olen huono äiti!

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
Telkkarissa tai namusissa ei ole mitään vikaa. Otat vaan huomioon että sen töllön katsomisen lisäksi joka päivä ulkoillaan tms. ja herkku syödään ruoan yhteydessä jälkkärinä eikä mussuteta pitkin päivää.

Eiköhän pikku kakkonen ainakin katsota joka päivä useimmissa perheissä.
 
:(
karkkia koitetaan välttää, mut jotain keksiä, jätskiä menee joka pv. Hampaat on hyvässä kunnossa ja niitä hoidetaan, mut mietin vaan et se on sitte sellanen aikuisiänkin tapa: jotain herkkua joka pv..
Nyt pakastettiin pilttiä sellasiin muotteihin et sais korvattua jätskin..
 
"Jepa"
Kyllä meilläkin on yleensä joka päivä jotain jälkiruokaa ruoan jälkeen. Rahkaa, keksi, piirakkaa, hedelmiä, jätskiä tms. Ja kun se syödään heti ruoan perään = menee samaan happohyökkäykseen ei sillä ole hampaiden kunnon kanssa mitään tekemistä. Lopuksi syödään purkat / xylitolpastillit. Ei ole huono omatunto.
 
:(
Ja miiksi joka pv.. Niinpä! :( Kyläillään paljon ja silloin on aina jotain kahvipullaa tarjolla. Muksu pyytää kauniisti kaupassa tuuttia niin olen ostanut.. Itse syö niin lapsikin saa.. Ja ton ikänen osaa jo pyytää. siksi olen nyt yrittänyt keksiä näitä korvaavia terveellisiä herkkuja!
 
"juu"
Juu, hampaiden puolesta tosiaan en pelkää.
Teillä herkut tuntuvat olevan nimenomaan YLIMÄÄRÄISIÄ välipaloja, jolloin niiden haitallisuus hampaiden kannalta korostuu. Ruoan yhteydessä nautittuna ei samanlaista ongelmaa ole.

Meillä suositaan kaupassa/reissussa/tylsissä tilanteissa xylitol-pastilleja, ovat pelkästään hyväksi hampaiden ja korvien terveydelle ja ajavat ihan saman asian kuin karkit yms.
 
Se on loppujen lopuksi ihan sama missä muodossa sen sokerin saa, jos tosiaan syödään ruuan jälkeen eikä välipalana. Tietenkin olisi hyvä opettaa lapsi kokonaan välttämään sokeria, koska se uusien tutkimusten mukaan on jopa suurempi sydän- ja verisuonisairauksien aiheuttaja kuin rasva. Jos lapsesta asti tottuisi siihen ettei sokeria syödä, olisi aikuisenakin ehkä helpompi noudattaa terveellistä ruokavaliota. Mutta jos sitä sokeria nyt kuitenkin syödään, niin loppujen lopuksi on aika tekopyhää elvistellä sitten sillä että "meidän lapset ei syö karkkia koskaan" jos kuitenkin päivät pitkät mussutetaan jugurtteja ja mehuja ja keksejä, joissa sokeria on ihan yhtä paljon..
 

Yhteistyössä