Olen laihduttanut 30kg. Haluatko kysyä jotain? :)

  • Viestiketjun aloittaja Laihia
  • Ensimmäinen viesti
maumou
Vau! Upeeta, onneksi olkoon. Itsellä olisi tarkoitus nipistää sama -30kg. Pituutta 162cm ja painoa tällä hetkellä 88kg, tavoite olisi 55-58kg.

Olen nyt ollut itse kolme päivää dieetillä (Fitfarmin superdieetti) ja ei ole yhtään vaikeaa edes ollut. Motivaatio on aivan HUIKEA. En ole ns. jojolaihduttaja, tämä on ensimmäinen kerta kun oikeesti laihdutan. Tavoite olisi kesään mennessä saada -20kg rykäistyä pois. Kuntosalia, juoksumattoa, lenkkejä ja tiukka vähähiilarinen ruokavalio. Ei ole mikään nälkäkuuri kuitenkaan.

Miten sinä laihdutit? Jäikö ylimääräistä nahkaa? Oletko nyt ihan timmi vai pelkästään hoikka? Mitään kultaisia neuvoja? Kauanko kesti?
 
AP.
Kiitos :)

Mä aloitin joskus huhtikuussa 2012 muistaakseni. Mä olen laihduttanut vähän koko elämäni. Keski kauan, että tajusin tavallaan sen, mikä toimii mulla. Mä en tiedä sitten laihdunko vaan huonosti, mutta terveellisellä ruualla säännöllisesti ja kohtuuannoksina + tunnin reipas kävely = EI LAIHDU. Mulle se vaati ainakin kyllä todella roimaa muutosta ruokavalioon. Pitkän aikaa menin näin: Aamupalaksi söin mitä haluasin. Yleensä leipää ja activiaa ja hedelmä.
Lounaaksi: Vihersalaattia, pakastemarjoja ja lounaaksi sitten kohtuullinen annos lämmintä ruokaa kotona + salaattia.
Jos tein kovan urheilusuorituksen illalla, niin mä join yleensä maitoa palautusjuomana. Yleensä tuo ruokamäärä riitti mulle, mutta jos tuli kova nälkä, niin hyvällä omalla tunnolla söin banaania ja rahkaa tms.

Mä olen suklaahiiri. Se mun piti tiedostaa heti aluksi, että en voi olla ilman suklaata. Mä siis söin lähes joka päivä vähän herkkuja. Yleensä lounasaikaa upposi esim. pari pätkispatukkaa. Niissä ei nyt niin paljon kaloreita ole.

Mun aikaisemmat laihdutusyritykset ovat kaatuneet siihen, että olen kieltänyt itseltäni herkut ja sitten mä olen sortunut. Nyt en edes aikonut kieltää herkkuja, vaan päätin, että herkkuja syön, kun mieli tekee, kunhan hommassa pysyy joku roti.
Silloin tällöin kävin myös ravintolassa syömässä tai ostin ison jätskituutin jne.. MIKÄÄN EI OLE KIELLETTYÄ, mutta rajat pitää osata vetää ja pizza ei kuulu joka päiväiseen ruokavalioon.

Toiset kritisoi mun laihdutustapaa, mutta mä tiedän itse, että se oli mulle paras. Nyt mun ei enää tee edes mieli mässäillä. Joulusuklaita olen vetänyt tasaiseen tahtiin.. 3-5 konvehtia päivässä ja paino on nyt joulun aikana silti -1kg.
 
AP.
Ainiin.. liikunta: Aluksi käveiln sauvojen kanssa 4-5 päivänä viikossa tunnin ja kesällä tein himopitkiä pyörälenkkejä.
Kun paino alkoi olla siinä 90kg hujakoilla, rupesin juoksemaan ja juoksin tunnin lenkkejä. Uimassa kävin välillä usein ja välillä oli kuukaudenkin tauko.
Kotona mulla on stepperi, jota käytän ainakin 10min päivässä.
 
AP.
Ei jäänyt löysää nahkaa. En silti niiiiiiiiin himoläski ollut. Vaikka siis lihava tottakai. Maha ei ole niin timmi, mutta se on sellainen pieni synntyspussi, joka olisi muutenkin.

Siinä noin 90kg paikkeilla homma muuttui helpommaksi, koska siinä painossa ei ollut paino enää esteenä. Jaksoin juosta vaikka kuinka paljon, aloin olla suht. ketterä ja mihinkään ei sattunut enää.
 
AP.
[QUOTE="vieras";27843116]Onneksi olkoon ja terveisiä oman kylän tytölle :D[/QUOTE]

Jos tarkoitat alkuperäistä nimimerkkiä, niin siihen tuli vahingossa Laihia. Tarkoitus oli lukea Laihis :).
Mikäli osaan sijoittaa Laihian oikein (Vaasan ja Sjoen väliin) niin täältä on sinne 300km ja rapiat.
 
AP.
Jos mulle joku olisi tullut sanomaan aikaisemmin, ettei herkuttelua tarvitse lopettaa, niin olisin laihtunut ajat sitten. Mä tungen kaikki herkkupäivät hanuriin. Kuka nyt oikeasti haluaa herkutella kerran viikossa ja sekin herkku on joku pieni patukka? Toisilla toimii kenties, mulla ei.
Tottakai laihduttamisessa on kyse elämäntapamuutoksesta ja terveellisen elämän aloittamisesta.
Heti kun mä päätin, että sallin itsellenii 200kcal edestä suklaata joka päivä, niin aloin laihtua. Nyt en edes syö suklaata joka päivä ja ei tee enää edes mieli niin paljon.

Joskus voi pitää taukoa laihduttamiesta. Kukaan ei liho päivässä mihinkään. Kun oikein nyppii, niin mene raxiin ja vedä pizzaa ja jätskiä, mutta palaa seuraavana päivänä ruotuun.

Me oltiin esim. kesällä viikonloppu kylpylässä, jossa mässäsin ties mitä päivittäin. Kotiin palattuani pidin pari "paastopäivää" (eli paljon nesteitä, pensasmarjoja, vihreitä kasviksia ja vähän rahkaa) ja kappas... en ollutkaan lihonut kylpylässä, vaan paino olikin mennyt 200g alaspäin.
 
AP.
Kiitos onnitteluista :)

Mä olen aina ollut hame- ja mekkoihminen. Yli 100kiloisille ei juurikaan hameita ja mekkoja (SAATI SUKKAHOUSUJA!) tehty edes, tai malli oli ihan hirveä.
Nyt on kivaa, kun saa käyttää hameita ja mekkoja :).
 
Onnea! Mä olen tuon urakan tehnyt joskus, mut olen lihonut takaisin (iso kiitos siitä kilpirauhaselleni). Oon hiljaksiin pudottanu noin 10kg, mut haluisin vielä noin 20-25kg pois ja tuntuu ettei motivaatiota löydy mistään...varsinkin ku paino menny taas pari kiloa ylös :/
 

Yhteistyössä