa. Eihän tämän näin pitänyt mennä?:eek:
Halla-aho ei ole kylläkään rasisti. Maahanmuuttokriittisyys ei ole sama asia kuin rasismi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä sanoisin ennemminkin niin, että toivoisin lasteni seurustelevan ja olevan ystävien muiden sellaisten lasten kanssa, jotka ovat avarakatseisia ja joiden vanhemmat myös kiinnittävät tähän kasvatuksessaan huomiota. Kuten mekin.

Me opetamme tiukalla kädelle lapsiamme pois rasistissuuntautuneesta ajattelutavasta ja toivomme, että ottavat aina itse asioista selvää. Olisi suuri sääli, jos lapsestani tulisi sellainen ennakkoluuloinen kansalainen, jonka tiedot ja ymmärrys esimerkiksi maahanmuutoasioista olisi sitä luokkaa kuin enemmistöllä suomalaisista (eli tiedot Ilta-Sanomien tyyppisistä iltapäivälehdistä, jotka esittävät asiat hyvin mustavalkoisesti ja jopa asenteellisesti). Tosin lapseni ei ihan heti ala tummaihoisia parjaamaan, sillä parhaalla ystävällä on tummaihoinen lapsi, jonka kanssa ollaan paljon tekemisissä.Minua surettaa suuresti tämän yhteiskunnan tila ja ihmisten suppeakatseisuus. Miksi minun ystäväni tummaihoinen lapsi joutuu kohtaamaan asenteita? Hän on syntynyt Suomessa, äiti on täysin suomalainen eikä hän tiedä mistään muusta kielestä eikä kulttuurista mitään kuin Suomen kielestä ja kulttuurista. Mutta VAIN ihonvärinsä takia hän tulee sitten aina olemaan eri asemassa. En pysty käsittämään..
Kuulut hyödyllisiin idiootteihin:D

Hyödyllisiin idiootteihin?

Kyllä minä maahanmuutto-ongelmat tiedän, itse asiassa paremmin kuin varmaan suurin osa täällä. Ongelmia on ja niissä on todella töitä.

KUITENKAAN ei voi unohtaa sitä, että esimerkiksi maahanmuuttajista suurin osa on venäläisiä ja heidän työllistymisensä on oikein hyvä. Samoin kielen oppimisensa. Samoin kiinalaisilla, jotka ovat toinen suuri ryhmä. Suurin ongelmaryhmä ovat ne, jotka tulevat radikaaleimmin erilaisesta kulttuurista ja joilla on hyvin huonot lähtökohdat niin opiskelulle kuin uuden oppimisellekaan. Työvoimapoliittiisissa koulutuksissa tulee selväksi kuinka suuret erot ryhmien välillä voivatkaa olla. Joku ei ole käynyt edes peruskoulua eikä minkäänlaista lähtökohtaa opiskelulle ole. Kaikki täytyy aloittaa alusta. Toiset taas osaavat jo alussa tehdä ansioluettelon tietokoneella käden käänteessä.

Rasistinen suhtautuminen (eli negatiivisuus näitä ihmisiä kohtaan, vältteleminen tai suoranainen pilkka ja syrjintä) eivät kuitenkaan auta maahanmuutto-ongelmien ratkaisussa. Integroituiminen on vaikeaa suurelle osalle ihmisistä ja siihen tarvittava rohkeus ja oma-aloitteisuus usein puuttuu. Myös valtavat ennakkoluulot molemmin puolin voivat olla suurena esteenä.
 
Mama the Strange
Mä en välitä siitä leikkiikö mun lapseni köyhien vai rikkaiden, mustien vai valkoisten lasten kanssa, mutta myönnetään, että toivon hänen pysyvän erossa tietynlaisten sivistymättömien perheiden kakaroiden seurasta...joo ja näitä on niin köyhissä kuin rikkaissakin.
 
mie
Mun mielestä aloitus oli niin selkeä provo, mutta hyödyllinen keskustelunavaus. Kyllä omatkin mielipiteeni ovat muuttuneet nuoruudestani koulutuksen ja työssäkäynnin seurauksena vahvasti "oikealle". Ja ilmiö taitaa olla tosi yleinen.

Nuorena on helppoa olla idealisti, mutta kyllähän se raaka totuus alkaa vuosien myötä puskemaan lävitse. Työelämässä on ollut myös suuri järkytys huomata se, miten syvästi poliisit halveksuvat ja inhoavat rupuja ja juoppoja, miten paljon terveydenhuollossa ja opetusalalla inhotaan ja selän takana pilkataan "white trashia" ja kuinka paljon sosiaalitoimessa yritetään ällöjä asiakkaita jättää hoitamatta tai nakittaa jollekulle muulle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun mielestä aloitus oli niin selkeä provo, mutta hyödyllinen keskustelunavaus. Kyllä omatkin mielipiteeni ovat muuttuneet nuoruudestani koulutuksen ja työssäkäynnin seurauksena vahvasti "oikealle". Ja ilmiö taitaa olla tosi yleinen.

Nuorena on helppoa olla idealisti, mutta kyllähän se raaka totuus alkaa vuosien myötä puskemaan lävitse. Työelämässä on ollut myös suuri järkytys huomata se, miten syvästi poliisit halveksuvat ja inhoavat rupuja ja juoppoja, miten paljon terveydenhuollossa ja opetusalalla inhotaan ja selän takana pilkataan "white trashia" ja kuinka paljon sosiaalitoimessa yritetään ällöjä asiakkaita jättää hoitamatta tai nakittaa jollekulle muulle.
Näinhän se menee.
 
veera
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun mielestä aloitus oli niin selkeä provo, mutta hyödyllinen keskustelunavaus. Kyllä omatkin mielipiteeni ovat muuttuneet nuoruudestani koulutuksen ja työssäkäynnin seurauksena vahvasti "oikealle". Ja ilmiö taitaa olla tosi yleinen.

Nuorena on helppoa olla idealisti, mutta kyllähän se raaka totuus alkaa vuosien myötä puskemaan lävitse. Työelämässä on ollut myös suuri järkytys huomata se, miten syvästi poliisit halveksuvat ja inhoavat rupuja ja juoppoja, miten paljon terveydenhuollossa ja opetusalalla inhotaan ja selän takana pilkataan "white trashia" ja kuinka paljon sosiaalitoimessa yritetään ällöjä asiakkaita jättää hoitamatta tai nakittaa jollekulle muulle.
Kummallista odottaa jotenkin jalompaa suhtautumista ihmisiin, jos työskentelee poliisina/lääkärinä/muuna auttajana. Ehkä heidän kypsymisensä johtuu siitä, että palveluja kuormittaa ne, jotka eivät apua oikeasti tarvi, tai joiden oma toiminta on johtanut vaikeuksiin. Kyynisyys puskee väkisin pintaan, kun esim kesän tapaturmista suurin osa on itse kännissä aiheutettuja ja maksvat yhteiskunnalle maltaita. Ap aiheeseen, täyttä schaissea koko aloitus.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun mielestä aloitus oli niin selkeä provo, mutta hyödyllinen keskustelunavaus. Kyllä omatkin mielipiteeni ovat muuttuneet nuoruudestani koulutuksen ja työssäkäynnin seurauksena vahvasti "oikealle". Ja ilmiö taitaa olla tosi yleinen.

Nuorena on helppoa olla idealisti, mutta kyllähän se raaka totuus alkaa vuosien myötä puskemaan lävitse. Työelämässä on ollut myös suuri järkytys huomata se, miten syvästi poliisit halveksuvat ja inhoavat rupuja ja juoppoja, miten paljon terveydenhuollossa ja opetusalalla inhotaan ja selän takana pilkataan "white trashia" ja kuinka paljon sosiaalitoimessa yritetään ällöjä asiakkaita jättää hoitamatta tai nakittaa jollekulle muulle.
Kummallista odottaa jotenkin jalompaa suhtautumista ihmisiin, jos työskentelee poliisina/lääkärinä/muuna auttajana. Ehkä heidän kypsymisensä johtuu siitä, että palveluja kuormittaa ne, jotka eivät apua oikeasti tarvi, tai joiden oma toiminta on johtanut vaikeuksiin. Kyynisyys puskee väkisin pintaan, kun esim kesän tapaturmista suurin osa on itse kännissä aiheutettuja ja maksvat yhteiskunnalle maltaita. Ap aiheeseen, täyttä schaissea koko aloitus.
Kyllä minusta on ollut kummallista ja yllättävää, että esim. poliisit suhtautuvat keskivertokansalaisia negatiivisemmin juoppoihin. Taviskansalaisena yritän lähinnä vältellä ja väistellä laitapuolen kulkijoita heitä enemmän ajattelematta, poliiseilla tuntuu useammin olevan suorastaan vihaa "asiakkaitaan" kohtaan. Ja kyllä useimmilla esim. sote- tai opetusalan ammattilaisilla on ammattiin hakeutumisen taustalla omakohtainen halu olla avuksi muille. Ja useimmat ammattilaiset kyllä tekevät hyvää työtä ns. "hyville" ihmisille - mutta vain heille. Kyllä useimmat lääkärit ovat empaattisia ja tekevät hyvää työtä vaikkapa onnettomuudessa loukkaantuneille, vaikkeivät suostukaan kunnolla puuduttamaan ja tekemään nättiä ommelta itsensä viiltäjille. Ja kyllä useimmat puheterapeutit kuntouttavat "kunnon" perheiden lapsia mielellään, mutta kirjaavat pahanhajuisten lasten henkilökohtaiseen opetussuunnitelmaan terapian olevan näille hyödytöntä. Jne.
 
******
Mua ärsyttää sekä suomalaiset että ulkomaalaiset, jotka käyttävät hyväksi meidän liian hyvää sosiaaliturvaa, ja joilla ei ole aikomustakaan tehdä itse mitään toimeentulonsa eteen. Kyllä niitä suomalaisiakin lusmuja riittää vaikka kuinka.

Ja ap:n kanssa pitkälti samoilla linjoilla. En mäkään antaisi lasten käydä vaikka kylässä sellaisissa perheissä, joissa on pahoja ongelmia. Se, ettei esim ole rajoja tai sääntöjä, heijastuu heti omaan kotiin sekä lasten käytökseen ja puheeseen jos he ovat sellaisten perheiden kanssa tekemisissä, joissa ei juuri lasten kasvattamiseen panosteta.

Mieluummin positiivisia vaikutteita ja hyvää tekevää seuraa lapsille niin pitkään kun siihen itse pystyy vaikuttamaan.
 
Antirasisti
Maahanmuuton myötä musta ja ruskea rasismi on rantautunut Suomeen! Raiskaukset ovat myös rasistisia rikoksia. Mamuraiskaajat valitsevat uhrinsa ihonvärin(VALKOINEN), uskonnon(VÄÄRÄUSKOINEN, EI-MUSLIMI), kansallisuuden(SUOMALAINEN) perusteella! Mamu-Raiskaukset ovatkin VIHARIKOKSIA ja niistä tulee langettaa KOVENNETTU TUOMIO!
 
vierailija
Rasismihan on juuri siinä, että pitää korostaa erikseen white. White trash syntyi juuri siksi, että piti erikseen erottaa valkoiset muusta roskaväestä. Tuohon aikaan muita (kuin valkoisia) pidettiin alempiarvoisina yms. joten ei voitu sanoa trash vaan piti muistuttaa että juuri näistä valkoisista on nyt kyse.
Mihinkähän sitten viittaa valkoinen ylipäällikkö Suomen historiassa?
Nyt vaan sattuu olemaan niin että oltiin punaisia tai valkoisia ollaan kaikki white trashiä jos 1) tulo- tai velkataso ovat tietyn tason kohdalla. 2) Kritisoi hyvintoimeentulevien ajatusmaailmaa.

Ei suomalaisissa ole montaakaan rasistia. Tästä syystä rasismin huutaminen on kuin huutaisi susi, susi..tuntenette surullisen lasten tarinan. On varmaan kivaa ajatella että kaikkia voidaan auttaa, parantaa maailmaa ja pitää itseään ihanana hyvänä ihmisenä kun omat tai vanhempien tulot ovat yli 2500 euroa/kk nenää kohti.
Alempana, niiltä joilta viedään tilanne on toinen. Moni miettii miten vielä voidaan antaa pois, kun itsellä on jo maksurästejä tai palkka, eläke riittää hädintuskin toimeentuloon.

Nämä tausta olivat Brexit ja Trumpin voiton takana. Eivätkä nämä ihmiset vastaa galluppeihin. Epätoivo on hyvin voimakas vaikutin. Eikä sitä pestä pois ilman konkreettisia tekoja.
 

Yhteistyössä