olenko vainoharhainen vai epätoivoinen...

meillä on 5 kk vanha pikkuneiti, joka itki ensimmäiset 2 kk elämästään 24h/vrk:ssa, itkut loppuivat vyöhyketerapian myötä kun "oppi" kakkaamaan säännöllisesti...
nyt pikkuneiti laihtunut (paino tippunut 4 kk neuvolakäynnistä yli 200g), silmänaluset tummuneet, kakka muuttunut vihreäksi...neuvolassa sovittiin että tehostan syöttämisiä kun oli siihen saakka rinnalla...olen antanut lisäksi korviketta, riisi-ruusunmarjavelliä sekä banaania ja kaurapuuroa mutta...vaikka painonputoamisen voisi selittää lisääntyneellä liikkumisella tms. ja vihreät kakat suoliston opettelemisella lisäruokiin niin olen yrittänyt puhua allergiatutkimuksista ym. NEUVOLASSA ollaan kuitenkin sitä mieltä ettei se ole vielä tarpeellista...olemme käyneet tk:ssa jossa sanottiin ettei oteta asiaan kantaa...ja siis mielipiteitä kaipaan olenko vain tekemässä kärpäsestä härkäsen vai en...

ja siis esikoisemme oli possu-perunalinjalla 6-vkoisesta 1-vuotiaaksi kun hänellä oli laajat allergiat...harmittaa taas aloittaa yksityispuolella tutkimukset ym. kun rahaa ei ole yhtään ylimääräistä vai mitäkö tekisitte tilanteessani?
 
Elli77
Ei tuo minusta nyt normaalilta kuulosta.
Kakka ei liene normaalia ja tuskin nyt 5 kk ikäinen vauva vielä niin paljoa liikkuu, että paino sen takia putoaisi?
Itse kyllä hakeutuisin tutkimuksiin joko yksityiselle puolelle, tai sitten vaatisin niitä neuvolan kautta. Asiat kyllä menee huomattavasti paljon paremmin eteenpäin kun lääkäri oikeasti paneutuu niihin, meillä on tällä hetkellä kolmas lääkäri joka nyt pojan allergioita hoitaa (vaikka ollaankin koko ajan yksityisellä puolella oltu). Meillä tosin ongelmana myös se, että poika oireilee lähinnä refluksilla, mikä tuntuu olevan monille lastenlääkäreillekin aika vieras alue.

Ymmärrän kyllä, ettei suurin osa vakuutuksista korvaa erityiskorvikkeita, mutta eikö nyt lääkärikulujen pitäisi vakuutukseen mennä?
 
niinhän sitä näin maalaisjärjellä luulisi mutta meillä vakuutukset pohjantähdessä ja sieltä oikeasti tulee sitä ja tätä selitystä miksi ei makseta, puhumattakaan että nostavat koko ajan omavastuuosuuksia...eli aina kun lääkärikeskus nostaa taksaa, vakuutusyhtiö nostaa omavastuuosuutta...älkää ikinä ottako lapsivakuutuksia sieltä:(

no jokatapauksessa olen yksityiselle varannut ajan kun olen itse todella huolissani pikkuneidistä...
 
Kyllä tuossa on jo merkkejä että voisi epäillä hyvinkin allergiaa, allergioita. Teillähän on jo yksi laajasti allerginen lapsi vauvana ollut, että sekin puhuu ehkäpä allergiataipumuksesta. Munkaan mielestä vauvan painon ei kuulu laskea edes liikkeelle lähtiessä. Painon nousuhan on normaalisti omalla käyrällään kasvalla vauvaalla/lapsella niin suuri, että liikkeellelähdön ei pitäisi painoa alentaa.

Vakuutusyhtiöstä. En oikein ymmärrä miten he voisivat allergioihin tai niiden epäilyihin liittyviä lääkärikäyntejä poissulkea vakuutuksesta, jos vakuutusehdoissa niitä ei ole poissuljettu.
 
Minustakin kuulostaa todella paljon allergialla. Et kyllä yhtään ylireagoi, varsinkin kun teillä tuota allergista taipumusta selvästi on perheessä. Nuo neuvolat on kyllä välillä niiiiin raivostuttavia |O . Mä kans jäin miettimään tuota vakuutusyhtiö asiaa, totta kai ne korvaa lääkärikäynnit allergian osalta, jos vakuutusehdoissa ei allergiaa ole poissuljettu. Onko teillä siis erikseen sovittu, että allergiaan liittyviä korvauksia ei makseta? Joskushan noita pois suljettuja juttuja on, mutta ne ovat tapauskohtaisia ja sovitaan etukäteen vakuutusehdoissa.

Pistä siis vaan reilusti laskua ja korvaushakemuskaavaketta vakuutusyhtiöön, aika ihme on jos ei ala rahat tulla tilille. Jos eivät maksa ja allergioita ei ole poissuljettu, kannattaa ottaa yhteys kuluttajasuojaasiamieheen. Pohjantähdenhän pitäisi kai korvata reseptillä ostetut erityiskorvikkeetkin...
 
Voi jeesus noita neuvoloita! välillä tuntuu ettei niistä ole kuin pituuden ja painon ottajiksi ja välillä ei osata sitäkään! Teidän tilanne vaikuttaa todellakin allergialta ja jos kerran esikoisellakin on... toivottavasti pääsette jotakin kautta tutkimuksiin ja hoitoon!
 

Yhteistyössä