Olen niin väsyny ja huolissani..

  • Viestiketjun aloittaja mitä teen!!!!
  • Ensimmäinen viesti
mitä teen!!!!
Meidän tyttö 1v3kk,ei syö vaikka mitä tehdään. On alipainoinen,menee -20käyrällä,enkä saa vaan lasta syömään, allergiat on testattu, maitoallergia löyty.
Teen mitä tahansa ruokaa niin ei käy, syötän miten tahansa niin ei.

Alkaa vaan päydässä nakkelemaan ruuat lattialle ja kun nostan pois kauhea huuto. Muutenki päivät roikkuu minun lahkeessa ja kitisee sekä huutaa,en voi tehdä mitään muuta kuin olla viihdekeskuksena hänelle, olen niin väsyny kun vielä yöt valvottaa.

En tiedä mitä tehdä,miten saan lapsen syömään???
Tuossa reilu pari viikkoa sitten söi kuin unelma ja sit korvatulehdus tuli ja taas loppui syöminen, on sairastellu aika paljon korvatulehduksia,putket tulee seuraavan tulehduksen jälkeen.

Minulla on tosi paska-äiti olo kun en saa lastani syömään..

Auttakaa minua!! Kertokaa vinkkejä,neucolasta ei ole ollu mitään muuta apua kuin lietsoneet pelkoa kun terkka kauhistelee käyriä:(((
 
t
Älä sano itseäs paskaksi äidiksi. Meillä tyttö 11 kk syö tosi huonosti. Ja on aina syönyt. Maitoa joisi vaan koko ajan. Minä syötän sen mitä syö. Välillä taas on päiviä jotka menee tosi hyvin aamupuurosta lähtien. Todella harvoin kylläkin!
Onko teillä kaikki hampaat jo tullut? Meillä ei syö senkään takia kun hampaita tulee...
 
kuulostaa tutulta
Oletko yrittänyt syöttää esim. satukirjaa lukiessa? Tai samalla kun ihmettelette jotain lelua? Tästä on sitten myöhemmin poisoppiminen mutta jos haluat saada syömään, tämä auttoi meillä samanlaisen tapauksen kanssa.
 
"Hmm"
Jos se on vaan joku kausi että kieltäytyy syömästä. Ootko kokeillu jotakin, mistä tykkäis oikein erityisesti? Kannattaa jo tossa vaiheessa kokeilla, jos kerta on alipainonen. Kai kuitenkin juo? Älä nyt ittees syyllistä kuitenkaan, oot paras äiti omalle lapselles. Ja oothan jo kaikkes tehnykki ja yrittäny. Mut voi olla niinkin, et jos on ollu paljon kipeenä niin, ei vaan oo viä tarpeeks toipunu että ruoka maistuis samaan malliin.

Tsemppiä teille ja koittakaa jaksaa. Toivottavasti lapsukainen alkais syödä ja saada painoa.
 
a.p
Älä sano itseäs paskaksi äidiksi. Meillä tyttö 11 kk syö tosi huonosti. Ja on aina syönyt. Maitoa joisi vaan koko ajan. Minä syötän sen mitä syö. Välillä taas on päiviä jotka menee tosi hyvin aamupuurosta lähtien. Todella harvoin kylläkin!
Onko teillä kaikki hampaat jo tullut? Meillä ei syö senkään takia kun hampaita tulee...

Ei ole vielä tullut, myöhään tuli ensimmäinenki kun yli 11kk:n iässä.
 
voi harmitus
meillä oli eka lapsi ja on vieläkin aika huono syömään, tai no nyt melkein 4 vuotiaana on eka kerran alkanut sanoa että haluaa ruokaa. kakkonen syö enemmän kuin minä. Tiedän miten kamalaa se on. Oletko koittanut vaikka sormiruikana pastaa tai nuudeleita tai raviolia tms? Älä hätäile, ei lapsi itseään näännytä nälkään, mutta ei ole helppoa kun sinulla on huoli. Mitä jos jäädytät jugurttia pieniksi jäätelöiksi? Hampaat voi tosiaan olla yksi syy. Ei ole väliä mitä lapsi syö, älä ota paineita siitä jos et saa 'lautasmallia' kurkusta alas, kunhan saa ravintoa syötyä/juotua. entäs runsaasti voideltua vaaleaa leipää tai pitkopullaa jossa voita päällä?
onko teillä lähellä jotakin asukaspuistoa tai kerhoa, jossa on muita lapsia? meillä tuo esikoinen söi aika hyvin kun oli syömässä muiden lasten kanssa, kun tuijotteli niitä niin ruokaa uppos huomaamatta.
 
a.p
Oletko yrittänyt syöttää esim. satukirjaa lukiessa? Tai samalla kun ihmettelette jotain lelua? Tästä on sitten myöhemmin poisoppiminen mutta jos haluat saada syömään, tämä auttoi meillä samanlaisen tapauksen kanssa.
Näillä keinoilla sain hetken syömään, nyt tietää jo että yritetään"huijata"kirjan yms.muun avulla..
Yrittäny jopa ruokapäydän ulkopuolellaki syöttää,jos ois sillain helpottanu mutta ei sekään auttanu kuin hetken..
 
a.p
[QUOTE="Hmm";22116407]Jos se on vaan joku kausi että kieltäytyy syömästä. Ootko kokeillu jotakin, mistä tykkäis oikein erityisesti? Kannattaa jo tossa vaiheessa kokeilla, jos kerta on alipainonen. Kai kuitenkin juo? Älä nyt ittees syyllistä kuitenkaan, oot paras äiti omalle lapselles. Ja oothan jo kaikkes tehnykki ja yrittäny. Mut voi olla niinkin, et jos on ollu paljon kipeenä niin, ei vaan oo viä tarpeeks toipunu että ruoka maistuis samaan malliin.

Tsemppiä teille ja koittakaa jaksaa. Toivottavasti lapsukainen alkais syödä ja saada painoa.[/QUOTE]

Banaania olen vähä saanu menemään ja leivästä tykkää, sitä siis annan. Raejuustoa rakasti mutta enää ei sitä saa allergian vuoksi antaa:(
Minä niin toivon ja rukoilen että se päivä koitais että syö.
 
a.p
meillä oli eka lapsi ja on vieläkin aika huono syömään, tai no nyt melkein 4 vuotiaana on eka kerran alkanut sanoa että haluaa ruokaa. kakkonen syö enemmän kuin minä. Tiedän miten kamalaa se on. Oletko koittanut vaikka sormiruikana pastaa tai nuudeleita tai raviolia tms? Älä hätäile, ei lapsi itseään näännytä nälkään, mutta ei ole helppoa kun sinulla on huoli. Mitä jos jäädytät jugurttia pieniksi jäätelöiksi? Hampaat voi tosiaan olla yksi syy. Ei ole väliä mitä lapsi syö, älä ota paineita siitä jos et saa 'lautasmallia' kurkusta alas, kunhan saa ravintoa syötyä/juotua. entäs runsaasti voideltua vaaleaa leipää tai pitkopullaa jossa voita päällä?
onko teillä lähellä jotakin asukaspuistoa tai kerhoa, jossa on muita lapsia? meillä tuo esikoinen söi aika hyvin kun oli syömässä muiden lasten kanssa, kun tuijotteli niitä niin ruokaa uppos huomaamatta.
Taidan tuota pullaa yrittää, päiväkodissa on parina päivänä viikossa muutaman tunnin, ja siel kuulema syö välillä jopa hyvin. Luojan kiitos että edes siellä!
Tosiaan oli hyvän syömisen kausi tuossa kun oli enempi päiväkodissa, mutta sitten sain alkaa tekemään illalla töitä ja kun hoito väheni entisestään ja uusi korvatulehdus tuli,syöminen loppui lähes kokonaan.
 
voi harmitus
laitoin jo tuon aiemman pulla-voi viestin. Olet varmaan asiasta neuvolassa jutellut? Meillä tosiaan isomman kanssa on ollut syöminen ihan hireää, ulkona vaunuissa söi vähän paremmin joskus. en mitään virallista sormiruokailua harrastanut mutta esim. pastaa söi hyvin noin ja jonkin aikaa tein itse raviolia jossa sisällä vihanneksia. Anna vähäsuolaista juustoa jos pystyy. Juoko lapsi maitoa? Meillä on molemmilla lapsilla painot olleet neuvolassa samat vaikka toinen tosiaan syö kuin hevonen ja toinen ei syönyt mitään. Kysy lääkäriltä voitko antaa jotain vitamiini/kalsium lisää (imeskeltäviä). Jos niistä yleiskunto kohenee niin ehkä sitten ruokakin maistuu?
oletko miettinyt onko tarha ja sitten sen loppuminen ehkä vaikuttanut lapseen myös?
 
a.p
laitoin jo tuon aiemman pulla-voi viestin. Olet varmaan asiasta neuvolassa jutellut? Meillä tosiaan isomman kanssa on ollut syöminen ihan hireää, ulkona vaunuissa söi vähän paremmin joskus. en mitään virallista sormiruokailua harrastanut mutta esim. pastaa söi hyvin noin ja jonkin aikaa tein itse raviolia jossa sisällä vihanneksia. Anna vähäsuolaista juustoa jos pystyy. Juoko lapsi maitoa? Meillä on molemmilla lapsilla painot olleet neuvolassa samat vaikka toinen tosiaan syö kuin hevonen ja toinen ei syönyt mitään. Kysy lääkäriltä voitko antaa jotain vitamiini/kalsium lisää (imeskeltäviä). Jos niistä yleiskunto kohenee niin ehkä sitten ruokakin maistuu?
oletko miettinyt onko tarha ja sitten sen loppuminen ehkä vaikuttanut lapseen myös?
Sormiruokaa syö hetken mutta sitte alkaa nakkelemaan lattialle ja yrittää kiivetä pöydälle. Ei juo kuin kauramaitoa ja apteekin soijamaitoa sekoittelen ruokiin jos sitäki sais vähän menemään. Saa kalsium lisää maitoallergian vuoksi, ja tieten d-tippoja.

Olen puhunu lääkärin kanssa,ja sanoi että paino ei ole kriittinen mutta pitää seurata, pituutta tulee kuiten. On aina ollut huono syömään,hoidon myötä vähä helpotti mutta kun vähensimme päiviä, ja korvatulehdukset alkoi niin taas loppui ruokahalu:(
 
Tsemppiä ap:lle kovasti! Et ole paska äiti vaikka lapsi ei syö:hug: Meillä on vajaa 3v joka ei ole koskaan syöny kunnolla muuta kun maitoa. Tiedän miltä tuntuu kun lapsi vaan kieltäytyy ruuasta. Meillä on pahimmillaan menny viikkoja niin että lapsi on syöny puolikkaan palan näkkäriä päivässä. Lasta ei voi (eikä kannatakkaan) pakottaa syömän, eivätkä kaikki lapset syö nälkäänsä. Meillä oli lähellä että ei jouduttu viemään sairaalaan tiputukseen kun noudatimme neuvolan ohjetta "ei saa antaa maitoa, niin sitten se syö".

Me lopulta siirryttiin syömään pois ruokapöydästä kun jo pelkkä syöttötuoli sai aikaan hysteerisen huudon. Laitettiin ruokaa mikä saattaisi maistua sohvapöydälle tarjolle ja lasten video pyörimään. Siitä rupesi pikkuhiljaa itse napsimaan jotain suuhunsa. Tällä konstilla päästiin pahimmasta yli. Edelleen mitään ei saa syöttää vaan ruuan pitää olla sellaista mitä voi itse sormin tai haarukalla syödä. Lusikka ei kiinnosta.

Kipeänä ollessa ei syö käytännössä mitään ja sen jälkeen menee hetki ennen kun päästään takisin normaali rytmiin, mutta aina se on päivästä kiinni mikä sattuu kelpaamaan. Huijata ei voi yhtään, siihen loppuu syöminen kokonaan muutamaksi päiväksi.

Ravintoterapeutilta saatiin ohjeeksi, että tärkeää olisi että söisi joka päivä jotain (vaikka se olisi viikko tolkulla samaa ruokaa) jotta syömisestä tulisi tapa. Toinen oli että ruuat kannattaa pitää tosi selkeinä, niin että lapsi näkee mitä lautasella on ja että ei sekota ruokia keskenään, vaan maut on selkeitä ja yksitellen.

Helppoa tämä ei ole mutta päivä kerrallaan luovitaan että saatais lapsi syömään edes jotain :/
 
v
Meillä poika 1v.2kk ja syö todella huonosti. Kasvaa kyllä hyvin keskikäyrällä, että kai jotain meneekin, mutta tiedän kuinka rasittavaa on, kun ei menisi mikään millään. Hirveät sessiot nuo syöttöhetket ja oikea sirkus on aina pystyssä, isoveli pelleilee jne. mutta kun ei. Ja sihtikurkkukin vielä, eli kaikki pitäisi olla hienoa sosetta, muuten alkaa yökkiminen ja kakominen. Huoh!

Tsemppiä sinne teille ja jaksamista! :)
 
a.p
Tsemppiä ap:lle kovasti! Et ole paska äiti vaikka lapsi ei syö:hug: Meillä on vajaa 3v joka ei ole koskaan syöny kunnolla muuta kun maitoa. Tiedän miltä tuntuu kun lapsi vaan kieltäytyy ruuasta. Meillä on pahimmillaan menny viikkoja niin että lapsi on syöny puolikkaan palan näkkäriä päivässä. Lasta ei voi (eikä kannatakkaan) pakottaa syömän, eivätkä kaikki lapset syö nälkäänsä. Meillä oli lähellä että ei jouduttu viemään sairaalaan tiputukseen kun noudatimme neuvolan ohjetta "ei saa antaa maitoa, niin sitten se syö".

Me lopulta siirryttiin syömään pois ruokapöydästä kun jo pelkkä syöttötuoli sai aikaan hysteerisen huudon. Laitettiin ruokaa mikä saattaisi maistua sohvapöydälle tarjolle ja lasten video pyörimään. Siitä rupesi pikkuhiljaa itse napsimaan jotain suuhunsa. Tällä konstilla päästiin pahimmasta yli. Edelleen mitään ei saa syöttää vaan ruuan pitää olla sellaista mitä voi itse sormin tai haarukalla syödä. Lusikka ei kiinnosta.

Kipeänä ollessa ei syö käytännössä mitään ja sen jälkeen menee hetki ennen kun päästään takisin normaali rytmiin, mutta aina se on päivästä kiinni mikä sattuu kelpaamaan. Huijata ei voi yhtään, siihen loppuu syöminen kokonaan muutamaksi päiväksi.

Ravintoterapeutilta saatiin ohjeeksi, että tärkeää olisi että söisi joka päivä jotain (vaikka se olisi viikko tolkulla samaa ruokaa) jotta syömisestä tulisi tapa. Toinen oli että ruuat kannattaa pitää tosi selkeinä, niin että lapsi näkee mitä lautasella on ja että ei sekota ruokia keskenään, vaan maut on selkeitä ja yksitellen.

Helppoa tämä ei ole mutta päivä kerrallaan luovitaan että saatais lapsi syömään edes jotain :/
Kiitos!! Tuota pelkään että tiputukseen joudun vielä viemään, olen tosiaan lähteny sille linjalle että kunhan nyt syö jotaki ja jossaki.
Makarooni meni jonku aikaa tosi hyvin alas ja sitä syötän aina kun suostuu,banaani on suosikki ja sitä syö onneksi. Juo onneksi ihan hyvin ja meki saatiin se neuvo että ruuan jälkeen vaan juomista,mutta se osoittautui huonoksi neuvoksi kun lapsi meinas lopettaa juomisenki.
Päivä kerrallaan mennään, välillä olen itkun partaalla ja tosi huolissani.
 
Musta kuulostaa siltä että teillä on tullut kotona syömisestä jo valtava peikko jos kerran pk:ssa syö paremmin ja välillä jopa hyvin. Oletko koittanut muuttaa ympäristöä, laittanut vaikka evästä ja lähteneet vähän retkeilemään? Koita olla kiinnittämättä jatkuvasti huomiota siihen syömiseen, vaikka se vaikeaa onkin. Anna lapsen syödä omaa tahtia sen minkä syö, koita tarjota energiapitoisia ruokia jotain monivitamiinia kylkeen. Tai tykkäisikö juoda jotain pirtelön tapaista tms mistä saisi energiaa? Ellei lääkäri ole kovin huolissaan niin koita sinäkin olla olematta ihan hysteerinen. :hug:
 
ei omaa kokemusta
auttaisko jos lapsi saisi itse valita mitä haluaa syödä/maistaa?! kaupasta itse valita syötävää jne?? jotenkin olla mukana tekemässä sitä ruokaa, vaikka onkin vielä pieni.. saisiko "huijaamalla" juuri jotain pirtelöitä juomaan? ruoka ihan soseex?? tai pieninä paloina eteen lautaselle kaikki erikseen?

jotenkin vaikea kuvitella lasta joka ei suostu syömään :/ kun meillä taas ongelmana että söisivät kokoajan jotain jne..
 
Kiitos!! Tuota pelkään että tiputukseen joudun vielä viemään, olen tosiaan lähteny sille linjalle että kunhan nyt syö jotaki ja jossaki.
Makarooni meni jonku aikaa tosi hyvin alas ja sitä syötän aina kun suostuu,banaani on suosikki ja sitä syö onneksi. Juo onneksi ihan hyvin ja meki saatiin se neuvo että ruuan jälkeen vaan juomista,mutta se osoittautui huonoksi neuvoksi kun lapsi meinas lopettaa juomisenki.
Päivä kerrallaan mennään, välillä olen itkun partaalla ja tosi huolissani.
Mä olen päässy yli tuosta tilanteesta että olisin itse hysteerinen. Olen todennu että maidolla tuo elänyt jo melkein kolme vuotta, joten eiköhän jatkossakin ja useimmat aikuiset käyttää muutakin ravintoa kun maitoa :D Mulle on nykyisin ihan sama mitä syö (kunhan on ihmisravinnoksi tarkoitettua) ja missä. Meillä tosin on niin että kotona syö parhaiten, muualla ei juuri mitään. Meillä ei kelpaa juuri mitkään herkutkaan. Yksiä suklaakeksejä suostuu syömään joskus ja niitä ollaan pidetty "hätävara ruokana" eli niitä saa esim. kipeenä ollessa jos ei muuta suostu syömään.

Eräs tuttu joka on lasten psykiatri ehdotti sellaistakin että ruokapöydässä kun muut syö lapselle ei laitetakaan ruokaa nenän alle vaan vain tyhjä lautanen. Eli lapsen pitää pyytää ruokaa ja se että muilla on jotain syötävää, mutta lapsella ei, voisi tehdä syömisestä kiinnostavampaa.

Me ei kans olla saatu neuvolasta mitään apua tähän, muuta kun jatkuva jankutus että ei saa antaa maitoa. Mä annan neuvolan ohjeiden olla ja toimin oman maalaisjärjen mukaan sillä ratvitsemusterapeutin ohjeetkin lytättiin neuvolassa. Mielummin annan lapselle maitoa kun vien tiputukseen. Meillä toimii sekin että jos lapsi on kovin nälkäinen, niin annan ensin vähän maitoa ja sitten ruokaa. Silleen syö paremmin kun että nälkäisenä pitäisi ruveta ruokaa syömään:whistle:

Meillä tämä on alkanu tosiaan jo alle 6kk ikäsenä eikä soseitakaan ole koskaan syöny kunnolla. Epäilys on että saattaa jotenkin liittyä nielemiseen, että se on epämiellyttävää kun synnärillä oli nenä-maha letku ja alle 2v on leikattu kitarisat :/
 
kokemusta on
miten tytön vatsa toimii?

meillä on kanssa tyttö joka syö todella huonosti, kasvaa miinuksella, on aina syönyt huonosti ja vatsa sillä toimii todella huonosti. Ummetusta on melkein koko ajan ja senkin takia hän ei halua syödä.
Päiväkodissa syö kuulemma aika hyvin, ainakin lounasta, ja luulen että se johtuu siitä että kun muutkin lapset syö...
Meidän tyttö täyttää tammikuussa 3 ja nyt on vähän helpompaa koska hän osaa itse pyytää sitä ruokaa mitä haluaa, ja sitten suostuu syömään edes vähän. Tällä hetkellä rusinoita menee paljon. Ja tietysti maitoa (mä olen kanssa antanut maitoa vaikka neuvolassa on sanottu että ei kannata täyttää vatsaa maidolla). Ja meillä syödään yleensä lattialla, ruokapöydässä ei suostu syödä.
Yritä jutella ja kysellä mitä tyttö haluisi syödä, ota esim. mukaan kauppaan ja anna tytön itse valita mitä haluaa maistaa/syödä.
 
a.p
miten tytön vatsa toimii?

meillä on kanssa tyttö joka syö todella huonosti, kasvaa miinuksella, on aina syönyt huonosti ja vatsa sillä toimii todella huonosti. Ummetusta on melkein koko ajan ja senkin takia hän ei halua syödä.
Päiväkodissa syö kuulemma aika hyvin, ainakin lounasta, ja luulen että se johtuu siitä että kun muutkin lapset syö...
Meidän tyttö täyttää tammikuussa 3 ja nyt on vähän helpompaa koska hän osaa itse pyytää sitä ruokaa mitä haluaa, ja sitten suostuu syömään edes vähän. Tällä hetkellä rusinoita menee paljon. Ja tietysti maitoa (mä olen kanssa antanut maitoa vaikka neuvolassa on sanottu että ei kannata täyttää vatsaa maidolla). Ja meillä syödään yleensä lattialla, ruokapöydässä ei suostu syödä.
Yritä jutella ja kysellä mitä tyttö haluisi syödä, ota esim. mukaan kauppaan ja anna tytön itse valita mitä haluaa maistaa/syödä.
Ummetusta oli ihan vauvana, nyt vatsa toimii monesti päivässä,eli nähtävästi syö jotaki kun kakkaa.
Pitää yrittää että kaupassa ostais sellaista mikä kiinostaa.
Vaikka moni pyörittelis päätään niin annan nyt vaan ihan mitä syö. Kunhan nyt ei käyrä menis enää alemmas.
 
"somebody"
Mä ottasin yhteyttä nevolaan ja kysyisin miten pääsee ravitsemusneuvojan jutteille.
Mulla on kokemusta siitä, kun lapsi lakkaa syömästä ja sille joudutaan laittamaan nenämahaletku ja meielummin siis puuttusin asiaan aikasemmin ettei noi pitkälle tarvitse mennä.

Ravitsemusneuvoja osaa neuvoa mistä ruuasta sais energiaa yms. ja tarvittaessa lääkäri sitten kirjoittaa reseptin energialisiin.
 
Pullaa???
meillä oli eka lapsi ja on vieläkin aika huono syömään, tai no nyt melkein 4 vuotiaana on eka kerran alkanut sanoa että haluaa ruokaa. kakkonen syö enemmän kuin minä. Tiedän miten kamalaa se on. Oletko koittanut vaikka sormiruikana pastaa tai nuudeleita tai raviolia tms? Älä hätäile, ei lapsi itseään näännytä nälkään, mutta ei ole helppoa kun sinulla on huoli. Mitä jos jäädytät jugurttia pieniksi jäätelöiksi? Hampaat voi tosiaan olla yksi syy. Ei ole väliä mitä lapsi syö, älä ota paineita siitä jos et saa 'lautasmallia' kurkusta alas, kunhan saa ravintoa syötyä/juotua. entäs runsaasti voideltua vaaleaa leipää tai pitkopullaa jossa voita päällä?
onko teillä lähellä jotakin asukaspuistoa tai kerhoa, jossa on muita lapsia? meillä tuo esikoinen söi aika hyvin kun oli syömässä muiden lasten kanssa, kun tuijotteli niitä niin ruokaa uppos huomaamatta.
No en lähtis kyllä peesaamaan tota että ei ole väliä mitä syö! Ei se lapsi pelkällä pastalla kehity! Mä soittaisin neuvolaan ja pyytäisin lähetteen ravitsemusterapeutille! Ei se välttämättä saa lasta syömään mutta osaisi neuvoa tarvitseeko lapsi lisäravinteita. Vitamiinit, aminohapot jne. on TODELLA tärkeitä jotta ihminen kehittyisi. Soita jo tänään!!!
 
a.p
No en lähtis kyllä peesaamaan tota että ei ole väliä mitä syö! Ei se lapsi pelkällä pastalla kehity! Mä soittaisin neuvolaan ja pyytäisin lähetteen ravitsemusterapeutille! Ei se välttämättä saa lasta syömään mutta osaisi neuvoa tarvitseeko lapsi lisäravinteita. Vitamiinit, aminohapot jne. on TODELLA tärkeitä jotta ihminen kehittyisi. Soita jo tänään!!!
Me ollaan käyty ravitsemusterapeutin juttusilla. Uskon tässä tilanteessa väittää että elää varmasti paremmin sillä pastalla kuin ei millään..me syödään jo kalsium lisää ja vitamiineja. Nämä lääkäri käynnit ja ravitsemusterapia käynnit tuli maitoallergian toteamisen yhteydessä.
 
a.p
[QUOTE="somebody";22117407]Mä ottasin yhteyttä nevolaan ja kysyisin miten pääsee ravitsemusneuvojan jutteille.
Mulla on kokemusta siitä, kun lapsi lakkaa syömästä ja sille joudutaan laittamaan nenämahaletku ja meielummin siis puuttusin asiaan aikasemmin ettei noi pitkälle tarvitse mennä.

Ravitsemusneuvoja osaa neuvoa mistä ruuasta sais energiaa yms. ja tarvittaessa lääkäri sitten kirjoittaa reseptin energialisiin.[/QUOTE]

Tosiaan neuvolaan on turha soitella,se terkka ei tee yhtään mitään muuta kuin kauhistelee. On kuin lamaantunu koko tilanteesta.
Olen joutunut yksityisen kautta hakemaan lähetteen sinne allergiatesteihin ja ravitsemusteraupetille ajan..ja kuten huomaatte en ole hullua hurstaammaksi tullut, sanoi se ravitsemusteraupetti että kunhan nyt jotaki söis, sitte alkaa pikku hiljaa lisäämään"kunnon"ruokia mukaan.

En minä väkisin voi tunkea kunnon ruokaa suuhun ja kun voi olla päiväkausia syömättä niin nälkääkään ei voi kasvattaa,vaan seki tuntuu menevän niin yli että vielä vähemmän maistuu.
 

Yhteistyössä