Olenko ainoa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 11:17 opri kirjoitti:
Meillä kyllä kummit yrittävät kysellä, että mitä tarvitseisivat tai haluaisisivat; siinä sitten äiti taistelee sen kansssa kumpi tärkeämpää, mutta yleensä ostan sen, minkä tarvitsee ja kummit sen, minkä toivoo; lisäksi yleensä ne kalliimmat ovat vanhempien vastuulla.

Toinen asia on sitten se, että toisella lapsella kolme tosi aktiivista kummia ja jostakin syystä toisen kummit eivät ole niin aktiivisia, joten joudumme ostamaan kummien "tilalta" lahjoja nuoremmalle, ettei kovin pettyisi.

tasapainottelua, mutta onneksi lapset ovat aika olleet tyytyväisiä kakkeen mitä saaneet, vaikka sukkiin ;)
Pöh. unohdin, että olin piipahtamassa isovanhemmat palstalla.
 
Jos lapsi tekee listän niistä toiveistaan ja kuintekin ostetaan jotain ihan muuta krääsää, niin onko siinäkään mitään järkeä ja lapsi ihmettelee ettei miksei joulupukki tuonutkaan mitään mitä lapsi toivoi.
 
Opetetaanko lapsi muistamaan isovanhempia?
Jos joulu on lasten juhla, muistettakoon heitä silloin.
Koska näillä sivuilla osataan lapset kasvattaa loistavasti, niin ei olisi paljon vanhemmilta vaadittua opettaa lapsilleen, että isovanhempia voi muistaa vaikkapa nimipäivänä!
Lasketaanko sen muistamisen hinta euroissa? Määritelläänkö tietty summa, mitä muistaminen voi maksaa?
Tärkeintä, että lapset opetetaan, että kaikilla on juhlapäiviä!
Miten muistan.. omalla piirroksella (se on lahjan saajan ikioma)
kesällä luonnon kukilla, marjatuokkosella, autoajelulla, kahvituksella, itse leivotulla tuotteella. Kannattaa kysyä lapselta, mitä yllätystä hänellä olisi mielessä. Sen ei tarvi olla mitään viemistä, vaan jotain yhdessäoloon liittyvää!
 
Miniäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 22:00 mamma kirjoitti:
Opetetaanko lapsi muistamaan isovanhempia?
Jos joulu on lasten juhla, muistettakoon heitä silloin.
Koska näillä sivuilla osataan lapset kasvattaa loistavasti, niin ei olisi paljon vanhemmilta vaadittua opettaa lapsilleen, että isovanhempia voi muistaa vaikkapa nimipäivänä!
Lasketaanko sen muistamisen hinta euroissa? Määritelläänkö tietty summa, mitä muistaminen voi maksaa?
Tärkeintä, että lapset opetetaan, että kaikilla on juhlapäiviä!
Miten muistan.. omalla piirroksella (se on lahjan saajan ikioma)
kesällä luonnon kukilla, marjatuokkosella, autoajelulla, kahvituksella, itse leivotulla tuotteella. Kannattaa kysyä lapselta, mitä yllätystä hänellä olisi mielessä. Sen ei tarvi olla mitään viemistä, vaan jotain yhdessäoloon liittyvää!
Yhtä loistavastihan me osaamme lapsemme kasvattaa, kuin on meidätkin kasvatettu =) ! Mistähän me muuten ne käytöstapojen mallit, joita omille lapsillemme siirrämme, olisimme saaneet?
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 22:00 mamma kirjoitti:
Opetetaanko lapsi muistamaan isovanhempia?
Jos joulu on lasten juhla, muistettakoon heitä silloin.
Koska näillä sivuilla osataan lapset kasvattaa loistavasti, niin ei olisi paljon vanhemmilta vaadittua opettaa lapsilleen, että isovanhempia voi muistaa vaikkapa nimipäivänä!
Lasketaanko sen muistamisen hinta euroissa? Määritelläänkö tietty summa, mitä muistaminen voi maksaa?
Tärkeintä, että lapset opetetaan, että kaikilla on juhlapäiviä!
Miten muistan.. omalla piirroksella (se on lahjan saajan ikioma)
kesällä luonnon kukilla, marjatuokkosella, autoajelulla, kahvituksella, itse leivotulla tuotteella. Kannattaa kysyä lapselta, mitä yllätystä hänellä olisi mielessä. Sen ei tarvi olla mitään viemistä, vaan jotain yhdessäoloon liittyvää!
Joo ihan maailman parhaita kasvattajia ollaan :D :D :D .
Meillä ollaan isovanhempien kanssa sovittu ettei aikuisten merkkipäiviä juhlita paitsi isän ja äitien päivät. Kahvilla kyllä ollaan kuitenkin käyty syntymäpäivinä ja kukkanen viety. Tämä on siis kaikkien toive.Omia synttäreitäni en juhli koskaan enkä ole miehen puolen sukulaisille edes tainnut keroa koska mun synttärit on :D
 

Yhteistyössä