Olenko turhaan huolissani?

Meille syntyi 22.12 ihana pieni 3110 ja 48cm tyttövauva.. kärsin raskausaikana diabeteksesta ja vauvalla heitteli sokeriarvot syntymän jälkeen hieman. Vauvamme syntyi käynnistyksellä viikoilla 38+3.
Olen kokoajan huolissani siitä kun tyttö on niin hiljainen ja velton oloinen :( neuvolassakaan siitä ei sanota mtn muuta kun ettei tässä vaiheessa kannata huolestua, no missä vaiheessa sitten?.. mutta kun olen huolissani :( en voi sille mitään. Tyttö nukkuu paljon ja alussa häntä piti herätellä 4h välein.. moro heijastetta ei kunnolla ole ja päätään ei edes yritä "nostaa", niskat ovat ihan veltot vielä..
Ruokaa hän osaa kyllä itkeä ja hereilläkin ollaan jo jonku verran, mutta tämä velttous minua mietityttää :(
Olo on aika epätietoinen ja inhottava kun neuvolassakaan ei oikein sanota juuta eikä jaata.
Aiemmat lapseni ovat olleet isompia syntyissään ja kummallakin oli koliikki.. he ovat poikia.
Olenko nyt turhasta huolissani? Onko tytöt ja nuo sokerivauvat tuollaisia löysiä tapauksia? ja missä vaiheessa he alkavat piristyä?
Itsellä ei oikein ole ketään kelle puhua, koska saan aina saman vastauksen "mitä sä nyt tommosia höpötät" Jne.. :(
 
Ei se sukupuolesta ole kiinni se velttous. Siitä en sitten tiedä vaikuttaako asiaan tuo sokeri.

Puhu neuvolassa asiasta kun se kerran sua vaivaa. Siksi he siellä ovat, että auttavat myös murheissa. Parempi kysyä kuin yksin miettiä asiaa.
 
Mama the strange
En osaa sanoa mitään, muuta kuin, että voisiko tuo synnytyksen ennen laskettua-aikaa käynnistäminen jotenkin vaikuttaa.
Tosin mäkin luulisin, että jotkut vauvat on veltompia.
 
"viima"
meillä meni yli la:n ja poika oli heti syntyessään todella jämäkkä hereillä ollessaan. se on huomattu jo laitoksella ja neuvolassakin. mut nukkuessaan todella löysä tapaus. hankala välillä siirrellä kun kuitenkin kokoa oli 4kg. nyt ikää 6 viikkoa ja nukkuva vauvakin jo jämäkkä. eli uskon et menee ajan kanssa ohi. mut jos huolettaa paljon niin puhu neuvolas. mitä ne sano laitoksel lääkärin tarkastuksessa? ja muistakaa et jos lääkärit jotain ei normaalia havaitevat niin kyllä ne helposti pistävät jatkotutkimuksiin.
 
Sokerit on nyt pysyneet onneksi ihan hyvinä.. ja vauva on itse alkanut syömään 2-5h välein, neuvolassakin sanottiin ettei tarvi enää herätellä :) koska paino on noussu hyvin. Pitäisi kait nauttia nyt kun on noin rauhallinen vauva, aiempien kanssa väsytti itsensä ihan totaalisesti :)
 
[QUOTE="viima";22925754]ennen aikainen, kolme viikkoa vanha vauva ei välttämättä vielä kannattele päätään.... meidän yli aikainen saman ikäinen jaksoi juuri ja juuri hieman sitä pidellä ja käännellä tuossa iässä ja sitä ihmeteltiin neuvolas kun on jo niin jäntevä....

älä maalaa piruja seinille kun niitä ei siellä ole[/QUOTE]


no tuota olen itselleni hokenu.. :)
 
Meidän pojan kanssa käytiin tyksissä, kun tuntui veltolta, uneliaalta ja rauhalliselta söi, nukkui ja kakkasi. Sylissä oli kuin nukke. Lastenlääkäri siinä hetken tutkittuaan, ja kyseltyään taustatietoja rupesi varovasti sanomaan että nämä lasten tempperamentti erot voivat olla todella suuria. Sanoi että tässä tapauksessa kyseessä on se rauhallisen tempperamentin tapaus. Meidän kahdella muulla lapsella on ollut koliikkia, vatsavaivaa, sun muuta vauvat ovat enemmän tai vähemmän olleet levottomia ja yöt valvottu.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä