Olen aina ihmetellyt Lapin viehätystä!! KUKA HULLU MAKSAA SIITÄ, ETTÄ PÄÄSEE PAKKASEEN PALELEMAAN?

  • Viestiketjun aloittaja ei tajuu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En kanssa tajua... tai vaeltamaan jalkansa rakoille ja itikat syövät hengiltä... :x
jos on hyvät kengät ei rakkoja tule ja matkan voi tehdä ajan kansa hitaasti. luontoa ihastellen. ja hyttysmyrkyt auttavat ettei itikat syö. Eikä muuten tänävuonna olut paljon itikoita, johtuoi siitä että oli kuuma kesä
Mieluummin kävelen korkkareilla vaikka pitkin Pariisin katuja arkkitehtuuria ihastellen ja shoppaillen.
Nice, juuri näin B)
 
vieras
Vanhempani olivat vuokranneet mökin Leviltä, suunnistimme sinne pariksi päiväksi.

Kokemattomina Lapinkävijöinä olimme ottaneet mukaan hiihto- ym. urheilukamppeita eikä ollenkaan biletysvaatteita. Ensimmäiset ihmiset jotka Levillä näimme ulkona liikeenteessä oli ravintolaan meneviä seurueita olut/siideritölkit käsissään.

Jäi jotenkin sellainen hytinä että ei sinne ulkoilemaan tultu, vaan lähinnä bilettämään... eli ihan sama onko pihalla -20 C, kun sisällä on vähintään +20 C.

 
Mamma italiana
mun mies kans hinkuaa sinne (itekààn en ole ikinà ollut talvella) . no kalliksi se tulsi jo ennen làhtòà, eihàn mulla ole edes kunnon varusteita etelà-suomen talvimyràkkààn. ihan eksoottistahan se voisi olla, mutta se hintalaatusuhde epàilyttàà minuakin
 
Kyllä mä lähden, itseasiassa koko perhe menossa hiihtolomalla Rukalle. Ootan kun kuuta nousevaa! Laskettelua, laavulla makkaranpaistoo, rekiajelua...ihanaa kun pakkanen kipristää nenää ja pääsee sit lämpöseen mökkiin tai nuotiolle istuksimaan. Ei olla oltu koskaan ja siksi tätä niin ootetaan. Lapsena olin lapissa joka kesä, eikä haitannu mäkäräiset tai muut ja teltassa asuttiin.. =)
 
sateenkaari
Lapin taika, lapin hulluus tai miksi milloinkin sanotaan, mutta kun se tarttuu niin se on sitten menoa. Lähtisn vaikka heti kaamosta katsomaan. KEVÄÄLLÄ HANGILLE jne....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Mä en ymmärrä patikoimista.
Mikä loma se semmonen on, et kävellään?
Lomalla levätään (istutaan&maataan)
Mulle se ainakin on lomaa kun pääsee täysin irti kaikesta metelistä, median pyörityksestä, kellon kyttäämisestä. Onhan se istuminen ja makaaminenkin lomalla ihan kivaa, mutta mulle se on tylsää. Olen ihminen joka mieluummin tekee jotain kuin vaan istuu. Viihdyn ulkoilmassa ja saan siitä paljon energiaa =kunnon loma. =)
 
on siellä kylymä
tuota noin... mä olen käynyt Lapissa 3 kertaa elämäni aikana, tammi - helmikuussa ja aina on ollut sikakylmää; 30-40 astetta pakkasta! Ja tosi on: nenänkarvat ja kulmakarvat jäätyy. Mutta pakkokos sinne ulos on nokkaa laittaa; nauttii takkatulen loimusta ja kauniista maisemista sisällä istuen, hyvässä seurassa. Tai kodassa paistellen lettusia. Kylpylässä on lisäksi lämpöistä vettä!
 
Rollolainen
ajatella kun on kaamosaika niin täällä ei ole pimeää. tai siis on pimeää mutta se on sellainen sininen kaunis hämäryys. Ihana, vaikak aurinko ei nousekaan niin silti tietää koska on päivä ja koska yä. Kaunista
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja on siellä kylymä:
tuota noin... mä olen käynyt Lapissa 3 kertaa elämäni aikana, tammi - helmikuussa ja aina on ollut sikakylmää; 30-40 astetta pakkasta! Ja tosi on: nenänkarvat ja kulmakarvat jäätyy. Mutta pakkokos sinne ulos on nokkaa laittaa; nauttii takkatulen loimusta ja kauniista maisemista sisällä istuen, hyvässä seurassa. Tai kodassa paistellen lettusia. Kylpylässä on lisäksi lämpöistä vettä!
noh, jos sisàllà istuu, eiks se olisi sama asia vaikka savossa? joo hirveen kylmàà toi miinus 30!!!!! mulle nykyisin -12 °C on se raja!!!! ei kestà ei. lapissa ei ole kunnon vuoriakaan....
 
m
täällä asun enkä ikinä muuttais pois:)
rakastan selviä vuodenaikoja, kesää mutta
myös kunnon pakkasia ja sitä kun ilmassa leijailee pakkashilettä
plus kaikki revintulet yms yms yms...joulu ilman kunnon talvea ei oo joulu..
 
ei tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En kanssa tajua... tai vaeltamaan jalkansa rakoille ja itikat syövät hengiltä... :x
Joo :eek::eek::eek:

Vaeltamaan?!? :headwall: :eek:??

Matkustat etelästä tuhannen kilometriä autossa vain päästäksesi sääskien syötäväksi jonnekin erämaahan :eek: WTF?
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
ajatella kun on kaamosaika niin täällä ei ole pimeää. tai siis on pimeää mutta se on sellainen sininen kaunis hämäryys. Ihana, vaikak aurinko ei nousekaan niin silti tietää koska on päivä ja koska yä. Kaunista
kommenteista huomaa että tiedät mistä puhut:)
samaa mieltä..
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En kanssa tajua... tai vaeltamaan jalkansa rakoille ja itikat syövät hengiltä... :x
Joo :eek::eek::eek:

Vaeltamaan?!? :headwall: :eek:??

Matkustat etelästä tuhannen kilometriä autossa vain päästäksesi sääskien syötäväksi jonnekin erämaahan :eek: WTF?
mà tykkààn vaeltamisesta mutta korkealla, lappi ei houkuttele
 
ei tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja Fefe:
Taidat vain olla kateellinen, koska teidän perheen lomareissut ovat retkiä nakkikioskille kerran vuodessa.
Jos ja kun me matkustamme, matkamme suuntautuvat jonnekin PIKKUISEN muualle kuin jonottamaan juppien kanssa koska on minun vuoroni laskea perse myryssä töppärettä ylös...
 
ei tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Fefe:
Taidat vain olla kateellinen, koska teidän perheen lomareissut ovat retkiä nakkikioskille kerran vuodessa.
Jos ja kun me matkustamme, matkamme suuntautuvat jonnekin PIKKUISEN muualle kuin jonottamaan juppien kanssa koska on minun vuoroni laskea perse myryssä töppärettä ylös...
siis alas...

Joillain hulluilla on MÖKKI, siis oma sellainen Lapissa :eek:...Siis sinne mennään joka vuosi ja monta kertaa! :eek::eek::eek:
 
minä
Menen Lappiin hiljaisuuden, luonnon ja rauhan takia. Menen koska rakastan laskettelua ja raitista ulkoilmaa. En mene lämpimään,koska en ole kesä ihminen. En pidä lentämisestä, enkä muista kultuureista. Ulkomailla,lämpimässä vähän paikkoja jonne matkustaa rauhaan ja luontoon pienten lasten kanssa,kohtuu hinnalla-täällä kaikkea lapissa. 700e on edullista.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
lapissa ei ole kunnon vuoriakaan....
Me ollaan käyty perheen kanssa laskettelamma planitsassa ja jossain itävallassa. Ukko kävi kerran iranissa. Ei se ainakaan lapista kalliimmaksi tule.
ja maisemat MAHTAVAT!!!! siksipà epàilen syvàsti lapin matkailun hintalaatusuhdetta (mutta en voi sanoa mitààn koska en siellà oel kàynyt vuosikymmeniiin ja silloinkin kesàllà)
 
ei tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä en taas tajua että kuka maksaa päästäkseen jonnekin lämpimään turistirysään, paikkaan, jossa ei asu muita kuin turisteja ja turistien takia paikalle työllistyneitä.
Miksi pitää mennä joka vuosi sinne Teneriffalle laulamaan Tauskia suomibaariin?
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä en taas tajua että kuka maksaa päästäkseen jonnekin lämpimään turistirysään, paikkaan, jossa ei asu muita kuin turisteja ja turistien takia paikalle työllistyneitä.
Miksi pitää mennä joka vuosi sinne Teneriffalle laulamaan Tauskia suomibaariin?
niin kuin sitä ei vois tehä kotonaki..
jos joskus harvoin ulkomaille pääsee, en ainakaan lähtis
noihin joissa suomalaisia enemmän kuin paikallisia.
 
ei tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja viisas mies:
Ei sitä palele kun pukee riittävästi...nämä asiat tosin pitäisi oppia jo lapsena, etä sä niitä enää opi...idiootti.
Lakkaa nimittelemästä! Ei ole kiinni siitä, ettn saisi vaatetta päälleni, mutta MIKSI ihmeessä hingutaan johonkin vitunkylmään Lappiin, jossa nokanpää paleltuu sadasosasekunnissa?

Onpa elämyksellistä jonottaa jossain hissin takana omaa vuoroaan ja sitten illalla hautoa tunnottomia varpaitaan vuokramökissä!
 

Yhteistyössä