Olen pettynyt kuntamme kerhotoimintaan tai sen puutteeseen!

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
Olen aina kuvitellut, että kun lapsi täyttää kolme, on mahdollista alkaa käydä kerhoissa. No nytpä selvisi, että seurakunnankerhoon pääsee ennen heinäkuuta 3 vuotta täyttäneet eli se on poissuljettu vaihtoehto koko vuodeksi, koska lapsemme on syntynyt syyskuussa. Kaupunki ei tällä alueella järjestä mitään kerhotoimintaa, joten jos ylipäätään haluaa jotain toimintaa ja ikäistänsä seuraa lapselle, on ainoa vaihtoehto päiväkoti ja siellä esim. osa-aika paikka. Kurjaa vain sitten viedä paikka niiltä lapsilta jotka sitä ehkä enemmän tarvitsisivat. Perheeseemme syntyy uusi vauva lokakuussa ja esikoinen on ollut kotihoidossa koko ikänsä. Olisin jo kovasti toivonut hänelle kerhotoimintaa, mutta ei näköjään ole mahdollista.

Onko täällä muita, joilla on lapsi osa-aikaisena päiväkodissa, joka vastaa määrältään kerho toimintaa esim. kahtena päivänä viikossa puolipäivää. Toimiiko sellainen systeemi? Kotiutuuko lapsi ryhmään, kun on siellä noin vähän viikossa?
 
tytyväinen
Seurakunnan kerhoon pääsee sinä vuonna kun täyttää 4v.
Mll järjestää perhekahviloita jonne äiti voi mennä lastensa kanssa leikkiin.
Seurakunta pitää myös avointa päiväkerhoa kaiken ikäisille lapsille vanhempien kanssa.
Kansalaisopistossa on lapsille satujumppaa yms.
 
aawastiina
Oletko kysynyt ihan suoraan paikalliselta seurakunnaltasi, että pääseekö lapsesi kolmivuotiaiden kerhoon?
Meillä päin sinne pääsee jopa marraskuussa syntyneet, vaikka tuota heinäkuuta rajaksi mainostavat. Kannattaa kysellä, jos et ole kysellyt!
Kaupunkien kerhotoiminta on suurimmaksi osaksi ihan olematonta. Mutta monilla paikkakunnilla on perhekahviloita, joissa erillistä toimintaa isommille lapsille. Oletteko moisissa käyneet?
 
nattiainen
Meillä taasen seurakunnankerhoon pääsee heti kun täyttää 3v. Eli esikoinen pääsi kerhoon kesken vuoden, viime keväänä siis aloitti. Täälläkin on myös kerran viikkoon seurakunnan perhekerhot, jonne voi mennä koko perheen kanssa (siis yleensä äidit lapsineen). Avoimetpäiväkodit on joka päivä auki viikolla ja kerhoja on myös kunnalla olemassa 3v. ylöspäin. Mll:llä on myös toimintaa, mutta siitä en ole niinkään perillä.
 
"aloittaja"
Oletko kysynyt ihan suoraan paikalliselta seurakunnaltasi, että pääseekö lapsesi kolmivuotiaiden kerhoon?
Meillä päin sinne pääsee jopa marraskuussa syntyneet, vaikka tuota heinäkuuta rajaksi mainostavat. Kannattaa kysellä, jos et ole kysellyt!
Kaupunkien kerhotoiminta on suurimmaksi osaksi ihan olematonta. Mutta monilla paikkakunnilla on perhekahviloita, joissa erillistä toimintaa isommille lapsille. Oletteko moisissa käyneet?
Olen kysynyt ja täällä tulijoita on niin paljon seurakunnan kerhoon, että ehdoton raja on heinäkuu :( Se oli kurja yllätys, koska jos tuleva vauva on koliikki tapaus niinkuin edellinen, olisi pari päivää viikossa isommalle lapselle omaa toimintaa enemmän kuin tarpeeseen sekä minulle että isommalle sisarukselle, koska voimia mihinkään ekstraohjelman järjestämiseen lapselle tai perhekahvilaan tms. ei silloin ole... mikäli tilanne on sinnepäinkään kun tämän esikoisen kanssa.
 

Yhteistyössä