Olen saavuttanut elämässäni kaiken, mitä olen tavoitellut. Ja nyt on tylsää!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen huomannut, että viehätys on tavoittelemisessa, ei päämäärässä. Mulla on nyt kaikki se, mistä olen koskaan haaveillut ja nyt tuntuu lähinnä tylsältä, kun ei ole mitään tavoiteltavaa.
 
Professional Griefer
Aina on jotain projekteja. Jos sulla on jo sellanen "taloudellisesti välttämätön" hankittuna, niin ala vaikka rakentamaan kasvihuonetta kasveineen tai nukkekotia, lukemaan kaikki klassikkoteokset, remontoimaan asuntoa, treenaamaan maratoonille tai kasvattamaan lihaksia, opettele leipomaan täydellisiä kakkuja, tekemään saippuaa, valamaan kynttilöitä tai savea, kirjoita kirjaa... projekteja on loputtomiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
ap-
Aina on jotain projekteja. Jos sulla on jo sellanen "taloudellisesti välttämätön" hankittuna, niin ala vaikka rakentamaan kasvihuonetta kasveineen tai nukkekotia, lukemaan kaikki klassikkoteokset, remontoimaan asuntoa, treenaamaan maratoonille tai kasvattamaan lihaksia, opettele leipomaan täydellisiä kakkuja, tekemään saippuaa, valamaan kynttilöitä tai savea, kirjoita kirjaa... projekteja on loputtomiin.
Maraton juostu alle 4 tunnin, sen parempaa aikaa en halua tavoitellakaan. Lukeminen tyssää aina alkuunsa, kun nukahdan illalla kesken kirjan. Voisin ehkä jatkaa nuorena lopettamaani pianonsoittoharrastusta!
 
"vieras"
Nin, teepäs tosiaan toinen väikkäri. Avasit uuden ketjun vain päästäksesi taas pätemään ja toivomaan, että ihmiset kyselisivät sinulta ja ylistäisivät että onpa siinä tavattoman lahjakas ihminen. Joten onko nyt hyvä mieli? Me tiedetään jo, että olet kohtalaisen nuori ottaen huomioon, että sinulla on mies, lapset, omakotitalo ja olet tehnyt väikkärin. Etsi elämääsi mielekäs sisältö ja hakeudu sellaiseen työhön, jossa voisit auttaa syrjäytyneitä tai ainakin taistella syrjäyttämistä vastaan.
 
"vieras"
Mulla oli kaikki mistä haaveilin/mitä tavoittelin. En tylsistynyt vaan olin kiitollinen ja onnellinen.
Sunki nyt täydellinen elämä voi särkyä. Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo
 
ap-
[QUOTE="vieras";29042794]Nin, teepäs tosiaan toinen väikkäri. Avasit uuden ketjun vain päästäksesi taas pätemään ja toivomaan, että ihmiset kyselisivät sinulta ja ylistäisivät että onpa siinä tavattoman lahjakas ihminen. Joten onko nyt hyvä mieli? Me tiedetään jo, että olet kohtalaisen nuori ottaen huomioon, että sinulla on mies, lapset, omakotitalo ja olet tehnyt väikkärin. Etsi elämääsi mielekäs sisältö ja hakeudu sellaiseen työhön, jossa voisit auttaa syrjäytyneitä tai ainakin taistella syrjäyttämistä vastaan.[/QUOTE]

Onpa mielenkiintoisia olettamuksia sinulla. En ole väitellyt, enkä aiokaan. Olen maisteri, mutta niin taitaa olla kohta suurin osa nuorista naisista.

Ei ole omakotitaloa, on omistusasunto Espoossa, ja siihen olen tyytyväinen. Lapsia on ja ihana mies. Hyvä työ, hyvät tulot.

En todellakaan toivonut mitään kyselyitä, olen vain vähän hämilläni, kun olin aina kuvitellut, että kun saavutan nuo edellä mainitut asiat, olen elämääni täysin tyytyväinen. Mutta eipä se näemmä ihan niin mene.
 
"vieras"
Mulla vähän samanlaisia fiiliksiä. Olen saavuttanut haaveilemani 3 tervettä lasta, ihana mies sekä mielenkiintoinen työ ja harrastus sekä ihana uusi omakotitalo ja varallisuutta toteuttaa esm. matkustelua mielinmäärin, mahtava perhe ja ystävät.

Mikä siis mättää, meneekö minulla liian hyvin? Ja osaanko arvostaa näitä kaikkia vasta sitten kun ne menetän? Ihmeellinen tämä ihmismieli.
 
M32
En todellakaan toivonut mitään kyselyitä, olen vain vähän hämilläni, kun olin aina kuvitellut, että kun saavutan nuo edellä mainitut asiat, olen elämääni täysin tyytyväinen.
Aika monet huomaavat tämän jossakin vaiheessa elämäänsä. Se voi laukaista ikäkausikriisin, jossa omia arvoja etsitään vimamaisesti ja elämää laitetaan uuteen järjestykseen.
 
"joo"
Onpa mielenkiintoisia olettamuksia sinulla. En ole väitellyt, enkä aiokaan. Olen maisteri, mutta niin taitaa olla kohta suurin osa nuorista naisista.

Ei ole omakotitaloa, on omistusasunto Espoossa, ja siihen olen tyytyväinen. Lapsia on ja ihana mies. Hyvä työ, hyvät tulot.

En todellakaan toivonut mitään kyselyitä, olen vain vähän hämilläni, kun olin aina kuvitellut, että kun saavutan nuo edellä mainitut asiat, olen elämääni täysin tyytyväinen. Mutta eipä se näemmä ihan niin mene.
Mieti mistä nuo tavoitteet on sun ajatusmaailmaan tulleet. Vanhemmilta, mediasta, kaveripiiristä? Jos toteutat jonkun muun unelmaa niin et tule onnelliseksi.
 
"noo"
Maraton juostu alle 4 tunnin, sen parempaa aikaa en halua tavoitellakaan. Lukeminen tyssää aina alkuunsa, kun nukahdan illalla kesken kirjan. Voisin ehkä jatkaa nuorena lopettamaani pianonsoittoharrastusta!
Tarviiko aina saavuttaa jotain? Ei elämä ole suoritus.

Mutta jos suorituksia on pakko keksiä, niin eikö se ole aika helppoa? Opiskele uusi kieli ja ota tavoitteeksi matka ko. maahan parin vuoden päähän. Opettele jokin uusi taito (kankaankudonta, kirjansidonta, villan kerintä?). Aloita joku itsellesi täysin tuntematon urheilulaji (seiväshyppy? kuulantyöntö?). Tutustu tuntemattomaan ihmiseen yllättävässä tilanteessa. Lue vaikka kymmenen elämänkertaa. Tutustu johonkin historian aikakauteen tarkemmin. Tee taidematka Roomaan. Opettele maalaamaan. ... Keksisin tässä tavoitteita vaikka kymmenelle elämälle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
"noo"
Ryhtykää perheenä tutustumaan Suomen luonnonsuojelualueisiin. Ottakaa tavoitteeksi vierailla kymmenessä tuntemattomassa suomalaisessa kaupungissa tiettyjen vuosien aikana. Telttailkaa erilaisissa paikoissa. Opetelkaa tunnistamaan kasveja, sieniä, eläimiä... Tässähän intoutuu aiheesta...
 
"leena"
Niin, kyllä se elämän rosoisuus ja epätäydellisyys tekee elämästä mielekästä. Liika kliinisyys latistaa. Ehkä voit kuunnella itseäsi ja mitä pidät tärkeänä. Katse omasta elämästä toisten ihmisten auttamiseen antaa sisältöä elämään.
 
Sun pitäis olla tosi onnellinen että sä ot hannuhanhi, aika harva varmaan pääsee tuohon että saavuttaa kaiken mitä on tavoitellut. Sä voit nyt keksiä mitä vaan uusia unelmia ja nekin varmasti toteutuu.

Itse oon hyvä esimerkki sellaisesta epäonnekkaaasta joka ei varmaan ikinä saavuta mitään mitä on tavoitellut. En oo saavuttanut elämässäni vielä yhtään unelmaa, kun kaikki menee aina pieleen mitä omituisimmilla tavoilla mitä ikinä sitten teenkään. No kovasti on ainakin yritetty ja tehty älyttömästi turhaa työtä.
 
verenpaine
No kai tähän on aiheellista kommentoida, että FIRST WORLD PROBLEMS!

"Mulla on kaikki hyvin, oon saavuttanut kaiken mistä oon haaveillut ja nyt: mulla on tyyyyyylsääääää! Äitiiii, mitä mä tekisin?"
 

Yhteistyössä