oletko ainut lapsi?

ykki
Olen ainut lapsi, ja olen aina toivonut että minulla olisi sisaruksia.

Itsellä yksi lapsi, toista ei meinannut kuulua, ja nyt lapsettomuushoitojen avustamana odotan toista.

Ja suuri syy sille, että on haluttu enemmän kuin yksi, on se että minä en haluaisi oman lapseni joutuvan kasvamaan ainoana, kun itse (ja kaikki mun tutut ainoat lapset) on kärsineet siitä, kuka enemmän kuka vähemmän..
 
mulla 3isosiskoa ja pikkuveli. eli 5 sisarusta meit on.
mun mielest sisaruksista on niin paljon hyotyy.
aina ollu leikkikaveri ja semmonen tuki.
Ja itse ehdottomasti haluaisin useamman lapsen kuin 1!
tolleen ku on monta, ni oppii jakamaan asioita ja oppii sen ettei kaikkee saa heti jos ollenkaan. mist on hyotyy normaalissa aikuis elamassa.
 
Minulla on yksi veli, tosin vaikeavammainen joten vanhemmat ovat aina tavallaan painostaneet minua elämään tietyllä tavalla ja minun on aina pitänyt saavuttaa tietyt asiat elämässäni. Leikkikaveria ei ole ollut. Myöskään minulla ei ole kun yksi serkku joka on monta vuotta minua vanhempi. Olin yksinäinen lapsena kun ei ollut ketään jonka kanssa leikkiä.
Miehelläni on yksi sisko ja jotenkin oli automaattista että haluamme perheeseen enemmän kun yhden lapsen, joista on seuraa toisilleen ja leikkikaveri olisi aina. =)
Meillä on kolme poikaa.
 
krisse-80
Mä olen itse ainut lapsi syystä että enempää ei vanhemmille suotu. Itse haluan siksi sisaruksen tytölle ja odotankin nyt toista lasta. Musta on aina ollut tosi kurjaa olla ainut lapsi, joten en toivo samaa omalle tytölleni. Enempää kuin kaksi lasta en kuitenkaan välttämättä halua. Luulenpa, että meillä on lapsiluku täynnä tämän toisen jälkeen.

Mutta enpä tiedä onko se itsekästä, jos haluaa vaan yhden lapsen tai ei ollenkaan. Kukin tekee omat ratkaisunsa omassa elämässään.
 
Pikku Piru harmaana
Olin ainut lapsi ennen kuin vanhempani erosivat. Äitini meni uusiin naimisiin muutaman vuoden kuluttua erosta ja kun olin täysi-ikäinen sain ihanan pikkusiskon. Tosin en enää asunut kotona siinä vaiheessa. Nyt on toinen pikkusisko tuloillaan ja itsellä on pieni poika. Ja sitten vielä tällä äitini miehellä on kaksi minua vanhempaa lasta, jotka ovat mulle nykyään niinkuin "oikeat" sisarukset.
Ja kyllä varmaan haluan jossakin vaiheessa lisää lapsia, vaikka synnäriltä lähtiessä lupasin etten tänne koskaan palaa..Kyllä se on rikkaus kun on isompi perhe. :heart:
 
Mulla on yksi täysin samoista vanhemmistä pikkuveli, sitten äidin ja tämän uuden miehen kanssa kaksi pikkusiskoa ja tällä miehellä vielä saman ikäinen poika ja vuotta nuorempi tyttö minusta, joita sisatuksiksi kutsun. Joten kyllä sisaruksia löytyy ja nuorempana vilksettä. Mutta mukavaa oli. Itsellä yksi lapsi ja toinen syntyy minä hetkenä hyvänsä. Ja vielä yksi lapsi olisi suunnitteilla...
 

Yhteistyössä