Oletko joskus kieltänyt omaa lastasi leikkimästä jonkun toisen lapsen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
mie
Juu, muutaman kerran. Kun tarpeeksi usein leikki muuttuu liian nopeasti tappeluksi, niin oon viheltäny pelin poikki ja käskeny lapsia pysymään jonkun aikaa erossa toisistaan ja leikkimään omia leikkejään.
 
äiti
en ole kieltnyt mutta joutunut puuttumaan kaverisuhteeseen sitn että olen kehottanut muuttamaan tilannetta tai joudumme kieltämään vierailut joksikin aikaa.
kyse oli siis sellaisesta että tavaroita alkoi hävitä ja lopputulos oli se että tyttö ensin valehteli mutta lopuksi kertoi ttä häntä uhkaillaan mikäli ei anna tavaroitaan.
sanoin että hänen täytyy sinnikkäästi kieltäytyä ja jos ei auta niin laitetaan kaverisuhde jäähylle.selitettiin asia toki niin että häntä ei rangaista mutta pitää pitää vain puoliaan ennenkuin me puutumme asiaan kunnolla.
kyse ei siis ollut vakavasta rikoksesta ja uhkailu sanakin oli ehkä liioittelua mutta tähän asti on ainakin toiminut se että tyttö itse yksinkertaisesti kieltäytyy antamasta tavaroitaan,vaikka sitten kaveri häipyisikin.
ihan on kaveri käynyt vieläkin mutta tavaroita ei ole enää kadonnut.
 
Olen.
Yhdellä tutulla on poika joka on aivan hirveä. Teimme yhden reissun yhdessä kerran, ja sen jälkeen en ole tuon pojan antanut leikkiä oman poikani kanssa. Hän käyttäytyi niin hirveästi, äitiään, minua ja poikaani kohtaan, eikä tämän pojan äiti puuttunut siihen mitenkään, että mieheni kanssa päätimme ettei meillä olla tekemissä heidän kanssaan. En halua että oma lapseni ottaa esimerkkiä sellaisesta käytöksestä, joka ei mitenkään ole hyväksyttävää!
 
Keittiönoita
Meillä valmistauduttiin koulun alkamiseen mm sillä, että tosiaan ulkona sai leikkiä sellaistenkin lasten kanssa, joiden seura ei noin muutoin ollut kovin toivottavaa. Koska koulussa näiden lasten kanssa joutui olemaan väkisinkin tekemisissä ja myös leikkimään välitunnilla heidän kanssaan.
 
Hienotunteisesti harmaana
Mielenkiintoinen aloitus. Meillä ei ole vielä tarvinnut turvautua tällaisiin kieltoihin (poika 3v). Pojan kaksi kaveria eivät sen sijaan saa tulla meille eivätkä ole missään tekemisissä meidän kanssa koska olen saanut kaveriltani reikihoitoa. Poikien äiti on uskossa ja on sitä mieltä että reikihoito on paholaisen hommia. Sitä en tiedä miten hän pojilleen on asian selittänyt tai onko mitenkään.
 

Yhteistyössä