Oletko tilannut vaatteita usasta?

  • Viestiketjun aloittaja 987
  • Ensimmäinen viesti
987
Paljonko tullimaksu yleensä on? Kävin tullin sivuilla ja sieltä olin ymmärtäväni että alle 150e ostoksista ei mene tullia mutta vaatteista menee 23% arvonlisävero? Onko oikein?

Liittyykö tähän jotain kikkakolmosia joita pitäisi tietää?

Jossain mainittiin että tuliin voi välttää jos lähettäjä merkitsee paketin lahjaksi mutta normiyritys tähän tuskin ryhtyy?

Kun tullimaksut tulevat, pitääkö se paketti siis ihan itse hakea sieltä tullista vai miten ne maksetaan?

Kiitos vastauksista
 
Paljonko tullimaksu yleensä on? Kävin tullin sivuilla ja sieltä olin ymmärtäväni että alle 150e ostoksista ei mene tullia mutta vaatteista menee 23% arvonlisävero? Onko oikein?
Jos siellä niin luki, niin kaippa se on. Alle 10 euron alvia ei kanneta, eli voit tilata kutakuinkin 46 euron arvoisen paketin (tuohon 46 euroon lasketaan myös postikulut) ilman että menisi alvia. Tosin minulle on joskus tullu 100 taalan pakettejakin suoraan kotia ja olenpa hakenut tullista tämän vuoden puolella yhden 75 taalan paketin ilman että mitään piti maksaa.

Liittyykö tähän jotain kikkakolmosia joita pitäisi tietää?
Tilaat semmoissta kaupasta, että saat varmasti tavarasi.

Jossain mainittiin että tuliin voi välttää jos lähettäjä merkitsee paketin lahjaksi mutta normiyritys tähän tuskin ryhtyy?
Tuskin, koska se saattaa vaikeuttaa yrityksen toimintaa jos tämmöisestä jäävät usein kiinni

Kun tullimaksut tulevat, pitääkö se paketti siis ihan itse hakea sieltä tullista vai miten ne maksetaan?
Voit pyytää joko toimittamaan paketin lähimpään tulliin tai sitten itse tehdä netissä tullausilmoituksen. Jotkut kuriiripalvelut (Fed Ex, Ups) "pakottavat" tullaamaan paketit heidän kauttaan jolloin ottavat tullauksesta erillisen korvauksen.

Kiitos vastauksista
Ole hyvä.
 

Yhteistyössä