Olen miettiny, jos lopettaisin alkoholin käytön kokonaan

  • Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti
"minävain"
Nykyään juon muutaman kerran vuodessa ½-1 pullon olutta, yleensä ruoalla tai mökillä saunan jälkeen. Miettiny että onko tuossakaan enää ns. järkeä..

Oisko teillä vinkkejä hyviin alkoholittomiin raikkaisiin juomiin, mitä nauttia saunan päälle tai muuten vain hellepäivänä?
 
absolutisti
Vichy on hyvää! Sitä kun on niin monenmakuista. Itse oon nyt ihastunut mehuvichyihin. On raikkaan makuisia. :) Onhan sitä alkoholitonta oluttakin, jos oluen maku miellyttää. ;)
 
Itse juon vettä ja appelsiinimehua. Joskus kun ostan sipsejä tai on pizzapäivä niin ostan alkoholitonta siideriä. En tykkää alkoholin mausta. Saunan päälle juon kahvit ja muutenkin juon kahvia joka välissä :D
 
"alkup"
Vichyä meillä juodaan paljon päivittäin. Jotain uutta haluaisin kokeilla. Nuo alkoholittomat siiderit täytyykin kokeilla. Nikolaita tullu juotua myös, ei ehkä parhaimmistoa..
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";24030295]Juodaan ihan perinteistä maustamatonta vichyä ja lähinnä minä yksin. Lapset silloin tällöin, helteillä enemmälti.[/QUOTE]

Makua tai ei, niin eikös se ole se happo, mikä hampaille haitaksi. (Mehuvichyissä lisäksi sokeria)
Ei sillä, itse vedän lähes tulkoon päivittäin...:D
 
miunmau
[QUOTE="vieras";24030323]Makua tai ei, niin eikös se ole se happo, mikä hampaille haitaksi. (Mehuvichyissä lisäksi sokeria)
Ei sillä, itse vedän lähes tulkoon päivittäin...:D[/QUOTE]

Oliskos täällä nyt hammaslääkäriä paikalla, joka osaisi kertoa oikeilla termeillä, mikä niissä makuvichyissä oli niin haitallista hampaille.

Ja ne on vaan ne maustetut, tavan vichystä ei ole mitään haittaa.
 
"eee"
Jos kerran vuodessa juot yhden oluen, niin mun mielestä olet käytännössä alkoholin käytön jo lopettanut. Miksi et voisi juoda vuodessa yhtä olutta? Mitä haittaa siitä on?
 

Yhteistyössä