Olen töissä kokkina, haluatko kysyä tai sanoa jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
[QUOTE="vieras";25620430]Millä tulet toimeen niin huonolla palkalla?[/QUOTE]

Ihan hyvin. Olen osa-aikainen ja mies töissä. Pienellä palkalla hänkin mutta taloudellinen tilanne varsin ok :)
 
"vieras"
[QUOTE="a p";25620450]Ihan hyvin. Olen osa-aikainen ja mies töissä. Pienellä palkalla hänkin mutta taloudellinen tilanne varsin ok :)[/QUOTE]

Teillä on sitten hyvät perinnöt!
 
"a p"
[QUOTE="vieras";25620447]oletko töissä "oikeassa" ravintolassa, vai jossain rossossa rappaamassa?[/QUOTE]

Rappaamassa? Jaa-a, varmaan sinä osaat vastata paremmin tuohon onko oikea paikka vai ei :D Olen kokkina kehitysvammaisten palvelutalossa.
 
vieras ei ap
[QUOTE="vieras";25620456]Teillä on sitten hyvät perinnöt![/QUOTE]

No jaa, kyllä kokki voi tienatakin. Oma mieheni on kokki ammatiltaan, keittiömestarin asemassa eräässä helsinkiläisessä varsin maineikkaassa ravintolassa, ja kyllä sieltä vaan kuukaudessa nelisen tonnia tulee...
 
"vieras"
[QUOTE="a p";25620461]Ei ole tullut perintöä tms. avustuksia senttiäkään :)[/QUOTE]

Koetappa mennä vähän kouluttautumaan ennenkuin ajatteletkaan perheen perustamista.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";25620480]Kokki ja keittiömestari on jotain aika kaukaista sukua toisilleen ammattimielessä.[/QUOTE]

Ei aina. Mun kaveri valmistui keittiömestariksi hyvin arvosanoin vuosi sitten ja tekee samoja hommia kuin minä mutta päiväkodissa :)
 
vieras ei ap
[QUOTE="vieras";25620480]Kokki ja keittiömestari on jotain aika kaukaista sukua toisilleen ammattimielessä.[/QUOTE]

No kokki se on koulutukseltaan, ja kyllä se työssään ruokaa toimistohmmien ohella tekee ;)
 
"vieras"
[QUOTE="a p";25620490]Ei aina. Mun kaveri valmistui keittiömestariksi hyvin arvosanoin vuosi sitten ja tekee samoja hommia kuin minä mutta päiväkodissa :)[/QUOTE]

Kaikille ei ole suotu sitä että saa koulutusta vastaavaa työtä, toiset joku päivä saavat, toiset tyytyvät noihin hanttihommiin.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";25620491]Onnea vaan! Ihanaa elämää hellekin, rahaa on...[/QUOTE]

Meidän tarpeisiin sopivasti :) Muksujen takia teen osa-aikatyötä. Ja oman mukavuudenhalun eli oman ajan takia myös :D
 
"vieras"
[QUOTE="a p";25620505]Meidän tarpeisiin sopivasti :) Muksujen takia teen osa-aikatyötä. Ja oman mukavuudenhalun eli oman ajan takia myös :D[/QUOTE]

Toivottavasti muksut moista uhrautumista osaavat arvostaa vielä 10 vuodenkin päästä...
 
"a p"
[QUOTE="vieras";25620520]Toivottavasti muksut moista uhrautumista osaavat arvostaa vielä 10 vuodenkin päästä...[/QUOTE]

Heille on jo nyt tärkeää että saavat olla kotonakin. Varsinkin koululainen tykkää että äiti on useimmiten vastassa. Miksi eivät arvostaisi? Mikä vika meidän rahatilanteessa on? Ethän sinä edes tiedä siitä mitään :)
 
"a p"
[QUOTE="vieras";25620499]Kaikille ei ole suotu sitä että saa koulutusta vastaavaa työtä, toiset joku päivä saavat, toiset tyytyvät noihin hanttihommiin.[/QUOTE]

Niin no, jokaisella on se oma juttunsa mistä tykkää. Mä teen täsmälleen samoja hanttihommia kuin yrittäjä joka on pomoni :) Mulla on vastuualueena ihan kaikki keittiön työt aamupalasta iltapalaan ja kaikki muut siihen päälle joten olen kyllä todella tyytyväinen että olen tähän työhön päässyt :)
 

Yhteistyössä