Olenko vanha, kun kaipaan vanhoja hyviä aikoja?

  • Viestiketjun aloittaja sairaansurullinenolo
  • Ensimmäinen viesti
sairaansurullinenolo
Tarkoitan 70 lukua, ehkä 80, ehkä myös 90-lukua. Jolloin elettiin elmää, kenenkään elämän pääsisältö ei ollut saada 1000 euron laukkua. Ihmiset halusivat olla ihmisiä, olla sivistyneitä.

Ihminen oli sitä mitä sisin oli ja miten kohteli muita, eikä sitä mitä omisti. Ihmiset harrastivat posliininmaalausta, kirjanlukemista, tiffanytöitä, käsitöitä, ym. Vaatteiden merkit eivät kiinnostaneet, mitä nyt levikset nuoria. Mutta aikuisista moinen oli naurettavaa.

Missä tämän päivän aikuiset?
 
"harmaana"
Enpä ole moista aikaa elänytkään tai siis olen kyllä 90-lukua, mutta olin silloin täys kakara. :)
Onhan ne aika huvittavia ne valokuvat 80-luvulta, kun nuoriso pukeutu sellasiin kuteisiin, että!
 
"a p"
[QUOTE="tööt";23312262]Ei ole olemassa 'vanhoja hyviä aikoja', on vaan unohdusta ja ajan kultaamia muistoja. Elämä oli ihan yhtä paskaa kaikilla noillakin vuosikymmenillä.[/QUOTE]

Hm. Mistä johtuu, että jaksoin vielä lapsena ja nuorena pitää ihmisistä? jos kaikki oli jo tuolloi yhtä paskaa.

kai sitä saa olla sitten kiitollinen äidilleen, että antoi minun elää kuvitelmissani.
 
*A*
Mä ainakin kaipaan suuresti sitä, että ihmiset olisivat vielä epäitsekkäitä ja muut huomioon ottavia. Toista se on nykyään kun sitä omaa napaa pidemmälle ei enää nähdä ja lisäksi muut ihmiset on täysin arvottomia siihen asti, kunnes niistä pystyy jotenkin hyötymään...

Yäk, mä haluun takasin menneeseen... :)
 
"tööt"
[QUOTE="a p";23312276]Hm. Mistä johtuu, että jaksoin vielä lapsena ja nuorena pitää ihmisistä? jos kaikki oli jo tuolloi yhtä paskaa.

kai sitä saa olla sitten kiitollinen äidilleen, että antoi minun elää kuvitelmissani.[/QUOTE]

Ei se elämä ole sen herkumpaa silloinkaan ollut
 
"a p"
[QUOTE="tööt";23312297]Ei se elämä ole sen herkumpaa silloinkaan ollut[/QUOTE]

Eikö? Vappumarsseissa marssiitiin ja tehtiin jotain jonkun muunkin vuoksi kuin oma napa.

Miksi hitoss on niin paha olla nyt?
 
"tööt"
[QUOTE="a p";23312361]Eikö? Vappumarsseissa marssiitiin ja tehtiin jotain jonkun muunkin vuoksi kuin oma napa.

Miksi hitoss on niin paha olla nyt?[/QUOTE]

Ei ole laisinkaan paha olla nyt, mutta on ihan typerää elää illuusiossa, että elämä olisi ollut jotenkin parempaa noina 'kultaisina' vuosina, jollei ole varsin suojattua elämää elänyt ja mikä tämä oma napa -juttu nyt on? Hanki parempia ystäviä, ei se ole ajasta kiinni.
 
"Jenis"
Mä ainakin kaipaan vanhoja hyviä aikoja. Me oltiin aina ulkona, kaupat meni kiinni viiden-kuuden maissa, eineksiä ei ollut olemassakaan. Telkkarissa oli 2 kanavaa ja ohjelmaa tuli pari tuntia per ilta. Ei ollu kännyköitä eikä nettiä. Kaikki piti ite tehä, ja se oli hienoa :)
 
"vieras"
Mä kaipaan myös vanhoja aikoja. Olin täyslapsi. Kävin koulua ja sen jälkeen kävin kaupassa, leikin barbeilla, ulkoilin ynm. Oli se kyllä niin ihanaa. Ja muistan vielä sen, kun pelattiin kaverin kanssa uusilla kännyköillä matopeliä ihan tohkeissaan.
 
"tööt"
[QUOTE="Jenis";23312420]Mä ainakin kaipaan vanhoja hyviä aikoja. Me oltiin aina ulkona, kaupat meni kiinni viiden-kuuden maissa, eineksiä ei ollut olemassakaan. Telkkarissa oli 2 kanavaa ja ohjelmaa tuli pari tuntia per ilta. Ei ollu kännyköitä eikä nettiä. Kaikki piti ite tehä, ja se oli hienoa :)[/QUOTE]

Et ole varmaan elänyt aikana, jolloin eineksiä ei ollut
 
"a p"
Mun koulukaverit/luokkakaverit oli jotenkin niin viattomia verrattuna millaisia tyyppejä tunnen nyt lasteni kavereina. Niillä oli niin viattomat vanhemmat. Kaikki oli jotenkin niin selvää.
 
"Jenis"
[QUOTE="tööt";23312441]Et ole varmaan elänyt aikana, jolloin eineksiä ei ollut[/QUOTE]

No ei ollut samassa mittakaavassa kuin nyt. Ei me mitään energiajuomia/energiapatukoita/valmispizzoja syöty, vaan kotiruokaa. Tässä kaupungissa ei ollu yhtään hampurilaispaikkaa eikä pizzeriaa. Kiinalaisista tai muista puhumattakaan.
 
"tööt"
[QUOTE="Jenis";23312465]No ei ollut samassa mittakaavassa kuin nyt. Ei me mitään energiajuomia/energiapatukoita/valmispizzoja syöty, vaan kotiruokaa. Tässä kaupungissa ei ollu yhtään hampurilaispaikkaa eikä pizzeriaa. Kiinalaisista tai muista puhumattakaan.[/QUOTE]

Väitit tuossa aiemmin, ettei eineksiä ollut olemassakaan. Se on vähän eri juttu kuin 'samassa mittakaavassa'. Pizzaa on Suomesta saanut vuodesta 1961 lähtien, 'roiskeläppiä' vuodesta 1981 ja hampurilaisia vuodesta 1984.
 
"Jenis"
[QUOTE="tööt";23312491]Väitit tuossa aiemmin, ettei eineksiä ollut olemassakaan. Se on vähän eri juttu kuin 'samassa mittakaavassa'. Pizzaa on Suomesta saanut vuodesta 1961 lähtien, 'roiskeläppiä' vuodesta 1981 ja hampurilaisia vuodesta 1984.[/QUOTE]

No voi anteeksi. Korjaan lausuntoani - MEIDÄN arjessa eineksiä ei ollut olemassakaan :D

Kerro toki ravitsemustieteilijöille myös tämä oivalluksesi - hekin ovat siinä uskossa, että elintarviketeollisuus on muuttunut oleellisesti viimeisen 20 vuoden aikana ;)
 
ai
[QUOTE="vieras";23312439]Mä kaipaan myös vanhoja aikoja. Olin täyslapsi. Kävin koulua ja sen jälkeen kävin kaupassa, leikin barbeilla, ulkoilin ynm. Oli se kyllä niin ihanaa. Ja muistan vielä sen, kun pelattiin kaverin kanssa uusilla kännyköillä matopeliä ihan tohkeissaan.[/QUOTE]

Niin, tuohan on noin viistoista vuotta takaperin.
 
"tööt"
[QUOTE="Jenis";23312511]No voi anteeksi. Korjaan lausuntoani - MEIDÄN arjessa eineksiä ei ollut olemassakaan :D

Kerro toki ravitsemustieteilijöille myös tämä oivalluksesi - hekin ovat siinä uskossa, että elintarviketeollisuus on muuttunut oleellisesti viimeisen 20 vuoden aikana ;)[/QUOTE]

Miten tämä viimeisin kappale liittyi aiheeseen?
 
"Jenis"
[QUOTE="tööt";23312525]Miten tämä viimeisin kappale liittyi aiheeseen?[/QUOTE]

Ootko sä jotenkin hidas? Sun mielestä einekset ja elintarviketeollisuus ei liity toisiinsa, vai?
 
"tööt"
[QUOTE="Jenis";23312532]Ootko sä jotenkin hidas? Sun mielestä einekset ja elintarviketeollisuus ei liity toisiinsa, vai?[/QUOTE]

En ole, mutta tähän aiheeseen ei liity ravitsemustiede
 

Yhteistyössä