Olen ihan loppu...

  • Viestiketjun aloittaja bluelady harmaana
  • Ensimmäinen viesti
bluelady harmaana
Meijän 10kk poika on nyt jo viimeiset 2-3 viikkoa valvottanut öisin. Menee ihan kiltisti nukkumaan 21-22, mut sit puolen yön jälkeen alkaa olemaan niin levoton. Pyörii sändyssä ja elämöi, välillä istuu ja välillä seisoo... Saan monta kertaa yössä laittaa takaisin makuulleen ja yrittää tutin kanssa uudelleen uneen... joskus harvoin tarvitsee hörpyn vettä ennen kuin rauhoittuu. Huoh... olen ihan puhki... onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kuuluuko van tähän ikään, kun oppii niin paljon joka päivä?
 
bluelady harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 12:04 duuri kirjoitti:
oletko kokeillut laittaa nukkumaan makuupussiin ja makuupussi kiinni? Meillä tämä toimi, ei enää noussut ja kääntyillyt sängyssään.
Enpä oo testannu. Laitankin testiin heti ens yönä. Kiitos :flower:
 
joo
kokemusta on... olin niin väsynyt etten muistanut oliko syksy vai kevät, olinko sanonut jonkin asian ääneen vai vasta ajatellut, nimet asiat ym unohtui... meillä herätti n 10 kertaa yössä vajaa 6kk iästä 10kk ikäiseks. helpotti vasta ku muutettiin toiseen asuntoon ja meni omaan huoneeseen. en herännyt enää joka kähjäykseen... tosin neiti ollut aina huono nukkuja. jaksamista sinulle, ja vaikka ei totaalisen väsymyksen keskellä auta yhtään niin kyllä se joskus ohi menee.
 
Hay-D harmaana
ymmärrän hyvin, koska poikani on valvottanut koko pienen ikänsä eli 1v4kk!!!! Onneksi en ole pojan kanssa yksin, mies auttaa jonkin verran. Lastenvahti on oiva apu silloin kun pinna kiristyy tiukimmilleen ja silmäpussit ovat litran suuruiset. Köyhänä opiskelijana olen valitettavasti joutunut nipistämään sitten muista menoista että vahdille ollaan saatu palkkaa.. Mutta edelleen elän siinä uskossa että joskus saan vielä nukkua kokonaisen yön.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 11:44 bluelady harmaana kirjoitti:
Meijän 10kk poika on nyt jo viimeiset 2-3 viikkoa valvottanut öisin. Menee ihan kiltisti nukkumaan 21-22, mut sit puolen yön jälkeen alkaa olemaan niin levoton. Pyörii sändyssä ja elämöi, välillä istuu ja välillä seisoo... Saan monta kertaa yössä laittaa takaisin makuulleen ja yrittää tutin kanssa uudelleen uneen... joskus harvoin tarvitsee hörpyn vettä ennen kuin rauhoittuu. Huoh... olen ihan puhki... onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kuuluuko van tähän ikään, kun oppii niin paljon joka päivä?
ota viereen nukkumaan!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 17:04 elokuu76 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 11:44 bluelady harmaana kirjoitti:
Meijän 10kk poika on nyt jo viimeiset 2-3 viikkoa valvottanut öisin. Menee ihan kiltisti nukkumaan 21-22, mut sit puolen yön jälkeen alkaa olemaan niin levoton. Pyörii sändyssä ja elämöi, välillä istuu ja välillä seisoo... Saan monta kertaa yössä laittaa takaisin makuulleen ja yrittää tutin kanssa uudelleen uneen... joskus harvoin tarvitsee hörpyn vettä ennen kuin rauhoittuu. Huoh... olen ihan puhki... onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kuuluuko van tähän ikään, kun oppii niin paljon joka päivä?
ota viereen nukkumaan!!
en suosittele viereen ottamista koska siitä voi tulla lapselle tapa josta on todella vaikeaa päästä yli....
mutta koita jaksaa :hug:
 
äitykkä kertaa kaksi
esikko otettiin aina viereen kun ei "suostunut" omassa sängyssä nukkumaan. Nyt sitten nukkuu edelleen!!! ja ikää 4vuotta!! Tosin nyt keksitty lasten patja laittaa meidän sängyn viereen ja siihen poika tulee nukkumaan JOKA YÖ! omaan sänkyyn nukahtaa ja nukkuu muutaman tunnin..Eli kannattaa omaan sänkyyn opettaa.
 
Meillä samanikäinen tyttö ja ihan sama meininki. 3kk lähtien nukkunut tosi hyvin,mutta nyt parin viikon aja heräilly n.5-10 kertaa yössä. Aina istuu tai seisoo ja itkee kun ei ymmärrä käydä takas pitkälleen. Toivottavasti tää vaihe ei kestä kauaa... :(
 


[/quote]

ota viereen nukkumaan!!

[/quote]

en suosittele viereen ottamista koska siitä voi tulla lapselle tapa josta on todella vaikeaa päästä yli....
mutta koita jaksaa :hug:
[/quote]

Meillä nukkui vieressä, hyvin nopeasti vierottui omaan sänkyyn. Nyt ei suostu edes vieressä vähää aikaa köllöttelemään ennen nukkumaan laittoa, näyttää vain että omaan sänkyyn äiti :)
 
Sama vika meidän neidolla. Ikää 9 kk ja ikänsä hyvin nukkunut tyttö pisti illat ja yöt hösseliksi. Ne uudet asiat vaivaa tai jotain, oppi kuitenkin reilu kuukausi sitten seisomaan ja vähän sen jälkeen alko sirkus.

Meillä auttoi (?!) oma huone (mamma ei kuule joka ähinää ja herätä nukkuähinäistä tyttöä kääntelemällä ja peittelemällä tai ottamalla viereen - olin todella tolkku pois, unissani räpläsin tyttöä, kun näin uta että se oli hereillä...) Omaan huoneeseen siirtäminen tuntui KAMALALTA!!!! Mutta auttoi. Kokeilin kainaloakin, mutta siinä ei nukkunu kumpikaan, eikä iskä.

Toinen hyvä on ollu syliin rauhottaminen 10 minuuttia ja sitten omaan sänkyyn siirtäminen. Kiinni pitää vieläkin pitää, mutta siihen ei mene enää kolmea tuntia vaan max 20 min.

Kolmas hyvä on se kun aika kuluu. Se on ehkä paras. Tämä on vaan vaihe.

Unipussi on hyvä juttu myös. En tiedä auttaako se kun se on aina ollu käytössä...

Tsemppiä!!

 
bluelady harmaana
MIELETTÖMÄN ISOT KIITOKSET KAIKILLE NEUVOISTA :heart:
Kyllä taas jaksaa kun saa tukea kohtalotovereilta... te ootte aarteita!

Makuupussi meil ei toiminut ja viereen jos otan, niin sit ei nuku kukaan... Olen yrittänyt olla huomioimatta joka kähinää ja nyt viime yö meni jo hiukan paremmin :)
Eiköhän se sit tästä... Ja vielä Kiitos :flower:
 
Ao-NiiSkU
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 11:44 bluelady harmaana kirjoitti:
Meijän 10kk poika on nyt jo viimeiset 2-3 viikkoa valvottanut öisin. Menee ihan kiltisti nukkumaan 21-22, mut sit puolen yön jälkeen alkaa olemaan niin levoton. Pyörii sändyssä ja elämöi, välillä istuu ja välillä seisoo... Saan monta kertaa yössä laittaa takaisin makuulleen ja yrittää tutin kanssa uudelleen uneen... joskus harvoin tarvitsee hörpyn vettä ennen kuin rauhoittuu. Huoh... olen ihan puhki... onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kuuluuko van tähän ikään, kun oppii niin paljon joka päivä?
Ihan kun olisin itse kirjottanut edellisen. Meidän neiti on täysin samanlainen, 2kk sitten ollaan jo pyydetty unikoululaput neuvolasta ja jopa lähete sairaalan unikouluun, tosin sitä ei ole vielä tullut. Ollaan kokeiltu kaikkea mahdollista, mutta neiti ei vain nuku omassa sängyssään koko yötä!
Välillä tulee väkisinkin mieleen, että neiti saa peppuunsa menoleiman timbuktuun....
päikkärit täällä otetaan kiltisti vaunuissa ja ruoka maistuu. Päivä on muutenkin ihan tarkkaan rytmitetty ruuan yms ulkoilun merkeissä.

Ao-NiiSkU
 
Meillä poika 11kk, ja sama homma. Valvoi ekat 2kk putkeen. Nukkui max. 2h/yö.
Välillä oli parempi kausi, ja selvittiin yhdellä-kahdella hyppäyksellä. Nyt touhuilee itsekseen ja kun on aikansa touhuillut alkaa huuto. Poika suuttuu kun yritän laittaa tuttia suuhun tai tarjoan pulloa. Haluaisi pois sängystä ja leikkimään. Ja varmaan arvaattekin mitä tapahtuu jos erehdyn nostamaan pois sängystään.
Tuntuu että tuon alun valvomisen jälkeen omat pasmat menee heti sekaisin jos ei saa nukkua kunnolla. Kun menen liian väsyneeksi alan kärsiä nukahtamisvaikeuksista. Ilmeisesti ylikierroksilla.
\|O

Mutta toivottavasti helpottuu taas kohta... Prempia unia odotellessa. :wave:
 
Miapina
Meillä poika on kohta puoliin 2v ja viime viikolla nukkunu elämänsä ensimmäisen kerran 9h putkeen..sitä ennen pisin pätkä 6h muutaman kerran...yleensä 2-3 tunnin pätkiä... =) Ja nyt tuntuu tämä muutos olevan pysyvämpää....TOIVOTTAVASTI!

Että voimia vaan kaikille...toivossa on hyvä elää ja uskossa kuolla :D !

Tiiän, mitä on olla väsynyt yövalvomiseen, joten voimia teille kaikille! :hug: Kyllä ne yöunet sieltä tulee...viimeistään kouluiässä kuulemma... =)
 
Miapina
Meillä ainaki menny aina silleen, että mitä paremmat päiväunet sitä rauhallisemmat yöunet... :LOL: rauhallisetpa joo...ei ehkä kannata kuunnella meikäläistä... =)

eiku tosipuheella näin olen kuullut monilta, että se menee...tietty liika on liikaa...mutta siis...joo...taitaa uni alkaa painaa :LOL:
 

Yhteistyössä