Olen oikeasti nyt tosi lapsellinen

  • Viestiketjun aloittaja ruusu
  • Ensimmäinen viesti
ruusu
Ja itseäkin ihan harmittaa kun niin lapsellinen olen mutta eilen mies lähti Tallinnaan kavereitten kanssa ja lupasi kovasti että tuliaisia olisi tiedossa jne. ( meillä oli riitaa juuri ennen miehen lähtöä ja kai koetti lepytellä ).
Mies kotiutui tänään ja 2 isompaa lasta saivat tuliaisia. Mies itse alkoholia ( en tiedä onko lonkeroa, olutta vai siideriä tms. ) ja minä ja vauva jäätiin kokonaan ilman.
Jos ei mitään puhetta olisi ollut tuliaisista niin ei varmaan harmittaisi mutta nyt oikeastaan odotin jotain itsellenikin. Jotain karkkeja kai oli ostanut ja laittoi kaappiin. Sanoi että siinä on minun tuliaiset sitten.
Vauvalle ei kuulema mitään löytynyt ja minulle ei riittänyt rahat ostaa.

Ja nyt olen väsynyt ja senkin vuoksi kai tosi harmissani asiasta.
Kiitos että sain marmattaa tänne. Miehelle en edes kertonut että tuli huono mieli mokomasta asiasta.
 
hilima
No kyllä minäkin olisin mieleni pahoittanut.

Muistan itse lasten vauva-aikoina sitä oli muutenkin herkillä. Tosin voisin kyllä vieläkin mieleni moisesta pahoittaa, vaikka ei vauvaa talossa olekaan.

Jos seuraavalla kauppareissulla sotat itsellesi jotain ekstraa, jotain mistä tykkäät ja ajettelet, että olet sen tosiaan ansainnut. ( :
 
vieras
Kyllä muakin harmittaisi, varmaan olisin sanonukin ettei tartte mitään lupailla enää jos ei aio lupauksiaan pitää. Inhoon ku odotan jotain ja sit saan aina pettyä kun lupaukset petetään, oli se sitten kuinka pieni asia tahansa.
 
no
"Jotain karkkeja kai oli ostanut ja laittoi kaappiin. Sanoi että siinä on minun tuliaiset sitten. "

En mä välttämättä muuta olisi odottanutkaan. Olenkin kyllä perso makealla ja saatan synttärilahjaksikin toivoa vain hyvää suklaata.
 
Ap
En minäkään mitään arvokasta olisi odottanut. Mutta että vaikka ne karkit olisi sitten ostettu ihan minun makuni mukaan ja annettu minulle suoraan. Nyt en edes tiedä että mitä karkkeja toi kun laittoi ne suoraan kaappiin enkä ole sinne katsellut.

 
w
Alkuperäinen kirjoittaja no:
"Jotain karkkeja kai oli ostanut ja laittoi kaappiin. Sanoi että siinä on minun tuliaiset sitten. "

En mä välttämättä muuta olisi odottanutkaan. Olenkin kyllä perso makealla ja saatan synttärilahjaksikin toivoa vain hyvää suklaata.
Miehen olisi pitänyt ne karkit ojentaa nätisti ap:n käteen, niin ap:lle olisi varmasti tullut parempi mieli...

Ap on pikkuisen tyhjästä kiukustunut, kun kuitenkin mies jotain toi...
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
En minäkään mitään arvokasta olisi odottanut. Mutta että vaikka ne karkit olisi sitten ostettu ihan minun makuni mukaan ja annettu minulle suoraan. Nyt en edes tiedä että mitä karkkeja toi kun laittoi ne suoraan kaappiin enkä ole sinne katsellut.
No mene nyt katsomaan ja kerro meille!
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja w:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
"Jotain karkkeja kai oli ostanut ja laittoi kaappiin. Sanoi että siinä on minun tuliaiset sitten. "

En mä välttämättä muuta olisi odottanutkaan. Olenkin kyllä perso makealla ja saatan synttärilahjaksikin toivoa vain hyvää suklaata.
Miehen olisi pitänyt ne karkit ojentaa nätisti ap:n käteen, niin ap:lle olisi varmasti tullut parempi mieli...

Ap on pikkuisen tyhjästä kiukustunut, kun kuitenkin mies jotain toi...
En tiedä mitä karkkeja toi. Varmaan jotain omaan suuhun supivaa ;)
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja w:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
"Jotain karkkeja kai oli ostanut ja laittoi kaappiin. Sanoi että siinä on minun tuliaiset sitten. "

En mä välttämättä muuta olisi odottanutkaan. Olenkin kyllä perso makealla ja saatan synttärilahjaksikin toivoa vain hyvää suklaata.
Miehen olisi pitänyt ne karkit ojentaa nätisti ap:n käteen, niin ap:lle olisi varmasti tullut parempi mieli...

Ap on pikkuisen tyhjästä kiukustunut, kun kuitenkin mies jotain toi...
En tiedä mitä karkkeja toi. Varmaan jotain omaan suuhun supivaa ;)
Mitäpä jos nyt kuitenkin kävisit katsomassa. Ettet turhaan pety, kun onkin sun suuhun sopivia :LOL:
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja w:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
"Jotain karkkeja kai oli ostanut ja laittoi kaappiin. Sanoi että siinä on minun tuliaiset sitten. "

En mä välttämättä muuta olisi odottanutkaan. Olenkin kyllä perso makealla ja saatan synttärilahjaksikin toivoa vain hyvää suklaata.
Miehen olisi pitänyt ne karkit ojentaa nätisti ap:n käteen, niin ap:lle olisi varmasti tullut parempi mieli...

Ap on pikkuisen tyhjästä kiukustunut, kun kuitenkin mies jotain toi...
En tiedä mitä karkkeja toi. Varmaan jotain omaan suuhun supivaa ;)
Just joo, ja sun ylpeys ei kestä käydä katsomassa mitä siellä on.... Kunhan vellot itsesäälissä.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja w:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
"Jotain karkkeja kai oli ostanut ja laittoi kaappiin. Sanoi että siinä on minun tuliaiset sitten. "

En mä välttämättä muuta olisi odottanutkaan. Olenkin kyllä perso makealla ja saatan synttärilahjaksikin toivoa vain hyvää suklaata.
Miehen olisi pitänyt ne karkit ojentaa nätisti ap:n käteen, niin ap:lle olisi varmasti tullut parempi mieli...

Ap on pikkuisen tyhjästä kiukustunut, kun kuitenkin mies jotain toi...
En tiedä mitä karkkeja toi. Varmaan jotain omaan suuhun supivaa ;)
Just joo, ja sun ylpeys ei kestä käydä katsomassa mitä siellä on.... Kunhan vellot itsesäälissä.
Ei vaan harmitti niin paljon ettei voinut suoraan minulle antaa jos oli minulle jotain muka ostanut ;) Ei ole tehnyt makeaa mieli joten en kaapilla ole käynyt. Ehkä se huomenna sitten selviää kun alkaa karkkihammasta kolottaa ;)
 
kyllä
Minä olisin loukkaantunut myös, ymmärrän hyvin tunteesi. Vauva-aikana varsinkin ainakin itselläni oli mieli tosi tosi herkällä. Loukkaannuin jos mies ei synttäreitä tai äitienpäivää muistanut. Enkä mitään ihmeitä odottanut, jotain vain mikä osoittaa, että toinen edes ajattelee hellyydellä. Vauvallekkin olisi esim sukat tai paita ollut tapauksessasi riittävä. Ei varmaan olisi ollut edes kallista. Mutta usein syinä ajan tai rahan puute on tekosyitä... ainakin meidän suhteessa tuntuu olevan. Kunhan ei vain ole jaksanut miettiä ja se loukkaa.

Nyt kun lapset ovat isommat, enkä enää imetä niin en jaksa loukkaantua niin herkästi. Tämmöstä tää vaan on...miehet on joskus törppöjä.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Minä olisin loukkaantunut myös, ymmärrän hyvin tunteesi. Vauva-aikana varsinkin ainakin itselläni oli mieli tosi tosi herkällä. Loukkaannuin jos mies ei synttäreitä tai äitienpäivää muistanut. Enkä mitään ihmeitä odottanut, jotain vain mikä osoittaa, että toinen edes ajattelee hellyydellä. Vauvallekkin olisi esim sukat tai paita ollut tapauksessasi riittävä. Ei varmaan olisi ollut edes kallista. Mutta usein syinä ajan tai rahan puute on tekosyitä... ainakin meidän suhteessa tuntuu olevan. Kunhan ei vain ole jaksanut miettiä ja se loukkaa.

Nyt kun lapset ovat isommat, enkä enää imetä niin en jaksa loukkaantua niin herkästi. Tämmöstä tää vaan on...miehet on joskus törppöjä.
Minuakaan ei siis haittaisi ettei minulle mitään tuonut jos ei olisi luvannut. En olisi varmaan osannut mitään edes odottaa ellei olisi lähtiessään vihjannut ja luvannut tuliaisia minullekin.
Ja se tosiaan harmittaa myös että vauva jäi kokonaan ilman ja isommat lapset sai kumpainenkin 3 'tavaraa' ja sen lisäksi pääsevät sitten vielä nauttimaan niistä karkeistakin mitä mies toi, ei vauva saa osaansa edes niistä tietenkään.
Joku helistin, pehmolelu, sukat, myssy tms. olisi ollut ihana huomionosoitus myös pikkuiselle.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
No höh! Olipas ikävää! :(

Mutta miksi ihmeessä et kertonut miehellesi, että pahoitit mielesi asiasta..??
Ehkä en halua pahoittaa hänen mieltään. Olisi varmaan tuntunut hänestä pahalta jos tietäisi että tuollainen asia loukkaa minua.
 
Jos mies olisi vain laittanut karkit kaappiin eikä maininnutkaan muistaneensa sinulle tuliaisia, niin ymmärtäisin täysin pahastumisesi.
Sait karkkia tuliaisiksi. Kivempihan se toki olisi ollut saada karkit käteen, mutta teillähän oli riita joka selittänee sen mikset saanut karkkeja käteen. Riita kannattaisi selvittää ja miehellekin tiedottaa että pahoitit mielesi.
 
mistä näitä miehiä riittää
höh ei minusta ollenkaan lapsellista loukkaantua tuollaisesta käytöksestä. Todella itsekästä käytöstä mieheltä,..sinä hoidat lapsia kotona ja hän hurvittelee reissussa ja ostaa itselleen alkoholia, mutta sinun huomioimiseen ei rahat muka riitä. Törpösti toimi miehesi minun mielestäni.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Jos mies olisi vain laittanut karkit kaappiin eikä maininnutkaan muistaneensa sinulle tuliaisia, niin ymmärtäisin täysin pahastumisesi.
Sait karkkia tuliaisiksi. Kivempihan se toki olisi ollut saada karkit käteen, mutta teillähän oli riita joka selittänee sen mikset saanut karkkeja käteen. Riita kannattaisi selvittää ja miehellekin tiedottaa että pahoitit mielesi.
Siis riita oli jo sovittu ennen miehen lähtöä :) Ja siksi lupailikin kaikenmaailman tuliaisia jne. Ja siksi niitä odottelin.
Mies tuli kotiin, antoi tuliaiset lapsille ja tyhjensi sitten loput kaappiin. Kysyin että eikö vauva saanut mitään niin sanoi että vauvalle ei mitään löytänyt ja samalla sanoi että minun tuliaisiin ei ollut rahaa. Sanoi että karkit on sitten vaikka minulle tuliaisiksi.
Kyllä minulle karkitkin toki kelpaa tuliaisiksi, mutta ehkä olisin halunnut että ne olisi annettu minulle..
Äh. En osaa selittää enkä taida edes itsekään tietää miksi tuo asia mieleni pahoitti.
 

Yhteistyössä