Olenko ainoa, jolla ällöttää syöttää lapselleen tuota koiranruokaa?!

  • Viestiketjun aloittaja "mutsi"
  • Ensimmäinen viesti
"mutsi"
:ashamed: Anteeksi nyt karkea ilmaisu, mut nuo purkkiruuat niin oksettaa...ne haisee ja maistuu ihan kamalalta, silti niitä syötän, kun en muuta jaksa. Olen uupunut pahasti ja koitan toipuilla tästä, en mitenkään jaksaisi vauvalle väsätä omia ruokia erikseen.
Tai siis nyt aletaan olla jo sillä rajaa, et voi alkaa kohta syömään
samasta kattilasta meidän kans, mut tähän asti olen siis syöttänyt noita purkkeja -ja yökkinyt itse joka kerta...:ashamed: Vauva 10½kk. Muitakin lapsia liuta.
 
Minuakin ällöttää ne purkki pöperöt.. Ainut mitä yötän on spagetti piltti ja kasvissosekeitto sillon kun on semmoinen päivä, että syödään itse ruokaa jota ei voi soseuttaa tytölle 11kk.
 
545
En ihmettele, ite en syöttäisi niitä ollenkaan, vääntäisin itse soseet.
Ja ennen tämän kirjan lukemistakin olin asiasta samaa mieltä, mutta lukekaa kirjasta Aitoa ruokaa.. ja miettikää, mitä kaupasta ostatte, älkääkä syöttäkö kaikkea p*skaa lapsillennekin..
 
Et ole,ne on ihan hirveitä:x
Mutta älä suotta niista ressiä ota. Syötä vaan ihan rauhassa, eihän niitä myytäs, jos ne haitaksi olisi.
Ja meillä ainakin poika tykkäs niistä tosi paljon-en ymmärrä miten..
Toipumisia sinulle!
 
Haju niissä ällöttää kyllä ja teenkin aina itse kaikki ruoat, myös hedelmäsoseet. Jos menemme isovanhemmille kylään, otan usein purkkiruoan. Tämä ei kuitenkaan ole mikään ehdottomuus, vaan jaksamisen mukaan. Oma tekemä on terveellisempää, mutta ei se tarkoita että purkkiruoka on täyttä koiranruokaakaan, joten jos ei kertakaikkiaan jaksa, niin toki purkkiruokaa lämmittämään, pääasia että lapsi saa ruokansa. :) Eli älä tosiaan ota ressiä siitä, jos olet uupunut, on se parempi kuin hyvä syy olla tekemättä soseita itse. Pitää osata ajatella oman jaksamisen kannalta etenkin äitiyttä, jaksavampi äiti on myös terveellisempää seuraa lapselle. ;)
 
"an-nikki"
Et ole. Meillä syötiin vain hedelmä-ja marjasoseita. Muuten tein samalla ruoan lapselle/vauvalle kun tehtiin omakin ruoka.
Samoin täällä. Ja pakastimesta yleensä löytyy valmiita annoksia joita sinne jemmailen laiskan päivän varalta.
Hedelmä- ja marjasoseet on ainoita joita lapset on suostuneet syömään ja muut purkkiruoat on jääneet syömättä. Mua jo niiden purkkiruokien haju oksettaa, maku on ainakin yhtä kamala. (Kertaalleen olen lentokentän turvatarkastuksessa joutunut maistamaan matkaruokia. yök!)

Toisaalta olisi joskus kiva turvautua johonkin purkkiruokaan kun on itse sairaana tms. :/
 
..
Mua ällöttää kans. Ne luomu piltit on vähän normaalimman makusia (Hipp ja Semper). Vanhempi oli allerginen ja toivoin että voi kun joskus sais syöttää helposti vaan purkista. Nyt vois mutta kun ei ilkeä..
 
älä ot stressiä. hoidat itsesi kuntoon, jos olet uupunut, et ala stressaamaan tekemällä kaikki alusta asti itse. Sittenkun ja jos jaksat, teet. Kohtahan vauva tosiaan voi syödä kanssanne samaa ruokaa, tai otat ennen maustamista syrjään ja soseutat.
 
Kermakakku
Osa on todella ällöttäviä, oikein oksennusta.
Mutta muutama vuosi sitten jouduin hammasleikkaukseen, jonka jälkeen pariin päivään ei saanut syödä kuin sosetta, niin silloin söin myös vauvanruokia, noin vuodenikäisille tarkoitettuja. Kamalaa sellaisenaan, mutta kun laittoi suolaa, niin oli ihan ok.
 
Äly hoi älä jätä.
No kyllähän ton ikäinen voi jo vetää normisafkaa. Jätät vaan suolan ja voimakkaat mausteet pois. Muut perheen jäsenet voivat lisätä itse mausteita ruokaansa.
 
Joo et ole ainoa. Meidän isommalle tytölle on vaan purkkiruuissa helppo huijata kasvikset alas. Kotiruuasta syö vain lihat ja jättää kaiken muun syömättä. Purkkiruuat sen sijaan on niin mössöä, josta ei oikein erota mitä se sisältää, niin se nirppis pistelee ne kyselemättä poskeensa. Jotkut niistä purkkiruuista on mun mielestä kyllä ihan syötävän makuisia. Esim. merimiespata ja muut isommille tarkoitetut liha-peruna-kasvis -soseet.
 

Yhteistyössä