olenko paha

  • Viestiketjun aloittaja liisinä32
  • Ensimmäinen viesti
liisinä32
Olenko paha kun mulla on 3 lasta joilla 2 eri isät.
Toinen iskä maksaa tuntuvasti suurempaa elria, muta käytän ne tasapuolisesti kumpaankin lapseen. Kummatkaan isät ei meillä käy.
 
Miksi ihmeessä edes kyselet muiden mielipidettä tuossa asiassa? Täältä saat varmasti vastauksia joista pahoitat mielesi. Eiköhän se ole ihan sun oman omantuntosi kysymys miten ne rahat käytät. Itse tiedät mitä lapsesi tarvitsee ja toimit sen mukaan. Ei sisaruksia voi kuitenkaan eriarvoisena pitää, joten eiköhän tuo asia ole ok. :flower:
 

No voi herran tähden, et tietenkään ole! Älä koskaan ikinä pyytele anteeksi tai häpeile tuollaista, vaan ole yhtä ylpeä lapsistasi kuin kuka tahansa. Tiedän naisen, jonka lapsilla kolme eri isää eikä hän koskaan sitä häpeile vaan päinvastoin on perheestään onnellinen ja ylpeä!
 
ööööööööö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 15:31 vieras kirjoitti:
No voi herran tähden, et tietenkään ole! Älä koskaan ikinä pyytele anteeksi tai häpeile tuollaista, vaan ole yhtä ylpeä lapsistasi kuin kuka tahansa. Tiedän naisen, jonka lapsilla kolme eri isää eikä hän koskaan sitä häpeile vaan päinvastoin on perheestään onnellinen ja ylpeä!
.. jonka lapsilla 3 eri isää...
montako lasta? Viisi? Kolme? Kaksi?

MInusta tämä oletus, että yht on jotenkin leväperäisiä, on loukkaava. Minulla oli kaksi lasta, olin yh siis. Saman näköisiä, ulkonäön perusteella siis selkeästi sisaruksia ja isällään kävivät tapaamisella, mutta luonne oli kuin yö ja päivä, täysin erilaiset.
JOS olisin ollut parisuhteessa lasten isän kanssa, ei kukaan olisi mitään typerää kysynyt, mutta koska en ollut, koska olin yh, olin vapaata riistaa, joten päiväkodin tädit voivat esittää älyttömän fiksun kysymyksen, jolla on kait jotain merkitystä lasten hoitoon jatkossa, ja suhtautumisessa minuun: onko niillä sama isä?

Ja auta armias kun yh joutuu sairaalaan! Sinne mennään "vauvaa tekemään" tai sitten se on abortti, mitään muuta syytä käydä lääkärillä, gynekologilla tai päätyä sairaalaan ei ole !!
ONhan kyseessä yh-nainen!
:headwall:

Ja kun yh sitten tapaa miehen, se on -tottakai- työtön juoppo luuseri. "onnea nyt sulle ja sille --- kaverille" sanoi eräs nainen kun vuosia sitten yh:na tapasin tulevan ex-mieheni. Sanalle "kaveri" tuli semmonen outo painotus ja sitä ennen tauko. Että millä nimellä sitä nyt kutsuisikaan.. Tiedättehän te nämä tietyntyyppiset miehenkutaleet...

Ja sitten ulkopuolisten kommentit, kun päiväkodisa lapset kertoo "isiehdokkaasta" että mitä hassa se tekee, niin he ajatteli tietenkin, että se on täysi idiootti koko tyyppi, että joo tottakai. Ei niin, että se hassuttelee ja vitsailee, vaan että on vain sitä, typerä tapaus. Ja sitten kun näkivät, tuli taas tämän päiväkodin tädit kylkeen seuraavana päiväkotipäivänä: sehän on ihan komea mies.

*hohhoijaa*
No, ei se mitään, me erottiin kuitenkin, mutta ennakko-asenteet niin yhta kuin tämän miesystävää kohtaan ovat kyllä aika .. typeriä. Lapsetonta sinkkua ei samalla tavalla hylkiönä kohdella.
 

Enpä ole kokenut koskaan mitään hylkiö -asemaa yksinhuoltajana eikä kukaan ole koskaan minua mitenkään leväperäisenä pitänyt vaikka olen yh. Kaikki tietävät, että joskus avioliitto voi hajota eikä se tee yksinjäävästä naisesta mitenkään huonompaa. Lähipiirissäni on jonkun verrankin yksinhuoltajia erojen tähden ja ihan samalla tavalla kuin ennenkin ihmiset ystäväpiirissä meihin suhtautuu, ihan parillisetkin ihmiset.
 
Ymmärsin, että ap tarkoitti tuota lapsensa isän maksamaa elatusmaksua, jonka käyttää myös toisen isän lasten hyväksi, kysyessään onko hän paha kun tekee niin? Ei kai hän sitä häpeilekään, että lapsilla on eri isät - eihän siinä nykyaikana mitään niin kovin tavatonta olekaan?
=)
 
Miettikää, onhan monella miehellä lapsia usean naisenkin kanssa. Mitä pahaa siinä on?

Rahojen tasaaminen kaikkien kesken toki ok. Voisihan ajatella, että käytät tasasummat kaikkiin, omasta pussista suhteessa isän maksukykyyn.
 
öööööööööööö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 12:42 vieras kirjoitti:
Enpä ole kokenut koskaan mitään hylkiö -asemaa yksinhuoltajana eikä kukaan ole koskaan minua mitenkään leväperäisenä pitänyt vaikka olen yh. Kaikki tietävät, että joskus avioliitto voi hajota eikä se tee yksinjäävästä naisesta mitenkään huonompaa. Lähipiirissäni on jonkun verrankin yksinhuoltajia erojen tähden ja ihan samalla tavalla kuin ennenkin ihmiset ystäväpiirissä meihin suhtautuu, ihan parillisetkin ihmiset.
Asuin pienellä paikkakunnalla. Ensin paikkakunnalla nro X ja sitten paikkakunnalla nro G, molemmat pieniä ja sisäänpäin lämpiäviä, molemmissa vuokralla. Opiskellessani paikkakunnalla G olin koko luokkani ainoa yh !! Luokalla oli kyllä äiti, jonka lapsi asui isällään ja hän oli viikonloppuäiti, mutta hänellä oli kuitenkin miesystävä / avomies. Minulla ei sellaista statusta ollut. Luokkakaverit salli lastensa leikkiä ja tulla meille kylään vasta sitten , kun tapasin tuon exän ja hänen kauttaan asuttiin parempiosasten omistusalueella :LOL:
 

Yhteistyössä