Oletko myrkyttänyt lapsesi?

  • Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
Eli siis raskausaikana täytyy näyttää petolinnunperseeltä, ihan naturellina ja antaa tyvikasvun kasvaa. :) Ja mitenköhä tätä meikkaus"kieltoa" valvotaan? Jos menet neuvolaan ripsivärin kanssa niin tunnin valistus ? :D
Ja kyllä, olenpa tainnut lapseni myrkyttää. Onneks on ees naispuolinen nii tuskin tuota kivessyöpää saa.
Järkeä kuitenkin näihin hommiin, ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.
 
lpktk
Ai kivessyöpien räjähdysmäistä kasvua ja siemennesteen laadun heikkenemistä ei kannata ottaa niin vakavasti?

Syyllistämiseen en lähtisi, mutta paremman tiedon mukana käyttäytymistä on muutettava. Onko tämä ensimmäinen tutkimus aiheesta?
 
"Mari"
No minä olin niin "hermoheikko", etten edes värjännyt hiuksia raskausaikoina. Juurikasvu oli pieni paha siinä vaiheessa.. Meikkiäkään en käyttänyt kun juhlissa tms. joita oli melko vähän. Olin myös erittäin tarkka mitä suuhuni raskaus- ja imetysaikana laitoin. Kaikkeni tein, että saisin ainakin omien tekojeni kautta turvattua mahdollisimman terveen tulevaisuuden lapsilleni.
 
"Tarja"
varmaankin, kyllä mä joka päivä meikkasin ainakin ennenkun jäin äitiyslomalle. Onkohan noissa miten pitkä vaikutus sitten, koskahan näkyy ne myrkytyksen oireet, kun pieninkin jo 4v ja vanhin 11....
 
"vieras"
[QUOTE="Tarja";22456612]varmaankin, kyllä mä joka päivä meikkasin ainakin ennenkun jäin äitiyslomalle. Onkohan noissa miten pitkä vaikutus sitten, koskahan näkyy ne myrkytyksen oireet, kun pieninkin jo 4v ja vanhin 11....[/QUOTE]

Parikymppisenä poikalapset saavat kivessyövän...
 
"Selema"
Joo olen myrkyttänyt. Meikkaan lähes päivittäin. Kampaajallakin käyn.
Enemmän mua mietityttää mitä kaikki lisäaineet ja muu moska mitä meidän safkaan työnnetään, aiheuttaa.. ripsiväriä mä en syö, laitan ripsiini ja pesen illalla pois. Jos se mun ripsistä sikiöön imeytyy, niin onhan muuten temppu.
 
"joo"
En meikannut paljoakaan raskausaikana, enkä värjännyt hiuksiakaan koska sain hiusväreistä allergisia reaktioita.
Mutta tupakoinut olen ja käytin alkoholia hyvin pitkälle raskautta, koska en tiennyt olevani raskaana. :(
 
....
Niin minustakin tuntuu, että deodorantti on pahempi myrkky kuin satunnainen ripsivärin käyttö. Ruuassa olevista lisäaineista nyt puhumattakaan.
Kamalaa hysterisointia nykyään kaikki, pitäisiköhän raskaana olevien elää jossain kuplassa turvassa kaikelta pahalta???
 
Olen olen, hiuksia värjätty raskausaikana ja meikattu vahvasti.

Tosin mä olen kyllä sitä mieltä että ei nyt yksin meikkejä pidä mennä syyttämään, tässä nykymaailmassa on liki mahdotonta olla saamatta myrkkyjä ihteensä- ympäristöstä, liikenteestä, ravinnosta ja ai kauheeta, äidin meikeistä. En vähättele ollenkaan, mutta näin se vaan O.




Mä lakkaan noitten lasten kynnetkin : /
 

Yhteistyössä