Olenko outo kun en halua viedä lapsia kesäharrastusryhmiin vaan lomailla vaan rennosti?

  • Viestiketjun aloittaja "greta"
  • Ensimmäinen viesti
"greta"
Me ollaan lomalla kahden lapsen kanssa (4- ja 6-vuotiaat) kesällä yli kaksi kuukautta. Monet kaverit kertovat vievänsä lapsia esim. jalkapallokouluun tai pesiskouluun, mutta mua ei yhtään nappais... Nautin kun kesällä on mahdollisimman vähän aikatauluja tai pakkoja olla jossain tiettyyn aikaan. Mutta... tarviiko lapset näitä harrasteita vai ei...? Oonko vaan laiska äiti kun en viitsi lapsia viedä harrastuksiin kesällä?
 
täh
Itse olen yhtä outo! Nautimme pitkästä lomasta ja aikatauluttomasta arjesta. En halua sitoutua mihinkään kello kaulassa juoksemiseen. Ainakin omat 5v ja 3v nauttivat siitä, ettei tartte mennä mihinkään tai voi lähteä reissuun päivän varoajalla ilman, että futisturnaus menee sivu suun.
 
"Greta"
Ja lisäys vielä, että tietysti harrastellaan ulkoilua, uimista, leikkipuistoilua, metsässä retkeilyä yms. tietysti oman perheen ja ystäväperheiden kanssa. Että ei ihan vaan seiniä tuijotella koko kesää.:)
 
"greta"
Alkuperäinen kirjoittaja täh;28509616:
Itse olen yhtä outo! Nautimme pitkästä lomasta ja aikatauluttomasta arjesta. En halua sitoutua mihinkään kello kaulassa juoksemiseen. Ainakin omat 5v ja 3v nauttivat siitä, ettei tartte mennä mihinkään tai voi lähteä reissuun päivän varoajalla ilman, että futisturnaus menee sivu suun.
Just tuo itseä ahdistaa, että jos vaikka jalkapallokouluun lapset ilmottaisin niin sit pitäis olla paikkakunnalla koko kuukausi tai muuten jää harkkoja väliin yms. Talvikuukausina saa tarpeeksi aikatauluttaa elämää työ- ja päiväkotirallissa...

Mut kun muut kertoo näistä harrastuksistaan niin tulee olo, että kehittyykö meidän lapsista kunnon ihmisiä jos ne ei harrasta kesällä ohjatusti jotain...;)
 
Loma ei todellakaan ole mitään lomaa jos harva se päivä pitää olla johonkin tiettyyn aikaan jossain tietyssä paikassa. Kammottava ajatuskin.

Mennään mihin mennään ja milloin mennään jos ylipäänsä mennään jos mielummin ollaan.
 
"vieras"
Minä tykkäisin ottaa kesän rennosti ilman aikatauluja ja harrastuksia, mutta "jouduin" ilmoittamaan meidän 5v:n kesäkerhoon pariksi viikoksi. Tämä siksi, että koko kesän ajan lapset(1v, 3v ja 5v) ovat kotihoidossa ja nuo isommat pojat ovat jatkuvasti toistensa kimpussa. Riehuvat, tappelevat, kinaavat, ärsyttävät toisiaan jne ihan taukoamatta, tehtiinpä mitä hyvänsä. Kun saavat toisistaan hieman hengähdystaukoa, jaksavat sitten edes vähän aikaa nätisti leikkiä keskenään. Eli ainakin tämä kesä mennään nyt näin, toivottavasti ensi kesänä tilanne on vähän rauhoittunut...
 
5+2+lemmikit
Varmaan me kaikki aikuiset ja lapset ollaan aika erilaisia. Jotkut vanhemmat haluaa ja jaksaa huolehtia aikatauluista yms. ja lapset on onnellisia kun pääsee vaikka jalkkiskouluun ja sitten niitä jotka ei sitä halua.

Itse pyrin olemaan keskitien kulkija =) Ne lapset jotka haluaa jotain harrastaa niin kohtuudella onnistuu =) Meillä 4v ei harrasta muuta kun just tollaista kyläilyä ja retkeilyä, mutta 7v haluaa sitten jo leirille ja on juuri jalkapalloharrastuksessa mukana. Teineillä sitten omat kuvionsa =)
 
foodia
Et ole outo tai sitten meitä on kaksi. Talvella saadaan hypätä harratuksissa ja elää sen aikataulun mukaisessa rumbassa. Nyt on vapaa kesä edessä ja oi me aiotaan lasten kans vaan olla ja nauttia ja mennä sen mukaan miltä tuntuu, eikä kellon ja kalenterin.
 
Meillä poika on jalkapallokoulussa, mutta ei siitä kovin suurta stressiä voi ottaa kun se on peräti kerran viikossa ja heinäkuun tauko vielä päälle :D Että varsin laiska vanhempi saa olla ellei sinne vie, etenkin kun lapsi sitä itse haluaa. Niin, ja lomaa meillä on se tavallinen neljä viikkoa. En koe jalkapallokoulun pilaavan kesäämme.
 

Yhteistyössä