Oletko koskaan jättänyt/voisitko jättää lapsen kaupassakäynnin ajaksi ( n.10 min) autoon nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti
nove
En, enkä jätä.

Tampereen lapsikaappaus juttu oli muuten tosi, joku kukkahattutäti täälläkin oli jo että ei se totta ole, se oli vaan kulttuurieroja...

lapsi on kun tarjottimella kaikille kahjoille kun jätetään yksin autoon. Paras tapaus oli tänään kun joku oli jättäny KappAhlin eteen vauvan vaunuihin nukkumaan. Miettikää nyt järjen kanssa asioita!!
 
Jos joku kolmesta sattuu nukahtamaan autoon ja olen hakemassa vaan muutaman ostoksen, niin jätän kyllä nukkuvan vanhimman 8v kanssa autoon. Isosisko jää mielellään "hoitamaan" siskoja.

Muuten kyllä otan mukaan kauppaan.
 
vieras
Olen jättänyt ehkä 3 minuutin ajaksi kun olen kipaissut jotain esim kioskilta. MUTTA: yksi pointti jota en aiemmin ajatellut. Mitä jos äidille itselleen tapahtuu jotain, vaikka joutuu onnettomuuteen, saa sairauskohtauksen tms. Ei pysty ehkä kertomaan että vauva on autossa... ja mitäs sitten tapahtuu?
 
Vauvaa yksinään en ole jättänyt mutta on kyllä jäänyt isompien lasten kanssa (vanhin 6v). Edellytys tietysti on että ainakin isoin lapsista on hereillä. Kauppa on kylän pieni Siwa josta näkee autoon kassajonosta jota ei tosin koskaan ole.
10 minuuttia on todella pitkä aika ja eipä tuolla Siwassa pari purkkia maitoa hakiessa paria kolmea minuuttia pidempään mene.

Mihinkään marketin pihaan tai parkkihalliin en tietenkään jättäisi.
 
tyttöjen äiti
tuttujen pikkukauppojen eteen hetkeksi olen isot marketit on eri juttu. muistan kun itse olimme pieniä ja äiti saattaoi tehdä puolen tunnin ajankin ostoksia ja me venattiin autossa. itse olen jättänyt max.5min
 
Sara
En ole jättänyt pientä yksin nukkumaan, mutta olen jättänyt kolme lasta keskenään hereillä autoon siksi aikaa, kun oon vienyt esikoisen parkkikselta eskariin. 5-vuotiaan oon joskus jättänyt hereillä halutessaan autoon, jos oon käynyt pienemmillä ostoksilla pienemmässä kaupassa.
 
hilavitkutin
mä oon jättänyt kiskan viereen kun olen kipaissut tupakka-askin. kauppareissun ajaksi en jättäis, koskaan ei tiiä jos joku hullu rikkoo ikkunan ja vie koko lapsen! tai jos joku peruuttaa sun autoon pahki niin siinäki voi käydä hullusti.
 
Joo, olen jättänyt, taisi olla peräti reilun tunnin. Mutta siis mökillä, ei kaupassakäynnin ajaksi. En raaskinut herättää, ja tiesin, että olisi herännyt jos olisin yrittänyt saada kaukalosta sänkyyn. Ovet oli auki (siis sekä auton että mökin), ja ekasta inahduksesta menin hakemaan pois.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
automaatilta kun käyn nykimässä rahaa, lapset odottaa autossa, muuten herätän aina ja otan mukaan.
Joo, pankkiautomaatilla voin käydä ja huoltoasemalla maksamassa bensan, jos näen koko ajan auton ja ovet lukossa. Muuten en. Itkuhälyttimen kanssa olen jättänyt joskus omalle tai mummolan pihalle.
 
v
Voin jättää hereillä olevan lapsen autoon mutta en koskaan nukkuvaa.
Olisi kamala tulla takaisin ja nähdä lapsen itkevän paniikissa kadonnutta vanhempaansa. Tulee ihan paha olo ajatuksesta. Lienen liian pehmo, mutta näin ajattelen silti.
 

Yhteistyössä